Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring

Bericht door indobesar » 29 nov 2008, 19:03

Femme, serieus mooie trailer. Zou zomaar een trailer kunnen zijn van een schiterende actie film. Waanzinnig! :thumbup:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 30 nov 2008, 00:09

Na rustig alles te hebben gelezen wil ik nu toch even aangeven dat de teaser echt geweldig is, en ik erg benieuwd ben naar het echte filmpje!
Wat een ontzettend gave bak is dat geworden zeg..

Femme

Bericht door Femme » 30 nov 2008, 12:01

Tom schreef:Daniël,
Ik ben ook absoluut geen racer hoor (meer boulevardcruiser ;)), maar wat ik bedoel is dat het niet aan de auto ligt als er ongecontroleerde dingen gebeuren. Sommige auto's met turbo leveren ineens vermogen. Wanneer je dan veel vermogen hebt en je tikt per ongeluk het gaspedaal iets te enthousiast aan, dan moet je echt alert reageren omdat je zonder het zelf door te hebben ineens op de gripgrens zit. Een auto waarin de balans kut is (oudere types Porsche 911 om maar iets te noemen) zijn ook listig omdat het gewicht meespeelt. Bij Femme's auto vond ik dat juist meevallen dankzij een prima setup (je voelt goed aan wat de auto doet), juiste balans en mooie vermogensafgifte. Een fout ligt dan echt aan de bestuurder die niet met het gaspedaal kan omgaan (al kan een ongeluk altijd in een klein hoekje schuilen).
De balans in de auto is inderdaad goed. De gripgrens is nogal afhankelijk van het wegdek en dat is niet altijd even makkelijk te voorspellen. Je moet in ieder geval erg voorzichtig zijn als het wegdek nat en vuil is. In rechte lijn acceleratie wil de kont wel eens een stapje naar buiten zetten. Ik had er gisteren op een bepaald punt al last van bij optrekken in de derde versnelling vanaf 60km/h. Met nieuw aangebrachte wegbelijning op nat asfalt moet je ook oppassen. Tractiecontrole is mijn vriend in de huidige weersomstandighden.

Meer vermogen dan dit hoef ik niet. Op de bochtige en krappe buitenwegen in Nederland kun je het gewoon niet meer gebruiken. Ten eerste kun je het volle vermogen alleen toedienen als de wielen rechtuit staan en het wegdek droog en vrij van vuil is. Vervolgens kom je zo hard op de volgende bocht afstormen dat het gewoon gevaarlijk wordt. De hele tijd moeten inhouden is ook niet leuk.
Tom schreef:
wooter schreef: En die Z-meet wil ik zeker en vast doen. 6-7 december iets gepland?
Ik heb dan nog geen plannen.
Ik wil volgend weekend nog naar de Essen Motorshow. Daarna komt de auto waarschijnlijk even stil te staan ivm de rebuild van het diff en wat andere zaken die dan laat fixen. Ik weet nog niet precies hoe ik in de tijd zit.
wooter schreef:Femme, met wat voor camera zijn die beelden gemaakt?

Ben op zoek naar een goeie met HD-aspiraties, maar weet niet ofdat ik beter een consumer Canon haal in afwachting van een RED Scarlett, of gewoon een goeie Panasonic DVX200...
Ik heb een Sony XDCAM PWM-EX1. Scarlett lijkt veelbelovend. Ik denk wel dat de prijs van een compleet systeem nog wel eens zou kunnen tegenvallen.
RobinM schreef:
Rivanov schreef:Waarom is Premiere bagger? WIndows Movie Maker, dat is bagger..maar Premiere is ook een goed programma!
Heb Final Cut Pro (heel Final Cut Studio 2) op m'n iMac staan, maar moet me nog eens een keer goed verdiepen in het programma want het is zó uitgebreid. Hollywood films worden zelfs met FCP geëdit..
Omdat alle video's van dit niveau met Vegas gemaakt zijn. Wil denk ik toch wat zeggen over het kwaliteits level van Première (en zeker WMM).
Laat ik het wat anders zeggen, heb op school geleerd te werken met Première maar typisch voor die school, je begint nooit bij het begin. Dus heb maar wat halve dingen geleerd. Wordt dus tijd voor een goed tutorial over video bewerking in Première :D
Ik denk niet dat Vegas hier iets mee te maken heeft. In Vegas doe ik eigenlijk weinig bijzondere zaken: filmpjes op de tijdlijn zetten, de beeldverhouding aanpassen, beelden roteren en pannen om de horizon recht te krijgen en ongewenste bewegingen eruit te halen, transitions bouwen van filters, enz. Dit moet met andere programma's ook lukken. Op het eindresultaat hebben de kleur- en lenscorrecties in Magic Bullet Looks een veel grotere zichtbare invloed. MBL is ook voor andere NLE's beschikbaar.

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 02 dec 2008, 18:45

Christoph schreef:Femme, ik heb altijd al het idee dat als je iets aanpakt, je het goed doet
Precies mijn eerste gedachte... :wink: Wat ongelofelijk kicke!
Tom schreef:
Macboy schreef: Liefst met Femme achter de camera !
Helaas werken Femme en ik alleen als team omdat ik aanvoel hoe ik langs Femme moet rijden :mrgreen:
Nu snap ik 100% wat je bedoelde en geef je 200% gelijk. Filmpje inmiddels een paar keer bekeken, krijg er elke keer kippenvel van! Het smaakt naar meer!

Ben er een beetje stil van... :shock:

Tom

Bericht door Tom » 02 dec 2008, 18:57

:lol: die opmerking was maar een geintje! :)

Paul

Bericht door Paul » 02 dec 2008, 19:07

Filmpje is ontzetten geil.. maar ik wil wel die 440+ pk s voelen in dat filmpje.. dus tijd voor de HARDCORE versie!!!!!

