Onboard met Andre in de M3 GTR V8 Zandvoort + Silverstone

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 sep 2006, 23:33

Ja waar is Popma nou? als er wel iemand is.......

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 00:16

Geen 'officiele' GTR maar dat chassis komt toch wel bij BMW Motorsport vandaan, aan de kooi te zien?

Richard van den Bos
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:24
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Richard van den Bos » 18 sep 2006, 10:33

Ja klopt, is het laatst geleverde bmw wtcc motorsport koets van het type E46.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 sep 2006, 11:36

Een afdankertje dus? :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 18 sep 2006, 12:31

Zeg Andere wat is eigenlijk je record op zandvoort? Ik klokte al een rondje op 1:51, gaat erg rap haha!

Richard van den Bos
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:24
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Richard van den Bos » 18 sep 2006, 17:35

Hij heeft al onder de 1.50 met de BMW gereden.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 sep 2006, 19:24

1.49.6

maar moet nog wel harder kunnen hier en daar nog wat tweaks dan moet ie onder de 1.49 kunnen.

Ben nog steeds bezig om de auto qua wegligging hier en daar nog wat te veranderen.

Dat was ook mijn eerste race in die auto er zit meer in.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 sep 2006, 19:53

Andre, kan jij met de GTR volgas na de Kuhmo bocht door de Arie Luijendijkbocht het rechte stuk opknallen? Ik denk dat dat iets teveel van het goeie is voor de slicks of niet?
Ik begin Zandvoort een klein beetje te kennen nu en ik vind het vergelijk met een straatauto wel leuk om te weten. Onder de 1.50 rijden is wel erg hard namelijk en het zijn met name dat soort bochten waar je tijd gaat winnen?
Ik heb de laatste keer met 2 man in de speedster een paar rondes 2.15 gereden :oops: , maar dat is niet echt boeiend vergeleken met 1.50 8) . Met de speedster gaat de AL bocht trouwens ook makkelijk volgas, maar dan praten we over iets minder pk'tjes en iets minder beginsnelheid (door de Kuhmo bocht) :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 20:00

2.15 en 1.50... Als jij op start/finish bent na een rondje rijd Andre alweer richting de slotemakersbocht :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 sep 2006, 20:34

Wat doe jij over een rondje dan, met je kampersauto?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 20:43

Ongeveer hetzelfde 2.15~2.20 gok ik als er niks kapot is en het overige verkeer een beetje meewerkt. Vorige keer zou de GPS laptimer mee om het nou eens echt te meten maar goed dat feest ging niet door.

bedoelde daar ook niet mee dat 2.15 slecht is maar dat 1.50 bizar snel is voor 'onze' begrippen :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 sep 2006, 21:22

Weet ik wel Bert :wink:
Neem mij alsjeblieft nooit te serieus, behalve als ik het wel ben :P
En je hebt ook mooie kampersauto's hoor 8)
Als Elmar nog meeleest, wat rij jij voor rondetijd op Zandvoort met je Viper? Of time jij nooit? Ik ben al weleens een paar keer ingehaald door je en jij moet toch wel wat sneller dan 2.15 rond gaan?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 21:27

Ach ja kampersauto is al origineler dan turkenauto ;) :mrgreen:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 18 sep 2006, 22:12

ik reed met m'n standaard e30 m3 (dat is toch een kamperbak???) 2,18 :mrgreen:

met de standaard E30 325 racer tot nu toe 2,08

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 18 sep 2006, 22:14

ik kan je wel vertellen dat 1,50 t.o.v bijv 2,10 giga veel sneller is!!!!!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 18 sep 2006, 22:42

Die 1,50 wordt ook alleen door de snelste rijders in de supersport klasse gereden. 1,55's zie je daar ook verschijnen.

130i cup auto's rijden tussen de 1.57 en 2.00. De tuning van deze auto's is vrij beperkt. Motor en bak zijn ongewijzigd. Verschil moet volledig uit slicks, onderstel en sperdiff gehaald worden.

Voor gewone auto's op straatlegale banden is 2.10 een magische grens. Je moet een serieuze auto meenemen en als rijder van wanten weten om die barriëre te slechten.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 18 sep 2006, 22:43

Als ik me goed herinner reed AutoVisie met de e39 M5 2,12 en nog wat.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 22:56

Zit wel wat in denk ik wat Hielke zegt. Pak een M3 als voorbeeld, kan je een paar duizend euro aan ondersteltuning tegenaan mikken. Je zal met een vers setje dempers enz wel wat pakken omdat de rest meestal al 10 jaar oud is, maar qua tijd is het verschil tussen een vers standaard M onderstel en een aftermarket onderstel niet heel groot. Als je straatband niet in staat is om meer grip te genereren dan blijft het zo, kloten in de marge. Overstap op een raceband als er een fatsoenlijk onderstel onder zit is de snelste manier om verder te komen.

Op veel oefening na dan. Ik moet de perfecte ronde nog rijden denk ik, zal bij de meeste hobbyrijders wel niet anders zijn :)

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 sep 2006, 00:35

de bocht waar je op zandvoort het rechte stuk op gaat kan niet volgas dan zou je teveel onderstuur krijgen en rook je de voorbanden weg. Even iets liften.

Voorbeeld

Assen met race GTR van richard 1.48 snelste.

Mijn 130i op dunlop sport maxx en sperdiff en pagid geel remblokken 2.10
Dus nog geen race onderstel.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 19 sep 2006, 00:40

Hoeveel denk je dan dat zo'n Intrax onderstel op je 130i zou schelen Andre?

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 sep 2006, 00:44

door dat onderstel kan je wel meer op camber rijden ik heb nu 2 graden voor.

zal toch wel zeker een paar seconden af maar de grootste voordeel zit hem in de banden. Setje slicks gaan er denk ik meteen 5 of meer seconden af.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 19 sep 2006, 08:15

Hmmm, dat dacht ik al, dat je daar dan moet gaan liften. Ik kom misschien net met 160 die bocht uit, maar dan is het niet echt spannend (mits je een beetje de goede lijn aanhoudt).

@Bert: ik heb het perfekte rondje ook nog niet gevonden :wink: , in het Scheivlak en de Masters bocht laat ik nog wel wat liggen. Vooral de Masters bocht moet nog wel wat harder kunnen (het is er ook zo breed), maar ik hou daar altijd wat marge omdat ik het anders in mijn broek doe 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 19 sep 2006, 11:41

Hm scheivlak gaat bij mij altijd wel redelijk. Ik zit nog wel eens te kloten in de renault bocht, stuur ik te laat in, vlak langs de kerbs en dan kom je niet ver genoeg naar buiten uit wat dus weer een beetje snelheid kost.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 19 sep 2006, 20:00

Nog meer mensen die hun rondje zandvoort klokken? Ik ben benieuwd met wat voor auto en wat voor specs je die ronde dan gezet hebt?

Heeft er iemand nog ergens wat info over autovisie en hun rondetijden met die stuurmansauto van het jaar verkiezingen?

Toch wel bizar dat zo'n race clio met 190pk hem in 2min rond, de snelste in het veld doen hem in 1min 55sec!!!!! Dan moeten de rest van de onderdelen toch wel SUPERB zijn hahaha!

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 19 sep 2006, 20:23

De Renault is inderdaad ook een lastige die ik misschien ook iets teveel knijp, maar dan kom ik voor mijn gevoel lekkerder op de Vodafone bocht aanrijden. Die Vodafone aanremmen is nogal een verhaal apart voor de speedster omdat daar die #$@##$ABS er dan inkomt met als gevolg een hard pedaal en weinig vertraging :? . Maar als het goed is komt er straks WEER een terugroepaktie voor de ABS stuur-unit...

Weet iemand misschien een plattegrond van Zandvoort met daarin "de" ideale lijn? Vooral die combinatie Renault-Vodafone vind ik interessant.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten