Motorfietsje pesten
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
M'n broer heeft wel eens tegen een bekende gesprint.
Hij op zijn Honda VTR-SP2 1000cc (140pk)2 cilinder buikschuiver tegen een BMW e39 M5. Zijn motor liep zo'n 280 op de GPS, teller stond dan allang op 299 best vlotte fiets dus. Maar ook hij had het boven de 200 best zwaar tegen de M5, boven de 240 al helemaal. Werd kruipen naar de M5 als die voor hem vol op het gas stond. De M5 liep 263 op de GPS helaas nog begrensd.
Hij op zijn Honda VTR-SP2 1000cc (140pk)2 cilinder buikschuiver tegen een BMW e39 M5. Zijn motor liep zo'n 280 op de GPS, teller stond dan allang op 299 best vlotte fiets dus. Maar ook hij had het boven de 200 best zwaar tegen de M5, boven de 240 al helemaal. Werd kruipen naar de M5 als die voor hem vol op het gas stond. De M5 liep 263 op de GPS helaas nog begrensd.
- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
ik blijf bij de 600-tjesRico v Velzen schreef:Met jou ervaring prik je wel door de mooie verhalen heen. geen behoefte aan een iets dikkere brommer? 750 cc ofzo?

Zolang als ik daarmee de meeste 1000-rijders voorblijf vind ik het prima 8)
Het mooie van een 600 vind ik dat je constant bezig bent. Schakelen, remmen, alles moet precies goed zijn. En motorrijden gaat om bochten rijden, daar moet ik nu dus alles goed maken tov de snellere machines.
Met zon 1000 rij je de Ring in 2 versnellingen bijvoorbeeld, daarvan wordt mijn pis nog niet warm




Ik ben inmiddels wel toe aan wat meer vermogen in mn 600-tje, dat wel. Heb nog een reserveblok liggen, zit eraan te denken om die deze winter wat te laten kietelen zodat ik richting de 115 pk aan het achterwiel ga.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Fabian, weet jij de ringtijden van de snelle motoren tegenwoordig? Overal lees je natuurlijk tijden van bv M3/M5's/GT3's enzo. Maar ik zou weleens een vergelijk met een bekende fiets zien, vind ik interessant. Zeg een R1 of Fireblade of ZX10 ofzo. BTG of volledige ronde. Worden er ook motorraces op de schleife gereden trouwens? En wat rijden de echte wedstrijdmachines dan?
- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
helaas, er worden geen wedstrijden meer gereden op de Nordschleife met motorenMaik schreef:Fabian, weet jij de ringtijden van de snelle motoren tegenwoordig? Overal lees je natuurlijk tijden van bv M3/M5's/GT3's enzo. Maar ik zou weleens een vergelijk met een bekende fiets zien, vind ik interessant. Zeg een R1 of Fireblade of ZX10 ofzo. BTG of volledige ronde. Worden er ook motorraces op de schleife gereden trouwens? En wat rijden de echte wedstrijdmachines dan?

Tijden van de motoren zullen elkaar ook erg weinig ontlopen. Snelle ervaren rijders zullen rond de 7:40 BTG uitkomen in Touristenverkeer. Sneller kan, maar dan moet je er zeker van zijn dat je een schone baan hebt. Er zijn er die onder de 7:30 BTG kunnen rijden :idea:
Kawa gaat binnenkort kennelijk een verzoek doen om met een Ninja 7:30 te rijden over de hele ronde

