Winterbanden en marketing

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
jaydee

Re: Winterbanden en marketing

Bericht door jaydee » 10 jan 2009, 17:58

Geef eens een andere draai aan deze discussie... :blabla:

Stelling: door voor de winterperiode winterbanden aan te schaffen heb je voor de zomerperiode de mogelijkheid om betere(*) zomerbanden uit te kiezen.

(* banden die het in de winter aanmerkelijk slechter zullen doen, zoals semislicks bijvoorbeeld, maar die in de zomer extra dirving fun bieden)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jan 2009, 17:59

er is ook geen discussie mogelijk, want wat Hylke zegt zo is het. Period. :angel:

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2009, 18:03

Ik heb zwarte banden, zijn dat goede?? :?:

jaydee

Bericht door jaydee » 10 jan 2009, 18:10

luco hornsveld schreef:Ik heb zwarte banden, zijn dat goede?? :?:

Nee joh, da's ouderwets! :mrgreen:

Afbeelding

Marc R

Bericht door Marc R » 10 jan 2009, 18:48

edit... 8)
Laatst gewijzigd door Marc R op 11 jan 2009, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2009, 19:08

:blabla:

maar ga lekker door met generaliseren en geen argumenten jouwerzijds :banaan:

ben jij ook vrachtwagenchauffeur dan?

Dan geef ik geen commentaar meer. :hammer:
Laatst gewijzigd door Robin op 10 jan 2009, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2009, 19:11

Robin schreef::blabla:

maar ga lekker door met generaliseren en geen argumenten jouwerzijds :banaan:
En jij generaliseert niet :hmmm: :hmmm: :hmmm:
iets met pot verwijt de ketel ofzo :whistle: :whistle: :whistle:

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2009, 19:12

WAAR generaliseer ik?

Marc RS$ heeft 't over gasten zoals IK met rwd met zomerbandbakken. WAAR zeg ik dat ik vrachtwagenchauffeurs etc bekritiseer?

Geef argumenten, meer wil ik niet zien.
Laatst gewijzigd door Robin op 10 jan 2009, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith

Bericht door steve smith » 10 jan 2009, 19:13

Marc RS4 schreef: ik bedoel: alleen rijbewijs B veeg ik me reet mee af..al heeft iemand 5 miljoen km ervaring.
:blabla:

Met mijn beperkte rijbewijsje BE mag jij best je reet afvegen hoor. Maar dan moet je wel beloven lang genoeg te blijven staan dat je er een paar directiechauff certificaten, blauw licht ontheffinkjes, BMW Panzeroefeningentjes en oh, tweede plaats algemeen klassement Sportfahrer Scuderia Hanseat achteraan komt. Wil je de bekers of het scoreboek?

Lees dit niet verkeerd: Heb groot respect voor mensen die met 40 ton over bergpassen heenklunen, en ben volledig met je eens dat 99% van de weggebruikers clueless is. Rijbewijzen zijn in mijn ogen echter het minste bewijs ter wereld aangaande rijvaardigheid.

Oh en mensen die nu nog op zomerbanden kloten...... Hahahahaha, tobbers!
Laatst gewijzigd door steve smith op 10 jan 2009, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2009, 19:15

edited, want geen nut.
Laatst gewijzigd door Robin op 10 jan 2009, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 10 jan 2009, 19:20

steve smith schreef:
Marc RS4 schreef: ik bedoel: alleen rijbewijs B veeg ik me reet mee af..al heeft iemand 5 miljoen km ervaring.

Oh en mensen die nu nog op zomerbanden kloten...... Hahahahaha, tobbers!
Hehe.. inderdaad! :clap:

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2009, 19:21

Robin schreef:WAAR generaliseer ik?

Marc RS$ heeft 't over gasten zoals IK met rwd met zomerbandbakken. WAAR zeg ik dat ik vrachtwagenchauffeurs etc bekritiseer?

Geef argumenten, meer wil ik niet zien.
hier
(Misschien hebben jullie karren wel beroerde zomerbanden, kan ook toch? )

dat is ook generaliseren, en dat jij nooit met al je km een ongeluk hebt gehad in de winter is misschien wel omdat:
je als een ouwe lul rijdt?
je altijd geluk hebt gehad?
andere weggebruikers beter rijden dan jij?
enz?
enz?

banden doen een heleboel, het is het enige contact tussen de auto en de weg.
Natuurlijk kan je je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, dat ben ik met Hielke en jouw eens.
Maar een feit is ook dat je onder dezelfde omstandigheden bij sneeuw,ijzel,kou,regen met winterbanden meer reserve hebt.
Ga je met beiden op de grens rijden is het net zo gevaarlijk, alleen is de snelheid met de winterbanden dan hoger.

