Wat vinden we van DIESEL:-)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 sep 2006, 23:09

Leen mijn 6 cilinder ervaring beperkt zich tot een e39 530d. een prima auto voor het kilometer vreten. maar ik was weer blij dat mijn 325i touring weer terug was. 286pk in een e90 diesel vind ik wel uniek. maar doe maar toch de 306 pk e90 ;-)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40530
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 sep 2006, 23:42

Diesel heeft rust... veel meer rust dan een benzinemotor en dat vind ik fijn.

Tom
Berichten: 22367
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 sep 2006, 23:58

Ja, maar een kleine atmo. 4 cilinder moet wel toeren maken om snelheid te maken.
Een M blok (en elk ander atmo. blok met relatief veel vermogen) is ook een toerenblok.

Ga eens rijden met zo'n 2.4 accord ofzo.. ook 4 cilinder benzine maar alle rust hoor in die auto. Laat staan een 6 cilinder bmw/mercedes/lexus/whatever.

Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Bericht door Rutger » 12 sep 2006, 10:36

't stinkt
't hoort niet in een auto thuis
't knalt niet als je 't in de fik steekt
't rijdt voor de honden niet

Voor Rut geen diesel.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40530
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 sep 2006, 11:15

Zie hier de overeenkomsten tussen Rutger en diesel :)

Maareh, dikke benzine of dikke diesel = dikke benzine voor mij. Praten we over een 105pk tdi of een 1.6 benzine dan toch liever de diesel.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55739
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 sep 2006, 13:10

Knot schreef:Diesel heeft rust... veel meer rust dan een benzinemotor en dat vind ik fijn.
Mooie graftekst voor bijv Senna.
:evil:

:(

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 12 sep 2006, 13:17

Scherp knot :lol: :lol:

Michel

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 12 sep 2006, 13:41

Blij dat ik de keus heb tussen atmo en turbo, tussen FWD en AWD (cheapo RWD lenen we wel :D ) en tussen stealth en sjonnie.

En net zo blij dat ik niet hoef te kiezen tussen diesel en benzine. :lol:

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 12 sep 2006, 13:59

Ik heb diesels gereden die inderdaad van 200 tot 3300 toeren trokken en klonken als een rammelende bak met oud ijzer. Die hoef ik dus niet.

Mijn 330d sleurde sinds de chiptuning van 1500 tot 4800 toeren. Doorhalen tot 4800 heeft echt zin, en maakt het ook leuk.

Ik rijd echt met veel plezier, ook als ik hard rijd, ook als ik op landweggetjes gum. Diesel kàn in mijn ogen dus echt prima zijn.

Benzine ook.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55739
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 sep 2006, 14:02

Idd Marc. Maar [CENSUUR] heeft als rwd concept en de vette 6 pit diesel een streepje voor op die g*dvergeten 4 pits fwd kutrotzooi diesels specially made for Holland, zelfs een [CENSUUR] met de 2.0diesel reedt heerlijk ivm chassis layout en rwd.

Hangt van de auto af dus :D

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 12 sep 2006, 17:25

Ook een 330d is en blijft kut t.o.v. een goede dikke benzine. Ook al is die 330d gechipt.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 12 sep 2006, 17:41

Door het chippen vond ik de 'drivebility' wel echt een stuk verbeterd. Betere gasrespons, bijteriger in de toeren gaan. Vooral bij lage toeren (onder de 2500) een flink verschil in respons, dat gummi gevoel er uit. Zal wel iets met milieunormen te maken hebben?

En boven de 4000 beter trekken en doorgaan tot de 4800. Da's voor mij echt powerband genoeg.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40530
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 sep 2006, 20:45

Iedereen aan de gechipte 330d!

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 12 sep 2006, 21:03

Helemaal met Knot eens!

Dikke auto dan benzine.

Anders een lekker dieseltje, snel word het toch niet. Dus lekker op koppel rijden en mooi stil.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 sep 2006, 23:32

Ben zeker wel diesel liefhebber!

Ik kick gewoon op koppel en het gemak van accelereren. Ik ben het met Knot eens al is het op dit sportieve forum misschien wel vloeken in de kerk :oops: maar een diesel is op snelheid gewoonweg comfortabeler :D vanwege het lagere toerental.

Je moet wel het type auto ervoor hebben.......als (sportieve) auto voor erbij heb ik ook graag een toerendraaier!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40530
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 sep 2006, 00:13

Eindelijk wordt men wakker.

Opel Astra GTC 1.9cdti + BMW M3

8)

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 13 sep 2006, 22:14

Knot schreef:Eindelijk wordt men wakker.

Opel Astra GTC 1.9cdti + BMW M3

8)
Nee, Vito 115 CDI XL +M3

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 14 sep 2006, 10:11

Ik rij zakelijk benzine en privé diesel....

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 14 sep 2006, 10:30

Ik ben gek op dieselauto's op dit moment.....net zo stil als benzine....mega koppel bij lage toeren... als ik een benzine rij wil ik een V6 of een grotere inhoud 4 cilinder.......

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 14 sep 2006, 10:56

Cupra R schreef:6.0 V12 TDI met 500 pk en 1.000 Nm leuk maar niet meer dan dat want schroef nu maar eens op een 6.0 V12 benzine 2 turbo's en het dieseltje is in nu time uit je binnenspiegel verdwenen.
Is goed en dan gaan we 1200km rijden. Kijken of de benzine sneller op plaats van bestemming is.

- Voor zakelijk gebruik definitief een diesel, hoge gemiddelde snelheden met acceptabel verbruik.
- Voor privé (fun) benzine.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 sep 2006, 11:30

Waarom ik diesel niks vind..

-Traaaaaaaag gasrespons
-smalle powerband
-wwwhhhaaaaaom 3,4 5000 touren fuck 5000 toeren gaat niet
-turbogaaaaaat
-uitlaatgeluid (bbbrrrrrr)
-motorloop, blijft een zooi knikkers in het vooronder
-Tanken, stank bbrrrr
-stationair draaiend, vergiftig ik zowat mijn hele gezin en de halve straat
-gevoel hebben dat je snel bent maar ondertussen ben je minder snel dan dat je dacht. (TDI vertegenwoordigers) syndroom
-wel chippen niet chippen dillema (hoewel dat heb je ook met een benzine turbo)

Kortom ik vind een diesel niks, ook al hebben ze 500pk en 1000nm.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40530
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 sep 2006, 13:05

duifjes.com schreef:Ik ben gek op dieselauto's op dit moment.....net zo stil als benzine....mega koppel bij lage toeren... als ik een benzine rij wil ik een V6 of een grotere inhoud 4 cilinder.......
Amen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: D. Peters, Will F. en 7 gasten