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 02 dec 2008, 19:20

Tom schreef::lol: die opmerking was maar een geintje! :)
Ja ja, I know! Maar wel goed werk :wink:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 02 dec 2008, 19:58

Wat een Film! Voor een amateur kan het volgens mij niet beter. Wacht graag de volledige versie af graag 1.5 uur lang

Tom

Bericht door Tom » 02 dec 2008, 20:11

1,5 uur gaat niet lukken :)

Ik weet niet of Femme al een inschatting kan geven van de totale duur?
Gok namelijk dat je blij mag zijn als er 10 minuten film uit komt rollen.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 02 dec 2008, 22:25

Tom schreef:1,5 uur gaat niet lukken :)

Ik weet niet of Femme al een inschatting kan geven van de totale duur?
Gok namelijk dat je blij mag zijn als er 10 minuten film uit komt rollen.
Dan gaan we die 10 minuten maar 9 keer kijken

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 dec 2008, 22:38

10 Minuten? Dit is Spielberg kwaliteit dus we verwachten ook een lengte a-la 'Schindler's List'. ;)

Tom

Bericht door Tom » 02 dec 2008, 22:48

Ik heb geen idee hoor wat nu exact bruikbaar is en wat niet, maar dit filmpje duurde (los van de intro) een minuut. En dat was materiaal dat op de vrijdagavond is geschoten (dus zo'n 1,5-2 uur aan video?). Blijft uiteindelijk een minuut van over, al is dit een preview natuurlijk. Zaterdag hebben we de hele dag gefilmd natuurlijk. Moeten leuke beelden opleveren. En er is nog wat materiaal van de reis zelf, maar dat is vrij minimaal.
Maargoed ik spreek even voor mijn beurt maar ik gok dat het geheel straks niet langer dan 10 minuten gaat duren, kwaliteit gaat voor kwantiteit hé ;)
@Paul serieus knallen en driften e.d. staat er niet op, geen hardcore dus, geloof dat zowel Femme als ik vrij weinig Andre-genen in ons hebben ;) bovendien was dat ge'klonk' van het dif er.

Femme

Bericht door Femme » 03 dec 2008, 01:17

De lengte hangt vooral af van hoeveel tempo je in het filmpje wilt aanbrengen en hoe kritisch je bent met het selecteren van shots. Voor een vlot filmpje zit je aan twee tot drie seconden per shot met soms wat langere interessante fragmenten er tussendoor. Hier ga je niet snel een filmpje van een half uur mee vullen :) .

wooter

Bericht door wooter » 03 dec 2008, 07:28

Ik denk zelfs dat 8 tot 10 minuten soms al gaat vervelen, hoewel elk van de shots prachtig is :).

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 05 dec 2008, 09:10

Ik heb hier nu een tijdje zitten lurken, maar wat een prachtige machine, nog veel betere tuning en een geweldig filmpje!

:clap:

Ik kan niet wachten op de volledige versie van de film :drinking:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 12 dec 2008, 17:11

Om maar eens met Paul de Leeuw te spreken :

FILMPJE !!!!!! :banaan:

( oftewel, waar blijft dat kreng.... )

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 27 dec 2008, 01:43

Wordt um niet meer dit jaar lijkt me...

Jammer...

Ben

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2008, 20:34

Prachtige wagen! Geweldige trailer! En ongetwijfeld een mega brute ervaring om mee te rijden.

Paul

Bericht door Paul » 31 dec 2008, 16:54

Nou genoeg slap geluld.... hoe lijkt het met de film????????????????

Topfuel

Bericht door Topfuel » 01 jan 2009, 12:36

1 januari 2009 is een goede release datum!

Femme

Bericht door Femme » 12 jan 2009, 23:20

Het filmpje maken duurt wat langer dan ik had gehoopt maar ik ben al wel een redelijk eind op weg.

De auto staat sinds vandaag weer in de werkplaats en zal daar vermoedelijk minimaal drie weken verblijven. Het differentieel gaat opgestuurd worden naar Drexler en koplampen gaan een retourtje maken naar de VS waar ze door Tekarbon voorzien zullen worden van angel eyes. Verder wordt de stoelverwarming gefixed en gaan er wat rammels verholpen worden. Ik heb nog een aluminium pedalenset van Ultimate Pedals die gemonteerd moeten worden en dit weekend heb ik er eigenhandig een m-sportstuur in gezet.

Sinds begin oktober heeft de auto een vreemd elektrisch probleem dat ervoor zorgt dat het audiosysteem en veel bedieningsknoppen de eerste twintig minuten na het starten niet werken. Soms gaan er spontaan lichten in het interieur aan. De verlichting van het instrumentarium dimt zichzelf. Na een tijdje komt alles vanzelf weer 'online' maar irritant is het wel. Het lijkt op een communicatieprobleem op de iBus. Bij Ekris hebben ze in november iets van de radio vervangen omdat die een foutmelding gaf. Volgens hun zou dat het probleem opgelost moeten hebben, maar dat was niet het geval.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 13 jan 2009, 15:13

We wachten geduldig af :thumbup:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jan 2009, 15:16

Erik K. schreef:We wachten geduldig af :thumbup:
+1

...maar ook weer niet al te geduldig. :)

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 13 jan 2009, 16:05

Er worden bioscoopfilms in kortere tijd gemaakt :morecoffee: ...

Ben

Joy

Bericht door Joy » 13 jan 2009, 16:33

Femme lijkt me iemand die alles in de puntjes in orde wil hebben, zo ook dit filmpje. Geduld is een schone zaak :wink:

Plaats reactie