Kerstdag, instappen en wegwezen (Eifel kort verslagje)

Dit is ons algemene autoforum.
Andre

Re: Kerstdag, instappen en wegwezen

Bericht door Andre » 25 dec 2008, 19:57

Haha ik denk dat ik vandaag voor 50 euro per band weggerookt hebt. GVD als deze auto s niet meer gemaakt worden koop ik er 3 reserve v8 motoren bij dan zit ik me tijd wel uit. hahah. Heb heerlijk gereden lekker rustig op de weg heerlijk.

Joy

Re: Kerstdag, instappen en wegwezen

Bericht door Joy » 26 dec 2008, 23:42

Nog een paar sfeerfoto's van vandaag. Begin en eind van de dag in beeld. De tussendoor plaatjes heeft Tommy, die komen nog.
De grote Eifelroute uit de Tomtom is een aanrader. We hebben vandaag heel wat mooie slingerwegen ontdekt in het toch al vaak bezochte stukje van Duitsland. Veel natuurschoon, heuvels en dalen, meren, riviertjes, oude kerkjes en ... putdeksels... argh wat heb ik daar van genoten met het AST-onderstel :turtle: :lol: Omdat de route toch langs de Nurburgring liep zijn we daar nog even gaan kijken. Stéphane meteen de baan op en wij genieten van de vrieskou :D . Als er 50 auto's stonden was het veel.

8u bij de Q8 met een bakje koffie in de hand om wakker te worden. In de buurt van Dongen Piet opgepikt met zijn Speedster en het gezelschap was compleet.

Afbeelding

18:30 bij een pomp ergens net na de grens. Nog lekker kunnen uitleven op de Autobahn dus alle ingrediënten waren voorhanden. Na wat brandstof en een bakje koffie iedereen een handje geschud en op weg naar huis gegaan. De mannen in snowboard-uitrusting waren de bikkels, die hebben de hele dag open gereden. Het enige wat bij mij open stond was de kachel :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderweg genoten van het mooie weer en de leuke wegen. Door het bonte gezelschap veel bekijks. Nog een rode Maserati Gran Turismo die zich aansloot in de sliert. Mooi gezicht in de spiegels als dat rijtje achter je aan komt. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Joy op 27 dec 2008, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Re: Kerstdag, instappen en wegwezen (Eifel kort verslagje)

Bericht door Tom » 27 dec 2008, 00:34

Mooi hoor! Lekkere fototjes ook.

Jammer dat ik andere verplichtingen had...... (al was de familie pas laat bij ons, vandaag dus toch nog ff in de auto gestapt)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 dec 2008, 11:00

Ik had zin om een beetje door te rijden dus ben maar niet mee gegaan :sealed: :bag:

Joy

Bericht door Joy » 27 dec 2008, 11:25

Volgende keer beter Tom.

Hans, ik weet wel een oplossing. Aan het begin van de dag wisselen we van auto, reken maar dat je dan flink moet doorrijden gedurende de dag :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 27 dec 2008, 13:16

Vroeg naar bed? Nee, verplicht etentje. Nou ach, ok. Geen probleem. Gewoon vroeg thuis zijn. Redelijk gelukt. Mooi dus. Zij het niet dat er om me heen de hele nacht herrie is. Mensen op kerstavond verzoeken hun feest te beëindigen is wat sneu dus tanden bijten. Kwart over 6, na een kleine 2 uur slaap het ontbijt en mezelf een beetje wakker douchen. Outdoorbroek aan. Winddicht, dus altijd goed. Voor de zekerheid nog een fleece onder de skijas en dan moest het goedkomen. Ja, voor een uurtje ofzo. Want m'n benen kregen het toch aardig koud zonder dak. Bij de bezinepomp dus een skibroek uit de kofferbak gepakt. Nu moest het (en dat bleek) goedkomen.

Het gezelschap was gisteren top! Geen grote verhalen en geen arrogantie. Gewoon onvervalst gezellig. Dat maakt de tussenstops voor eten, drinken en tanken een feest. Stéphane uiteraard bedankt voor het nemen van de foto's want mijn minitoestel (ben niet zo groot) was zoals gewoonlijk opgeladen, waarbij het bleef. Een traditie in ere gehouden.

Het is altijd een beetje aftasten wanneer nog niet iedereen met elkaar heeft meegereden maar na verloop van de dag bleek al dat het goed zat. De Eifel heeft maar weer mooie wegen en uitzichten. Aaneengeregen slingers op heuvels en dalen. Zo nu en dan een hairpin. Alles zat er in. En door het weer hoefde je nog niet eens zo hard om lol te hebben (of je had doorrijder Hans moeten zijn, maar die was niet mee). Heldere lucht, auto's dansend door de bochten voor je op een glinsterende weg. En het pekel dat dan onder de banden vandaan stoof. Picture perfect. Zo nu en dan toch nog aardig druk op de weg. Maar dat was altijd maar kort.

Op de weg terug een BMW een afslag zien pakken en na even denken bleek dat Tommy te zijn. Op de Autobahn hebben de lightweights en Joy lekker zitten planken. Dacht later dat Patrick (die zou wachten?) en Tommy weer aangehaakt waren maar dat bleek later alleen Patrick te zijn. Dus op de snelweg in NL gebeld zodra er wat minder herrie was in de Speedster en hij was al bijna bij. Laatste stop om te tanken voor sommigen. Weer gezellig geouwehoerd en gedag gezegd na de geslaagde dag. Mijn rit door de, inmiddels snijdende koude, ging met Tommy door naar een restaurant in Utrecht. Daar de maag gevuld en uiteindelijk maar met het dakje op naar huis gereden. Tot 11 uur voor pampus gelegen vandaag. :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 27 dec 2008, 15:05

Leuke verhalen om te lezen, ga graag een keertje mee.

gewse

Bericht door gewse » 27 dec 2008, 15:09

heb ook nog een paar kiekjes gemaakt... had alleen m'n isowaarde een beeeetje te hoog staan.
was wel een lekker dagje. zo nu en dan even erg lastig met die laagstaande zon, waardoor ik een paar keer erg dicht langs een stoeprandje ging en een paar keer op de tomtom een bocht zag, maar op de weg zag ik alleen maar zwart door de schaduw en de zon in m'n gezicht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oh wat klonk die maserati lekker zeg..

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tada :P
zeker voor herhaling vatbaar.
Laatst gewijzigd door gewse op 28 dec 2008, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 dec 2008, 18:21

Leuk onderonsje :D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2008, 18:23

Leuk om de verslagen hierboven alvast een beetje te lezen. Allereerst mijn complimenten voor de route. Erg afwisselend. Af en toe rustig en daarmee misschien een beetje saai. En dan de mooie stukken. Glooiende bergweggetjes met slierten van aaneengesloten bochten. En dan lekker achter Patrick (gewse) aan sturend over stoffige downhill-secties.

Dat is nu wat ze bedoelen met driving fun :df:

En zoals de avatar hier al zegt: dat moet het liefst dakloos :D Moet het aan veel mensen uitleggen, maar het is echt puur genieten ondanks dat het koud is buiten de auto.

Na een gezellige 1e Kerstdag met mijn familie stond ik dus de 2e Kerstdag om 6:45u naast mijn mandje. Dat is toch best vroeg. Spullen gepakt, inclusief camera en cold weather gear. In mijn geval bestaat dat dan uit een goede shawl, dik en warm donsjack, Tenson snowboardbroek *proest* en natuurlijk handschoenen. Zoals bij outdoor mensen wellicht bekend verlies je veel warmte via je hoofd en de andere extremiteiten. Omgekeerde dus ook, je kunt veel warmte vasthouden via je hoofd en daarom is een winddichte muts erg belangrijk. Omdat Bever bergsport hier vlak om de hoek zit had ik dus nog even snel een Goretex winddichte muts op de in dit geval toepasselijke kop getikt:
Afbeelding

