Wie kan mij dit uitleggen!!!!!
- Michel P
Re: Wij kan mij dit uitleggen!!!!!
@Joop, merci!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik heb wel eens gelezen dat de insteek van BMW is om op elke auto winst te maken, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mercedes. Als dat principe waar is zou dat betekenen dat ze op die 38.000 voor een M3 nog steeds verdienen. Dan is het inderdaad wel triest te moeten constateren dat een M3 hier in Nederland rond de 100.000 euro kost. Wat gebeurt er met al dat andere geld? Da's wel te raden natuurlijk. Beetje extra naar BMW, beetje naar de importeur, beetje naar de dealer en beetje veel naar Wouter Bos.
Kijk, dat er belasting op een auto moet worden geheven is tot daar aan toe. Belasting betalen is nooit leuk maar is nodig om een land te laten draaien. Dat snap ik. Echter, de verhouding is nu wel compleet zoek. Het is van de zotte dat een Wouter Bos door achterover te leunen zo 40.000 euro (oid.) opstrijkt bij de verkoop van 1 M3 terwijl hij nooit iets heeft bijgedragen bij het produceren van zo'n auto en BMW hooguit een paar duizend euro verdient terwijl zij alle ontwikkeling hebben gedaan en alle bedrijfsmatige risico's hebben gelopen. Dat is compleet krom en absurd.
Kijk, dat er belasting op een auto moet worden geheven is tot daar aan toe. Belasting betalen is nooit leuk maar is nodig om een land te laten draaien. Dat snap ik. Echter, de verhouding is nu wel compleet zoek. Het is van de zotte dat een Wouter Bos door achterover te leunen zo 40.000 euro (oid.) opstrijkt bij de verkoop van 1 M3 terwijl hij nooit iets heeft bijgedragen bij het produceren van zo'n auto en BMW hooguit een paar duizend euro verdient terwijl zij alle ontwikkeling hebben gedaan en alle bedrijfsmatige risico's hebben gelopen. Dat is compleet krom en absurd.
- Mack
Een nieuwe, 2009-model Ford Mustang, instapmodel met V6, kost in de USA nog geen 13.000 Dollar.
Die krijg je hier in NL niet onder de 50.000 Euro.
Die krijg je hier in NL niet onder de 50.000 Euro.
- Hans
inderdaad, en ondertussen gillen die rovers daar in Den Haag moord en brand over top bestuurders in het bedrijfsleven die teveel zouden verdienen.Wouter81 schreef:Het is van de zotte dat een Wouter Bos door achterover te leunen zo 40.000 euro (oid.) opstrijkt bij de verkoop van 1 M3 terwijl hij nooit iets heeft bijgedragen bij het produceren van zo'n auto
- Jochem Vaartjes
Een nu lagere dollar en een lagere belasting zijn daar debet aan.
Dit is echt wel het moment een auto te importeren vanuit de USA of als je een goede LHD in de UK kan vinden.
Pound = Euro (bijna dan) op dit moment!
Dit is echt wel het moment een auto te importeren vanuit de USA of als je een goede LHD in de UK kan vinden.
- @iko
Even een rekensommetje.Andre schreef:Een M3 kost in Amerika 55.000 dollar dat is 38500 euro!!!!
Een M3 sedan in Duitsland kost ex btw 54.789 euro!!!
Dan heb ik een netto verschil 16.289 euro!!! Terwijl de auto die naar amerika moeten ook nog duurder in de transport zijn.
Zitten er in europa meer schijven tussen de fabriek en de uiteindelijke verkoop punt of willen ze de mensen in europa meer leegtrekken dan in amerika:)
Wie heeft hier meer verstand van????
nieuwprijs M3 in NL 111925 euro
17870,37 btw
94054,62 excl btw
36811 bpm
prijs excl BPM en BTW 57243,62 euro
in dollar (bij een koers van 1,30) $ 74416,70
Volgens bovenstaande prijs van Andre kosten ze $ 55000
waar blijft die andere 20000 $ ??
nb voor alle auto's kun je dit soort sommetjes maken. Het zit niet alleen in BMW
- Joop
Vanuit de UK een auto halen kan op dit moment lonend zijn, je betaald binnen de EU geen invoerrechten. Probleem is wel om een goede LHD te vinden.Jochem Vaartjes schreef:Een nu lagere dollar en een lagere belasting zijn daar debet aan.
- Daniel
Nou niet overdrijven heMack schreef:Een nieuwe, 2009-model Ford Mustang, instapmodel met V6, kost in de USA nog geen 13.000 Dollar.

- Hielke
Antwoord is dus simpel.
In Nederland en Duitsland wordt er meer aan zo'n auto verdiend dan in the USA.
Nu er nog achter komen wie die centen verdient. De fabrikant? De importeur? De dealer? Allemaal een gelijkwaardig deel van 7000 euro?
In Nederland en Duitsland wordt er meer aan zo'n auto verdiend dan in the USA.
Nu er nog achter komen wie die centen verdient. De fabrikant? De importeur? De dealer? Allemaal een gelijkwaardig deel van 7000 euro?
- Roman
Ik weet niet voor hoeverre dat waar is dat je geen invoerrechten betaald. Haal maar eens een auto uit DE of NL naar Spanje en als die niet met de verhuizing meekomt moet je toch echt een % invoerrechten betalen...Joop schreef:Vanuit de UK een auto halen kan op dit moment lonend zijn, je betaald binnen de EU geen invoerrechten. Probleem is wel om een goede LHD te vinden.Jochem Vaartjes schreef:Een nu lagere dollar en een lagere belasting zijn daar debet aan.
- Joop
...enkel BPM en BTW toch?Roman schreef:Ik weet niet voor hoeverre dat waar is dat je geen invoerrechten betaald. Haal maar eens een auto uit DE of NL naar Spanje en als die niet met de verhuizing meekomt moet je toch echt een % invoerrechten betalen...Joop schreef:Vanuit de UK een auto halen kan op dit moment lonend zijn, je betaald binnen de EU geen invoerrechten. Probleem is wel om een goede LHD te vinden.Jochem Vaartjes schreef:Een nu lagere dollar en een lagere belasting zijn daar debet aan.

althans volgens de belastingdienst:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm.html#P0_0
Want UK valt onder de EU-landen:
http://www.douane.nl/particulier/overzicht-eu/
- Macboy
Jullie vergeten voor het gemak ook nog eens de netto-catalogusprijs. Die moet je vergelijken met elkaar willen jullie het antwoord vinden op jullie prangende vragen. Pas dán kun je zien waar het geld blijft.
Feit is dat je heel makkelijk een US-auto kunt kopen, dan exporteren naar Engeland en dan importeren in Nederland. Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen regelen.
Feit is dat je heel makkelijk een US-auto kunt kopen, dan exporteren naar Engeland en dan importeren in Nederland. Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen regelen.
- Petrolhead Tom
Als ik dit zo lees komt er het volgende bij mij op: Let op ik heb niks ge-checkt met betrekking tot de belastingen dan wel invoer rechten, maar het zou nu dus zeker lonen om een nieuwe auto in Engeland te kopen, en deze daarna in Nederland in te voeren? je betaald dan geen invoer rechten en je maakt gebruik van de goedkope pond. Kan me haast niet voorstellen dat het zo makkelijk is omdat er dan toch wel meer mensen zouden zijn die het doen. je koopt dan een auto zoveel goedkoper dan in Nederland. Want het lijkt me toch dat een Britse dealer ook een LHD kan bestellen?
-
Nog niet zolang geleden deden de Engelsen het andersom..Tom Westendorp schreef:Als ik dit zo lees komt er het volgende bij mij op: Let op ik heb niks ge-checkt met betrekking tot de belastingen dan wel invoer rechten, maar het zou nu dus zeker lonen om een nieuwe auto in Engeland te kopen, en deze daarna in Nederland in te voeren? je betaald dan geen invoer rechten en je maakt gebruik van de goedkope pond. Kan me haast niet voorstellen dat het zo makkelijk is omdat er dan toch wel meer mensen zouden zijn die het doen. je koopt dan een auto zoveel goedkoper dan in Nederland. Want het lijkt me toch dat een Britse dealer ook een LHD kan bestellen?
Denk dat de meeste mensen het teveel moeite vinden.
- Joop
+1; Dealer waar ik loop heeft diverse auto's als RHD verkocht destijds.Ruben schreef:Nog niet zolang geleden deden de Engelsen het andersom..Tom Westendorp schreef:Als ik dit zo lees komt er het volgende bij mij op: Let op ik heb niks ge-checkt met betrekking tot de belastingen dan wel invoer rechten, maar het zou nu dus zeker lonen om een nieuwe auto in Engeland te kopen, en deze daarna in Nederland in te voeren? je betaald dan geen invoer rechten en je maakt gebruik van de goedkope pond. Kan me haast niet voorstellen dat het zo makkelijk is omdat er dan toch wel meer mensen zouden zijn die het doen. je koopt dan een auto zoveel goedkoper dan in Nederland. Want het lijkt me toch dat een Britse dealer ook een LHD kan bestellen?
Denk dat de meeste mensen het teveel moeite vinden.
- Ti-Tourist (Erik)
UK valt gewoon binnen de EU, dus je hoeft geen invoerrechten te betalen. Landen waar dat wel moet zijn: Zwitserland, Noorwegen, IJsland & Liechtenstein (landen van de Europese Vrijhandels Associatie of EVA). Omdat de auto in de UK al in de EU is, is de auto in douanetermen "communautair goed", d.w.z. in de UK in het vrije handelsverkeer gebracht. Voor invoer naar NL moet je alleen nog wel de BPM & BTW betalen (lokale heffingen die in NL van toepassing zijn). Er zijn geen invoerrechten verschuldigd. Ditzelfde geldt voor alle landen binnen de EU. In principe betaal je geen invoerrechten voor auto's die reeds in de EU zijn (EVA landen uitgezonderd), alleen lokale belastingen per land.
Wil bij interesse eventueel wel een "hoe voer ik een auto uit het buitenland in" - topic aanmaken. Wil binnen afzienbare tijd iets uit Dui halen. Overzee kan er ook wel bij, omdat het principe hetzelfde blijft.
Wil bij interesse eventueel wel een "hoe voer ik een auto uit het buitenland in" - topic aanmaken. Wil binnen afzienbare tijd iets uit Dui halen. Overzee kan er ook wel bij, omdat het principe hetzelfde blijft.
- Jorik
Dat zou wel heel fijn zijn! Ik vertrek over een week voor twee jaar naar Amerika en ben dus van plan om wat moois mee terug te nemen. Ben me er zodoende dus ook steeds meer in aan het verdiepen en alle extra info is mooi meegenomen!Ti-Tourist schreef:Wil bij interesse eventueel wel een "hoe voer ik een auto uit het buitenland in" - topic aanmaken. Wil binnen afzienbare tijd iets uit Dui halen. Overzee kan er ook wel bij, omdat het principe hetzelfde blijft.
Ik weet wel dat BMW in principe geen medewerking verleent aan het aanpassen van Amerikaanse auto's; zo heeft er hier bij de BMW dealer een hele tijd een 6-serie uit Amerika gestaan waarbij het ze niet lukte om de radio aan te passen zodat ie ook hier de zenders kon ontvangen. Is er iemand die hier meer vanaf weet? Ben van plan om te gaan kijken voor een E92 335i, maar ze konden me hier bij de dealer eigenlijk niet zo 1-2-3 vertellen wat nou allemaal de verschillen zijn tussen het Amerikaanse en Europese model.
- Elmar
Dat is Spanje, en dat is geen invoerrechten, maar een tax ala BPM in Nederland, echter een heel stuk lager.Roman schreef:
Ik weet niet voor hoeverre dat waar is dat je geen invoerrechten betaald. Haal maar eens een auto uit DE of NL naar Spanje en als die niet met de verhuizing meekomt moet je toch echt een % invoerrechten betalen...
Als over het voertuig in het land van aanschaf al BTW is betaald, hoeft dat bij invoer in Nederland niet nogmaals te gebeuren. Als dat niet het geval is, is het handig om te kijken waar de BTW het laagst is, om het daar af te rekenen.Ti-Tourist schreef:UK valt gewoon binnen de EU, dus je hoeft geen invoerrechten te betalen. Landen waar dat wel moet zijn: Zwitserland, Noorwegen, IJsland & Liechtenstein (landen van de Europese Vrijhandels Associatie of EVA). Omdat de auto in de UK al in de EU is, is de auto in douanetermen "communautair goed", d.w.z. in de UK in het vrije handelsverkeer gebracht. Voor invoer naar NL moet je alleen nog wel de BPM & BTW betalen (lokale heffingen die in NL van toepassing zijn). Er zijn geen invoerrechten verschuldigd. Ditzelfde geldt voor alle landen binnen de EU. In principe betaal je geen invoerrechten voor auto's die reeds in de EU zijn (EVA landen uitgezonderd), alleen lokale belastingen per land.
- Ravin ///M
Ik ben net terug uit New York. De Chevy Malibu wordt daar met engine upgrade, sunroof en full map navi
in 2008 editie aangeboden voor een whopping 17,999 US dollar. Dan is de prijs tov de M3 met 55k wel in
verhouding. Voor 12,500 euro een 3.6liter V6 4 persoons sedan kopen, is toch ongelooflijk??
Daaroor koop je hie rnog geen fucking Smart.

En de Hybrid ging van 23k voor 17500, in de 2008 editie.
in 2008 editie aangeboden voor een whopping 17,999 US dollar. Dan is de prijs tov de M3 met 55k wel in
verhouding. Voor 12,500 euro een 3.6liter V6 4 persoons sedan kopen, is toch ongelooflijk??
Daaroor koop je hie rnog geen fucking Smart.
En de Hybrid ging van 23k voor 17500, in de 2008 editie.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 01 jan 2009, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Prijzen zijn zeker gedaald. Paar jaar geleden betaalde je ong. $14k voor een Chevrolet Cavalier met een I-4
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Ik werk zelf nu bij een garage waar 90% import auto's zijn. Ben dus aardig bekend met het importeren en waar de voordelen te behalen zijn. Bijvoorbeeld met de fiscale bijtelling naar beneden halen. Wil best een topic hier voor aanmaken.Ti-Tourist schreef:UK valt gewoon binnen de EU, dus je hoeft geen invoerrechten te betalen. Landen waar dat wel moet zijn: Zwitserland, Noorwegen, IJsland & Liechtenstein (landen van de Europese Vrijhandels Associatie of EVA). Omdat de auto in de UK al in de EU is, is de auto in douanetermen "communautair goed", d.w.z. in de UK in het vrije handelsverkeer gebracht. Voor invoer naar NL moet je alleen nog wel de BPM & BTW betalen (lokale heffingen die in NL van toepassing zijn). Er zijn geen invoerrechten verschuldigd. Ditzelfde geldt voor alle landen binnen de EU. In principe betaal je geen invoerrechten voor auto's die reeds in de EU zijn (EVA landen uitgezonderd), alleen lokale belastingen per land.
