ongelukkig verhaal

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen

Re: ongelukkig verhaal

Bericht door allen » 13 jan 2009, 23:40

Dat is te kort door de bocht Romo. Dezelfde dodelijke ongelukken heb je met auto's.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jan 2009, 07:28

allen schreef:Dat is te kort door de bocht Romo. Dezelfde dodelijke ongelukken heb je met auto's.
Die motor die ging (te) kort door de bocht dat klopt..........................In een auto kun je ook dood gaan akkoord, maar met een motor liggen de risico`s toch even net een klein beetje anders :wink: (lees; kans op letsel)

Mack

Bericht door Mack » 14 jan 2009, 09:16

Youp schreef:(...)Dit kan zomaar iedereen gebeuren. Zie het ook eens in een andere context; je krijgt een klapband of je raakt een groot stuk wild en vervolgens kom je op de andere weghelft terecht. Nu wonen we in een zwaar overbevolkt land, dus de kans dat je dan een tegenligger raakt is heel erg groot.... (...)
Ik denk dat deze persoon geen straf had gekregen als hij een groot stuk wild had geraakt en zo dit ongeluk is veroorzaakt. Het lijkt mij dat iig de rechter heeft geoordeeld dat dit ongeluk is veroorzaakt omdat de automobilist doelbewust teveel risico heeft gelopen. Uit het verhaal kun je afleiden dat de automobilist danwel veel te hard heeft gereden, danwel doelbewust driftend over twee rijbanen is gegaan.

Dit valt bij mij niet onder "kan iedereen gebeuren" want zoiets doe je bewust, en je weet dat er risico's aanhangen. Als je dan een dergelijk ongeluk veroorzaakt, vind ik het niet meer dan terecht dat je daarvoor gestraft wordt. Of een jaar gevangenisstraf een goede straf is, is een tweede.

Uit de strafmaat kun je afleiden, dat de rechter iig geoordeeld heeft dat het de automobilist zijn fout was, en geen ongelukkig toeval. Wat er precies is gebeurd, is voor ons gissen, maar ik neem aan dat de rechter alle feiten kende.

My 0.02

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 14 jan 2009, 09:29

Mack schreef:
Youp schreef:(...)Dit kan zomaar iedereen gebeuren. Zie het ook eens in een andere context; je krijgt een klapband of je raakt een groot stuk wild en vervolgens kom je op de andere weghelft terecht. Nu wonen we in een zwaar overbevolkt land, dus de kans dat je dan een tegenligger raakt is heel erg groot.... (...)
Ik denk dat deze persoon geen straf had gekregen als hij een groot stuk wild had geraakt en zo dit ongeluk is veroorzaakt. Het lijkt mij dat iig de rechter heeft geoordeeld dat dit ongeluk is veroorzaakt omdat de automobilist doelbewust teveel risico heeft gelopen. Uit het verhaal kun je afleiden dat de automobilist danwel veel te hard heeft gereden, danwel doelbewust driftend over twee rijbanen is gegaan.

Dit valt bij mij niet onder "kan iedereen gebeuren" want zoiets doe je bewust, en je weet dat er risico's aanhangen. Als je dan een dergelijk ongeluk veroorzaakt, vind ik het niet meer dan terecht dat je daarvoor gestraft wordt. Of een jaar gevangenisstraf een goede straf is, is een tweede.

Uit de strafmaat kun je afleiden, dat de rechter iig geoordeeld heeft dat het de automobilist zijn fout was, en geen ongelukkig toeval. Wat er precies is gebeurd, is voor ons gissen, maar ik neem aan dat de rechter alle feiten kende.

My 0.02
Daar heb je een punt wat betreft de straf. Maar ik had het even over het schuldgevoel. Als je iemand de dood, of bijna, in jaagt doordat je eerst een groot stuk wild geraakt hebt voel je je net zo schuldig denk ik zo. "Had ik maar een andere stuurcorrectie gedaan, had ik maar iets langzamer gereden, etc."

En ja, we zijn allemaal de controle wel eens verloren onder het lekker sturen op de openbare weg, alleen denk ik er wel ernstig bij na waar ik wat steviger rijd en waar niet. In ieder geval niet in blinde bochten, bij afgronden, binnen bebouwde kom, etc.

Plaats reactie