Die had ik sowieso al gekocht om te rijden, dus die kwam 2e Kerstdag meteen goed van pas. Beneden aangekomen in mijn garage had ik nog heel even twijfel, omdat het rond 7:15u nog echt best fris was. Na rustig ontmantelen van het dak toch ingestapt en gaan rijden. En de grap is dus dat als je eenmaal achter het stuur zit en gaat rijden je veel minder van de omgevende kou merkt. Zeker als de motor en de verwarming een beetje op temperatuur is, is het helemaal prima. Net dat beetje extra meer rijbeleving door het suizen en voelen van de wind. Grappige is dat als je langs een vrachtwagen rijdt je zelfs even een vleugje warmte van de uitlaat meepakt. Da's best grappig, vind ik zelf ;)

Zodoende dus mij gemeld bij het Q8 tankstation langs de A16 waar we dus met het eerste deel van de groep verzameld hadden. Langzaam maar zeker druppelden naast Joy ook de anderen binnen. Grappige is dat ik me later pas realiseerde dat ik ook Patrick (gewse) al veel langer kende dan ik dacht. Waarvan dus hier nogmaals akte, Patrick :) Met die groep dus de eerste relatief saaie snelweg kilometers gaan maken. Ik denk dat in het begin toch wel prettig is, omdat je dan allemaal even aan elkaars rijgedrag kunt wennen. Zoals hierboven beschreven denk ik dat deze groep elkaar goed aanvoelde, wat toch wel uitermate prettig is als je met elkaar op pad bent. Zonder uitleg loopt het dan gewoon verder goed.

Skip dus even de snelweg-kilometers en enter de mooie weggetjes. Die rolden prettig onder de wielen van de Elise door. Goed, ik had al aan het begin van de dag gezegd dat ik het wel prettig vond dat we langs de Ring kwamen. Voor mij helemaal omdat ik door allerlei wisselende omstandigheden (lees: tegenslag, drukte en gewoon ook veel werken maar geen vakantiedagen meer door het eerste punt) helaas nog niet er aan toegekomen was om met de Elise naar de Ring te gaan. Dat betekende dus veel voor mij. En wat is er dan mooier om in dit weer, met de weliswaar vreselijk irritant laag staande zon, toch nog even een paar rondjes te kunnen draaien? Dat heb ik dus gedaan waardoor de Elise dus eindelijk de sticker op haar kont heeft:
Afbeelding

Toelichting hierbij is dat ik zelf altijd de Grandprixstrecke er af knip omdat ik die er niet bij vind horen, wat in dit geval ruimte-technisch ook wel goed uitkwam. Die sticker was eigenlijk zelfs nog een kleine uitdaging omdat alles 'boven' in Nürburg verder dicht was. Zodoende kwam, als ik mij niet vergis Tommy, met het goed idee om daar 'beneden' naar Adenau te rijden alwaar de Aral wel open was en zelfs ook de goede oldschool contour-only stickers had. Zie boven dus :D

Na de Ring dus binnendoor, deels via Altenahr -ergo de afwijkende route voor Tommy- weer naar Nederland gereden. Ergo daarmee ook proefondervinderlijk en empirisch vastgesteld dat een Speedster zonder dak iets sneller is dan een Elise zonder dak op topsnelheid. Dat komt trouwens volgens mij neer op ongeveer 220 Stundenkilometer op de teller. Waarbij ik trouwens in de slipstream wel gewoon kon blijven hangen, dat dan weer wel.

Dan komt natuurlijk snelle Piet, snelle Piet, snelle Piet - wie kent hem niet - met een grote föhn op de motor van zijn Speedster genadeloos hard voorbij zetten terwijl de föhnloze Elise en Speedsters dan haast stil staan.

Maar het is toch gewoon leuk en lekker zinloos om met 200+ met een graad of -2 over de Duitse Autobahn op 2e Kerstdag-avond met het dak open te blazen :roflol:

Zodoende dus de laatste kilometers richting 010 ingezet waarbij ik zelf gewse als laatste heb begroet om afscheid te nemen vanuit de auto. Thuis aangekomen was de verwarming de eerste 1,5 uur niet nodig omdat ik met een blos op mijn wangen zat. Kort daarna rinkelde trouwens de telefoon waarna ik met o.a. Steve nog even een afzakker ben gaan halen. Die had ik wel gezien op de Ring, maar niet meer gesproken. Na weer een paar mooie verhalen was het dus rond middernacht weer tijd om het welbekende mandje weer terug op te zoeken.

Het was een mooi dagje :D
Laatst gewijzigd door Stéphane op 28 dec 2008, 01:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Fabian

Bericht door Fabian » 27 dec 2008, 18:28

Lekker hoor!

Jammer dat ik niet mee kon door de kerstverplichtingen, anders zeker gedaan. Had op de webcam al gezien dat de baan open was, pech voor de wandelaars en top voor de rijders!

Steve belde mij ook nog even om me lekker te maken dat hij tig ronden gereden had, grrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik schoof toen net aan voor de 2e gang :x

Erik dB

Bericht door Erik dB » 27 dec 2008, 18:29

Gaaf! Ik moet toch ook echt eens een Roadster vinden waar ik inpas....desnoods door de standaardstoelen te vervangen door kuipjes.

allen

Bericht door allen » 27 dec 2008, 20:17

Stéphane schreef:Dan komt natuurlijk snelle Piet, snelle Piet, snelle Piet - wie kent hem niet - met een grote föhn op de motor van zijn Speedster genadeloos hard voorbij zetten terwijl de föhnloze Elise en Speedsters dan haast stil staan.
Het was vanaf het stoplicht :df: en ineens :shocking: :please:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2008, 23:21

Trouwens grappig nog. Op onze website kun je de foto's van de webcam downloaden. Dus hier nog de foto van een gele Duitse Elise en mijn Elise. Hij was me al voorbij gekomen en dat klonk niet helemaal standaard. Bij wegrijden dacht ik: "Ik zal het eens aankijken even tot T13 hoe hard hij wegloopt" Dat was dus best hard :D Bleek later een 111S te zijn met 50-60pk meer en dat merk je dus wel. Verder gewoon rustig doorgehobbeld dat rondje. Hoorde later dat hij al een hele tijd binnen was toen ik aan kwam rijden :bag:

Afbeelding

Ben trouwens wel die Touareg voorbij gereden...om de eer nog een beetje hoog te houden :D

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 28 dec 2008, 00:00

Goeiedag wat een foto's :shock:
Ik heb een website moeten blokkeren anders kan ik hier helemaal niet doorheen scrollen lol, arme pc hier.
Misschien in de zomer eens dunnetjes over doen met een berg 2-zitters ? We hebben er onderhand zat hier op DF.. Elise's Speedsters Z4 MR2 etc. lijkt me erg leuk 8)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 dec 2008, 00:06

Michel Huisman schreef:Goeiedag wat een foto's :shock:
Ik heb een website moeten blokkeren anders kan ik hier helemaal niet doorheen scrollen lol, arme pc hier.
Ik denk dat Patrick ze even wat kleiner moet maken, want ze zijn allemaal nog op 3500+ pixels. Zelfs mijn PC doet er wat langer over :D Zal hem even PMen.
Michel Huisman schreef:Misschien in de zomer eens dunnetjes over doen met een berg 2-zitters ? We hebben er onderhand zat hier op DF.. Elise's Speedsters Z4 MR2 etc. lijkt me erg leuk 8)
Prima voorstel. Lijkt me leuk. Moet je alleen kijken of dan bijvoorbeeld 2 groepen kunt rijden, want met zijn zessen gaat het net prima. Meer wordt lastig als je elkaar dan kwijt raakt en die kans is dan ook groter natuurlijk.

