Wat vind de DFer nou Asociaal in het verkeer?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Shakes

Wat vind de DFer nou Asociaal in het verkeer?

Bericht door Shakes » 20 feb 2008, 17:32

Goed, uiteraard zijn er lieden in NL die je voor 10km te hard het liefst verbannen van de weg, maar ik zie zelf ook wel eens dingen gebeuren waarvan ik afvraag of het niet gewoon aso is.

Net een 147 die een paar kilometer lang op een paar meter of minder aan het slingeren was achter zijn voorganger. Te kansloos en ook wel gevaarlijk.

Links of op de middelste baan rijden vind ik vervelend, niet aso.

Wat kan er volgens jullie echt niet?

N.

HansD

Bericht door HansD » 20 feb 2008, 17:38

Mij in de weg rijden :D

FF serieus:
- Door rood licht rijden (niet zozeer donker oranje maar echt vol rood).
- Je auto naar links gooien op een lege weg omdat je vind dat iemand (ik in dit geval) te hard rij. Echt gebeurt op de A12, ik ben niet snel agressief maar die bestuurder heb ik bijna uit zijn auto getrokken.

Dat is het zo´n beetje denk ik. Er zijn meer dingen levensgevaarlijk/asociaal maar dat heeft vaak meer met onoplettendheid te maken dan bewust een gevaarlijke situatie creeëren.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 feb 2008, 17:38

Een 1 serie dat is zooooo 2006

Casper

Bericht door Casper » 20 feb 2008, 17:39

Op een 2-baans snelweg, wanneer de ene vrachtwagen de andere gaat inhalen, ontstaat er vaak een treintje auto's achter de inhalende vrachtwagen. Dan heb je altijd van die figuren die dat treintje dan rechts inhalen, en 'm d'r vooraan weer links tussen proppen.
Afschieten die figuren :twisted:

Pascal

Bericht door Pascal » 20 feb 2008, 17:46

Ver onder de max. snelheid rijden op een 2-baans weg of in de stad even stoppen in een smal straatje met een hele rits auto's erachter te wachten voor meerdere minuten,terwijl er een parkeerplek een paar meter verder ligt...

Verder worden acties zoals ''snijden'' bv mijn inziens te vaak als asociaal gezien,terwijl het meerendeel vaak onoplettendheid is.
Ik erger mij iig bijzonder weinig in het verkeer :wink: .

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 feb 2008, 17:51

Wat ik echt asociaal vind is het wegpleuren van afval uit de auto, met name als ze pal naast de afvalbak geparkeerd staan. Je mag dan zo groot zijn als Elmar of de Utrechtse Dom, maar je krijgt van mij die zak terug de wagen in. Dan maar knokken (als ze me te pakken krijgen, hehehe). :twisted:

Ik vind veel dingen aso, maak me er zelf ook nog weleens schuldig aan. Vooral als ik gesneden word, dan kan ik diegene het leven totdat we ieders ons weg weer vervolgen echt goed zuur maken. Ik kan daar gewoon niet tegen, vooral niet als er geen excuus gebaar komt (indien dat 't geval is, blijf ik ook vriendelijk).

Met links van de linker rijstrook inhalen heb ik geen problemen. :wink: De mensen die dát filmpje ooit gezien hebben weten wat ik bedoel. :oops:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 feb 2008, 17:51

Ik erger me idd. steeds minder maak me niet snel meer druk heb persoonlijk een hekel aan veel te hard rijden door een dorp 30km zone ivm. kinderen en idd. als ik volle pijp over de snelweg ga dat mensen iets naar links komen seinen etc. verder doe ik gewoon mij ding en wat een ander denkt boiet me niet zo veel.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 feb 2008, 17:52

Kortom ik ben die aso in zo'n SUV :lol:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 feb 2008, 17:52

Vluchtstrook inhalen
Van die irritante klevers
Linkshangers
Mensen die door rood knallen (bedoel dan echt hard er door rijden, rustig is ook fout maar minder aso)

RVV

Bericht door RVV » 20 feb 2008, 18:02

duifjes.com schreef:Een 1 serie dat is zooooo 2006
Correctie 2004 :lol:

atomchris

Bericht door atomchris » 20 feb 2008, 18:29

Casper schreef:Op een 2-baans snelweg, wanneer de ene vrachtwagen de andere gaat inhalen, ontstaat er vaak een treintje auto's achter de inhalende vrachtwagen. Dan heb je altijd van die figuren die dat treintje dan rechts inhalen, en 'm d'r vooraan weer links tussen proppen.
Mee eens!

