Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Lotus Elise

Bericht door Stéphane » 21 dec 2008, 16:33

Gisteren had ik bij Kamera Express een Cokin ND8 filter gekocht. Dat is er zo eentje met zo'n losse houder op de lens. Vandaag even op pad geweest om even wat foto's daarmee te maken. Mooie vind ik zelf hier aan dat de donkere wolken nog donkerder worden, zoals vandaag ook het geval was. Hier wat resultaten van wat geëxperimenteer heden middag :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 21 dec 2008, 16:39

En een wasbeurtje kon er niet vanaf? :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 dec 2008, 16:43

Dennis van der Schoot schreef:En een wasbeurtje kon er niet vanaf? :wink:
LOL :D Nee, ik had mijn emmer, spons, zeep en water thuis gelaten. Da's allemaal gewicht natuurlijk ;)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 dec 2008, 20:32

Vandaag erg mooi dagje rijden in de Eifel gehad met o.a. Allen, Joy en Tommy. Meer daar over later. En daar in de Eifel toch dit jaar op de valreep nog 2 rondjes Ring mee kunnen pakken. Om de reeks continu te houden vanaf 2000, waarin ik ieder jaar minimaal 2 rondjes heb gereden :D Uiteraard ook met het dak open. De sticker mag er dus op:
Afbeelding

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2008, 20:58

Ach ja, fisheye lens en een beetje spelen. Totaal zinloos dit een ook niet eens mooi, maar gewoon even grappig ;)

Afbeelding

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2008, 22:24

Eigenlijke doel van die exercitie was zoiets:
Afbeelding

Is alleen even onhandig als je twee auto's in je eentje ergens heen moet rijden. Eerst de ene neerzetten, dan weer een eind terug lopen en dan de andere ophalen. Ga dit nog wel een keer doen, maar dan ergens anders want deze locatie viel eigenlijk tegen.

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 27 dec 2008, 22:56

Hoezo luxeprobleem?! :bag:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2008, 23:05

Stefan van Elst schreef:Hoezo luxeprobleem?! :bag:
Tja, zo is het niet bedoeld. Meer dat ik dan iets in mijn hoofd heb en het dan precies goed wil doen :turtle:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 27 dec 2008, 23:15

lelijke sticker :hmmm:

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 27 dec 2008, 23:17

Ik begrijp je wel hoor ;)

Je roadster ziet er op die foto erg dik uit!
Alleen staat ie een beetje te hoog op z'n poten daar.

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 27 dec 2008, 23:28

Voor als je het nog niet gezien hebt: Clarks winkel op Lijnbaan, desertboots overigens ook bij vd Assem te krijgen. Daar haal ik de mijne altijd. Scheelt een tripje London.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2008, 23:39

Michel Huisman schreef:lelijke sticker :hmmm:
Klopt, daarom heb ik hem ook een beetje naar mijn idee aangepast, Michel:
Afbeelding
Stefan van Elst schreef:Ik begrijp je wel hoor ;)
OK :D
Stefan van Elst schreef:Je roadster ziet er op die foto erg dik uit!
Alleen staat ie een beetje te hoog op z'n poten daar.
Dank je. Ben er ook nog altijd blij mee. Valt op zich wel mee met hoog op de poten staan, lijkt alleen een beetje zo door de fisheye lens denk ik. Hier zit het standaard Bilstein/Brabus onderstel onder en dat is al laag genoeg. Zit een beugel onder voor de chargecooler en daardoor moet ik nu al schuin over drempels rijden. Was met de andere roadster helemaal lastig omdat die nog iets lager stond:
Collin Bello schreef:Voor als je het nog niet gezien hebt: Clarks winkel op Lijnbaan, desertboots overigens ook bij vd Assem te krijgen. Daar haal ik de mijne altijd. Scheelt een tripje London.
Ik had het inderdaad ontdekt dat er op de Lijnbaan al 1,5 jaar een Clarks winkel zit - ongeveer 750m van mijn huis vandaan. Ik kom eigenlijk heel/weinig op de Lijnbaan dus vandaar dat ik het gemist had. Zelf kwam ik ook altijd bij Peters Weytens maar die zijn failliet volgens mij, omdat ze pasgeleden daar een leegverkoop hadden.

Miesjel

Bericht door Miesjel » 27 dec 2008, 23:49

Ahh haha ja dat ziet er al wat beter uit.. :lol:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2008, 23:52

Michel Huisman schreef:Ahh haha ja dat ziet er al wat beter uit.. :lol:
Tja, je wilt niet weten hoeveel moeite dat nog gekost heeft. Afknippen van Grandprixstrecke is standaard-procedure, maar het goed geplakt krijgen van dat soort stickers is altijd een drama. Normaal gesproken als je de bovenlaag nat maakt weekt hij wel los. Maar nu bleef de lijm van de doorzichtige bovenlaag aan de Ring zelf vastzitten. Ik dus in de ijzige kou dat ding supervoorzichtig los zitten peuteren en vast zitten plakken :bag: Was veel kouder dan gisteren met het dak open rijden :P

Maik

Bericht door Maik » 28 dec 2008, 09:16

Stéphane schreef:Vandaag erg mooi dagje rijden in de Eifel gehad met o.a. Allen, Joy en Tommy. Meer daar over later. En daar in de Eifel toch dit jaar op de valreep nog 2 rondjes Ring mee kunnen pakken. Om de reeks continu te houden vanaf 2000, waarin ik ieder jaar minimaal 2 rondjes heb gereden :D Uiteraard ook met het dak open. De sticker mag er dus op:
Nog een sub-7 minuten BTG gereden? :wink:
Hoe vond je de elise op de Ring Stéphane?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 dec 2008, 09:23

Ik denk dat het een rondje eerder 17 dan 7 minuten was, Maik :P Elise was verder prima, maar ik heb het nu uitermate rustig aan gedaan. Wat mij een beetje tegenviel waren de remmen. Kan er ook aan gelegen hebben dat het koud was. Weinig over te zeggen. Blokken zou ik sowieso al gaan vervangen, dus dat kan dan gelijk binnenkort met de nieuwe achterbanden gebeuren.

Miesjel

Bericht door Miesjel » 28 dec 2008, 09:41

Stéphane schreef:
Michel Huisman schreef:Ahh haha ja dat ziet er al wat beter uit.. :lol:
Tja, je wilt niet weten hoeveel moeite dat nog gekost heeft. Afknippen van Grandprixstrecke is standaard-procedure, maar het goed geplakt krijgen van dat soort stickers is altijd een drama. Normaal gesproken als je de bovenlaag nat maakt weekt hij wel los. Maar nu bleef de lijm van de doorzichtige bovenlaag aan de Ring zelf vastzitten. Ik dus in de ijzige kou dat ding supervoorzichtig los zitten peuteren en vast zitten plakken :bag: Was veel kouder dan gisteren met het dak open rijden :P
lol.. heel erg herkenbaar. Ik zie het al helemaal voor me, dat gepriel in de kou. Dat zijn de momenten dat je denkt.. "waar doe ik het nog in godsnaam voor..%$@#!!"

Maik

Bericht door Maik » 28 dec 2008, 09:44

Stéphane schreef:Ik denk dat het een rondje eerder 17 dan 7 minuten was, Maik :P Elise was verder prima, maar ik heb het nu uitermate rustig aan gedaan. Wat mij een beetje tegenviel waren de remmen. Kan er ook aan gelegen hebben dat het koud was. Weinig over te zeggen. Blokken zou ik sowieso al gaan vervangen, dus dat kan dan gelijk binnenkort met de nieuwe achterbanden gebeuren.
Even goed op onderzoek uit welke remblokken je wilt nemen. Pagid is altijd goed, maar wel wat prijzig... Even de elise fora doorstruinen dus :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 dec 2008, 10:14

Maik schreef:Even goed op onderzoek uit welke remblokken je wilt nemen. Pagid is altijd goed, maar wel wat prijzig... Even de elise fora doorstruinen dus :)
Seloc doorstruinen is een hopeloze zaak als je naar ervaringen zoekt. Maar de TechWiki helpt wel:
http://wiki.seloc.org/a/Brake_pads" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook briljant wat ze daar over EBC zeggen. Ik vind EBC ook echt rommel en wat daar staat is helemaal hoe ik er over denk :D

allen

Bericht door allen » 28 dec 2008, 10:48

Gewoon aan Dick vragen om een setje RS-14 onder je auto te plempen. :thumbup:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 dec 2008, 11:05

@Allen

Dick is de kerstman niet :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 dec 2008, 11:51

allen schreef:Gewoon aan Dick vragen om een setje RS-14 onder je auto te plempen. :thumbup:
Die hebben inderdaad mijn voorkeur. En daar heb ik het al met Dick over gehad. Probleem is dat Dick de Pagids via NLse importeur moet kopen en dus de prijs ook navenant hoger is. Hij adviseerde mij rechtstreeks in Engeland te kopen. Kan Van Sten ze er onder zetten.

allen

Bericht door allen » 28 dec 2008, 12:15

Oh is die op die manier gebonden. Die NL importeur lesje gehad van Prins? :|

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 dec 2008, 15:20

Vandaag even bij Van Sten langsgeweest. Cadeau voor Peter's verjaardag, een Lotus Design 2009 kalender, nog langs gebracht. Die hangt daar nu in het kantoor :D

Verder nog een set Yokohama Advan Neova's voor de achteras voor mijzelf besteld en die ga ik binnenkort ook laten monteren. Remblokken en andere dingen wacht ik heel even mee omdat de APK er ook aankomt. Even kijken wat daar ook weer mogelijk aan problemen boven tafel komen, voordat ik weer andere dingen ga doen.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 29 dec 2008, 19:13

allen schreef:Oh is die op die manier gebonden. Die NL importeur lesje gehad van Prins? :|
Nee, ben nergens aan gebonden. Wel is het zo dat de importeurs afspraken hebben en dus niet willen(mogen) leveren aan buitenlandse bedrijven. En dan zit je dus weer aan de Nederlandse importeur vast die dermate hoge prijzen vraagt dat ik voor Pagid alleen maar kan adviseren om elders te zoeken.

Plaats reactie