Tijd om Neelie eens wakker te schudden.
Lotus Elise S2 135R
-
allen
Re: Lotus Elise
En als zij niet leveren ben je dus stiekem toch gebonden aan die 'veel te dure' importeur. Blegh.
- Stéphane
Speciaal voor Macboy nog maar even een interieurfoto gemaakt
Dit was even eerste experiment en is al best geinig. Ga er nog eentje maken die iets lager gefotografeerd is zodat het dashboard beter zichtbaar is. Als iedereen dat nu zou doen, zou Ilija gelijk een indruk hebben van het interieur 

- Petrolhead Tom
Heerlijk herkenbaar voor mij, ,maar dan met het stuur aan de andere kant 
- Stéphane
Ook nog even een video gemaakt. Motor was trouwens warm tijdens het gasgeven, ondanks dat je een beetje benzinewaas uit de uitlaat ziet komen. Was helaas wel te druk, dus daar moet ik nog een keer mee aan de slag als het wat rustiger is. Is trouwens niet mijn Elise die opstijgt 
Trouwens wel handig met Vegas, je kunt gelijk uploaden naar YouTube. Geinig
Trouwens wel handig met Vegas, je kunt gelijk uploaden naar YouTube. Geinig
-
allen
Ben ik nou gek of laat jij je spullen gewoon onbemand achter?! 
- Stéphane
Ogen open houden en gelijk omgekeerd natuurlijkallen schreef:Ben ik nou gek of laat jij je spullen gewoon onbemand achter?!
- Petrolhead Tom
Heerlijk geluidje!
- gerard lubbe
Elise maakt een lekker soundje maar die fietser spant de kroon.
- Stefan van Elst
Valt mee dat die ouwe er niet met de camera vandoor gaat! 
- Stéphane
Ja, zoiets had ik ook al dus daarom heb ik het zo in het filmpje laten zittengerard lubbe schreef:Elise maakt een lekker soundje maar die fietser spant de kroon.
- Stéphane
Al in wisselkoers topic gezegd, maar ondertussen gelijk even ander onderstel besteld:

Waarom geen Nitron? Ik heb goede ervaringen met Bilstein en ik vind instelbare onderstellen een beetje overdreven. Alsof je zelf een onderstel kunt verbeteren als Lotus dat al heeft gedaan. Dit onderstel zit standaard onder de S2 Elise in plaats van de Koni's.
Verder nog andere remblokken:

De RS42 kwam er volgens verschillende overzichten (o.a. Seloc TechWiki) als voor mij meest geschikt uit. Wel geschikt voor rijden op circuit, maar niet zo hard en track only als de RS14s. EBC is rommel. En Mintex 1144 was eventueel ook een optie.
Volgende week dan andere achterbanden en als het lukt ook de Sport (Trophy) 160 Throttle Body (52mm)

met dan de Hurricane luchtinlaat

Waarom geen Nitron? Ik heb goede ervaringen met Bilstein en ik vind instelbare onderstellen een beetje overdreven. Alsof je zelf een onderstel kunt verbeteren als Lotus dat al heeft gedaan. Dit onderstel zit standaard onder de S2 Elise in plaats van de Koni's.
Verder nog andere remblokken:
De RS42 kwam er volgens verschillende overzichten (o.a. Seloc TechWiki) als voor mij meest geschikt uit. Wel geschikt voor rijden op circuit, maar niet zo hard en track only als de RS14s. EBC is rommel. En Mintex 1144 was eventueel ook een optie.
Volgende week dan andere achterbanden en als het lukt ook de Sport (Trophy) 160 Throttle Body (52mm)
met dan de Hurricane luchtinlaat
-
allen
Ik zie de eerste beginselen alweer van een project waarbij het motorblok vroeg of laat het lijdend voorwerp zal zijn. Iets met een ezel, stenen en tegenslagen... 
- Stéphane
No worries, allen. Daar ga ik echt niet aan beginnen 
O ja, was nog vergeten: als ik de remblokken laat monteren dan gaan gelijk de Goodridge stalen remleidingen (van Rob
) met Castrol SRF er in en onder. Is het wat remmen betreft al weer een beetje in orde. Remschijven zitten er nog niet zo lang onder, dus ik kijk even hoe dat loopt. Dan later eventueel vervangen door alu belled discs.
O ja, was nog vergeten: als ik de remblokken laat monteren dan gaan gelijk de Goodridge stalen remleidingen (van Rob
- Petrolhead Tom
Heel heel gaaf! Wordt nog meer een gooi en smijt karretje!
- RobS
Die gasklep en luchtfilter zorgen voor een heel erg gaaf geluid, helaas zit je aan de verkeerde kant

- RJay
Heul erg mooi dat spul!
Bilstein is inderdaad zo slecht nog niet, maar alle grote merken hebben qualiteit in huis.
Alleen een vraagje, waar zijn die brackets voor?
Bilstein is inderdaad zo slecht nog niet, maar alle grote merken hebben qualiteit in huis.
Alleen een vraagje, waar zijn die brackets voor?
-
Christoph
Hij gaat dus niet weg? 
- Stéphane
Dat is voor aanpassing van S1 Elise naar S2 Elise, waar deze dempers standaard onder zitten.R.J schreef:Alleen een vraagje, waar zijn die brackets voor?
Nee, ik houd deze gewoonChristoph schreef:Hij gaat dus niet weg?
- Petrolhead Tom
Je moet wat te dromen over houden he 
- Stéphane
Geen kwestie van dromen, hoor. Meer een kwestie van keuzes en prioriteitenTom Westendorp schreef:Je moet wat te dromen over houden he
- Tommy
netjes, btw in hoeverre is dit spul weer anders dan dat van een speedster? (bilstein+eibach) Aangezien dat onderstel af fabriek behoorlijk belabberd is. Huge floatiness zeg maar.
- Stéphane
Ben ik even aan het uitzoeken. Hoor je nogTommy schreef:netjes, btw in hoeverre is dit spul weer anders dan dat van een speedster? (bilstein+eibach) Aangezien dat onderstel af fabriek behoorlijk belabberd is. Huge floatiness zeg maar.
- Stéphane
Et voilà, antwoord van EliseParts.com:
Basisidee bij mij is dat Lotus echt wel weet hoe onderstellen te ontwikkelen (understatement), dus ik denk dat dit goed genoeg is om er meer dan voldoende plezier van te hebben.
En hier nog wat aanvullende informatie: http://www.bell-colvill.co.uk/admin/lot ... S/4489.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;They have different lengths, damping and spring rates, so quite different
Basisidee bij mij is dat Lotus echt wel weet hoe onderstellen te ontwikkelen (understatement), dus ik denk dat dit goed genoeg is om er meer dan voldoende plezier van te hebben.
-
OnlineStefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Volgens mij zijn ze van een S2 en een Speedster uitwisselbaar, dus ik ben benieuwd hoe verschillend ze écht zijn.......
- Stéphane
Als de leverancier zegt dat ze anders zijn, neem ik aan dat ze anders zijnStefan R schreef:Volgens mij zijn ze van een S2 en een Speedster uitwisselbaar, dus ik ben benieuwd hoe verschillend ze écht zijn.......