Winterstalling

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Winterstalling?

Jazeker, in het voorjaar komt die van mij er pas weer uit, geen minuut eerder.
6
17%
Jazeker, maar ik rijd er wel regelmatig nog een blokje mee om.
14
40%
Nee, zou het wel willen maar heb geen mogelijkheid om mijn auto binnen te zetten.
5
14%
Nee, ik vind het niet nodig.
10
29%

Totaal aantal stemmen: 35

Niall

Re: Winterstalling

Bericht door Niall » 12 dec 2008, 15:03

Elmar schreef:Ik ben nu bezig de M3 klaar aan het maken voor morgen om wat rondjes op CPZ te rijden.

Ik had hem na Papenburg buiten laten staan, het sneeuwde die zondag en er was veel zout gestrooid.
De auto op de brug gezet en als je kijkt hoe de onderkant er door de pekel uitziet is dat eigenlijk treurig.
Als je elke keer de onderkant wast zal die eerder gaan roesten, die pekel vormt een soort van barriere omdat het opdroogt. Wordt het elke keer nat dan versnel je de corrosieeffect :wink:

Dus pas na de winter de onderkant wassen :beer:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 dec 2008, 16:32

Dat lijkt me sterk Scotsman. Zeker in het Nederlandse klimaat waar we nooit lange periodes hebben waarin het koud en droog is, gaat dit niet op. Het zijn kwakkelwinters hier, vriezen, dooien, afwisselend droog, koud en nat. Dan kan de pekel krijgt hier de kans niet om op te drogen. Ik herinner me ook een verhaal van Edwin v/d Velde (Seat) die een gepekelde Audi V8 na de wintersport in een stalling zette. Na de winter werd deze eruit gehaald en was de bodem verrot. Dat was zeker ook opgedroogde pekel?

Enniehoe, mijn E30 staat in een oude, droge boerenschuur, onder een hoes, en komt er alleen af en toe uit wanneer er geen pekel op de weg ligt, ondanks de gedane Dinitrol (antiroest) behandeling. Voor de rest blijft ie lekker binnen.

Macboy

Bericht door Macboy » 14 dec 2008, 21:53

Enniehoe, mijn snikkel staat in een oude, droge boerenschuur, onder een hoes, en komt er alleen af en toe uit wanneer er geen pekel op de weg ligt, ondanks de gedane Dinitrol (antiroest) behandeling. Voor de rest blijft ie lekker binnen.

;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 dec 2008, 22:07

Tja, dan komt ie er ook nooit meer uit..................................al die gepekelde "holen" is een no go area.................. :mrgreen:

Met een jasje, tjsa dan kan het nog.......................... :mrgreen:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 dec 2008, 22:50

:mrgreen: :mrgreen: Ik wil niet weten waar jij allemaal aan denkt op de zondagavond Macboy

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 dec 2008, 16:17

Waar 'ie aan denkt is nog niet zo erg, maar waar 'ie allemaal aan zit, dat is pas ranzig!!! :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 15 dec 2008, 16:36

Einser staat altijd buiten. Beide racers (E30 en E36) staan beide binnen. E30 zeker, anders kan je zometeen door de bodem heen kijken. :mrgreen:

frankv

Bericht door frankv » 15 dec 2008, 20:36

ik heb voor mijn e30 m3 een garage naast het huis, zomer en winter, ik ben er erg blij mee want eerder heeft hij twee jaar onder een hoes buiten gestaan en dat helpt wel wat, maar lang niet zoveel als hem stallen op een droge vloer

de gebruiksauto's staan altijd buiten op de oprit, alhoewel me dat voor onze e30 325 touring uit 1991 soms wel aan het hart gaat, maar die houdt zich nog goed

een auto droog in de garage is goed in elk seizoen maar ik heb geen verwarming, te droge lucht is ook weer niet goed voor de rubbers lijkt me

en de e30 m3 komt alleen buiten als het droog is en er de afgelopen weken niet gepekeld is

frank

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 15 dec 2008, 21:36

De mijne (de e30 dus) staat binnen maar dat is meer omdat de apk verlopen is (en er nog een minuscuul issuetjes opgelost moet worden). Enerzijds is het een ragbak maar anderszijds istie lekker hard en dat vind ik wel zo prettig. Dat is eigenlijk meer mijn hekel aan roest. Heeft me 2 jaar gekost te wennen aan de roest op de starlet :lol: , en als ik het even kan probeer ik het te voorkomen.

Enige oplossing is denk ik om maar via de zandweg het dorp uit te rijden :bag: :mrgreen: !

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 dec 2008, 21:55

hugo schreef:
Mark Nauta schreef: +1. Alleen geen wasstraat, maar zelf met het handje ;). Iets minder lui dan jij Romo ;).

Je verbaasd me, Mark! :D
+1.5 :o

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 dec 2008, 22:53

Mijn wagen staat altijd buiten, simpelweg omdat er geen ruimte voor is in de garage. De e30 heeft dat wel een aantal mm's roest gekost, maarja is niet anders. De e36 heb ik na Zolder nog maar één keer gewassen :sealed: , ding ziet er niet meer uit. Velgen krijg ik ook niet meer schoon dus die moeten of opnieuw gespoten worden of moet ze alsnog schoon kunnen krijgen met een flinke vuilvreter :roll: Mja who care's. Nu bijna 19kkm gereden in nog geen jaar en hij geeft nog steeds geen krimp. Voor de driftdag maar eens trakteren op een flinke onderhoudsbeurt + sper. Dan moet hij het maar weer een jaar volhouden. Flink trappen en DF viert hoogtij :df:

Het mooiste is eigenlijk hoe hij hier naast de M3 van Mark staat. Die is altijd netjes schoon en super strak en die van mij is een beest :shakeit:

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 dec 2008, 23:55

Steven Nauta schreef: Velgen krijg ik ook niet meer schoon dus die moeten of opnieuw gespoten worden of moet ze alsnog schoon kunnen krijgen met een flinke vuilvreter :roll: Mja who care's.
Probeer's een keer de gele Dasty. Bij de Wibra te koop :wink: (als je binnen durft te lopen :mrgreen: )

Paul

Bericht door Paul » 16 dec 2008, 00:14

Het monster staat verwarmd binnen in de winterstalling... die kan ik echt niet overal maar neerzetten..

De cabrio wel ;)

Tim N

Bericht door Tim N » 16 dec 2008, 21:15

De mini staat ook lekker in een droge garage, het is zelfs zo dat een garage bij het toekomstige huis een must is zo niet dan geen huis Mini moet droog staan. (tja wat wil je met die engelse meuk :wink: )

Plaats reactie