Nog 1, voor rechts(of links)voorsorteren,omzo de hele rij voorbij te gaan die rechtdoor gaan,en dan toch rechtdoor gaan....

Ik laat ze er niet tussen maar toch.... :evil:

Elmar

Bericht door Elmar » 20 feb 2008, 18:30

Het bewust niet verlenen van voorrang.
Als ik ze dan door licht of geluidssignalen laat weten dat ik hun actie niet apprecieer en zij gaan dan ook nog lopen zieken...dan kan je zo dik zijn als Cav, je bent dan nog niet van mij af.

Berthil

Bericht door Berthil » 20 feb 2008, 18:38

Inderdaad zooi uit je auto gooien alsof de wereld een vuilnisbelt is waar je alles in kan kwakken. Rechtsinhalers als iedereen achter twee vrachtwagens zit heb ik ook een hekel aan maar ik als er geen aanwijsbare reden is waarom de linkerbaan vol zit en de rechter niet zet ik hem ook wel eens op de rechterbaan om hem daar rustig langs de linkerrij te laten lopen. Optimaal benutten van de beschikbare ruimte anders loopt het helemaal vast.

VLA

Bericht door VLA » 20 feb 2008, 18:44

Mensen die (express) geen voorrang verlenen bij het invoegen... onnodig links rijders, en van die gasten die op het laatste moment hun auto snel nog even voor de jouwe gooien zodat je vol in de remmen moet.

Tom

Bericht door Tom » 20 feb 2008, 18:57

VLA schreef:Mensen die (express) geen voorrang verlenen bij het invoegen...
Als er file staat, dan inderdaad wel.
Maar ik heb liever dat mensen leren invoegen. Sommige gaan er automatisch van uit dat je toch wel een rijbaan naar links gaat zodra ze het knipperlicht aangooien (als ze dat al doen), terwijl er genoeg ruimte voor of achter je is. Ik ga dan niet naar de linkerbaan, of ik moet een hoge snelheid hebben die lastig in te schatten is (140+).
Invoeger moet dezelfde snelheid gaan rijden als op de hoofdrijbaan, gaatje zoeken, knipperlicht aan en em ertussen schuiven. Zo leer je het ook tijdens de rijlessen. Niet op de oprit al het knipperlicht aan zoals 80% van de Nederlanders doet (dat je gaat invoegen lijkt me logisch! wat doe je anders op een 'oprit') en dan je auto met een groot snelheidsverschil op de snelweg gooien.. want wat erop rijd gaat toch wel aan de kanten.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 20 feb 2008, 19:00

Casper schreef:Op een 2-baans snelweg, wanneer de ene vrachtwagen de andere gaat inhalen, ontstaat er vaak een treintje auto's achter de inhalende vrachtwagen. Dan heb je altijd van die figuren die dat treintje dan rechts inhalen, en 'm d'r vooraan weer links tussen proppen.
Kijk zoeen ben ik er dus......

Een kilometer achter de vrachtauto's rijdt niemand, dan laat ik hem er echt wel rechts langs lopen. Niet aso hard en gevaarlijk invoegend maar langzaam en als er ruimte is naar links.