Volgens mij gaat het Engelse Performance Bikes volgens jaar wel wat motoren "testen" in het Touristenverkeer. Een bekende van me zal dat dan gaan doen, als het doorgaat. Misschien dat er dan wat referentie-tijden zullen zijn. Al zal je dan nooit een clean lap hebben.
Ik heb zelf nog nooit een rondje gemeten, maar gezien wat ik van andere hoor zal ik met mn 600-tje ergens tegen de 7:40 BTG aanzitten denk ik. Sneller kan, maar niet op de Ring voor mij. Dan wil ik toch echt op een circuit rijden waar ik kan glijden als het fout gaat.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Het lijkt mij inderdaad niet verstandig om met een motor voor de volle 100% over de NS te knallen.
Wel interessant die tijden, die verschillen dus bijna niet met de echt snelle auto's. Een M3 in touristenfahrt doet het volgens mij ook niet echt veel sneller dan 8:00 met een beetje verkeer.
En die wedstrijdmotoren, waren dat machines a la superbike ofzo? Die reden dan een 7:00 volledige ronde dan ofzo? Er zullen ook wel veel slachtoffers gevallen zijn gedurende die races denk ik zo
:
Wel interessant die tijden, die verschillen dus bijna niet met de echt snelle auto's. Een M3 in touristenfahrt doet het volgens mij ook niet echt veel sneller dan 8:00 met een beetje verkeer.
En die wedstrijdmotoren, waren dat machines a la superbike ofzo? Die reden dan een 7:00 volledige ronde dan ofzo? Er zullen ook wel veel slachtoffers gevallen zijn gedurende die races denk ik zo


- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Snelste rondje ooit was een 7:39 door helmut Dahne, in de laatste race die ooi gehouden is op de Ring. Met een Honda RC30.Maik schreef:Het lijkt mij inderdaad niet verstandig om met een motor voor de volle 100% over de NS te knallen.
Wel interessant die tijden, die verschillen dus bijna niet met de echt snelle auto's. Een M3 in touristenfahrt doet het volgens mij ook niet echt veel sneller dan 8:00 met een beetje verkeer.
En die wedstrijdmotoren, waren dat machines a la superbike ofzo? Die reden dan een 7:00 volledige ronde dan ofzo? Er zullen ook wel veel slachtoffers gevallen zijn gedurende die races denk ik zo![]()
:
Onderstaande ronde is 8 minuten door Helmut Dahne. Dan heb je een idee...... 8)
http://www.afm.at/mpegs/nurburgring.mpg
- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Let wel: de RC30 stamt uit 1988!
Fabian: Je hebt gelijk! Doe mij voor op de baan ook maar een 600. Reed op Assen weliswaar met mijn GSXR600 net zo hard als met een geleende TL1000R, met de GSXR waan je je echt een coureur. Goed denken om het toerental, verkeerde versnelling = tijdverlies. Dit was ook de reden waarom ik met de TL net zo snel was.....een verkeerde versnelling maakt niet zoveel uit met zo'n koppelkanon.
Maik: niet gek een speedster met 360pk!
Fabian: Je hebt gelijk! Doe mij voor op de baan ook maar een 600. Reed op Assen weliswaar met mijn GSXR600 net zo hard als met een geleende TL1000R, met de GSXR waan je je echt een coureur. Goed denken om het toerental, verkeerde versnelling = tijdverlies. Dit was ook de reden waarom ik met de TL net zo snel was.....een verkeerde versnelling maakt niet zoveel uit met zo'n koppelkanon.
Maik: niet gek een speedster met 360pk!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Hij is toch testrijder voor Metzeler én Nurburgringspecialist?Fabian schreef:Onderstaande ronde is 8 minuten door Helmut Dahne. Dan heb je een idee...... 8)
http://www.afm.at/mpegs/nurburgring.mpg
Kan me niet voorstellen dat ik ooit zo hard met de motor door die bochten zou rijden. Als het mis gaat is het einde oefening. Dan idd ergens waar je wel uitloop en ruimte hebt zonder vangrails direct naast de baan.
- Hubert D
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52
Grappig, die heb ik nog op videoband. Ik heb me ook al meerdere keren afgevraagd wat een moderne motor nu voor tijd zou rijden. De RC30 is inmiddels toch redelijk achterhaald.Fabian schreef: Snelste rondje ooit was een 7:39 door helmut Dahne, in de laatste race die ooi gehouden is op de Ring. Met een Honda RC30.
Onderstaande ronde is 8 minuten door Helmut Dahne. Dan heb je een idee...... 8)
http://www.afm.at/mpegs/nurburgring.mpg
Onder de 7:30 is trouwens weer bizar snel

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten