lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Stéphane » 15 dec 2008, 20:36

@Tom/Robin: Bedankt. Ik ga er eens naar zoeken.

@Ruben: Tja, 340R is ook prima maar in de Elise Trophy doet een 340R echt onder voor een 2-Eleven.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 15 dec 2008, 22:05

Dré, kijk even naar Tim voor puren Fahr spass in een Caterham CSR 260 Superlight.


Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Stéphane » 15 dec 2008, 23:52

@Thieu: En bedankt. Nu wil ik ook zo'n ding en bovendien is dat een circuit waar ik volgend jaar heel graag heen wil. Arsloch ;)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 16 dec 2008, 00:09

Stéphane, de ideale situatie zou zijn: een elise / speedster voor dagelijks, een caterham voor de weekenden en in jouw geval, een Hybrid voor de vrouw des huizes. :mrgreen:

SlowCo
Berichten: 4400
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SlowCo » 16 dec 2008, 00:46

Ik ben een groot fan van lichtgewicht sportauto's. Daarmee is de meest pure "Driving Fun" te beleven wat mij betreft.
Het is best leuk om al die tot "lichte" sport/circuit auto's omgebouwde huis tuin en keuken wagens (M3's, Porsche's, Lotussen etc.) :twisted: hier voorbij te zien komen, maar het blijven logge apparaten! :blabla:

Als je nou echt een compromisloze, lichte sportauto wilt voor rond de 20 mille moet je gewoon zoiets kopen/bouwen:
Sprint-R.jpg
Sprint-R.jpg (128.36 KiB) 1688 keer bekeken
Te koop als kit of rijklaar OP NEDERLANDS KENTEKEN! bij Haselier Sportscars: http://www.haselier.nl/index.php?option ... &Itemid=45" onclick="window.open(this.href);return false; (nee, ik heb geen aandelen van ze...)

Voor video's en foto's van de Sprint-R zie: http://www.480bhp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rijklaar volgetankt weegt hij ongeveer 400kg, en normaal zit er een Yamaha R1 blok in van 180 Pk.
De meest recente video op http://www.480bhp.com/" onclick="window.open(this.href);return false; is van een Sprint-R met een R1 turbo en 250 Pk...
Leuk wagentje voor in de bergen en op de Ring toch? :df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 16 dec 2008, 00:53

Dat ding is net ff te lastig omdat ik er niet mee op vakantie kan. Bagage ;)

SlowCo
Berichten: 4400
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SlowCo » 16 dec 2008, 01:16

Allen,

Je moet zo'n ding ook gewoon achter een volgeladen stationwagon hangen en naar de Eiffel trekken (doe ik ook met m'n kitcar). :thumbup:

De meeste mensen willen inderdaad altijd toch nog iets van comfort, bergruimte, minstens 2 zitplaatsen etc. Maar als het om echt puur autorijden gaat (en echt hard), kun je niet om Kitcars heen. De Pk/gewichtverhouding die je daarmee kunt bereiken met een redelijk budget is ongeevenaard. Onder de 30 mille is met een kitcar een WERKELIJKE (volgetank rijklaar MET bestuurder en achterwiel Pk's) verhouding van 2 kg/Pk haalbaar.
In vergelijking bv. zou een Corvette dan ongeveer 1000 Pk moeten hebben. (=750-800 Pk aan de wielen op ruim 1500kg volgetankt rijklaar met bestuurder). Daarbij is 500 Kg net wat "kwieker" door een bochtencombi te sturen dan 1500Kg... :df:

Robin
Berichten: 55259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 16 dec 2008, 08:16

Stéphane schreef:@Thieu: En bedankt. Nu wil ik ook zo'n ding en bovendien is dat een circuit waar ik volgend jaar heel graag heen wil. Arsloch ;)
Dat circuit genaamd Arsloch, ligt dat in Schotland ofzo, Stephane?
:hmmm:

SlowCo, zo'n miniF1 is natuurlijk de meest onhandige/onergonomische/onnodige kar in 't universum, maar wel gaaf. Je kunt er 1 ding mee. Trackracen.Period.

Graag een dagje in een Caterham R500 met Fordmotor voor mij, want:WEL mooi, 5%praktischer en ik kan er mee naar de Appie een pakje sigaretten halen, terwijl ik niet eens rook. :bag:

EDIT: Ik kende dat filmpje met Tim Schrick al, maar nu let ik ff op de prijzen, Toniq:ongeveer 35000 euro(in Duitsland), Caterham CSR260 ongeveer 70000 euro in Duitsland.

Die Toniq gaat al mooi naar de 50 mille in NL.

*Gaat Donkervoort prijslijsten bekijken en valt van z'n stoel*

Neh veel en veel te duur voor wat 't niet biedt.
Maar graag eens een trackday met zo'n Caterham.

