Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wel of geen auto kopen in het huidige economische klimaat ?

Ja, zonder voorbehoud, ik was het toch al van plan.
41
34%
Ja, maar ik neem alle tijd en koop niet de eerste de beste auto die ik leuk vind.
38
31%
Nee, tenminste niet binnen een jaar, eerst maar eens afwachten hoe het loopt.
16
13%
Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg.
17
14%
Nee, ik rij hem op tot aan het hek van de sloperij.
10
8%

Totaal aantal stemmen: 122

E60 M5

Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Bericht door E60 M5 » 20 dec 2008, 17:47

Nandor schreef:usedcarscentre was het toch?

:mrgreen:

Ik wil binnenkort een auto erbij, is dat echt waar Fabian werkt of was het een geintje?

Dexter

Bericht door Dexter » 20 dec 2008, 18:14

E60 M5 schreef:
Nandor schreef:usedcarscentre was het toch?

:mrgreen:

Ik wil binnenkort een auto erbij, is dat echt waar Fabian werkt of was het een geintje?
Stuur hem een PM en je weet het! :wink:

Knot

Bericht door Knot » 21 dec 2008, 09:51

Kom net dit fototje tegen... best ernstig dat ze in de UK liever de boel laten staan dan met korting weg te doen/geven..

Afbeelding

Hans

Bericht door Hans » 21 dec 2008, 12:42

Als ik op Google Earth kijk is die foto uit 2004. Ook staan er ergens in Zuid Frankrijk ook een hele zooi auto's op een landingsbaan.

Engeland:

http://img183.imagevenue.com/img.php?im ... _552lo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Frankrijk:

http://img251.imagevenue.com/img.php?im ... _174lo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Knot

Bericht door Knot » 21 dec 2008, 13:03

Zou toch een buitenkansje zijn als ze al die hokken op transport zetten en wij als DF met allemaal een rondje Nordschleife mochten doen :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 dec 2008, 12:33

Twee bedrijven aangeschreven, 1 reageerde de volgende dag, ander blijft angstvallig stil :wink:
Zolang ze zich dat kunnen veroorloven gaat het zo slecht nog niet.
Elke transactie zou er 1 kunnen zijn toch?
En kunnen ze er niet aan verdienen kunnen ze altijd nee zeggen.
Maar niet reageren...?

Fabian

Bericht door Fabian » 23 dec 2008, 12:36

Niet reageren is schandalig.

Ik mag toch hopen dat dat niet bij mij was :mrgreen: (al verwacht ik niet dat ik de auto heb die jij zoekt :P )

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 dec 2008, 12:40

Nee hoor, niet bij jou :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 dec 2008, 22:21

Dijksman zou afgelopen dinsdag volgens mij het verhaal omtrent Louwman uit de doeken doen in Nova o.i.d. Heeft iemand dat nog gezien? Heb het zelf niet kunnen zien helaas..

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 28 dec 2008, 10:02

Jeroen van Emmerik schreef:om er op terug te komen... check Netwerk dinsdag avond!!
rtvkatwijk schreef: Oud-directeur Dijksman in Netwerk
vrijdag 19 december 2008
De voormalige directeur Beekhuis van de failliete Toyota-dealer Dijksman uit Rijnsburg komt dinsdagavond aan het woord in het TV-programma Netwerk.

Er wordt dan aandacht besteed aan het "vuile spelletje" dat gespeeld zou zijn door Toyota-importeur Louwman & Parqui. Dit bedrijf trok het dealerschap van Dijksman in en haalde alle auto's terug uit de showrooms van de vier vestigingen van het garagebedrijf. Vervolgens maakte het bedrijf een herstart onder de vlag van diezelfde importeur.

De uitzending van Netwerk start om 20.25 uur op Nederland 2 en wordt gemaakt door de NCRV en de EO.
Het ging over de bejaardenzorg in Nederland,kan ook heel boeiend zijn hoor,maar heb geen Toyota voorbij zien komen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 dec 2008, 11:44

Dennis van der Schoot schreef:
Jeroen van Emmerik schreef:om er op terug te komen... check Netwerk dinsdag avond!!
vrijdag 19 december 2008
De voormalige directeur Beekhuis van de failliete Toyota-dealer Dijksman uit Rijnsburg komt dinsdagavond aan het woord in het TV-programma Netwerk.

Er wordt dan aandacht besteed aan het "vuile spelletje" dat gespeeld zou zijn door Toyota-importeur Louwman & Parqui. Dit bedrijf trok het dealerschap van Dijksman in en haalde alle auto's terug uit de showrooms van de vier vestigingen van het garagebedrijf. Vervolgens maakte het bedrijf een herstart onder de vlag van diezelfde importeur.

De uitzending van Netwerk start om 20.25 uur op Nederland 2 en wordt gemaakt door de NCRV en de EO.
Het ging over de bejaardenzorg in Nederland,kan ook heel boeiend zijn hoor,maar heb geen Toyota voorbij zien komen.
Toch zie ik de link Toyota - bejaarden wel. :hmmm: :roflol:

Niels

Bericht door Niels » 28 dec 2008, 12:49

Dennis van der Schoot schreef:
vrijdag 19 december 2008

K'ga ze beide nog maar even bekijken Dennis :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 16 jan 2009, 23:10

De score van januari tot nu toe;
- Kroymans bouwt af
- Opeldealer failliet
- Jaguardealer failliet
- Peugeotdealers failliet
- Priusschuivers vallen om
- Weinig snelle dingen bij Sam van Lingen
- De groeten van Sanato

Van automotive-online.nl:

Reefhorst neemt Jaguar-dealerschap Caspers over
02-01-2009 14:00
Land Rover-dealer De Reefhorst in Oudehaske neemt met ingang van deze maand de Jaguar-dealeractiviteiten over van Caspers in Groningen. Caspers ging in december vorig jaar failliet. De Reefhorst is al erkend reparateur van Jaguar. "Jaguar is een prachtig merk, dat bovendien goed aansluit op Land Rover", aldus eigenaar Hielke Puister. Beide merken zijn onderdeel van het Indiase concern Tata.

Caspers
Guido Pot, directeur van Jaguar Nederland, benadrukt dat Caspers wel betrokken blijft bij de Jaguar-activiteiten in Noord-Nederland. "Caspers was jarenlang een goede dealer en we willen onze klanten goed begeleiden bij de overgang naar De Reefhorst."

Kroymans verkoopt Jaguar-dealerschap Zaltbommel
06-01-2009 08:41
Land Rover-dealer The Adventure in Den Bosch neemt het Jaguar-dealerschap van Kroymans Zaltbommel over. The Adventure is sinds 1999 Land Rover-dealer. Vorige week werd bekend dat ook Land Rover-dealer De Reefhorst in Oudehaske Jaguar-dealer wordt. Dat bedrijf nam het dealerschap over van Caspers uit groningen.

Volgens Adventure-directeur Peet van Herpen vult het Jag-dealerschap de Land Rover-activiteiten goed aan. "Door de samenvoeging van deze twee topmerken van Engelse oorsprong verwacht ik optimale synergie."

De overname is opvallend omdat Kroymans importeur is van Jaguar. Vorig jaar werd besloten om in het kader van een reorganisatie juist de niet-importgebonden merken af te stoten.

Automotions koopt Mitsubishi-dealer Evers
07-01-2009 09:00
De Automotions Groep neemt de Roosendaalse Mitsubishi-dealer Evers over. Beide partijen hebben een intentieverklaring ondertekend. Automotions gaat nu met de importeur in gesprek om de overname af te ronden. Het personeel van Evers gaat mee naar Automotions. Wel behoudt het bedrijf haar naam. Door de overname neemt het aantal vestigingen van de Automotions Groep toe tot 15.
Automotions nam onlangs ook de Roosendaalse Alfa Romeo-dealervestiging van Tigchelaar over.

Afslanking en verhuizing Saab Nederland
09-01-2009 10:59
Saab Nederland verhuist dit jaar van Vianen naar Hilversum. Saab trekt in bij moederbedrijf Kroymans, dat dit jaar haar intrek neemt in een nieuw pand. Als gevolg van de huidige marktomstandigheden en de verhuizing verdwijnen 7 van de 33 arbeidsplaatsen bij de importeur. Het betreft vooral tijdelijke contracten die niet verlengd worden en enkele vaste arbeidscontracten. Hiervoor is er een sociaal plan opgesteld.
“Het is nooit leuk als er arbeidsplaatsen verloren gaan, maar de achtergrond is dat we in deze tijden kijken naar hoe we efficiënter kunnen werken. Door de verhuizing kunnen we een aantal back-office activiteiten samenvoegen en wordt een aantal functies anders ingericht”, aldus Marieke Van Amelsfort, woordvoerster van Saab Nederland. Volgens Van Amelsfort is er bij Saab rustig gereageerd op het nieuws. “Het is netjes gegaan en we zijn allemaal tijdig en goed geïnformeerd."

Dijksman-vestiging Hillegom alsnog dicht
09-01-2009 16:39
De Hillegomse vestiging van Toyota Dijksman, dat in december na een faillissement is overgenomen door de Louwman Groep, is alweer leeggereden. Aanvankelijk was het de bedoeling dat alle vier de Dijksman-vestigingen op hun bestaande locatie een doorstart zouden krijgen. Maar de Louwman Groep kon het met de eigenaar van het pand in Hillegom niet eens geworden over de huurovereenkomst. "Hij wilde een andere juridische vorm en dat zagen wij niet zitten", aldus Jelle Hassefras, de nieuwe directeur van Dijksman. De vestiging krijgt nu wel een doorstart, maar op een andere locatie in Hillegom of omstreken. Hassefras: "Binnenkort maken wij deze locatie bekend.”

Uitkering
Anton Beekhuis, de voormalig eigenaar van Toyota Dijksman, liet gisteren in het programma Netwerk weten dat het faillissement hem niet in de koude kleren is gaan zitten. “Ik ben 62 jaar en ik heb altijd gewerkt. Nu sta ik naast de maatschappij en ben ik al mijn sociale contacten kwijt.”
Beekhuis had al zijn geld in zijn bedrijf gestoken met de bedoeling om na zijn pensioen de boel te verkopen en te genieten van het leven, nu is hij alles kwijt. “Ik heb totaal geen inkomen. Mijn laatste salaris heb ik in oktober ontvangen. Voor iemand die altijd zijn eigen broek heeft opgehouden is het een hard gelag om je hand op te moeten houden voor een uitkering. Het druist tegen al mijn gevoelens in en ik vind het een crime dat ik elke dag thuis zit. Lezen gaat bijna niet, mijn gedachten dwalen steeds af. Het enige moment dat ik er niet aan denk, is als ik slaap. Alleen op het moment dat je wakker wordt en het licht aan gaat, dan kom je weer terug op aarde en begint het weer”, aldus Beekhuis in Netwerk.

Surseance voor Peugeot-dealer Broermann
12-01-2009 09:04
De West-Brabantse Peugeot-dealer Broermann heeft surseance van betaling aangevraagd. Dat heeft importeur Peugeot Nederland bevestigd. Bij de Peugeot-dealer, met vestigingen in Oosterhout, Zevenbergen en Roosendaal, werken in totaal ongeveer vijftig mensen.

Pon Retail koopt Sanato
13-01-2009 13:23
Dealergroep Sanato is overgenomen door de Pon Retailgroep. Sanato heeft VW/Audi-dealerbedrijven in Zeist, Houten en Nieuwegein. Eigenaar Peter van Essen heeft vrijdag een akkoord bereikt met Pon over de verkoop van zijn aandelen in het bedrijf. De 140 medewerkers zijn gisteren ingelicht. Sanato Lease en Sanato Autoschade maken ook deel uit van de overname.

