lightweight cars, talk and video's
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
@Tom/Robin: Bedankt. Ik ga er eens naar zoeken.
@Ruben: Tja, 340R is ook prima maar in de Elise Trophy doet een 340R echt onder voor een 2-Eleven.
@Ruben: Tja, 340R is ook prima maar in de Elise Trophy doet een 340R echt onder voor een 2-Eleven.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: lightweight cars, talk and video's
Dré, kijk even naar Tim voor puren Fahr spass in een Caterham CSR 260 Superlight.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
@Thieu: En bedankt. Nu wil ik ook zo'n ding en bovendien is dat een circuit waar ik volgend jaar heel graag heen wil. Arsloch 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Stéphane, de ideale situatie zou zijn: een elise / speedster voor dagelijks, een caterham voor de weekenden en in jouw geval, een Hybrid voor de vrouw des huizes. 

-
- Berichten: 4400
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik ben een groot fan van lichtgewicht sportauto's. Daarmee is de meest pure "Driving Fun" te beleven wat mij betreft.
Het is best leuk om al die tot "lichte" sport/circuit auto's omgebouwde huis tuin en keuken wagens (M3's, Porsche's, Lotussen etc.) :twisted: hier voorbij te zien komen, maar het blijven logge apparaten!
Als je nou echt een compromisloze, lichte sportauto wilt voor rond de 20 mille moet je gewoon zoiets kopen/bouwen:
Te koop als kit of rijklaar OP NEDERLANDS KENTEKEN! bij Haselier Sportscars: http://www.haselier.nl/index.php?option ... &Itemid=45" onclick="window.open(this.href);return false; (nee, ik heb geen aandelen van ze...)
Voor video's en foto's van de Sprint-R zie: http://www.480bhp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rijklaar volgetankt weegt hij ongeveer 400kg, en normaal zit er een Yamaha R1 blok in van 180 Pk.
De meest recente video op http://www.480bhp.com/" onclick="window.open(this.href);return false; is van een Sprint-R met een R1 turbo en 250 Pk...
Leuk wagentje voor in de bergen en op de Ring toch?
Het is best leuk om al die tot "lichte" sport/circuit auto's omgebouwde huis tuin en keuken wagens (M3's, Porsche's, Lotussen etc.) :twisted: hier voorbij te zien komen, maar het blijven logge apparaten!

Als je nou echt een compromisloze, lichte sportauto wilt voor rond de 20 mille moet je gewoon zoiets kopen/bouwen:
Te koop als kit of rijklaar OP NEDERLANDS KENTEKEN! bij Haselier Sportscars: http://www.haselier.nl/index.php?option ... &Itemid=45" onclick="window.open(this.href);return false; (nee, ik heb geen aandelen van ze...)
Voor video's en foto's van de Sprint-R zie: http://www.480bhp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rijklaar volgetankt weegt hij ongeveer 400kg, en normaal zit er een Yamaha R1 blok in van 180 Pk.
De meest recente video op http://www.480bhp.com/" onclick="window.open(this.href);return false; is van een Sprint-R met een R1 turbo en 250 Pk...
Leuk wagentje voor in de bergen en op de Ring toch?

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat ding is net ff te lastig omdat ik er niet mee op vakantie kan. Bagage 

-
- Berichten: 4400
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: lightweight cars, talk and video's
Allen,
Je moet zo'n ding ook gewoon achter een volgeladen stationwagon hangen en naar de Eiffel trekken (doe ik ook met m'n kitcar).
De meeste mensen willen inderdaad altijd toch nog iets van comfort, bergruimte, minstens 2 zitplaatsen etc. Maar als het om echt puur autorijden gaat (en echt hard), kun je niet om Kitcars heen. De Pk/gewichtverhouding die je daarmee kunt bereiken met een redelijk budget is ongeevenaard. Onder de 30 mille is met een kitcar een WERKELIJKE (volgetank rijklaar MET bestuurder en achterwiel Pk's) verhouding van 2 kg/Pk haalbaar.
In vergelijking bv. zou een Corvette dan ongeveer 1000 Pk moeten hebben. (=750-800 Pk aan de wielen op ruim 1500kg volgetankt rijklaar met bestuurder). Daarbij is 500 Kg net wat "kwieker" door een bochtencombi te sturen dan 1500Kg...
Je moet zo'n ding ook gewoon achter een volgeladen stationwagon hangen en naar de Eiffel trekken (doe ik ook met m'n kitcar).