allen

Bericht door allen » 28 dec 2008, 00:09

Van mij mag altijd iedereen mee met een dosis verstand (niet al te debiele rijdersacties) en gezelligheid. Al moet ik er 12 deuren van z'n auto op de koop toe nemen. :mrgreen:

Aangezien ik de foto's toch al binnen heb mag Patrick ze gerust kleiner maken. Mooi is dat ik ze nu in superformaat heb. :clap:

gewse

Bericht door gewse » 28 dec 2008, 00:48

hehe ja oeps :hammer:

als je iedere keer weer 10 foto's moet downloaden van 5mb, schiet het niet echt op natuurlijk, zeker niet als je draadloos zit.
zijn nu allemaal 80% kleiner qua bestandsgroote, gaat stukkie beter nu.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 dec 2008, 00:55

gewse schreef:hehe ja oeps :hammer:

als je iedere keer weer 10 foto's moet downloaden van 5mb, schiet het niet echt op natuurlijk, zeker niet als je draadloos zit.
zijn nu allemaal 80% kleiner qua bestandsgroote, gaat stukkie beter nu.
Ken 'beuren natuurlijk :D Nu is dat opgelost en draadje is gelijk weer op de snelheid zoals gisteren :D

Miesjel

Bericht door Miesjel » 28 dec 2008, 01:02

Yes.. veul beter nu, thanks :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 dec 2008, 01:03

Michel Huisman schreef:Yes.. veul beter nu, thanks :)
Mooi :D Volgende keer Mark Nauta of Martijn meenemen om vanaf de passagiersstoel rijdende foto's te maken :D

Miesjel

Bericht door Miesjel » 28 dec 2008, 01:14

Ach deze foto's zijn toch ook goed ? Zit sfeer zat in..
Anyway.. dit soort ritjes mogen van mij wel vaker gedaan worden, beter als ergens op een parkeerplaats staan ofzo.
Wel met de mr2 natuurlijk, dus misschien dat ik ergens in 2024 wel eens mee kan :bag:

steve smith

Bericht door steve smith » 28 dec 2008, 01:18

Fabian schreef: Steve belde mij ook nog even om me lekker te maken dat hij tig ronden gereden had, grrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik schoof toen net aan voor de 2e gang :x
:shithappens:

Je moet nog wel ff je naam bij Dex invullen natuurlijk.... http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... t=poetsers" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier had een Z3 kunnen rijden.....

Afbeelding

ZALIG!

Ik heb de DF ploeg wel de Parkplatz op zien draaien, maar stond toen in de rechtdoor-rij voor het poortje. Later Stephane nog even op de baan gezien, maar dat was het wel. Volgende keer ff meedoen met eten in de Schuur?
Laatst gewijzigd door steve smith op 28 dec 2008, 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

gewse

Bericht door gewse » 28 dec 2008, 01:19

Stéphane schreef:
Michel Huisman schreef:Yes.. veul beter nu, thanks :)
Mooi :D Volgende keer Mark Nauta of Martijn meenemen om vanaf de passagiersstoel rijdende foto's te maken :D
hehe nou inderdaad. gewoon iemand met groothoeklens op de passagiersstoel.... zodat die gewoon netjes alle autos al rijdend erop kan zetten als je er even langsscheurt :P
was ook nogal even kloten met foto nemen via zijspiegel, hehe erg lastig om een beetje te focussen en dan zelf niet de vangrail in te duiken.

Tommy

Bericht door Tommy » 28 dec 2008, 12:16

vanaf de passagiersstoel vanuit een elise of speedster fotograferen? Daar past nog niet eens de grote lens in de auto. Besides... roadster trips , dan mogen auto's die groot genoeg zijn voor de lens toch niet mee, die worden gewoon geweigerd bij de Q8.
Laatst gewijzigd door Tommy op 28 dec 2008, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie