Motorfietsje pesten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Motorfietsje pesten

Bericht door markk » 14 sep 2006, 20:07

Was altijd al leuk. Diversions e.d. pesten met de Impreza. Altijd van die verbaasde reacties als je er bij 100 gewoon nog steeds naast / dicht achter zat.

Maar vandaag het betere werk. Rijd in EVO naar huis toe en haal auto op 80km weggetje in. Motor er ook direct achteraan. Ik volluit, hij erachter maar er NIET voorbij. Dat lukte niet :-)

Was onderdeel van een groepje buikschuivers. Niet het R1/Fireblade werk maar meer het wat oudere CBR en Ninja spul.

Bocht N11 op volledig schuin, ik erachter aan met de EVO. Geen probleem in de bochten natuurlijk. Daarna invoegen en richting 200+ motortjes volluit. Ik erachter aan en motoren gewoon niet uitlopen :-)))))) Sterker nog ik begon ze boven de 180 al weer in te halen.

Woehahahahaha

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 14 sep 2006, 20:11

kicken zoiets

Joy

Bericht door Joy » 14 sep 2006, 20:25

Gaaf inderdaad.

Mijn mooiste car-bike moment was dat ik op een warme zomerdag met mijn fiets richting strand aan het peddelen was. Reed op een fietspad langs een B-weg. Hoor ik in de verte een motor vol doorjengelen. Even later werd de motor zichtbaar met zijn berijder plat over de tank. Vlak op zijn kentekenplaat zat een Porsche 993 Turbo. Heerlijk die woesh die zo langs kwam. Denk dat ze zeker richting 200 deden maar wat een gaaf shot was dat.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 sep 2006, 20:32

Haha altijd leuk ja. Erik en ik zaten gisteren nog achter zo'n buikschuiver aan. Stonden met zijn 2en voor het stoplicht en hij ervoor. Zag de bui al hangen denk ik dus hij vol op het gas en wij er achteraan. Natuurlijk liep hij wel uit maar dat waren geen hele grote afstanden imho. Was een 750cc ding of iets in die geest.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 sep 2006, 20:42

Nog geen last van gehad met mijn tweewieler! :D Heb gelukkig nog nooit van een auto verloren en dat zou mijn eer ook te na zijn btw. Behalve op de Ring oid.

Moet wel zeggen dat auto's behoorlijk competatief kunnen zijn op de openbare weg. Heb ooit eens gespeeld met een 911 3.2 waarbij ik op een Suzuki GSXR600 reed. Ik was wel onder de indruk van de snelheid van zo'n oude Porsche. Sneller was ik wel maar om echt overtuigend "te winnen" had ik te veel risico moeten nemen. Je kent het wel...landweggetjes met hier en daar grind en hoog graan met dus weinig overzicht.

Las het blad Top Gear wel dat onze vriend J. met een nieuwe 911 Turbo vanaf stilstand tot over 200km/h won van een GSXR1100...... :oops: das wel impressive zeg maar....

Roger

Bericht door Roger » 14 sep 2006, 22:04

Ik vs motor... zou er een boek over kunnen schrijven! :wink:

Mooiste moment:

Onderweg in mijn Volvo 740 2.3 Estate carburateur! over een mooi smal slingerend weggetje ergens in Wales. De kofferbak vol met vakantiespul en nog veel meer Triumph onderdelen. Al met al een competatief pakket waar je u tegen zegt.

Ik ben dus lekker aan het sturen met mijn Zweedse tank over dat weggetje, zie ik voor mij een motor verschijnen. De man is serieus aan het sturen met zijn GSX-R.... maar niet voor lang! Binnen een paar 100 meter steek ik met mijn bloembakkenbumper onder zijn kentekenplaat. De man kijkt om, kijkt weer voor zich............ kijkt nog een keer om en denkt "WTF" Zo'n grote ouwe Volvo die me ligt op te duwen, dat zal toch niet gebeuren. Dus hij gaat er eens goed voor zitten en trekt de gaskraan nog een stukje verder open. Helaas met weinig resultaat, want de Volvo blijft hangen als een terrier. De man heeft geen schijn van kans. De weg is te bochtig, smal en heuvelachtig om zijn vermogen kwijt te kunnen. Na een aantal kilometers motortje pesten gaat de weg downhill (20%) en moet ik opgeven omdat mijn remmen oververhit raken. De motor verdwijnt langzaam uit beeld. Aan het einde van de weg staat hij te wachten. Met een blik van groot ongeloof kijkt hij me aan. Ik zwaai vrolijk en vervolg mijn weg!

Fabian

Bericht door Fabian » 14 sep 2006, 22:16

leuk leuk. Zeker van zon wat oudere CBR enzo kun je goed winnen in een sprint met je EVO.

heb afgelopen weekend nog achter een paarse NL-se EVO8 aangereden op de Ring. Viel me niets tegen, giga bochtensnelheid zeg zon ding :shock: Maar acceleratie was niet zon probleem, dat was makkelijk bij te houden.

wjn

Bericht door wjn » 14 sep 2006, 22:52

Mag het zelf ook graag doen, motorfietsje pesten.

Omgekeerd maak ik het niet zoveel mee, maar ik laat me ook niet gek maken ;-) (En is ongezond voor m'n rijbewijs.)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 sep 2006, 23:12

Vindt dat altijd sterk verhaal met een auto een motor bijhouden vanaf 180.

Bochtenwerk oke maar rechte stukken never nooit niet.
Die oude ninja's lopen echt knetterhard en die pak je echt niet met de evo.

Ik rij zelf op een BMW K1 (niet echt superracer) maar rij er Porsche 996 carrera s'jes mee zoek zowiezo tot de 250km/h.

Die K1 is van 1991, wel een 1000cc maar niet meer dan 100PK.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 sep 2006, 23:18

Net zo sterk als dat jij M3's bijhouden kan met een 328 ;)

EVO van Mark zal ook wel niet meer helemaal standaard zijn gok ik als dat soort dingen mogelijk zijn.

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2006, 23:39

Tsja, op de Nordschleife haal ik ook tal van motoren in, bochten ben je gewoon sneller met de auto op veel punten.

CBR600F uit 93 pak je wel met de EVO, maar mijn Fireblade ben je snel uit het oog verloren hoor, volgens mij moet je dan echt met 500pk komen ofzo.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 sep 2006, 00:02

Mijn mooiste car-bike beleving was op Assen.

Ik in een Westfield achtig ding. Eigenaar ernaast. Ding was VEEEEL sneller dan die andere sevens waar ik die dag in reed. Echt bizar.

In een half rondje had ik de rest helemaal schijt gereden, zonder écht door te trappen, want dat was doodeng.

Bij Geert Timmer vroeg ik: 'Was ist das denn?!?!'

Hij op rechte stuk: Ha - ya - bu - sa

Ik in Nationale bocht: "Ah, toll!"

Hij in Ruskenhoek: Mit Turbo

8) Echt vet dat ding. Helemaal zelfgebouwd. Ruim 300 pk ofzo, geen 600 kilo (met mij en hem erin meer dan 800, ROFL).

Daaaahaaaaag, Evo! :)

Maar wel kicke actie Markk. Soms kun je je echt niet voorstellen dat je met een auto sneller kan zijn dan die buikschuivers, maar vaak is het het geluid van die motoren die die indruk wekt, denk ik.
0-100 ben je nergens, maar 100-200 wordt al leuk qua vergelijk.
Bochten rijden met auto vs motor blijft nog leukste. Fly overs, klaverbladen (weet niet of jullie Xantia vs Ducati nog kunnen herinneren?). Uitacceleren van zulke bochten ben ik wel benieuwd naar Markk.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 sep 2006, 00:10

Toevallig pas nog een circuittest van zo'n ding gelezen.
Dax Rush met 'busa turbo, 870pk/ton. :shock:
De rijder (Engelse toerwagen-held) gaf toe dat hij met die auto niet eens in de buurt van de limiet was geweest, te eng zonder downforce.
Wel klapte zijn hoofd af en toe achterover van de acceleratie. :lol:
Bij de heuvelklim in Teuven vorig jaar was ook zo'n ding trouwens, ging ook niet echt hard door de bochten, maar reed easy de snelste tijd van de dag, snelheid tussen de bochten was af en toe echt onwerkelijk (exit-gas-rempunt, hoppaaa).

Mooi verhaal trouwens Mark!
Heb met de e30 ook wel achter een Duc 996 gehangen. Die liep wel iets uit van 120-220, maar daarboven werd hij weer netjes binnen gehengeld.
Had hij ook niet echt verwacht van zo'n oud lijk volgens mij. :lol:

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2006, 00:12

Toen ik m'n S2000 een paar dagen had ook op de snelweg een motorrijder kunnen bijhouden. Geen idee wat voor ding het was, maar was wel grappig. Hij reed links en ik rechts. Bleef em dus heel aardig bij.. had ik niet verwacht eigenlijk. Die gast dacht vast 'wtf' :)
En daarna een keer gewoon zitten sporten met wat motoren.... op een bochtig weggetje op een zomeravond.. kon ze toen niet echt bijhouden maar wel thumbs up van beide kanten, was wel leuk.

RVV

Bericht door RVV » 15 sep 2006, 00:12

350 PK in een schoenendoos wil wel hoor.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 sep 2006, 11:24

Wat een wagen, he!
Zo'n seven :D

Naughty

Bericht door Naughty » 15 sep 2006, 13:53

Welkom bij de echte mannen mark.
nou nog een iets grotere turbo erop knallen en je rijd ze gewoon los vanaf de 150+. :lol:

Leuker word het niet, en die grijns is echt priceless 8)

Prins Claus †
Auto: Tuscon familiecontainer

Bericht door Prins Claus † » 15 sep 2006, 18:37

Peter Tunissen schreef:Toevallig pas nog een circuittest van zo'n ding gelezen.
Dax Rush met 'busa turbo, 870pk/ton. :shock:
De rijder (Engelse toerwagen-held) gaf toe dat hij met die auto niet eens in de buurt van de limiet was geweest, te eng zonder downforce.
Wel klapte zijn hoofd af en toe achterover van de acceleratie. :lol:
Bij de heuvelklim in Teuven vorig jaar was ook zo'n ding trouwens, ging ook niet echt hard door de bochten, maar reed easy de snelste tijd van de dag, snelheid tussen de bochten was af en toe echt onwerkelijk (exit-gas-rempunt, hoppaaa).
Deze dus: http://www.daxrush.com

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 sep 2006, 19:14

Niels

Bericht door Niels » 15 sep 2006, 20:58

Zo die M6 rijdt de teller uit man! Hoezo begrenzer....

Impreza vs. CBR 600? Eenmaal op snelheid maak je kans maar van 0-100km/h doet een oud 100pk CBR-tje ook nog in minder dan 4sec. Dus dat is flink aanpoten dan.

......al kom ik ze hier op het forum wel tegen met 400pk en die doen er vast niet veel langer over........

Vergeet als pestende automobilist niet dat een motorrijder over een beetje meer lef moet beschikken bij de meeste "stoeipartijtjes". Je riskeert gewoonweg meer. Daar komt bij dat je meer afhankelijk bent van de omstandigheden. De ene keer zul je winnen van een trotse en vooral poetsende Ducati rijder, de andere keer kun je maar zo met de vloer aangeveegd worden (echte vierwielige 400+pk kanonnen daargelaten..)

Maik

Bericht door Maik » 15 sep 2006, 21:13

R1 vs gekietelde speedster turbo 8)
De eigenaar is een jonge enthousiaste speedsterrijder dus vergeef hem zijn coole montage (misschien iets teveel voor sommige oudjes onder ons :wink: ).

http://members.chello.nl/c.dewaal5/speedster.mpg

Niels

Bericht door Niels » 15 sep 2006, 21:29

Loopt best hard voor een Opel :wink: maar dit zegt natuurlijk niks over wie nu de snelste is.

Het eerste type R1 liep op de teller al 300. Dit type is van 2002 oid. dus nog lichter en nog meer pk's. Tenzij iemand meldt dat de speedster 350+pk heeft geloof ik niet dat een R1 minder snel is.

Maik

Bericht door Maik » 15 sep 2006, 21:38

Rik had daar ongeveer 360pk, dus je hebt inderdaad verstand van snelheid :wink:
Als hij straks terug is van zijn Afganistan missie :shock: gaat hij weer verder bij Vmax.... 450pk is het doel :oops:

Fabian

Bericht door Fabian » 15 sep 2006, 23:01

Met mijn CBR 600 (101,5 pk aan het achterwiel) rij ik bijna alles van de "supercars" zoek op de Ring. Of er moet een hele goede chauffeur aan het stuur zitten van een hele goede auto. (GT3 bijvoorbeeld).

Ook bochtensnelheden ontlopen elkaar minimaal. Krappe richtingswissels, daar wint een goede auto het op een motor, en remmen al helemaal.

Qua acceleratie winnen alleen de hoogvermogende auto's (GT3, Viper, Gallardo, Ferrara 430 etc) het op hoge snelheid vanaf zo'n 200 km/h. Dan kom ik er niet zomaar voorbij, ookal kom ik soms eerder een bocht uit. Ze zijn dan gewoon net minimaal sneller en de afstand naar de volgende bocht is anders vaak te klein om er veilig voorbij te komen. Boven de 250km/h winnen zulke auto's het van me, dan kunnen ze echt wel wegrijden.

Ik denk dat ik er inmiddels een aardige kijk op heb, er is denk ik geen auto die ik niet gevolgd heb voor de lol op de Ring in de afgelopen jaren.

Maar blijven leuke praatjes altijd :lol:

RVV

Bericht door RVV » 15 sep 2006, 23:09

Met jou ervaring prik je wel door de mooie verhalen heen. geen behoefte aan een iets dikkere brommer? 750 cc ofzo?

Plaats reactie