Wat vinden we van DIESEL:-)
- RVV
-
Ja, maar een kleine atmo. 4 cilinder moet wel toeren maken om snelheid te maken.
Een M blok (en elk ander atmo. blok met relatief veel vermogen) is ook een toerenblok.
Ga eens rijden met zo'n 2.4 accord ofzo.. ook 4 cilinder benzine maar alle rust hoor in die auto. Laat staan een 6 cilinder bmw/mercedes/lexus/whatever.
Een M blok (en elk ander atmo. blok met relatief veel vermogen) is ook een toerenblok.
Ga eens rijden met zo'n 2.4 accord ofzo.. ook 4 cilinder benzine maar alle rust hoor in die auto. Laat staan een 6 cilinder bmw/mercedes/lexus/whatever.
- Marc
Ik heb diesels gereden die inderdaad van 200 tot 3300 toeren trokken en klonken als een rammelende bak met oud ijzer. Die hoef ik dus niet.
Mijn 330d sleurde sinds de chiptuning van 1500 tot 4800 toeren. Doorhalen tot 4800 heeft echt zin, en maakt het ook leuk.
Ik rijd echt met veel plezier, ook als ik hard rijd, ook als ik op landweggetjes gum. Diesel kàn in mijn ogen dus echt prima zijn.
Benzine ook.
Mijn 330d sleurde sinds de chiptuning van 1500 tot 4800 toeren. Doorhalen tot 4800 heeft echt zin, en maakt het ook leuk.
Ik rijd echt met veel plezier, ook als ik hard rijd, ook als ik op landweggetjes gum. Diesel kàn in mijn ogen dus echt prima zijn.
Benzine ook.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Jeroen Watermulder
- Marc
Door het chippen vond ik de 'drivebility' wel echt een stuk verbeterd. Betere gasrespons, bijteriger in de toeren gaan. Vooral bij lage toeren (onder de 2500) een flink verschil in respons, dat gummi gevoel er uit. Zal wel iets met milieunormen te maken hebben?
En boven de 4000 beter trekken en doorgaan tot de 4800. Da's voor mij echt powerband genoeg.
En boven de 4000 beter trekken en doorgaan tot de 4800. Da's voor mij echt powerband genoeg.
- Niels
- Auto: Prius+
Ben zeker wel diesel liefhebber!
Ik kick gewoon op koppel en het gemak van accelereren. Ik ben het met Knot eens al is het op dit sportieve forum misschien wel vloeken in de kerk
maar een diesel is op snelheid gewoonweg comfortabeler
vanwege het lagere toerental.
Je moet wel het type auto ervoor hebben.......als (sportieve) auto voor erbij heb ik ook graag een toerendraaier!
Ik kick gewoon op koppel en het gemak van accelereren. Ik ben het met Knot eens al is het op dit sportieve forum misschien wel vloeken in de kerk

Je moet wel het type auto ervoor hebben.......als (sportieve) auto voor erbij heb ik ook graag een toerendraaier!
- duifjes.com
- wjn
Is goed en dan gaan we 1200km rijden. Kijken of de benzine sneller op plaats van bestemming is.Cupra R schreef:6.0 V12 TDI met 500 pk en 1.000 Nm leuk maar niet meer dan dat want schroef nu maar eens op een 6.0 V12 benzine 2 turbo's en het dieseltje is in nu time uit je binnenspiegel verdwenen.
- Voor zakelijk gebruik definitief een diesel, hoge gemiddelde snelheden met acceptabel verbruik.
- Voor privé (fun) benzine.
- RVV
Waarom ik diesel niks vind..
-Traaaaaaaag gasrespons
-smalle powerband
-wwwhhhaaaaaom 3,4 5000 touren fuck 5000 toeren gaat niet
-turbogaaaaaat
-uitlaatgeluid (bbbrrrrrr)
-motorloop, blijft een zooi knikkers in het vooronder
-Tanken, stank bbrrrr
-stationair draaiend, vergiftig ik zowat mijn hele gezin en de halve straat
-gevoel hebben dat je snel bent maar ondertussen ben je minder snel dan dat je dacht. (TDI vertegenwoordigers) syndroom
-wel chippen niet chippen dillema (hoewel dat heb je ook met een benzine turbo)
Kortom ik vind een diesel niks, ook al hebben ze 500pk en 1000nm.
-Traaaaaaaag gasrespons
-smalle powerband
-wwwhhhaaaaaom 3,4 5000 touren fuck 5000 toeren gaat niet
-turbogaaaaaat
-uitlaatgeluid (bbbrrrrrr)
-motorloop, blijft een zooi knikkers in het vooronder
-Tanken, stank bbrrrr
-stationair draaiend, vergiftig ik zowat mijn hele gezin en de halve straat
-gevoel hebben dat je snel bent maar ondertussen ben je minder snel dan dat je dacht. (TDI vertegenwoordigers) syndroom
-wel chippen niet chippen dillema (hoewel dat heb je ook met een benzine turbo)
Kortom ik vind een diesel niks, ook al hebben ze 500pk en 1000nm.