Diesel-MINI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tommy

Bericht door Tommy » 17 apr 2008, 20:43

@ Alexander,
girls dig gay men.... as a girlfriend :)
Tenminste iemand die wel geinteresseerd is in shopping en nagellak.
j/k

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 18 apr 2008, 03:07

Tommy schreef:@ Alexander,
girls dig gay men.... as a girlfriend :)
Tenminste iemand die wel geinteresseerd is in shopping en nagellak.
j/k
:lol:

the way i see it ... je moet wel heel overtuigd zijn van je mannelijkheid als je met een MINI durft rondtoeren :wink: :wink:

mijn vriendin maakt er geen probleem van ... en met zwarte velgen ben je sowieso de stoerste gay ! :lol:

Normaalgezien ging dinsdag de verlaging eronder .. maar door een foutje in mijn bandencentrale is dat niet doorgegaan :(
wordt verplaatst naar dinsdag 29 april ... ik blijf in volle verwachting !!

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 21 mei 2008, 09:45

Verlaagd !

4CM lager met een Eibach Pro kitje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alexanderr op 14 jan 2009, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR

Bericht door HSR » 21 mei 2008, 09:47

Hoe bevalt de Eibach Pro kit? Is dat een demper+veren combinatie?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 mei 2008, 09:57

Staat goed Alexander. :D

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 21 mei 2008, 20:50

hugo schreef:Hoe bevalt de Eibach Pro kit? Is dat een demper+veren combinatie?
Enkel veren. 't Is een leasewagentje, anders was ik wel voor een schroefkit gegaan. Nu is het vooral voor de looks.
Qua strakheid valt het erg goed mee. Ik doe enkel autostrade en het is niet veel minder comfortabel dan de standaardophanging. Het grootste verschil zit hem in de zijwaartse rolneigingen - die zijn quasi volledig weg. Waar ik voor de verlaging al onder de indruk was van een bochtje aan 120 kmh .. daar ga ik nu door aan 140 kmh met meer vertrouwen. Stabiliteit van 't ding is echt enorm .. ik ben benieuwd hoe lang mijn banden zullen meegaan aan mijn gemiddelde afrittempo :lol:

Op mijn vroegere Golf IV had ik dezelfde set veren, maar met langere veren (hij lag dus nog wat hoger). Daarvan ben ik altijd zeer tevreden geweest. Vandaar dus de logische keuze voor Eibach, opnieuw.
Ik wilde eerst de stap naar H&R wagen maar dat werd me door drie onafhankelijke bandencentrales afgeraden.

Bedankt Marcel ;)

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 13 jun 2008, 00:21

En alweer wat veranderd ... het staat beter en het brengt wat op :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alexanderr op 14 jan 2009, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 jun 2008, 09:19

He Alexanderrrrrr ik had dit draadje gemist. Ben nu ziek thuis en even wat aan het lezen :(

Ziet er gaaf uit die auto, erg mooie combo met die velgen en verlaagd. De laatste bestickering is wat minder, maar reclame he :)

Je zou de knipperlichten toch wit doen? Komt dat nog of ben je ervan af gezien? Mogelijk in Belgie probleem met keuring?

René130i

Bericht door René130i » 13 jun 2008, 09:58

Erg mooi met die wielen en pro kit

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 14 jun 2008, 00:52

Rene / Hazze schreef:Erg mooi met die wielen en pro kit
Dank je :D

Macboy schreef:He Alexanderrrrrr ik had dit draadje gemist. Ben nu ziek thuis en even wat aan het lezen :(

Ziet er gaaf uit die auto, erg mooie combo met die velgen en verlaagd. De laatste bestickering is wat minder, maar reclame he :)

Je zou de knipperlichten toch wit doen? Komt dat nog of ben je ervan af gezien? Mogelijk in Belgie probleem met keuring?
Hallo Macboy ! Hopelijk niet te ernstig ziek ... veel beterschap ;)

Bedankt voor het compliment :)

De zij-knipperlichten worden inderdaad wit. Ik heb de accessoires een heeeeeeeeeeel eind geleden besteld en ik las een kwartier geleden net het mailtje van m'n verkoper dat alles binnen zou gekomen zijn.

Binnenkort plaats ik dus een stel witte zijpinkers, een zwarte grille in honingraatmotief, en (heel) misschien een setje zwartgelakte verstralers.

In België maakt het niet uit welke kleur je pinkers hebben. En sowieso hou ik de auto niet langer dan 4 jaar, dus de keuring is de zorg van een ander :)

Luca

Bericht door Luca » 14 jun 2008, 10:56

1500 km per week :shock:

Dan is het heeeeeel begijpelijk dat het een diesel is geworden!

Met de huidige benzine prijzen is de ST (1:7) niet erg goedkoop......

Mooie bak!

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 26 jun 2008, 22:24

En verder nog een nieuwe aanwinst ... een aanhangwagentje ... zo kan ik eindelijk weg :lol:

Zijn hier nog mensen aanwezig die karten?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alexanderr op 14 jan 2009, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Roy

Bericht door Roy » 26 jun 2008, 23:10

Even een vraagje. Dat huis komt me bekend voor. Was hier niet een jongen van 16 oid met een M5 die daar woonde?

Alexanderr

Re: Diesel-MINI

Bericht door Alexanderr » 14 jan 2009, 18:16

Nieuwe grille zit erop :)

Afbeelding

Laurens

Re:

Bericht door Laurens » 14 jan 2009, 18:22

Alexanderr schreef:En verder nog een nieuwe aanwinst ... een aanhangwagentje ... zo kan ik eindelijk weg :lol:

Zijn hier nog mensen aanwezig die karten?
Beetje late reactie :P

Maar ik ben ook regelmatig op de kartbaan te vinden :playcar:

Zie daar een Rotax max staan, heb ik er hier ook 2 van staan :thumbup:

Sander

Re:

Bericht door Sander » 14 jan 2009, 20:22

Roy schreef:Even een vraagje. Dat huis komt me bekend voor. Was hier niet een jongen van 16 oid met een M5 die daar woonde?
+ een Porsche geloof ik :) (op AW gezien toch ?)

Tom V

Re: Re:

Bericht door Tom V » 15 jan 2009, 00:26

Sander schreef:
Roy schreef:Even een vraagje. Dat huis komt me bekend voor. Was hier niet een jongen van 16 oid met een M5 die daar woonde?
+ een Porsche geloof ik :) (op AW gezien toch ?)
Nee, hij had het over dat 16 jarige menneke met een e39 m5. Maar volgens mij is dat hier niet van toepassing.

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 16 jan 2009, 21:13

Weet ook niet precies meer hoe dat ter sprake kwam ... maar hij zal het idd op Matthias gehad hebben, met de M5 (die er nu niet langer is).

@ Laurens: 2? where's the use in that? :mrgreen: en waar ergens ga je rijden?

Ondertussen nog een update: vaderlief heeft een Alpina Roadster S in huis gehaald. Gaat hij een jaartje mee rijden, daarna hoop ik 'm over te nemen .. ik kijk er al naar uit :)

Laurens

Bericht door Laurens » 16 jan 2009, 21:17

Alexanderr schreef:@ Laurens: 2? where's the use in that? :mrgreen: en waar ergens ga je rijden?
De 2 rotax maxen zijn meer voor verhuur en monteurs van mn pa z'n bedrijf, maar heb zelf op de 1 van deze karts 2 jaar wedstrijd gereden.

RIj momenteel 125cc schakel en ben dan meestal op Berghem te vinden :thumbup:

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 14 apr 2009, 23:57

Heb ondertussen alle chroom accenten laten zwart maken op de auto .. staat nu nog een stukje beter.

Vandaag op circuit gaan rijden met de MINI, auto deed het schitterend ... wilde aanvankelijk met de Cecotto gaan, maar doordat mijn rijbewijs ingevorderd is, heeft z'n homologatie wat op zich laten wachten, en ik moest dus wel met de diesel gaan.
circuit leende zich ook wel voor de auto, doordat het allemaal zeer technisch was viel het verschil met andere deelnemers zeer goed mee ... een 1600 dieseltje is nu niet zo spectaculair :lol:

Afbeelding

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 04 mar 2010, 12:39

Nog eens een trackday gedaan met dit keteltje; staan ondertussen dik 100k kms op de teller en hij doet het fantastisch :clap: :clap: :clap:

Het laatste uur van de dag ben ik gelijk het circuit (Circuit des Ecuyers, FR) opgegaan met een vriend in z'n E36 M 3.2 en een andere kameraad in z'n modded VX220 ... Ik ondervond; buiten op het rechte stuk natuurlijk; geen enkel probleem om ronde na ronde in hun kielzog te blijven hangen. En dan nog eens een gemiddeld verbruik van 7 liter :banaan:

Ondertussen heb ik 'm ingeruild voor een 118d; maar mijn zus blijft er verder mee rondrijden ... het is een pijnlijk afscheid :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 mar 2010, 18:19

:D Supergaaf, hoe houdt de auto zicht met meer km's op de klok, er is volgens mij niet zo gek veel bekend over deze motor in de Mini? Hoeveel km staat ie nu?

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 07 mar 2010, 13:02

Heel erg goed eigenlijk. De auto heeft mij al op veel vlakken enorm verrast; 't is een immens plezierig ding.
In Frankrijk 216kmh op de GPS gemeten; 0-100 doet ie in 9,2 (tegenover fabriekswaarden van 195 top; en 9,9 tot 100) ... Qua prestaties vind ik het echt, écht verbazingwekkend hoe dat gaat. Is niet gechipt of niets aan veranderd; voor de duidelijkheid ..

Nu staan er 102.000km op de teller, vrijwel allemaal autosnelwegritten .. maar hij wordt wel heel stevig gereden. Ik rij altijd netjes warm en doe een "cooling down" ritje; en voor de rest gas op de plank. Voelt nu nog steeds even fris als toen hij nieuw was; het enige waar ik last van heb is wat trillingen in het stuur dankzij het wegdek in België :x vermoedelijk een lichte slag in 1 van de velgen

Leasingcontract loopt nu nog 2 jaar verder (22/03/2010), tegen dan zal hij waarschijnlijk 200.000km hebben en dan kijk ik wel of ik hem bijhou of doorsteek. 't Is in elk geval een auto die mij héél nauw aan het hart ligt; iets wat ik nòòit had gedacht toen ik hem kocht. :love:

Voor wat het me kost (49 EUR per maand) kan ik me geen énkele auto indenken die zo'n fantastisch compromis biedt tussen zuinigheid, prestaties, looks en handling.

Plaats reactie