Onboard met Andre in de M3 GTR V8 Zandvoort + Silverstone
- Bert ///M3
-
- Dennis Cavallino
-
-
- Maik
Andre, kan jij met de GTR volgas na de Kuhmo bocht door de Arie Luijendijkbocht het rechte stuk opknallen? Ik denk dat dat iets teveel van het goeie is voor de slicks of niet?
Ik begin Zandvoort een klein beetje te kennen nu en ik vind het vergelijk met een straatauto wel leuk om te weten. Onder de 1.50 rijden is wel erg hard namelijk en het zijn met name dat soort bochten waar je tijd gaat winnen?
Ik heb de laatste keer met 2 man in de speedster een paar rondes 2.15 gereden
, maar dat is niet echt boeiend vergeleken met 1.50 8) . Met de speedster gaat de AL bocht trouwens ook makkelijk volgas, maar dan praten we over iets minder pk'tjes en iets minder beginsnelheid (door de Kuhmo bocht) 
Ik begin Zandvoort een klein beetje te kennen nu en ik vind het vergelijk met een straatauto wel leuk om te weten. Onder de 1.50 rijden is wel erg hard namelijk en het zijn met name dat soort bochten waar je tijd gaat winnen?
Ik heb de laatste keer met 2 man in de speedster een paar rondes 2.15 gereden

- Bert ///M3
- Bert ///M3
- Maik
Weet ik wel Bert
Neem mij alsjeblieft nooit te serieus, behalve als ik het wel ben
En je hebt ook mooie kampersauto's hoor 8)
Als Elmar nog meeleest, wat rij jij voor rondetijd op Zandvoort met je Viper? Of time jij nooit? Ik ben al weleens een paar keer ingehaald door je en jij moet toch wel wat sneller dan 2.15 rond gaan?

Neem mij alsjeblieft nooit te serieus, behalve als ik het wel ben

En je hebt ook mooie kampersauto's hoor 8)
Als Elmar nog meeleest, wat rij jij voor rondetijd op Zandvoort met je Viper? Of time jij nooit? Ik ben al weleens een paar keer ingehaald door je en jij moet toch wel wat sneller dan 2.15 rond gaan?
- Bert ///M3
- Hielke
Die 1,50 wordt ook alleen door de snelste rijders in de supersport klasse gereden. 1,55's zie je daar ook verschijnen.
130i cup auto's rijden tussen de 1.57 en 2.00. De tuning van deze auto's is vrij beperkt. Motor en bak zijn ongewijzigd. Verschil moet volledig uit slicks, onderstel en sperdiff gehaald worden.
Voor gewone auto's op straatlegale banden is 2.10 een magische grens. Je moet een serieuze auto meenemen en als rijder van wanten weten om die barriëre te slechten.
130i cup auto's rijden tussen de 1.57 en 2.00. De tuning van deze auto's is vrij beperkt. Motor en bak zijn ongewijzigd. Verschil moet volledig uit slicks, onderstel en sperdiff gehaald worden.
Voor gewone auto's op straatlegale banden is 2.10 een magische grens. Je moet een serieuze auto meenemen en als rijder van wanten weten om die barriëre te slechten.
- Bert ///M3
Zit wel wat in denk ik wat Hielke zegt. Pak een M3 als voorbeeld, kan je een paar duizend euro aan ondersteltuning tegenaan mikken. Je zal met een vers setje dempers enz wel wat pakken omdat de rest meestal al 10 jaar oud is, maar qua tijd is het verschil tussen een vers standaard M onderstel en een aftermarket onderstel niet heel groot. Als je straatband niet in staat is om meer grip te genereren dan blijft het zo, kloten in de marge. Overstap op een raceband als er een fatsoenlijk onderstel onder zit is de snelste manier om verder te komen.
Op veel oefening na dan. Ik moet de perfecte ronde nog rijden denk ik, zal bij de meeste hobbyrijders wel niet anders zijn
Op veel oefening na dan. Ik moet de perfecte ronde nog rijden denk ik, zal bij de meeste hobbyrijders wel niet anders zijn

-
de bocht waar je op zandvoort het rechte stuk op gaat kan niet volgas dan zou je teveel onderstuur krijgen en rook je de voorbanden weg. Even iets liften.
Voorbeeld
Assen met race GTR van richard 1.48 snelste.
Mijn 130i op dunlop sport maxx en sperdiff en pagid geel remblokken 2.10
Dus nog geen race onderstel.
Voorbeeld
Assen met race GTR van richard 1.48 snelste.
Mijn 130i op dunlop sport maxx en sperdiff en pagid geel remblokken 2.10
Dus nog geen race onderstel.
- Bert ///M3
- Maik
Hmmm, dat dacht ik al, dat je daar dan moet gaan liften. Ik kom misschien net met 160 die bocht uit, maar dan is het niet echt spannend (mits je een beetje de goede lijn aanhoudt).
@Bert: ik heb het perfekte rondje ook nog niet gevonden
, in het Scheivlak en de Masters bocht laat ik nog wel wat liggen. Vooral de Masters bocht moet nog wel wat harder kunnen (het is er ook zo breed), maar ik hou daar altijd wat marge omdat ik het anders in mijn broek doe 8)
@Bert: ik heb het perfekte rondje ook nog niet gevonden

- Bert ///M3
- Topfuel
Nog meer mensen die hun rondje zandvoort klokken? Ik ben benieuwd met wat voor auto en wat voor specs je die ronde dan gezet hebt?
Heeft er iemand nog ergens wat info over autovisie en hun rondetijden met die stuurmansauto van het jaar verkiezingen?
Toch wel bizar dat zo'n race clio met 190pk hem in 2min rond, de snelste in het veld doen hem in 1min 55sec!!!!! Dan moeten de rest van de onderdelen toch wel SUPERB zijn hahaha!
Heeft er iemand nog ergens wat info over autovisie en hun rondetijden met die stuurmansauto van het jaar verkiezingen?
Toch wel bizar dat zo'n race clio met 190pk hem in 2min rond, de snelste in het veld doen hem in 1min 55sec!!!!! Dan moeten de rest van de onderdelen toch wel SUPERB zijn hahaha!
- Maik
De Renault is inderdaad ook een lastige die ik misschien ook iets teveel knijp, maar dan kom ik voor mijn gevoel lekkerder op de Vodafone bocht aanrijden. Die Vodafone aanremmen is nogal een verhaal apart voor de speedster omdat daar die #$@##$ABS er dan inkomt met als gevolg een hard pedaal en weinig vertraging
. Maar als het goed is komt er straks WEER een terugroepaktie voor de ABS stuur-unit...
Weet iemand misschien een plattegrond van Zandvoort met daarin "de" ideale lijn? Vooral die combinatie Renault-Vodafone vind ik interessant.

Weet iemand misschien een plattegrond van Zandvoort met daarin "de" ideale lijn? Vooral die combinatie Renault-Vodafone vind ik interessant.