Nieuwbouw
De verkoop is onder andere een gevolg van de nieuwbouwplannen van Sanato. Het bedrijf wil twee nieuwe panden bouwen op de nieuwe autoboulevard in Zeist. “Dat vereist een behoorlijke investering. Daarom zochten we een financieel sterke partner en die hebben we gevonden in Pon. Dit betekent dat er ook continuïteit in onze bedrijfsvoering is met zekerheid voor onze medewerkers”, vertelt Thijs Petersen, directeur bij Sanato.

Toyota-dealer Royal vraagt faillissement aan
13-01-2009 14:40
Autobedrijf Royal heeft faillissement aangevraagd. Dat bevestigt Toyota-importeur Louwman & Parqui. Het bedrijf is Suzuki- en Toyota-dealer en aangesloten bij Profile Tyrecenter en Glasgarage. Autobedrijf Royal is gevestigd in Nieuw Buinen (Groningen) en heeft 25 personeelsleden.

Auto Frank vraagt faillissement aan
14-01-2009 12:20
Opeldealer Auto Frank in Brunssum vraagt vandaag faillissement aan bij de rechtbank in Maastricht. Dat heeft eigenaar Frank Welling vandaag tegenover Automotive bevestigd. Naar verwachting wordt het faillissement komende dinsdag uitgesproken.

Volgens Welling, die al sinds 1985 werkzaam is bij het bedrijf en het drie jaar geleden zelfstandig overnam, zijn de ingezakte verkopen de oorzaak van het faillissement. “De afgelopen jaren scoorden we prima, maar het laatste kwartaal is het volledig ingestort. Volgens de aangeslagen ondernemer heeft hij “te weinig spek op de ribben” om het te kunnen uitzingen tot de markt mogelijk weer een keer aantrekt. “Als ik zeker wist dat het over drie maanden beter zou gaan, dan was het gelukt", aldus Welling. "Maar het risico is te groot dat als dat niet gebeurt, ik er dan nog veel slechter voorsta.” Welling heeft de afgelopen periode geprobeerd zijn bedrijf te verkopen, maar dat is niet gelukt. Importeur Opel heeft gisteren de auto's weggehaald uit het dealerpand.

Auto Frank verkocht per jaar zo’n 140 nieuwe auto’s en een ongeveer even groot aantal gebruikte. Er werken tien mensen. Voor hen is ontslag aangevraagd. Er is nog geen curator aangesteld.

Sam van Lingen in financiële nood
16-01-2009 12:53
Importeur Alfa Romeo Nederland haalt momenteel haar auto’s weg bij Alfa-dealer Sam van Lingen. Van Lingen is een van de grootste Alfa-dealers van Nederland met vijf vestigingen, in Utrecht en Noord-Holland.
Interim-manager Laurens Vellen laat weten dat het bedrijf bezig is met een forse reorganisatie, waarbij het niet uitgesloten is dat er volgende week faillissement wordt aangevraagd voor onderdelen van de dealerholding. Dat is de reden dat de importeur ervoor kiest om haar auto’s nu al weg te halen. Tegelijkertijd lopen er onderhandelingen met de importeur en een derde partij over de overname van het bedrijf.

Reorganiseren
“We hebben vanmiddag een gesprek met onze banken. Afhankelijk van dat gesprek gaan we concrete stappen ondernemen. Dus daar kan ik nu nog niets over zeggen", aldus Vellen. "Wel ben ik positief gestemd. Tot nu toe is het contact met zowel banken, de importeur als de ovanamekandidaat prima. Wel is het helder dat we stevig gaan reorganiseren, maar het is ondenkbaar dat we voor het hele bedrijf faillissement aanvragen.”

--------------------------------------------------------------------

Vandaag op telegraaf.nl:

Nieuwbouw Kroymans ligt stil

hilversum - De bouw van de nieuwe showroom en kantoren van de firma Kroymans aan de Soestdijkerstraatweg in Hilversum ligt momenteel stil. Problemen met de financiering van het miljoenencomplex zouden hieraan ten grondslag liggen. Volgens directielid Ivo Manders starten de werkzaamheden binnenkort weer en loopt de opening in april geen gevaar op.

Het nieuwe complex aan de Soestdijkerstraatweg moet onder meer onderdak bieden aan de merken Ferrari, Jaguar, Aston Martin, Maserati en binnenkort ook Saab. Tevens komen er een grotere werkplaats, voldoende parkeergelegenheid en een uitbreiding van het aantal kantoren. Volgens directielid Ivo Manders zijn het momenteel moeilijke tijden maar zal zo snel mogelijk weer met de bouw worden begonnen.

Kroymans Corporation, onder meer ook importeur voor Alfa Romeo en Kia, zit momenteel in een grootscheepse reoganisatie en verkoopt een groot aantal bedrijven om over voldoende financiële middelen te kunnen beschikken. Onlangs nog werd de Alfa Romeo-vestiging in Zaltbommel verkocht. Alfa Romeo Nederland blijkt intussen te zijn begonnen met het terughalen van auto's uit de Alfa-vestigingen van Sam van Lingen. Dit bedrijf is al meer dan 50 jaar dealer van het Italiaanse merk en beschikt over zes vestigingen in Noord-Holland en Utrecht.

Betalingsproblemen hebben er toe geleid dat Alfa Romeo Nederland uit voorzorg zijn auto's is gaan terughalen. De firma Van Lingen is al geruime tijd bezig geweest met een overname kandidaat maar dat heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Bij het bedrijf wilde men alleen kwijt dat er gesprekken met de bank plaatsvinden. Overigens is het niet uigesloten dat er volgende week voor meerdere vestigingen faillissement wordt aangevraagd.

Niels

Bericht door Niels » 17 jan 2009, 07:15

Snipe schreef:De score van januari tot nu toe;
- Kroymans bouwt af
- Opeldealer failliet
- Jaguardealer failliet
- Peugeotdealers failliet
- Priusschuivers vallen om
- Weinig snelle dingen bij Sam van Lingen
- De groeten van Sanato
Beetje stemmingmakerij imho

1) Kroymans maakt gewoon zakelijke beslissingen imho. Stilleggen nieuwbouw is niets anders dan een grote inverstering op "hold". Interne verschuivingen omtrent Saab e.d. Niks nieuws als je het mij vraagt.
2) Opel dealer: Ik ken het verhaal verder niet maar deze verkoopt 140 nieuwe auto's op jaarbasis. Je moet je afvragen of je dan wel dealer wilt zijn aangezien de eisen die de importeur/fabriek aan huisvesting, scholing en dat soort zaken niet kinderachtig zijn.
3) Jaguar failliet: ik mag niet roddelen maar dit schijnt niet alleen het gevolg van verkeerde zakelijke beslissingen. Zakelijk gezien ging het niet fantastisch maar in principe goed genoeg.
4) Peugeot: geen idee maar de nieuwe 308 is wel ontzettend lelijk :bag:
5) Toyota: Royal; geen idee. Met Dijksman zouden toch wel wat spelletjes zijn gespeeld.
6) Savali: geen idee maar dat zou zonde zijn :cry:
7) Sanato: PON was reeds eigenaar van een dealertje of 12-13 en inmiddels misschien wel nog meer. Doen al jaren niets anders :wink:

Kun je alweer een aantal wegstrepen volgens mij :hmmm:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jan 2009, 10:39

Als je je bedrijf nu verkoopt, doe je dat niet omdat je eens even stevig wil cashen.
Als je een zakelijke beslissing wil nemen, beslis je om wel of niet te bouwen; bouw stilleggen doe je niet voor niets.

Ik snap ook wel dat sommige samenvattingen die je quote wat kort door de bocht zijn, maar dat neemt niet weg dat er bij de genoemde bedrijven wel wat aan de hand is.

En inderdaad, jammer van Sam van Lingen, mooi bedrijf.

Luco

Bericht door Luco » 17 jan 2009, 10:55

zeven in een maand.
Kijk eens bij andere branches bij bv de kvk.
Zeven is dan echt een lachertje, er gaan elke dag bedrijven failliet, ook elke dag worden er bedrijven gestart.
Dus voorzover volgens mij niks bijzonders.

Niels

Bericht door Niels » 17 jan 2009, 11:05

Snipe schreef:Als je je bedrijf nu verkoopt, doe je dat niet omdat je eens even stevig wil cashen.
Als je een zakelijke beslissing wil nemen, beslis je om wel of niet te bouwen; bouw stilleggen doe je niet voor niets.
Inverstering beslissingen bij een olie maatschappij varieren net zo sterk als de olie prijs terwijl dergelijke projecten een aantal jaren duren :wink: Het stilleggen van de bouw zie ik als net zoiets. Je legt het niet zo maar stil dat klopt maar om dan te concluderen dat het slecht met de opdrachtgever gaat vind ik wat kort. Het kan even zo goed een tactische overweging (omtrent nu inversteren en de marktverwachting bij oplevering) zijn en natuurlijk heeft dat te maken met de huidige tijden.

Nu verkopen is niet om te cashen maar het gebeurt bij grote autobedrijven vrij vaak dat er dingen gekocht worden waarbij men probeert daar een goed rendement mee te behalen door schaal voordelen toe te passen. Blijkt dat dit niet werkt dan gaat het weer de verkoop in. Zegt mijnsinziens niets over deze tijd en over de gezondheid van een bedrijf.

Het kunnen in beide gevallen ook wel te maken hebben met het huidige economisch klimaat hoor maar dat blijft voor ons koffie dik kijken
:wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jan 2009, 11:09

Zo kun je het ook bekijken natuurlijk.
Een feit is wel dat dit voor de autobranche geen gebruikelijke aantallen zijn.

Luco

Bericht door Luco » 17 jan 2009, 11:12

Snipe schreef:Zo kun je het ook bekijken natuurlijk.
Een feit is wel dat dit voor de autobranche geen gebruikelijke aantallen zijn.
Ik denk dat dat wel meevalt.
Alleen nu komt het in het nieuws en wordt alles op de zogenaamde crisis gegooid.
Elkaar gek maken :sealed: :stom:

Casper

Bericht door Casper » 17 jan 2009, 12:58

Wat ik eigenlijk wel frappant vind is dat de autoindustrie jaren lang heeft gefloreerd, en nu het eventje tegenzit valt de ene na de andere om. Zie ik hier iets over het hoofd, of is het eigenlijk niet meer dan terecht dat het kaf van het koren word gescheiden? In goede tijden bewaar je toch altijd iets voor slechtere? Ongeveer regel nr 1 als je het over ondernemen hebt....

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 17 jan 2009, 14:04

Tja, Alfa, Saab, Jaguar. Lijken me allemaal merken waar het sowieso passen en meten is als dealer. Jaren lang floreren lijkt me bij deze merken geen sprake van. Wat hebben Alfa en Saab nou de laatste 3-4 jaar te bieden wat echt interessant, concurrerend en leuk is? Tel daar bij op dat de importeurs (die gewoon betere financiële positie hebben) super agressief dealers moeten veroveren omdat ze anders over een paar jaar gewoon buitenspel staan, en je hebt het beeld compleet. Gewoon een 'shake-out' lijkt het me.

Met mijn beeld bij een aantal verhalen die ik op het moment hoor snap ik het ook wel. Als jij zeg 55+ ondernemer bent, beetje moet zeveren om paar procent marge bij je klant, personeel hebt wat je niet kunt managen/te managen valt en het niet snapt. En daarbij dan nog door je importeur onder druk worden gezet voor de volumes, hoop service zelf mag lappen in plaats van door importeur of fabrikant, etc. Moet je dan weer risico's gaan lopen in een tijd waarin iedereen bang is dat er geen wiel meer verkocht gaat worden? (cijfertjes 2e helft vallen geloof ik ook wel weer mee trouwens). Privé bijspringen terwijl dat pensioen potje nou eindelijk lekker eruit ziet. De stekker eruit trekken snap ik dan best. Je wilt natuurlijk niet als Anton Beekhuis eindigen.... :(

Niels

Bericht door Niels » 17 jan 2009, 18:07

Casper schreef:Wat ik eigenlijk wel frappant vind is dat de autoindustrie jaren lang heeft gefloreerd, en nu het eventje tegenzit valt de ene na de andere om. Zie ik hier iets over het hoofd, of is het eigenlijk niet meer dan terecht dat het kaf van het koren word gescheiden? In goede tijden bewaar je toch altijd iets voor slechtere? Ongeveer regel nr 1 als je het over ondernemen hebt....
Je vergeet het briljante rendement van 1% wat gehaald wordt in een jaar waarbij de targets redelijk gehaald worden :wink: Haal je de targets bij lange na niet dan draai je dus per direct verlies..

Fabian

Bericht door Fabian » 17 jan 2009, 18:45

Niels schreef:
Casper schreef:Wat ik eigenlijk wel frappant vind is dat de autoindustrie jaren lang heeft gefloreerd, en nu het eventje tegenzit valt de ene na de andere om. Zie ik hier iets over het hoofd, of is het eigenlijk niet meer dan terecht dat het kaf van het koren word gescheiden? In goede tijden bewaar je toch altijd iets voor slechtere? Ongeveer regel nr 1 als je het over ondernemen hebt....
Je vergeet het briljante rendement van 1% wat gehaald wordt in een jaar waarbij de targets redelijk gehaald worden :wink: Haal je de targets bij lange na niet dan draai je dus per direct verlies..
Precies.

Dealerrendement is minmaal. Het vermogen is alemaal gefincancierd, en dat is nu onbetaalbaar voor een dealer. Daarnaast je voorraad even 30% afwaarderen de afgelopen manden. Kunnen ze gewoonweg niet opbrengen.

Er zijn er bovengemiddeld veel over de kop gegaan deze maand (en de afgelopen maanden ook al een aantal) en er gaan er nog veel meer komen, helaas. Het gaat slecht bij de dealers, heel slecht.

leonard

Bericht door leonard » 17 jan 2009, 21:12

vriend van me is alfa dealer.Hij doet er flink wat andere handel bij anders had hij z'n deuren al lang kunnen sluiten.

Het is wel te begrijpen dat her nu zoveel omvallen.Als je naar die panden kijkt en dat even naast de lage marge's (rendement) zet snapt bijna iedereen wel dat dat niet kan.

Wel heel erg kl#te voor de ondernemers/bedrijven die nu omvallen.Waarschijnlijk zijn ze door de importeurs gedwongen tot het doen van enorme investeringen (pand,techniek) en nu neemt de importeur ze over voor misschien maar de helft van het investeringsbedrag . :? :?

Luco

Bericht door Luco » 17 jan 2009, 21:30

Dan is de importeur de slimste.
Maar rendementen van 1% geloof ik gewoonweg niet, als je met die vooruitzichten aan een dealerschap begint draai je jezelf bij voorbaat al de nek om.

In de bouw wordt er ook gesproken van 3% winst, nou aan me hoela allemaal gelogen.
Ja de megabedrijven met miljarden omzet draaien wat minder winst in procenten, maar de meeste middelgrote en kleine bouw en aanverwante bedrijven draaien minimaal 10% winst.

Plaats reactie