rijbewijs verlengen.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

rijbewijs verlengen.

Bericht door GTRene » 05 jan 2009, 14:41

Zow...moest men rijbewijs verlengen(heb nog zo'n votje) voor 11 januari, dus vandaag op naar het stadshuis Almelo.
Kom ik binnen tjonge jonge wat een drukte :shocking: nah eerst maar eens via zo'n touchscreen antwoorden waar je voor kwam en kreeg je een bon met nummer, het wachten kon beginnen...
Wist niet dat er zoveel apart volk in Almelo woonde :? :lol: afijn, na 1 uur en 15min was ik aan de beurt (en dat met zo'n 16? balies)
Ja ik kom voor men rijbewijs verlengen, op men vot had ik nog een foto met veel haar en een zorro snor :roflol: dus gaf men nwe pasfoto in de hoop dat die goedgekeurd zou worden, dacht van wel maja was al 4 jaar oud maar lijkt nog net zo echter de eisen zijn aangescherpt...
Maar gelukkig die was goed :clap:

Toen zegt die man, het is al een paar jaar zo dat wil je je groot rijbewijs behouden je een verplichte keuring moet ondergaan door een arbo arts en dat met kosten en papier enz echter data 11 januari kan dan niet meer en wat ik wilde anders zouden die zaken van het groot rijbewijs tijdelijk vervallen dus wordt niet meer opgenomen in men rijbewijs echter als ik het weer terug wil moet ik keuren...en aangezien ik erg nare herinneringen heb aan dat soort artsen heb ik besloten met groot rijbewijs maar vaarwel te zeggen, wat een klojo's zeg...waarom is dat nu, ja ik begrijp het wel maar je moet dan om de 5 jaar ge-herkeurd worden, als je binnen die tijd wat krijgt kan je ook zo rijden tis maar een moment opname grrr nahja dan maar alleen nog auto/aanhanger en brommer :mrgreen: dat andere gebruikte ik toch niet meer, maar toch.

Volgende week maandag kan ik het ophalen ja zegt die man, dan mag u Zondag en Maandag niet rijden of erg voorzichtig zijn...ik zeg wat? maar ik ben toch op tijd? ja maar je moet een geldig rijbewijs hebben...ja maar ik vraag het nu al aan, tis oke allemaal en dan ist toch goed? nee zeiden ze :? :wtf: aaaaaah :protest: nahja, dan maar Vrijdag proberen als ie al klaar is...maja met die drukte? en het rare? is als je meer betaald kun je het met spoed krijgen geloof binnen een dag...dus het kan wel als je maar weer extra betaald :wtf:

Nog meer mensen met leuke ervaringen? :popcorn:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: rijbewijs verlengen.

Bericht door Wouter81 » 05 jan 2009, 14:44

Gebruik eens leestekens man :), moest nu 3x lezen voordat ik die megazin begreep. :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jan 2009, 14:55

Wouter81 schreef:Gebruik eens leestekens man :), moest nu 3x lezen voordat ik die megazin begreep. :bag:
LOL ik wilde het net posten... het middenste gedeelte begreep ik geen hout van ... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2009, 14:58

Wouter81 schreef:Gebruik eens leestekens man :), moest nu 3x lezen voordat ik die megazin begreep. :bag:
ik gebruik veel ..... :mrgreen: vergeef me :angel: :thnx:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 jan 2009, 15:03

Ik snap jullie probleem niet........

Ik ben ondertussen wel gewend aan de schrijf / typewijze van René Ik geef toe dat het wel even wennen is geweest maar op het moment dat je doorhebt hoe hij dingen verwoord ben je meestal wel snel klaar met het lezen van zijn epistels en dat hij geen punten en komma's gebruikt ach wat zou het ik heb het ook wel eens maar ik vind het wel makkelijk typen zo want je hoeft geen rekening te houden met hoofdletters en komma's en punten en dergelijke Rene lekker zo doorgaan hoor ik vind het een verademing om je epistels te lezen en je maakt tenmimste nog eens wat mee want ja die ambtenaren word je ook niet gelukkig van dat klopt. De meeste hebben ook bordje op hun bureau met de tekst maak me niet wakker als ik aan het werk ben....

:wink: :bag:

RobS

Bericht door RobS » 05 jan 2009, 15:04

Een zin van 100+ woorden, zo zie je ze niet vaak meer ;)

Rein

Bericht door Rein » 05 jan 2009, 15:51

Gewoon over een paar dagen even bellen, als je mazzel hebt ligt ie dan al klaar, dat wil nog wel eens voorkomen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jan 2009, 16:11

Ik moet ook volgende week m'n rijbewijs verlengen, het lullige is dat 2 en een halve meter lang roze papier moeilijker opvouwbaar is dan dat origineel van een centimetertje of 25. 8)

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 05 jan 2009, 16:22

*Kijkt meteen ff op rijbewijs*

Nog 3 jaar :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 05 jan 2009, 17:41

Robin schreef:Ik moet ook volgende week m'n rijbewijs verlengen, het lullige is dat 2 en een halve meter lang roze papier moeilijker opvouwbaar is dan dat origineel van een centimetertje of 25. 8)
Hier zit vast een grap in, maar ik begrijp 'm niet. En Rene, als ze je schrijfstijl zien, dan begrijp ik die keuring wel :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 jan 2009, 17:48

Eric H schreef:Ik snap jullie probleem niet........

Ik ben ondertussen wel gewend aan de schrijf / typewijze van René Ik geef toe dat het wel even wennen is geweest maar op het moment dat je doorhebt hoe hij dingen verwoord ben je meestal wel snel klaar met het lezen van zijn epistels en dat hij geen punten en komma's gebruikt ach wat zou het ik heb het ook wel eens maar ik vind het wel makkelijk typen zo want je hoeft geen rekening te houden met hoofdletters en komma's en punten en dergelijke Rene lekker zo doorgaan hoor ik vind het een verademing om je epistels te lezen en je maakt tenmimste nog eens wat mee want ja die ambtenaren word je ook niet gelukkig van dat klopt. De meeste hebben ook bordje op hun bureau met de tekst maak me niet wakker als ik aan het werk ben.... :wink: :bag:
Eikel! :nana:

Nah Rene, tis wel te lezen hoor. Moet alleen even wat rustiger aan lezen, maar gaat prima ;)

Weet je wat pas klote is? Je rijbewijs kwijtraken.. Wat een gezeik man. Eerst aangifte doen, dan bij de RDW een verklaring ofzo ondertekenen? Formuliertje kan je downloaden maar goed. En dan naar de gemeente wat je ook weer uren kost.

Waarom kan dit anno 2009 niet gewoon online *&@)#)@
Laatst gewijzigd door Maus335i op 05 jan 2009, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jan 2009, 17:49

*als je iets verlengt wordt 't langer qua lengte*

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2009, 17:51

Robin schreef:*als je iets verlengt wordt 't langer qua lengte*
wil je ergens over praten Robin? :mrgreen: :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 jan 2009, 17:52

GTRene schreef:
Robin schreef:*als je iets verlengt wordt 't langer qua lengte*
wil je ergens over praten Robin? :mrgreen: :bag:
Gelukkig heeft Robin een RIJ bewijs ;)

Hans

Bericht door Hans » 05 jan 2009, 18:06

Waarom wachten mensen altijd to de laatste dag met dit soort dingen? Ik heb mijn rijbewijs van de zomer laten verlengen, een klant van me (een rijschoolhouder) vertelde dat het er aan zit te komen dat als je je groot wil houden dat je naast de medische keuring ook wat praktijklessen moet gaan nemen. Daarnaast speelde ook dat ik een creditcard formaat rijbewijs wilde hebben wat mijn oude had ik nooit bij, nu past ie gemakkelijk in mijn portomonee. Maar Rene, je hebt dus nu je groot rijbewijs geschorst? Zaten daar nog kosten aan, en zit er nog een eind datum aan die schorsing?

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2009, 18:27

Omdat ik graag het in nieuwe jaar 2009 mijn nwe pasje model rijbewijs wilde hebben, en het zonde vond dat eind 2008 te doen,
wat overigens ook weer moeilijk ging ivm feestdagen.
Toen dacht ik, dat doe ik Vrijdag 3 januari, dus tijd zat...bleek het Stadshuis dicht te zitten grrr
Dan maar maandag ik wist van 5 werkdagen en dacht kan net, immers als je extra betaald heb je het dezelfde dag? maar niet dus...ze hebben niet veel werkdagen in een week (lol) en dus wordt het Maandag zeker zeggen ze(dus misschien Vrijdag middag al wel?)

@Hans, ja ik heb nu mijn groot rijbewijs geschorst, ik kreeg verder niks te horen dus neem aan dat daar geen kosten aan zitten omdat ze nog een nieuw rijbewijs moeten drukken?
Ook weet ik niks van een einddatum neem voorlopig aan gewoon tot mijn 70ste kan ik als ik wil het weer erop laten zetten na een arbo keuring en wat formulieren en wat betalen...

Ik gebruikte dat groot rijbewijs al jaren niet meer dus niet zo'n probleem, maar wel jammer aan de ene kant, ze wijzigen elke keer de regels immers voorheen bleef zo'n rijbewijs je leven geldig.

RS

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 jan 2009, 18:39

Maurice Graber schreef:Weet je wat pas klote is? Je rijbewijs kwijtraken.. Wat een gezeik man. Eerst aangifte doen, dan bij de RDW een verklaring ofzo ondertekenen? Formuliertje kan je downloaden maar goed. En dan naar de gemeente wat je ook weer uren kost.

Huh.......kon jij de aangifte niet gelijk doen bij de agent die je rijbewijs in beslag nam.....

:mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jan 2009, 18:47

Maurice Graber schreef:
Eric H schreef:Ik snap jullie probleem niet........

Ik ben ondertussen wel gewend aan de schrijf / typewijze van René Ik geef toe dat het wel even wennen is geweest maar op het moment dat je doorhebt hoe hij dingen verwoord ben je meestal wel snel klaar met het lezen van zijn epistels en dat hij geen punten en komma's gebruikt ach wat zou het ik heb het ook wel eens maar ik vind het wel makkelijk typen zo want je hoeft geen rekening te houden met hoofdletters en komma's en punten en dergelijke Rene lekker zo doorgaan hoor ik vind het een verademing om je epistels te lezen en je maakt tenmimste nog eens wat mee want ja die ambtenaren word je ook niet gelukkig van dat klopt. De meeste hebben ook bordje op hun bureau met de tekst maak me niet wakker als ik aan het werk ben.... :wink: :bag:
Eikel! :nana:

Nah Rene, tis wel te lezen hoor. Moet alleen even wat rustiger aan lezen, maar gaat prima ;)

Weet je wat pas klote is? Je rijbewijs kwijtraken.. Wat een gezeik man. Eerst aangifte doen, dan bij de RDW een verklaring ofzo ondertekenen? Formuliertje kan je downloaden maar goed. En dan naar de gemeente wat je ook weer uren kost.

Heb ik ook meegemaakt, alleen was het bij mij echt zo gepiept. Even naar politiebureau voor een papiertje dat je em kwijt bent, daarna naar het gemeentehuis om een nieuwe te halen. Klaar was Metchu ... Bovendien had ik toen meteen pasje 8) (duurde wel paar dagen volgens mij, kan het me niet goed herinneren)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 05 jan 2009, 19:30

Euuhh..... Weet je dat zeker van je C rijbewijs? volgens mij kan je C rijbewijs helemaal niet tijdelijk schorsen!?!?!?

p.s. Kan je niet gewoon via internet een afspraak maken bij het gemeentehuis? Wordt hier in het Westland ook mee gewerkt, en ik heb nog nooit langer dan 5 min. hoeven wachten :D

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2009, 20:18

Volgens mij wordt nu C en D en F-C en F-D geschorst bij mij...hou alleen B en F-B en brommer? over :roll: tja ze overvilen mij ook dus dacht zal wel...? wist helemaal niet dat je tegenwoordig bij al een bestaand rijbewijs moet keuren? afijn zal wel, is schijnbaar sinds een paar jaar al?

ah...hier staat het wel...

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... _antwoord/" onclick="window.open(this.href);return false;

Raymond

Bericht door Raymond » 05 jan 2009, 21:42

Daarom heb ik toen die regel van kracht werd voor het c rijbewijs nog op tijd een nieuw rijbewijs gehaald.
Kon ik weer 10 jaar zonder bezoek aan de arbo arts, kosten en gezeik.
Stonden me wel raar aan te kijken bij het gemeentehuis dat ik een nieuw rijbewijs wilde, omdat het nog niet nodig was.

Koen Bongers

Bericht door Koen Bongers » 05 jan 2009, 22:19

GTRene schreef:Volgens mij wordt nu C en D en F-C en F-D geschorst bij mij...hou alleen B en F-B en brommer? over :roll: tja ze overvilen mij ook dus dacht zal wel...? wist helemaal niet dat je tegenwoordig bij al een bestaand rijbewijs moet keuren? afijn zal wel, is schijnbaar sinds een paar jaar al?

ah...hier staat het wel...

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... _antwoord/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die keuring is idd al een tijdje verplicht.

Maar je moet je er niet zoveel bij voorstellen hoor, ik heb hem gehad voordat ik op examen mocht voor C en ik ben nog geen kwartier daar binnen geweest. Eerst een ogentest gehad dmv zo'n apparaatje waar je in moest kijken, daarna simpel gehoortestje (met m'n gezicht naar de muur staan en de woorden naspreken die de arts op spreekt die achter me stond) en daarna is nog even gekeken of m'n gewrichten in orde waren (om te checken of ik wel gas kon geven :P) en dat was het al. Het scheen wel per arts te verschillen welke tests er gedaan moesten worden, maar iedereen die ik gesproken heb die er ook geweest was is er niet langer als een kwartier binnen geweest.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 06 jan 2009, 05:53

Ik snap niet dat je je groot rijbewijs laat zitten alleen om reden van een keuring en/of kosten (tenzij je daarbij problemen verwacht). :bag:
Heb je in het verleden om te krijgen toch stevig tijd in geinvesteerd en voor betaald?!

Zo'n keuring stelt voor zover ik gehoord heb niets voor en de kosten vallen ook best mee.
Dure adressen zitten op iets van 100 E maar heb van vrachtwagen chauffeur kennis die pas de boel heeft moeten doen gehoord dat hij adresje had gevonden die rond de 30 E keurde.

Ik zou nooit een deel van het rijbewijs in de "halt" laten zetten, met de fijne voortdurend wijzigende wetgeving in dit ambtenarenland is zomaar zonder dat je dat weet ineens weer iets veranderd en ben je dadelijk mogelijk de boel plotseling definitief kwijt :goodnight: .

De overheid is tenslotte een van de minst betrouwbare instituten in dit land, toezeggingen worden zeer vaak en zonder veel publiciteit (met name wanneer nadelig voor de burger) zomaar teruggedraaid/gewijzigd. :shithappens:

Ik mag ook in 2009 de boel laten "vernieuwen" maar ga toch echt wel met keuring de hele boel (ABCDE) laten doen, je weet maar nooit waar het nog eens handig voor kan zijn. :df:

Ronno

Bericht door Ronno » 06 jan 2009, 08:40

Ik heb dus zometeen een medische keuring voor rijbewijs C, ik moet hem nog halen trouwens :P maar volgens mij moet je nu binnen de 5 jaar dat je rijbewijs geldig is 7 hele dagen een cursus moet volgen mbt. het zijn vban beroepschauffeur

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 06 jan 2009, 09:20

zegt die man, dan mag u Zondag en Maandag niet rijden of erg voorzichtig zijn.
:hmmm:

Plaats reactie