Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dale vito

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door dale vito » 26 dec 2008, 23:44

Ja dat klopt.

Dé CEO van Rolex (ben de naam ff kwijt, die begin 90 zijn vader opvolgde EDIT: Patrick Heiniger) is daarom ook vertrokken.

900 miljoen/ 1 miljard CHF... Best heavy idd.

Om het bestaan vrezen? Ik denk dat dát overdreven is. Het zal een aardige klap zijn, maar Rolex zal niet zo maar om vallen..

Op VRF is meer te lezen, waaronder dit:

http://www.network54.com/Forum/207593/t ... 229517579/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.network54.com/Forum/207593/t ... 229444975/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jij zit toch in het hoge noorden?

Ik was daar laatst nog horloge-gerelateerd op visite (ik links):

Afbeelding

Per 996 C4 Cab om het DF-waardig te houden ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 dec 2008, 08:59

Ah dhr Vd Klaauw.

Hij zit nu op 't industrieterrein bij ons, eerder op de BF-weg hier.

Hij haalde wel eens lederen bandjes bij ons als ie ze niet op maat had en dan keek ie naar m'n IWC Doppelchrono en zei dan dat het basis Valjoux was en daarom 'te duur'*Ik vroeg hem wat hij dan voor calibers gebruikte(heeft een korte tijd Glashütte gebruikt dacht ik, jaren terug, maar ze wilden niet meer leveren ofzo). Hij antwoordde dan ETA en Valjoux met 'n korte stilte.

Iets van pot verwijt de ketel LOL 8)

*wat ik de laatste jaren toch heb, ik als IWC man van 't eerste uur, hun kwaliteit en calibers tov de prijs is ondermaats, m'n horlogemaker was op vakantie en is bij IWC geweest, een horlogemaker droeg daar 'n Omega want hij vond IWC te duur voor de kwaliteit...zei ie....ongelooflijk maar waar....

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2008, 20:43

VRIENDELIJK VERZOEK

Ik vertrek woensdag naar Geneve voor paar dagen en wilde woensdag even naar wat leuke horlogejuweliers. Kent iemand hier een paar leuke adresjes in Geneve ? Ik neem aan dat er ergens een straat zal zijn met tientallen juweliers of zo.

Hoop dat iemand kan helpen. Mijn google zoekactie bracht zojuist niet echt veel op, maar had ook weinig tijd, vandaar even de oproep.

Ilija

Elmar

Bericht door Elmar » 29 dec 2008, 21:41

Ik zie het al helemaal voor mij.

Een verdwaasde Macedoniër die door de Genevse straten doolt en bij iedere juwelier naar binnenstapt, met het volgende ritueel....

Laat zich een duur JLG klokkie omdoen, schreeuwt tegen de horlogier: "Dat is echt wat voor mij" . Waarna hij zonder iets te kopen op zoek gaat naar de volgende juwelier.

Man, koop toch een Seiko Kinetic, de hybride onder de horloges. :wink:

allen

Bericht door allen » 29 dec 2008, 22:11

:roflol:

Robin

Bericht door Robin » 29 dec 2008, 22:24

Ilija, ik weet dat daar 'n tent zit, Ponzi, of Pozzi, met ouwe Rolex meuk van 40 jaar oud voor 50 mille bedragen en meer, maar voor de rest ben ik niet bekend in Geneve, Basel weer wel:)

Succes daar.

dale vito

Bericht door dale vito » 30 dec 2008, 14:53

Geen idee, sorry. Ik gok echter dat het niet zo lastig zal zijn ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 30 dec 2008, 17:48

Bedankt voor al jullie hulp :)

Afbeelding

Topfuel

Bericht door Topfuel » 04 jan 2009, 12:27

Macboy schreef:VRIENDELIJK VERZOEK

Ik vertrek woensdag naar Geneve voor paar dagen en wilde woensdag even naar wat leuke horlogejuweliers. Kent iemand hier een paar leuke adresjes in Geneve ? Ik neem aan dat er ergens een straat zal zijn met tientallen juweliers of zo.

Hoop dat iemand kan helpen. Mijn google zoekactie bracht zojuist niet echt veel op, maar had ook weinig tijd, vandaar even de oproep.

Ilija
Gewoon even bij wat grotere merken op de site kijken, indien er meerdere merken in dezelfde straat zitten zit je goed... In geneve móet het wel het horloge walhalla zijn... :hosanna:

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 05 jan 2009, 10:24

Macboy schreef:Ik vertrek woensdag naar Geneve voor paar dagen en wilde woensdag even naar wat leuke horlogejuweliers. Kent iemand hier een paar leuke adresjes in Geneve ? Ik neem aan dat er ergens een straat zal zijn met tientallen juweliers of zo.
Heel toevallig, ik was er woensdag ook, wat een snert weer hè. Plezier om te shoppen was snel weg. Was niet moeilijk om de grote zaken te vinden, heb je ze ook kunnen vinden?

Geen idee waar je goed koopt daar, prijzen in de etalage waren niet scherp te noemen. Na mijn snelle etalage scan heb ik nu wel elke tourbillon gezien die te koop is. Glashütte Original viel me enorm tegen in het echt, ben op de Hublot Aero Bang verliefd geworden. AMVOX 2 trouwens ook schitterend. Alleen een Flick-Flack voor zoonlief mee terug uit Genève gekomen, ik moet mijn spaarpot dit jaar wat bijvullen.

Reed trouwens gelijk met een McLaren SLR en F430 spider Genève binnen. Die SLR had het slecht in de sneeuw, is dan toch afzien hè, zo'n supercar :?

Macboy

Bericht door Macboy » 05 jan 2009, 16:58

He Boris inderdaad toevallig :)

Nou wat kan ik zeggen. Ik had dus geen enkel adres op zak. Had van de horloge goeroes hier wat meer verwacht, maar ja. Zou wel goedkomen hoopte ik. Kom ik aan in Geneve (ik zal besparen welke ellende daaraan vooraf was gegaan) en loop door de lange terminal richting de bagagehal en overal links en rechts, maar dan ook echt OVERAL horlogereclame boodschappen op de muren.

ALLE RECLAME GAAT OVER HORLOGES !

Heel Geneve hangt vol met reclameborden over horloges. Niet normaal. Walhalla gewoon. En de meeste op het adres Rue du Rhone. Mijn god wat een horloges bij elkaar op dat kleine gebied. Zeer, maar dan ook zéér impossant. Eigenlijk kon ik het niet gelove wat ik allemaal zag.

Patek Philippe
Rolex
Jaeger le Coultre
Vacheron Constantin
Breguet (:))
Jacques Droz
Franck Muller
Audemars Piguet
A. Lange & Sohne
Glashütte
Parmigiani
Blancpain
Chopard
IWC
etc
etc

Ze waren allemaal present en ik heb er onwijs van genoten. Wonderbaarlijk om zoveel mooie horloges en zoveel unieke exemplaren bij elkaar te zien. Nog nooit zoveel mooie tourbillons werkend mogen aanschouwen.

Imposant ....

Elmar

Bericht door Elmar » 05 jan 2009, 17:23

Ja...en wat heb je gekocht?

Robin

Bericht door Robin » 05 jan 2009, 17:55

Elmar schreef:Ja...en wat heb je gekocht?
Macboy inschattend, deze:
Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 jan 2009, 18:04

Elmar schreef:Ja...en wat heb je gekocht?
Hij zag daar ook een leuke 205 gti staan voor 600 euri met een geinig lederen interieurtje en toen kon hij weer niet kiezen.
Uiteindelijk toen toch maar niks gekocht. :goodnight:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jan 2009, 18:27

Hij heeft een uur lang bij elk horloge gezegd: "hey, dat is ook wel wat voor mij". En nadat hij langs alles was geweest is hij besluiteloos naar huis gegaan, want eerst wachten op die hybride wagen ... :mrgreen: :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 jan 2009, 18:30