-
Mooie klokken in die Chevy!! 8)
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
That said: ziet er toch niet uit! Daar kun je als designer toch niet serieus waar trots op zijn
? Heb zelf ooit een MY05 malibu gereden. Useless. Eigenaar van het bedrijf waar ik destijds op bezoek was (op hun uitnodiging 8) ) vroeg me nog wat ik nou van zo'n ding vond. Gelukkig had ie al gezegd dat ie zelf een jaguar XJ uit 1980 ofzo reed dus dan weet je dat je wat kunt maken: 'Give me a pen and I will draw you a better looking car in one afternoon'.

-
Gaap, valuta swap, hiermee dek je je in tegen koerswisselingen..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Swap_(financieel" onclick="window.open(this.href);return false;)
Adwo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Swap_(financieel" onclick="window.open(this.href);return false;)
Adwo
-
Grappig dat ik dit hier nu lees, want ik heb dat jaaaaaren terug al eens uitgezocht.Jorik schreef: Ik weet wel dat BMW in principe geen medewerking verleent aan het aanpassen van Amerikaanse auto's; zo heeft er hier bij de BMW dealer een hele tijd een 6-serie uit Amerika gestaan waarbij het ze niet lukte om de radio aan te passen zodat ie ook hier de zenders kon ontvangen. Is er iemand die hier meer vanaf weet?

Dat ligt in ieder geval niet aan de BMW, maar wél aan de radio en het feit dat er in the USA wordt gewerkt met oneven veelvouden voor de FM frequenties en in Europa met even veelvouden voor de FM frequenties.
Kortom, vroeger kon een radio uit de USA hier dus gewoon vrijwel niets ontvangen.

En bij de standaard inbouw Delco radio's (met afwijkende maatvoering) bijvoorbeeld, was dat heel vervelend omdat je die ook niet kon uitwisselen voor een Europees exemplaar.
Meer uitgebreide info over de USA FM frequenties vind je HIERWikipedia schreef:De frequentieband die voor FM-omroep gebruikt wordt, varieert over de wereld, maar valt wel altijd binnen het VHF-bereik. De voor FM-omroep beschikbare frequenties zijn bepaald op een aantal ITU-conferenties. Een mijlpaal daarbij was de Stockholm-overeenkomst in 1961 tussen 38 landen. Tegenwoordig wordt bijna wereldwijd FM uitgezonden in Band II, de zogenaamde FM-band. Dit is de frequentieband van 87,50 tot 108,00 MHz. De kanaalafstand, en daarmee de bandbreedte van het kanaal, is 200 kHz.
Uitzonderingen zijn o.a.:
* Voor 1945 gebruikten ze in Amerika een andere FM-band, ook wel 'Pre War FM' genoemd. De frequenties lagen tussen de 42,00 en 50,00 MHz. Kort na de 2e wereldoorlog is er besloten om de huidige FM frequenties te gaan gebruiken.
* In Amerika wordt slechts gering afgeweken en wel wordt daar uitgezonden tussen 87,80 en 108,00 MHz.
* In Japan wordt i.p.v. de FM-band de frequentieband van 76,00 tot 90,00 MHz gebruikt, met een kanaalafstand van 100 kHz.
* In Rusland en sommige voormalige Oostblok landen gebruiken ze de OIRT FM band. De frequenties liggen tussen 65,00 tot 74,00 MHz met een kanaalafstand van 30 kHz. De meeste landen hebben de OIRT FM band afgeschaft en gebruiken nu dezelfde FM-band (87,50 tot 108,00 MHz).
De frequentie van een FM-zendstation is meestal een exact veelvoud van 100 kHz. In het grootste deel van Amerika en het Caribische gebied, worden alleen de oneven veelvouden gebruikt. In sommige delen van Europa, Groenland en Afrika worden alleen de even veelvouden gebruikt. In Italië worden "half-kanaals" veelvouden van 50 kHz gebruikt. Hiernaast zijn er in bepaalde landen diverse andere, minder gebruikelijke, standaarden, o.a. veelvouden van 1, 10, 30, 74 en 300 kHz.