Toen ik 14 jaar was moest ik van m'n baas de bedrijfsauto een meter naar achter zetten. Sleutel omdraaien, kedeng. Snel sleutel terug gedraaid. Auto stond 1 cm van de muur af.
Sindsdien gebruik ik altijd de koppeling bij het starten, voelt gewoon veiliger. Bovendien kun je niet bij elke auto direct zien of 'ie wel in vrij staat.
Rutger, gelukkig heeft je ma niet al te veel. Succes met afhandeling!
Schade door vorst
- Macboy
Re: Schade door vorst
Ik wist niet eens dat er mensen bestonden die de auto starten zonder koppeling ingedrukt te houden !
- RutgerK
Normaal gesproken start ze de auto terwijl ze achter het stuur zit en heeft ze wel d'r voet bij de koppeling. Omdat ze nu half in de auto stond over het stuur hangend om de sleutel om te draaien heeft zij zich niet gerealiseerd dat de auto in de versnelling stond.Macboy schreef:Ik wist niet eens dat er mensen bestonden die de auto starten zonder koppeling ingedrukt te houden !
- Daniel
Die sprong komt door de startmotor...die slingert de auto naar voren voordat de motor zelf daadwerkelijk loopt. Stel dat je stilvalt op een overweg, dan kun je de auto er vaak op de startmotor nog wel wegkrijgen.
Als je je auto wegzet en niet op de handrem gooit vanwege vorst altijd in een hoge versnelling zetten...dan is de startmotor ook niet sterk genoeg om de auto in beweging te krijgen.
Als je je auto wegzet en niet op de handrem gooit vanwege vorst altijd in een hoge versnelling zetten...dan is de startmotor ook niet sterk genoeg om de auto in beweging te krijgen.
- wooter
Zo heb ik eens de laatste 50 meter op een lege benzinetank afgelegd op de startmotor, om een tankstation te bereikenDaniel schreef:Stel dat je stilvalt op een overweg, dan kun je de auto er vaak op de startmotor nog wel wegkrijgen.

- Ahmed
Zo heb ik een keer 2km gereden naar een garage, wegens een koppelingspedaal die het niet meer deedDaniel schreef:Die sprong komt door de startmotor...die slingert de auto naar voren voordat de motor zelf daadwerkelijk loopt. Stel dat je stilvalt op een overweg, dan kun je de auto er vaak op de startmotor nog wel wegkrijgen.

- RutgerK
In een hoge versnelling lijkt mij ook beter maar het algemene advies is de laagste versnelling.Daniel schreef:Die sprong komt door de startmotor...die slingert de auto naar voren voordat de motor zelf daadwerkelijk loopt. Stel dat je stilvalt op een overweg, dan kun je de auto er vaak op de startmotor nog wel wegkrijgen.
Ik heb drie dagen geleden de situatie gezien en het is veel verder dan een sprong. De auto heeft gewoon 6-7 meter door gereden.

-
Tenzij je automaat hebtwooter schreef:Zo heb ik eens de laatste 50 meter op een lege benzinetank afgelegd op de startmotor, om een tankstation te bereikenDaniel schreef:Stel dat je stilvalt op een overweg, dan kun je de auto er vaak op de startmotor nog wel wegkrijgen.