Metchu schreef:Hij heeft een uur lang bij elk horloge gezegd: "hey, dat is ook wel wat voor mij". En nadat hij langs alles was geweest is hij besluiteloos naar huis gegaan, want eerst wachten op die hybride wagen ... :mrgreen: :mrgreen:
Waar moet die hybride wagen vandaan komen, Mercurius of zo.........
Volgens mij is de levertijd op zo`n ding nog nooit zo lang geweest :nah:

Macboy

Bericht door Macboy » 05 jan 2009, 22:27

Kijken kijken, maar niet kopen....

Ben ik ingeburgerd of wat ?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 jan 2009, 22:31

Macboy schreef:Kijken kijken, maar niet kopen....

Ben ik ingeburgerd of wat ?
Jij bent bijna de "standaard" qua inburgeren :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jan 2009, 22:33

gelukkig maar, want als je het op ze zigeuners had gedaan, had je die horloges allang weggerausd :mrgreen:

Individual

Bericht door Individual » 06 jan 2009, 18:54

Ik sta op het punt een horloge aan te schaffen. Helaas laat het budget op dit moment geen Big pilot toe, maar ooit komt die er wel. Dus het wordt een oozoo (shame on me, I know). Ik twijfel nog tussen de volgende modellen: Eigenlijk zijn het twee verschillende modellen maar dan in andere kleueren. Helaas is het eerste model alleen beschikbaar in de diameters 4 en 5 cm. 5 lijkt me net wat te groot voor mijn pols, 4.5 zou ideaal zijn. Het tweede model is wel in 4.5 cm leverbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen geld zo'n klokje trouwens

Niels v D

Bericht door Niels v D » 06 jan 2009, 19:12

Wat ik te horen kreeg toen we op zoek waren naar een klok voor m'n vriendin was dat die oozoo horloge's niet echt goed zijn..Volgens de verkoper was het leuk als klokje voor "soms" maar voor alledag niet geschikt.
Zijn wel redelijk mooie klokjes voor dat geld inderdaad, rond de 50/80 euro dacht ik?

Individual

Bericht door Individual » 06 jan 2009, 19:16

Het zal inderdaad geen zwitserse kwalitieit zijn. Maargoed deze kosten allen 40 euro. Dus je kunt er geen buil aan vallen eigenlijk.

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2009, 16:38

Robin, ik lees net als jij wel eens wat mee op het Nederlandse Rolex forum, maar ik heb een beetje het idee dat de Rolex prijzen hausse voor de specials als de Daytona, Milgaus GV , Deepsea wel een beetje voorbij is.. ik zie zelfs mensen "wanhopig" hun dubbele daytona's net onder listprice aanbieden.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2009, 16:39

dat idee heb ik ook Rico.

dale vito

Bericht door dale vito » 11 jan 2009, 21:27

Rico schreef:Robin, ik lees net als jij wel eens wat mee op het Nederlandse Rolex forum, maar ik heb een beetje het idee dat de Rolex prijzen hausse voor de specials als de Daytona, Milgaus GV , Deepsea wel een beetje voorbij is.. ik zie zelfs mensen "wanhopig" hun dubbele daytona's net onder listprice aanbieden.
Hype is momenteel een beetje over ja. Dit is vooral opvallend voor de Daytona's, gezien de geschiedenis met wachtlijsten. Best lullig, als je 8 jaar op de wachtlijst hebt gestaan (geen fictief verhaal), het horloge eindelijk gekregen hebt en je denkt goud in handen te hebben. Die tijd is (eventjes?) voorbij. Het blijft echter een schitterend horloge, al vind ik verschroefde drukknoppen zelf érg vervelend. Lastig toch, als je even verveeld bent? Ipv ff lekker paar keer op de knopjes rammen moet je eerst knop 1 ontschroeven, dan knop 2 ontschroeven en dan kan je pas aan de gang ;) ;)

Plaats reactie