Wat vind de DFer nou Asociaal in het verkeer?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wat vind de DFer nou Asociaal in het verkeer?
Een medewerker rijdt Suzuki Liana(...) en die gast had 't er gisteren weer over hoe hij lekker met 100(120 snelweg) hier naartoe reed, vrachtwagens met 100 inhaalt en gewoon 100 blijven rijden omdat/totdat er een 'dikke Saab' bijna in z'n achterbumper zat te 'drukken'. Hij bleef 100 rijden. en ging wat op z'n rem staan(!!!)
De gek.
De gek.
- Ahmed
ROFL@Broeder die helemaal flipt

- frank de jonge
Filmpie dut nait mejong
- Ahmed
Dubbelklikkkkkk 

- frank de jonge
Check, mens wat een drama :O 

-
Voetgangers die oversteken en voorrang claimen midden op een normale weg en auto's die niet stoppen voor zebrapaden als er iemand oversteekt..
Die dingen liggen er niet voor niets. Laatst een paar gasten die gewoon voor mijn auto sprongen bijna, 30 meter naast het zebrapad.. Ik was wel alert op evt. een noodstop moeten maken maar ben gewoon doorgereden, door de drukte reed ik toch al bijna stapvoets. Een van die gasten gaf een harde klap tegen mijn auto. Die heeft later de volle laag gekregen..
Die dingen liggen er niet voor niets. Laatst een paar gasten die gewoon voor mijn auto sprongen bijna, 30 meter naast het zebrapad.. Ik was wel alert op evt. een noodstop moeten maken maar ben gewoon doorgereden, door de drukte reed ik toch al bijna stapvoets. Een van die gasten gaf een harde klap tegen mijn auto. Die heeft later de volle laag gekregen..

- Geelhoed
Wat voor volle laag?
-
-
Ohja, en voor de rest zeg ik niet dat ik alles beter weet en beter ben dan de meeste automobilisten want ik maak ook wel eens een foutje natuurlijk. Gebrek aan zelfkennis in het verkeer is natuurlijk ook asociaal 

- dale vito
Ik vind het vooral irritant als mensen op de snelweg hinderlijk op een meter voor je blijven rijden.
-
Dat heet bumperklevendale vito schreef:Ik vind het vooral irritant als mensen op de snelweg hinderlijk op een meter voor je blijven rijden.

- Evert van der Linde
- Auto: BMW M140i
Als je op een wegversmalling af rijd, je hebt voorrang, en je tegenligger gaat ver voor de versmalling al midden op de weg rijden.
Verder ben ik soms echt in staat een hamer in me auto mee te nemen, en achter een auto aan te rijden die bij het verlaten van een rotonde geen knipperlicht gebruikt. En dan ze pinkers eruit te rammen. Om je dood aan te ergeren zulke figuren.
Verder maak ik me niet zo druk om mensen die links blijven hangen. Rechts haald net zo makkelijk in als links (uiteraard moet de situatie het wel toe laten, maar over het algemeen gaat het prima.)
Verder ben ik soms echt in staat een hamer in me auto mee te nemen, en achter een auto aan te rijden die bij het verlaten van een rotonde geen knipperlicht gebruikt. En dan ze pinkers eruit te rammen. Om je dood aan te ergeren zulke figuren.
Verder maak ik me niet zo druk om mensen die links blijven hangen. Rechts haald net zo makkelijk in als links (uiteraard moet de situatie het wel toe laten, maar over het algemeen gaat het prima.)
- Stéphane
Kan een dure hobby zijn. Ik spreek uit ervaringdale vito schreef:Ik vind het vooral irritant als mensen op de snelweg hinderlijk op een meter voor je blijven rijden.

- gijzbed-opc

Een vrachtwagen die een ander inhaalt is het zat om er achter te blijven,om meestal de zelfde reden die jullie hebben met inhalen.
bv. onregelmatig rijden van zijn voor ganger
hij denkt dat hij haast heeft.
soms moet je proberen een hoog gemiddelde snelheid te halen,zodat je met je rij-uren beter uit komt voor de volgende dagen.enz....
Het is soms veel rekenen hoe je de week gaat indelen als je lange afstanden moet overbruggen.
Natuurlijk is het zo,dat er altijd 1 de wijste moet zijn tijdens het rijden.
Als je ingehaald word en het gaat te lang duren dan ga je van je gaspedaal af.
Maar vele doen dit niet, helaas

Maar ook vrachtwagenchauffeurs hebben onderling veel ergernis.
Het heeft mij jaren gekost om van rijstijl te veranderen.
Nu rijdt ik normaal gesproken niet sneller dan 85 Km/p/u in het buitenland en in Nederland 83Km/p/u.
Maar dit wordt niet in dank afgenomen door mijn collega's,het wekt zeer veel agressie.
Er is soms ook een zeer hoge werk druk.En je snapt wel als je lekker de gang erin hebt dan lijkt het wel, alsof het beter gaat.Het werkt soms prettiger.
Als z'n dag lukt ben je tevreden en heb je toch veel energie,maar wordt het niets dan baal je ervan.
Ik zou natuurlijk mijn ergernissen op kunnen schrijven,maar dan lijkt het alsof iedereen asociaal is

Mvgr, Peter Gijzen
- Ahmed
Ik doe echt uber relaxed tegen truckers en krijg vaak links/rechts knipperlichtjes of grootlicht terug, dat tovert wel een glimlach op mijn gezicht 
Enige waar ik niet tegen kan, als zo een ding gaat bumperkleven.

Enige waar ik niet tegen kan, als zo een ding gaat bumperkleven.
- Jeroen Bosman
Tja, als je inhaalt moet je ook voldoende snelheidsverschil hebben om er langs te komen. En laten we wel wezen, of je nu 83 of 90 rijdt, het maakt in een heel uur (als je geen stoplicht of file heb) 5 minuten uit per uur.... Maar we hebben het hier over truckers die elkaar met 1 a 2 kilometer per uur verschil inhalen, dus 1 a 2 minuten tijd winst per uur... Natuurlijk zal het helpen als de truck die ingehaald wordt van het gas af gaat, maar die kan dat dan wel de hele dag gaan doen, tenslotte achter hem rijdt ook een vrachtwagen, die wil dan ook inhalen.
Grootste ergenis zijn de personenautos die hem voor het stoplicht nog even voor de vrachtwagen gooien (omdat hij zoooo langzaam optrekt) , maar volstrekt aan het feit voorbij gaan dan ze dan een noodstop veroorzaken voor de vrachtwagen die in mijn geval is geladen met 40.000 liter brandstof.
Grootste ergenis zijn de personenautos die hem voor het stoplicht nog even voor de vrachtwagen gooien (omdat hij zoooo langzaam optrekt) , maar volstrekt aan het feit voorbij gaan dan ze dan een noodstop veroorzaken voor de vrachtwagen die in mijn geval is geladen met 40.000 liter brandstof.
- Geelhoed
Hulde!gijzbed-opc schreef: Als je ingehaald word en het gaat te lang duren dan ga je van je gaspedaal af.
Ik heb dat een aantal van je collega's tevergeefs duidelijk proberen te maken. Heb er zelfs een animatie voor geschreven:
Inhaler 81km/h, en de blauwe blokjes zijn het aantal personenautos dat met 3 seconden tussenruimte en 120km/h achter de truck komen vast te zitten.
-
Deze vind ik mooi Geelhoed! 

-
Haha mooi gedaan Geelhoed,
Nu nog zo'n kikkertje om over te steken

- Stéphane
LOLM@rcel schreef:Nu nog zo'n kikkertje om over te steken

- Geelhoed
Dat ik daar zelf niet ben opgekomen!M@rcel schreef:Haha mooi gedaan Geelhoed,
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik ben dus ook vrachtwagenchauffeur en dat hok van mij loopt 91 km/h top. :shakeit:
Dat is dus ook de snelheid die ik op de snelwegen meest rij, als 't overige verkeer 't toelaat.
Is 't druk op een 2-baansweg[en mag ik inhalen
] en er rijdt een andere truck voor me met 87 km/h dan zet ik 'm een paar km/h lager op de cruisecontrol.
Maar als er één voor me gaat zitten kloten door bijv. net als Gijzbed zegt onregelmatig rijden dan ga ik er alsnog langs, al duurt 't 5 min[gebeurt bijna nooit
]
Grootste ergenis in de truck zijn luxe auto's die je op een weg waar je met de truck niet in mag halen voorbij gaan en als ze er eenmaal voorbij zijn hun gas loslaten en 10 km/h onder de max. snelheid gaan rijden........blijf er dan lekker achter!
Punt is gewoon dat een truck[iig. die van mij] veel lekkerder rijdt met 90 km/h dan met 80 km/h.......'t is maar 10 km/h, maar voor je gevoel sta met 80 km/h gewoon stil en schiet je met 90 km/h lekker op.

Dat is dus ook de snelheid die ik op de snelwegen meest rij, als 't overige verkeer 't toelaat.
Is 't druk op een 2-baansweg[en mag ik inhalen

Maar als er één voor me gaat zitten kloten door bijv. net als Gijzbed zegt onregelmatig rijden dan ga ik er alsnog langs, al duurt 't 5 min[gebeurt bijna nooit

Grootste ergenis in de truck zijn luxe auto's die je op een weg waar je met de truck niet in mag halen voorbij gaan en als ze er eenmaal voorbij zijn hun gas loslaten en 10 km/h onder de max. snelheid gaan rijden........blijf er dan lekker achter!

Punt is gewoon dat een truck[iig. die van mij] veel lekkerder rijdt met 90 km/h dan met 80 km/h.......'t is maar 10 km/h, maar voor je gevoel sta met 80 km/h gewoon stil en schiet je met 90 km/h lekker op.
- Ahmed
- SteV6
Zonder verder commentaar, die gast hoort een tijdje achter de tralies ...
SteV6
SteV6
- wooter
Zo zie je maar... Ik vind dat het nogal meevalt, en er een hoop links- en middenplakkers zijn...
Doe er toeters en bellen bij, en plots is het allemaal legaal...
Doe er toeters en bellen bij, en plots is het allemaal legaal...