Ik vind mensen die allemaal in dat rijtje aansluiten aso dat ze onnodig links rijden.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2008, 19:21

frank de jonge schreef:Vluchtstrook inhalen
Van die irritante klevers
Linkshangers
Mensen die door rood knallen (bedoel dan echt hard er door rijden, rustig is ook fout maar minder aso)
ga ik in mee, verder nog:

vuil zo uit het raam gooien, ook brandende peuken e.d.

mensen die links(2d rij) gaan staan bij een dubbele baan voor de stoplichten en dan als een slak wegrijden omvervolgens ver achteraan aan te sluiten bij de eerste rij aaaaaaaargh ga dan meteen in de eerste rij staan, ik snap die lui niet!

mensen die zonder te kijken hup de auto zo naar links gooien :?

mensen die links blijven hangen terwijl ze met van alles tegelijk bezig zijn behalve met het verkeer dat achter hen zit en zij niet doorrijden grrr

en zo zal er vast meer zijn :lol:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 20 feb 2008, 19:24

De gemiddelde leasrijder in welke diesel dan ook komt op mij vaak aso over! Dankzij het aso gedrag van deze leaserijders en andere transportbusjes hebben we mede het nationale verkeersbeleid te danken.

En vergeet de omgekeerde petjes niet.....en die rijden heus niet alleen in een Golf :lol:

Drank/drugs achter het stuur.

Fietsers zonder verlichting.

Vrachtwagens die het inhaalverbod negeren.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 feb 2008, 19:29

Ik zag gisteren een echte Aso, die zat tijdens het rijden zijn linkerneusgat leeg te peuteren en de opbrengst nog op te eten ook.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 20 feb 2008, 19:35

Achterop mijn bumper hangen terwijl er verkeer voor mij zit.....

Vanochtend weer zo'n idioot in een bestelbusje op de A15 die denkt dat hij in de spits wel 160 kan rijden op de linkerbaan.
En dan vervolgens hoopt dit te bereiken door op mijn bumper te gaan hangen.

Ander puntje.....mensen die drie kilometer van te voren al weten dat ze er af moeten, maar toch pas op het laatste moment hun wagen op de uitvoegstrook gooien....en dan met de nadruk op gooien !!!

Nog eentje dan, mensen die in een "treintje" proberen in te voegen.....
Houd nou gewoon afstand tot je voorganger, dan gaat het allemaal net wat makkelijker......

En nog eentje om het af te leren.......
Als de wagen die achter mij invoegt gelijk gas geeft zodat ik dus gedwongen wordt om achter hem ( want dat doen alleen de mannen ) in te voegen... poeh poeh...je hebt weer 4 meter op me gewonnen.....knap hoor.....

Maar voor de rest wind ik me niet zo snel op hoor.....AHUM !

Ahmed

Bericht door Ahmed » 20 feb 2008, 20:01

Mensen die geen snelheid maken op de invoegstrook :evil:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 20 feb 2008, 20:36

Ha, die Drivers;

Heleboel pethates al hierboven gelezen, maar wat ik ook heel erg vind is van die mensen (meestal oudjes of onzekere huisvrouwtiepjes) die in situaties waarbij ze zonneklaar voorrang hebben uit een misplaatst soort beleefdheid er op staan om jou voorrang te geven. Of in een smalle straat met links en rechts naast de stoep geparkeerde auto's stil gaan staan in de verwachting dat jij dan maar doorrijdt; wordt hun truttenschudder soms smaller als hij stilstaat? Of met draaiende motor wachten tot moeders klaar is met pinnen of boodschappen doen; wat kost die benzine tenslotte nou helemaal, jongens?

Bort

Bericht door Bort » 20 feb 2008, 20:39

- links blijven rijden
- als je wilt tussenvoegen (terwijl je het tijdig aangeeft) het gaatje dicht rijden zpdat je er niet meer bij kan
- net door het groen rijden op een vol kruispunt om daar in de file te staan zodat de kruisende richting ook niet door kan

frankv

Bericht door frankv » 20 feb 2008, 20:49

mensen die hem bij het invoegen gelijk 2 banen naar links tikken ipv 1 baan en zich weigeren te realiseren hoe groot hun dode hoek wel niet is

frank

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 20 feb 2008, 20:52

-links rijders
-rechts inhalen

Plaats reactie