Ik dacht echt dat je voor rond de 30 mille in NL zo'n Seven achtig ding had compleet en gebouwd die onder de 4 seconden naar de honderd gaat, maar nee hoor. :bag: :(

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door RobS » 16 dec 2008, 09:34

SlowCo schreef:Allen,

Je moet zo'n ding ook gewoon achter een volgeladen stationwagon hangen en naar de Eiffel trekken (doe ik ook met m'n kitcar). :thumbup:
Dit ding?

http://www.speedon.nl/speedon-dronten/u ... aframe.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Geniaal :hosanna:

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Wouter81 » 16 dec 2008, 09:36

Prachtig spul maar ik begrijp niet dat het zo duur moet zijn in Nederland, zo'n Super-7 achtige. Er zit niets op en aan dus ik zou zeggen dat je voor 15K hooguit klaar moet zijn. Maar nee.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door RobS » 16 dec 2008, 09:45

Wouter81 schreef:Prachtig spul maar ik begrijp niet dat het zo duur moet zijn in Nederland, zo'n Super-7 achtige. Er zit niets op en aan dus ik zou zeggen dat je voor 15K hooguit klaar moet zijn. Maar nee.
http://www.speedon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Stéphane » 16 dec 2008, 10:43

@Slowco: Dat ding is helemaal niet snel. Dat ding is eerder traag zelfs. Kijk dit filmpje en dan begrijp je wat ik bedoel:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yR_INX-5 ... re=related[/youtube]

Ik bedoel, als dat ding al moeite heeft om een standaard 120pk K-Series Elise bij te houden wil ik het nog wel eens zien met een Exige (S), R500 of een Elise met Toyota- of Honda-motor.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Niels v D » 16 dec 2008, 10:51

Echt doorrijden doet hij ook niet Stéphane, daar moet toch wel meer uit te halen zijn?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Stéphane » 16 dec 2008, 10:58

Neluhz schreef:Echt doorrijden doet hij ook niet Stéphane, daar moet toch wel meer uit te halen zijn?
Ja, dat is waar inderdaad. Laat ik het zo stellen: ik was niet echt onder de indruk hiervan. Als er 180pk en 250pk versies zijn ben ik erg benieuwd naar de video's.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 16 dec 2008, 11:12

Die trekhaak is idd wel leuk bedacht, maar ik vertrek liever met wat bagage in het speelwagentje. Mijn vakantie begint immers vanaf de oprit thuis. :mrgreen:
Meest minimalistische wagen waar ik mee kan leven is dus iets als een Atom of Caterham (en al hun afgeleiden ervan).

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 16 dec 2008, 11:32

De superlight r300 heeft toch een leuke prijs/prestatie verhouding lijkt me!

http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 16 dec 2008, 11:48

Ik kom op hele andere prijzen uit als ik in de prijslijst kijk Michel. Als dit klopt dan eh.... :shocking:


Een Roadsport met 1.6 blokje kost al dik over de 30k.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 16 dec 2008, 11:56

Allen, de UK prijs 25k pond x 1.1 heb je de euro prijs, ofwel € 27.500 hoeveel BPM komt er dan bij? stel 5k, wellicht achteraf nog wat opties. Klinkt toch erg goed. Hoef je bij Donkervoort niet voor aan de poort te kloppen ;-)

Michel

Robin
Berichten: 55259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 16 dec 2008, 12:00

OK, Michel, 36 a 37 mille kant en klaar in NL voor de R300 Caterham dus...

Dat lijkt er meer op.

Prestaties vind ik niet bepaald wow voor zo'n licht ding. Schiet er buiten 'rijbeleving' , onpraktischheid en kabaal niks mee op.

Is er niet iets voor dat geld wat in 3,8 ipv 4,8 naar de 100 ramt? Topsnelheden boeien me met dit soort karren niet(200 is zat) accelleratie WEL DEGELIJK. Laten we eerijk wezen. 3,5 naar de 100kmh, 7,5 naar de 160 en top 210, dat soort werk.

*zoekt of er een getunede Ford RS200 te koop staat*

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 16 dec 2008, 12:13

Mijn Dax is nog steeds te koop voor slechts €25000,- :wink:
250pk daaag R300 :P
Afbeelding
Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 16 dec 2008, 12:26

Michel, vooral het bpm gedeelte ben ik dan wel geïnteresseerd in. Kant en klaar is hij iig 27995k in ponden en inclusief btw. Overigens zul je (of iig ik) nog een voorrruit en een weerpakket moeten hebben als je zoiets dagelijks gebruikt. Dan wordt je nat en niet doorweekt als het regent. :mrgreen:


Hans :spam: mert!!! :wink:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 16 dec 2008, 12:32

Hehe.. jullie willen toch een echte.. doe het dan gelijk goed en ga voor brute kracht, Cosworth blok in een super seven 8)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 16 dec 2008, 12:33

:hmmm:

Robin
Berichten: 55259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 16 dec 2008, 13:04

Heej verrek Hans, jouw Dax, je had 't er wel eens over. Heb je nog ff de specs of een linkje aub?

Nette kar, nette kleur.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 16 dec 2008, 13:08

@Hans, succes met de verkoop, maar zo'n auto heb ik liever als een atmo.

@Robin, ik denk dat de r300 als extreem aanvoelt t.o.v. elke normale auto, omdat er 0,0 gevoel weg gefilterd word bij het rijden. En anders een r400.
Caterham Seven Superlight R400
Engine: 2.0 Litre Duratec
Max Power (bhp/rpm) 210bhp @ 7600
Max Torque (lbs ft/rpm) 150 @ 6300
Weight 515kg
0-60mph 3.8 Seconds
Power-to-weight 420bhp-per-tonne
Top Speed 140mph
Is 4k pond duurder dan de r300.

@Allen, gewoon met een regenponsjo achter het stuur :mrgreen:

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, Gus en 7 gasten