Gedeeltelijk geeft het ook een vals veiligheidsgevoel, net als met abs en al die andere hulpmiddelen, sommige mensen denken dan dat er niks meer kan gebeuren, dat is het grootste gevaar.

Winterbanden zijn er om onder extreme omstandigheden een grotere veiligheidsmarge te hebben, ga je dan sneller rijden is de veiligheidsmarge weg.

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2009, 19:25

Als jij dat zo ziet, dan zal dat wel, maar ik meende het echt. Marc./Luco.(vind de avatars nogal hetzelfde :mrgreen: )Voelde dat zo. Dan sorry. Neem mijn verhaal dan maar wat met 'n korrel zout. En nee ik ga me hier niet verdedigen hoe ik rij tov de rest in NL. Dat weet ik zelf wel.

En voor de rest van jouw verhaal:Ik denk daar anders over.Maar met punten eens.Klaar.

Nou ja klaar? Ik denk ECHT dat de ene ZOMERBAND in de winter beroerder is dan de andere. Dat mijn rotkar prima zomerbanden heeft is nou eenmaal zo, maar staan hun mannetje in de kou. Ik ben niet achterlijk. Dat voel ik toch zelf? Terwijl die winterbanden overal en nergens dweilen/tractie verliezen en zeilen...

EDIT: ik ga me hier niet meer in mengen, mij te flauw/lullig/saai. Neem me niet kwalijk. :blabla:

Ga gerust door hoor, maar allen had gelijk. Dit is geen discussie. Jammer maar helaas.

Gr
Robin

Marc R

Bericht door Marc R » 10 jan 2009, 20:03

edit.... 8)
Laatst gewijzigd door Marc R op 11 jan 2009, 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2009, 20:07

Nou ja klaar? Ik denk ECHT dat de ene ZOMERBAND in de winter beroerder is dan de andere. Dat mijn rotkar prima zomerbanden heeft is nou eenmaal zo, maar staan hun mannetje in de kou. Ik ben niet achterlijk. Dat voel ik toch zelf? Terwijl die winterbanden overal en nergens dweilen/tractie verliezen en zeilen...
Zo is het met winterbanden ook, misschien heb je niet de juiste voor onder jouw auto (s)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jan 2009, 21:16

Ik zie een enorme vervuiling en miscommunicatie;

Niemand betwist dat een winterband in winterse omstandigheden beter is dan een zomerband

Definieer "winters"; Sneeuw en ijs op de rijbaan.

Edoch; op een droge weg, dus geen sneeuw en geen ijs ( nat van pekel kan) zal de zomerband niet onderdoen voor een winterband. ook niet bij minus 10 graden Celcius.

Dat is de stelling, daar moet het over gaan. Dus geen open deuren intrappen.

Ik ben het met Robin en Hielke eens dat in voornoemde omstandigheden ( dus; geen sneeuw, geen ijs) een zomerband prima presteert. Dit kan ik uit eigen ervaring met zowel de E46 M3 alswel de E92 M3 bevestigen.
Uiteraard aangepast rijgedrag, maar das niet meer dan logisch............................

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 jan 2009, 23:24

Valt dit ook onder marketing of zou deze wetenschapper onafhankelijk zijn:

http://player.omroep.nl/?aflID=8537632" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanaf ongeveer minuut 15 ...

SteV6

jaydee

Bericht door jaydee » 10 jan 2009, 23:34

SteV6 schreef:Valt dit ook onder marketing of zou deze wetenschapper onafhankelijk zijn:

http://player.omroep.nl/?aflID=8537632" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanaf ongeveer minuut 15 ...

SteV6
De man komt uit Enschede (TU Twente) en de banden op tafel zijn Vredesteins... Trek je conclusie...

Wat hij zegt is wel steekhoudend mijns inziens.

