Vind mijn Z4 stiekem toch nog ietsje knapper, en eigenlijk nog niet gedateerd uit zien. Maar ja, eigen kind schoon kind

De bouwkwaliteit is ongetwijfeld een stuk beter dan van de huidige Z4.partyondude schreef:Waarom in hemelsnaam moet dat ding ineens zo belachelijk veel zwaarder worden?
Dan ben ik benieuwd hoe het er niet in zou passen. In de hoogte? Er is geen BMW met een langere motorkap dan een Z4. In de huidige Z4 is genoeg ruimte voor een 8 in lijnromo schreef:Lees ook net op de Duitse auto sites dat er geen 4 clinders komen en ook geen ///M versie met de M3 V8 motor ( die zou er niet in passen wordt beweerd) FWIW.......................
Heb jij liggen slapen? Dit doet BMW al jaren bij introductie van nieuwe modellen. Een beetje "sleepy" color. Mensen wennen eraan en vinden het uiteindelijk mooi. Op het moment dat je hem dan in écht gave kleuren ziet, ben je gewoon in één oogopslag verliefd.Femme schreef:Ik snap niet waarom BMW foto's verspreid van een uitvoering in een slaapverwekkende champagnekleur terwijl de blauwe veel mooier is.
Ik snap best dat kwaliteit gewicht meebrengt, maar zo rot is de huidige Z4 toch niet in elkaar geschroefd? Als BMW graag een duurdere Roadster wil, dan maken ze maar een Z6 ofzo. Vind dit echt zonde.Femme schreef:Dan ben ik benieuwd hoe het er niet in zou passen. In de hoogte? Er is geen BMW met een langere motorkap dan een Z4. In de huidige Z4 is genoeg ruimte voor een 8 in lijnromo schreef:Lees ook net op de Duitse auto sites dat er geen 4 clinders komen en ook geen ///M versie met de M3 V8 motor ( die zou er niet in passen wordt beweerd) FWIW.......................
.
Er is al eerder beweerd dat er geen nieuwe M komt van de Z4. Het zou nogal triest zijn als de X6 wel een M-uitvoering krijgt maar het meest sportieve model van alle BMW's niet.
Dat bedoel ik. Daarnaast is dit duidelijk een compleet nieuwe auto, vind het een groot verschil met de huidige Z4. Als BMW zo graag de Z4 wil opschuiven in de markt, gaan ze maar lekker een Z6 maken.Macboy schreef:Valt mee. De nieuwe Z4 is niet wereldschokkend aangepakt, waardoor de oude nog prima meekan. De oude Z4 blijf ik een beauty vinden. Hij blijft ook mooi. Ik zie weinig nadelen, behalve voordelen: de "oude" Z4 zal goedkoper gaan worden !
Tenzij de nieuwe Z4 niet de ride value krijgt die de oude Z4 bood: dan hebben ze een probleem en zullen de prijzen van oude Z4's niet echt veel gaan zakken vrees ik.
Ben benieuwd naar de eerste rijtesten, maar een kind kan de was doen: hij zal never nooit niet die freude am fahren kunnen bieden zoals de oude lichtvoetigere Z4. Scheelt verdomme 200/250 kilo man
De SLK en Boxster hebben nooit grote toenames in gewicht gehad bij de nieuwe modellen. De concurrenten wegen dus minder. De SLK280 weegt 1355kg met 3 liter V6 en eenzelfde stalen klapdak. En dan staat Mercedes niet bekend als merk dat gewicht zo laag mogelijk wilt houden.Joy Jolliffe schreef: Om de auto op alleen het gewicht af te serveren is ook niet fair. De spoorbreedte is vergroot, gewichtsverdeling is iets meer achterin komen te liggen, betere stroomlijn, waarschijnlijk toegenomen stijfheid zeker met het dak gesloten.
Ik denk dat deze auto weer gewoon z'n plek op gaat eisen als best sturende roadster in zijn klasse.
M3 85 kg erbij. Lotus Elise 50 kg erbij. Porsche 997 70 kg erbij. Renault Clio Sport 230 kg erbij. Allemaal merken die het niet begrijpen inderdaadMacboy schreef:Joy de auto wordt niet op zijn gewicht afgeserveerd. De auto is gewoon feitelijk mega veel zwaarder dan het vorige model. In deze tijden absoluut een no go. Iedereen snapt nu al 5 jaar dat de groei van auto's de spuigaten uitloopt. Hoe hoger het gewicht, hoe hoger het brandstofverbruik. Hoe hoger het gewicht, hoe minder sportief de auto aanvoelt. Mazda zorgt er zelfs voor dat de nieuwe auto's lichter worden dan de vorige modellen.
En BMW. Het enige echt sportieve merk zoals zij zich zien, het Freude Am Fahren: die maakt de nieuwe Z4 gewoon 200kg zwaarder en dan begin jij over het afserveren?
Ja jezus zeg, dat lijkt me toch ook logisch !!!!!
Tuurlijk zal de auto strak sturen, mogelijk strakker dan al het andere op de weg, maar stel je eens de rijeigenschappen voor van diezelfde Z4 maar dan met 200kg minder. Je gaat me niet vertellen dat dit niet merkbaar is ?
Ik zal de auto er heus niet voor laten staan, maar ga niet ontkennen dat het een doodzonde is van BMW.
Gebruikers op dit forum: Bart //M en 1 gast