De meeste mensen willen inderdaad altijd toch nog iets van comfort, bergruimte, minstens 2 zitplaatsen etc. Maar als het om echt puur autorijden gaat (en echt hard), kun je niet om Kitcars heen. De Pk/gewichtverhouding die je daarmee kunt bereiken met een redelijk budget is ongeevenaard. Onder de 30 mille is met een kitcar een WERKELIJKE (volgetank rijklaar MET bestuurder en achterwiel Pk's) verhouding van 2 kg/Pk haalbaar.
In vergelijking bv. zou een Corvette dan ongeveer 1000 Pk moeten hebben. (=750-800 Pk aan de wielen op ruim 1500kg volgetankt rijklaar met bestuurder). Daarbij is 500 Kg net wat "kwieker" door een bochtencombi te sturen dan 1500Kg...

-
- Berichten: 55256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat circuit genaamd Arsloch, ligt dat in Schotland ofzo, Stephane?Stéphane schreef:@Thieu: En bedankt. Nu wil ik ook zo'n ding en bovendien is dat een circuit waar ik volgend jaar heel graag heen wil. Arsloch

SlowCo, zo'n miniF1 is natuurlijk de meest onhandige/onergonomische/onnodige kar in 't universum, maar wel gaaf. Je kunt er 1 ding mee. Trackracen.Period.
Graag een dagje in een Caterham R500 met Fordmotor voor mij, want:WEL mooi, 5%praktischer en ik kan er mee naar de Appie een pakje sigaretten halen, terwijl ik niet eens rook.

EDIT: Ik kende dat filmpje met Tim Schrick al, maar nu let ik ff op de prijzen, Toniq:ongeveer 35000 euro(in Duitsland), Caterham CSR260 ongeveer 70000 euro in Duitsland.
Die Toniq gaat al mooi naar de 50 mille in NL.
*Gaat Donkervoort prijslijsten bekijken en valt van z'n stoel*
Neh veel en veel te duur voor wat 't niet biedt.
Maar graag eens een trackday met zo'n Caterham.
Ik dacht echt dat je voor rond de 30 mille in NL zo'n Seven achtig ding had compleet en gebouwd die onder de 4 seconden naar de honderd gaat, maar nee hoor.


- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: lightweight cars, talk and video's
Dit ding?SlowCo schreef:Allen,
Je moet zo'n ding ook gewoon achter een volgeladen stationwagon hangen en naar de Eiffel trekken (doe ik ook met m'n kitcar).![]()
http://www.speedon.nl/speedon-dronten/u ... aframe.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Geniaal

-
- Berichten: 9437
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: lightweight cars, talk and video's
Prachtig spul maar ik begrijp niet dat het zo duur moet zijn in Nederland, zo'n Super-7 achtige. Er zit niets op en aan dus ik zou zeggen dat je voor 15K hooguit klaar moet zijn. Maar nee.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: lightweight cars, talk and video's
http://www.speedon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;Wouter81 schreef:Prachtig spul maar ik begrijp niet dat het zo duur moet zijn in Nederland, zo'n Super-7 achtige. Er zit niets op en aan dus ik zou zeggen dat je voor 15K hooguit klaar moet zijn. Maar nee.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
@Slowco: Dat ding is helemaal niet snel. Dat ding is eerder traag zelfs. Kijk dit filmpje en dan begrijp je wat ik bedoel:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yR_INX-5 ... re=related[/youtube]
Ik bedoel, als dat ding al moeite heeft om een standaard 120pk K-Series Elise bij te houden wil ik het nog wel eens zien met een Exige (S), R500 of een Elise met Toyota- of Honda-motor.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yR_INX-5 ... re=related[/youtube]
Ik bedoel, als dat ding al moeite heeft om een standaard 120pk K-Series Elise bij te houden wil ik het nog wel eens zien met een Exige (S), R500 of een Elise met Toyota- of Honda-motor.
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: lightweight cars, talk and video's
Echt doorrijden doet hij ook niet Stéphane, daar moet toch wel meer uit te halen zijn?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
Ja, dat is waar inderdaad. Laat ik het zo stellen: ik was niet echt onder de indruk hiervan. Als er 180pk en 250pk versies zijn ben ik erg benieuwd naar de video's.Neluhz schreef:Echt doorrijden doet hij ook niet Stéphane, daar moet toch wel meer uit te halen zijn?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Die trekhaak is idd wel leuk bedacht, maar ik vertrek liever met wat bagage in het speelwagentje. Mijn vakantie begint immers vanaf de oprit thuis.
Meest minimalistische wagen waar ik mee kan leven is dus iets als een Atom of Caterham (en al hun afgeleiden ervan).