Hier is trouwens het gehele item: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 0:9:51.932" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door jaydee op 10 jan 2009, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2009, 23:45

Hans GP schreef:@Rico, zo onduidelijk staat het er toch niet? :bag: Ik heb gewoon meer grip met mijn 220pk op de voorwielen met mijn winterbanden dan met de zomerbanden.

Heb ook niet alle 10 pagina's over marketing truc door zitten lezen, schrijf alleen mijn verhaal, en wat Robin zegt, misschien heb ik wel beroerde zomerbanden :hmmm:
Hans als dat zo is in droge onstandigheden, desnoods vochtig op de weg dan kan het inderdaad niet anders zijn dat jouw zomerbanden in de winterse periode ruk zijn.

OF het verschil zit hem in RWD/FWD ? gewichtsverdeling RWD is 50/50 FWD 60/40 ?! Ik heb 2 sets niet de minste winterbanden Pirelli snowsports duurste type.(beste uit de test :blabla: ). ik verdom het om ze te monteren op de 130i en de 330i, wegligging vind ik gewoon een stuk slechter tov de zomerbanden. Ik weet dat ik een gokje neem, want ik sta straks wel weer te kloten als er een pak sneeuw ligt.

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2009, 09:54

Marc RS4 schreef: Dan vraag ik me af waar haal jij dan die wijsheid dan vandaan als je niet eens de ervaring heb om op een oplegger met 50 ton en 580pk te hebben gereden....dan weet je iig wel ff meer dan een personenwagentje van pak-em-beet 1500kg....

Marc, met alle respect, lees dit nu ff. 80kmh max, traag... merendeel filerijden. Inparkeren(ok ik doe dat niet met 'n vrachtwagen klopt) 50 ton en dan 580pk.Voel je je nu heel wat ofzo?Henk Wijngaard vind ik veel sympathieker overkomen :!:

Was beter geweest 500kg en 580pk.... :mrgreen: DAN heb je wat te melden :banaan: En dan weet 'jij' wel ff meer dan 'ik' met een 'personenwagentje van 1500kg'? :roflol: (althans zo lees IK het, anders edit je ff, want dit staat erg ignorant en arrogant Marc. :( :twisted: :!: )

En Luco, nee dat zijn die Michelin winterbanden, die zijn wel goed maar de zomerbanden in dit weer zijn beter. Lees Rico's en Romo's verhalen. Beide krachtiger(ja wat is nou 420pk tov 580 he... :oops: ) achterwielaandrijvers op zomerbanden....
Lees Hylke's verhaal. :mrgreen:

allen zei DIT op mijn post:
allen schreef:Of zij hebben beroerde winterbanden. Niet eens zo vreemd als je je bedenkt dat de tijd in Friesland stil staat. :mrgreen:

Gezien niemand mekaar iets wijs kan maken klaarblijkelijk een kansloze discussie.
Prima punt en eigenlijk einde discussie. Terwijl ik 't niet met 'm eens ben. Maar als vrachtwagenchauffeurs hier gaan bepalen hoe het zit.Neh dan pas ik. :sealed:

Marc R

Bericht door Marc R » 11 jan 2009, 10:09

edit..... 8)
Laatst gewijzigd door Marc R op 11 jan 2009, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2009, 10:18

Prima, maar edit je post even Marc, het lijkt zo arrogant namelijk :!:

Doe je dat even? Graag.

Gr
Robin

Marc R

Bericht door Marc R » 11 jan 2009, 10:21

zo beter?

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2009, 10:23

Nee, hier gaat 't om:
Marc RS4 schreef:
steve smith schreef:
Marc RS4 schreef:
Dan vraag ik me af waar haal jij dan die wijsheid dan vandaan als je niet eens de ervaring heb om op een oplegger met 50 ton en 580pk te hebben gereden....
Kijk gisteravond heb ik 'n stuk geedit omdat dat (van mijn kant) OOK nergens over ging:
Robin schreef:edited, want geen nut.
Ik heb tegen Luco en jou sorry gezegd: zoek 't maar op en dan krijg ik dit voor m'n kiezen? Neh zo gaat dat hier niet Marc :!:
Laatst gewijzigd door Robin op 11 jan 2009, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 11 jan 2009, 10:25

Was beter geweest 500kg en 580pk.... DAN heb je wat te melden
Robin, deze uitspraak vind ik net zo arrogant hoor.
Maar goed dat is mijn mening. :drinking:

Plaats reactie