Meest minimalistische wagen waar ik mee kan leven is dus iets als een Atom of Caterham (en al hun afgeleiden ervan).
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
De superlight r300 heeft toch een leuke prijs/prestatie verhouding lijkt me!
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik kom op hele andere prijzen uit als ik in de prijslijst kijk Michel. Als dit klopt dan eh....
Een Roadsport met 1.6 blokje kost al dik over de 30k.

Een Roadsport met 1.6 blokje kost al dik over de 30k.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
Allen, de UK prijs 25k pond x 1.1 heb je de euro prijs, ofwel € 27.500 hoeveel BPM komt er dan bij? stel 5k, wellicht achteraf nog wat opties. Klinkt toch erg goed. Hoef je bij Donkervoort niet voor aan de poort te kloppen 
Michel

Michel
-
- Berichten: 55256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: lightweight cars, talk and video's
OK, Michel, 36 a 37 mille kant en klaar in NL voor de R300 Caterham dus...
Dat lijkt er meer op.
Prestaties vind ik niet bepaald wow voor zo'n licht ding. Schiet er buiten 'rijbeleving' , onpraktischheid en kabaal niks mee op.
Is er niet iets voor dat geld wat in 3,8 ipv 4,8 naar de 100 ramt? Topsnelheden boeien me met dit soort karren niet(200 is zat) accelleratie WEL DEGELIJK. Laten we eerijk wezen. 3,5 naar de 100kmh, 7,5 naar de 160 en top 210, dat soort werk.
*zoekt of er een getunede Ford RS200 te koop staat*
Dat lijkt er meer op.
Prestaties vind ik niet bepaald wow voor zo'n licht ding. Schiet er buiten 'rijbeleving' , onpraktischheid en kabaal niks mee op.
Is er niet iets voor dat geld wat in 3,8 ipv 4,8 naar de 100 ramt? Topsnelheden boeien me met dit soort karren niet(200 is zat) accelleratie WEL DEGELIJK. Laten we eerijk wezen. 3,5 naar de 100kmh, 7,5 naar de 160 en top 210, dat soort werk.
*zoekt of er een getunede Ford RS200 te koop staat*
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Mijn Dax is nog steeds te koop voor slechts €25000,-
250pk daaag R300



250pk daaag R300

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Michel, vooral het bpm gedeelte ben ik dan wel geïnteresseerd in. Kant en klaar is hij iig 27995k in ponden en inclusief btw. Overigens zul je (of iig ik) nog een voorrruit en een weerpakket moeten hebben als je zoiets dagelijks gebruikt. Dan wordt je nat en niet doorweekt als het regent.
Hans
mert!!! 

Hans


- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Hehe.. jullie willen toch een echte.. doe het dan gelijk goed en ga voor brute kracht, Cosworth blok in een super seven 8)
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
-
- Berichten: 55256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: lightweight cars, talk and video's
Heej verrek Hans, jouw Dax, je had 't er wel eens over. Heb je nog ff de specs of een linkje aub?
Nette kar, nette kleur.
Nette kar, nette kleur.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
@Hans, succes met de verkoop, maar zo'n auto heb ik liever als een atmo.
@Robin, ik denk dat de r300 als extreem aanvoelt t.o.v. elke normale auto, omdat er 0,0 gevoel weg gefilterd word bij het rijden. En anders een r400.
@Allen, gewoon met een regenponsjo achter het stuur
Michel
@Robin, ik denk dat de r300 als extreem aanvoelt t.o.v. elke normale auto, omdat er 0,0 gevoel weg gefilterd word bij het rijden. En anders een r400.
Is 4k pond duurder dan de r300.Caterham Seven Superlight R400
Engine: 2.0 Litre Duratec
Max Power (bhp/rpm) 210bhp @ 7600
Max Torque (lbs ft/rpm) 150 @ 6300
Weight 515kg
0-60mph 3.8 Seconds
Power-to-weight 420bhp-per-tonne
Top Speed 140mph
@Allen, gewoon met een regenponsjo achter het stuur

Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], SAH en 6 gasten