Maar open eens een poll waarbij ook lichte auto's zitten.. ben benieuwd ernaar
lightweight cars, talk and video's
-
Tom
- Berichten: 22439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: lightweight cars, talk and video's
allen ja klopt die zaten er niet in, maar dan nog zijn het de zwaarte auto's van het stel die gekozen worden.
Maar open eens een poll waarbij ook lichte auto's zitten.. ben benieuwd ernaar
Maar open eens een poll waarbij ook lichte auto's zitten.. ben benieuwd ernaar
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Nee, want dan moet ik zo eerlijk zijn een 130 oid toe te voegen. 99,6% van dit forum krijgt al een orgasme bij het horen van 3 letters uit het alfabet....
Toch wel vreemd he... Want als je een pol maakt met Erica Terpstra, Jorritsma en Faya Lourens zal laatstgenoemde wellicht weer niet verliezen. Ondanks dat ze de lichtgewicht met het minste vermogen is van de drie.
Toch wel vreemd he... Want als je een pol maakt met Erica Terpstra, Jorritsma en Faya Lourens zal laatstgenoemde wellicht weer niet verliezen. Ondanks dat ze de lichtgewicht met het minste vermogen is van de drie.
-
Tom
- Berichten: 22439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: lightweight cars, talk and video's
Dus klopt mijn stelling toch dat hier meer op lichtgewichtenfilmpjes fappen terwijl m'n poll een heel ander beeld geeft van DF?allen schreef:Nee, want dan moet ik zo eerlijk zijn een 130 oid toe te voegen. 99,6% van dit forum krijgt al een orgasme bij het horen van 3 letters uit het alfabet....
Uitslag zou er niet heel anders uit hebben gezien als je een Lotus eraan toe zou voegen, die zou hooguit een paar stemmen krijgen gok ik.
--
Niet dat lichtgewicht heilig is voor mij, vind een tussenweg in de vorm van een roadster tussen de 1200-1300kg en genoeg vermogen voor mijn doen prima.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Waar ik ook wel eens naar kijk zijn die leuke Ginetta's vooral de G4 en de G12 vind ik erg fraai/tijdloos
Tegenwoordig heeft DARE nu het merk dus heten ze nu DARE G4 of DARE G12
hier wat G4





Helaas zijn de G12 modellen rete duur...

Tegenwoordig heeft DARE nu het merk dus heten ze nu DARE G4 of DARE G12
hier wat G4
hier wat G12The standard 160 bhp prove more than enough for blisteringly quick accelerations. After all the G4 is a featherweight sports car of only 650 kg.
Helaas zijn de G12 modellen rete duur...
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
Zijn 3 cijfers en en letter Allen
maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben.
De lightweight auto's zoals in dit topic genoemt zijn voor het gros van de kopers uiteraard een speelgoedje, en geen daily drive. Enkele Speedster en Elise/exige rijders daargelaten. Maar die bieden natuurlijk net iets meer comfort en gemak dan een super 7 clone.
Het is verder redelijk uniek dat een 130i zoveel aanhang heeft, want het gros vind de auto lelijk.
Michel
De lightweight auto's zoals in dit topic genoemt zijn voor het gros van de kopers uiteraard een speelgoedje, en geen daily drive. Enkele Speedster en Elise/exige rijders daargelaten. Maar die bieden natuurlijk net iets meer comfort en gemak dan een super 7 clone.
Het is verder redelijk uniek dat een 130i zoveel aanhang heeft, want het gros vind de auto lelijk.
Michel
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
Gewoon eens even kijken op Pistonheads voor zo'n Caterham. Deze CSR260 aan de bovenkant van de markt voor 27.000 UKP:

Voor 20k heb je een R300 met 160 pk, ook snel genoeg. De pond staat gelijk aan de Euro, dus dat is nu ook een voordeel.
Voor 20k heb je een R300 met 160 pk, ook snel genoeg. De pond staat gelijk aan de Euro, dus dat is nu ook een voordeel.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: lightweight cars, talk and video's
Zou Donkervoort er nooit aan gedacht hebben om een RST-V8 in de D8 te leggen?
Denk dat 'ie best aardige prestaties op de Ring kan neerzetten..
Denk dat 'ie best aardige prestaties op de Ring kan neerzetten..
- Robin
- Berichten: 56077
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: lightweight cars, talk and video's
@Tom/Allen, een poll is makkelijk aangeklikt, maar in 't dagelijks leven(hoeveel geld in de knip/teveel/weinig vrije tijd/garagebox?kosten/praktijk) hoeveel mensen OOK HIER OP DF kiezen dan voor 'n lightweight sportscar:Weinig.
Omdat er velen denken waaronder ik dat ik 'm maar in 'mn garagebox hou 9 van de 12 maanden(heb vrouw en kids) en dan toch de 'gewone' auto maar kies. Dat zou ik ook hebben met een GT3 ofzo. Ding zou vaker in de garagebox staan dan ermee rijden bij mij.
Een trackday met zo'n R500, ADEMBENEMEND denk ik. Maar ik moet er niet aan denken als dagelijks vervoer. Compromisloos.
En het dagelijks leven heeft amper een gaatje voor een compromisloze auto's, hoe gek we hier ook zijn op auto's. Is mijn idee.
Dus dromen blijven.
Omdat er velen denken waaronder ik dat ik 'm maar in 'mn garagebox hou 9 van de 12 maanden(heb vrouw en kids) en dan toch de 'gewone' auto maar kies. Dat zou ik ook hebben met een GT3 ofzo. Ding zou vaker in de garagebox staan dan ermee rijden bij mij.
Een trackday met zo'n R500, ADEMBENEMEND denk ik. Maar ik moet er niet aan denken als dagelijks vervoer. Compromisloos.
En het dagelijks leven heeft amper een gaatje voor een compromisloze auto's, hoe gek we hier ook zijn op auto's. Is mijn idee.
Dus dromen blijven.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: lightweight cars, talk and video's
HANSGP, ER STAAT WEER EEN CSR260 TE KOOP BIJ ONZE ENGELSE BUREN :shakeit: 

-
Tom
- Berichten: 22439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: lightweight cars, talk and video's
Robin inderdaad.
Maar daarom snap ik gezeur op een standaard 911er Carrera ook niet. Natuurlijk is er ook een GT3 die veel gaver is. maar een "normale" Carrera schaft men al niet aan als het erop aankomt (en de centen er zijn) omdat ie te onpraktisch is. En op internet grote woorden over dat je minimaal een GT3 moet hebben, liefst de RS natuurlijk
cut the bullshit en roep dan ook niet dat gewicht zo heilig is denk ik dan. Vind je het gek dat auto's steeds zwaarder worden, de consument (zelfs wij) trekken ons er weinig van aan. Ben benieuwd wie hier als eerste de R26R heeft 
Maar daarom snap ik gezeur op een standaard 911er Carrera ook niet. Natuurlijk is er ook een GT3 die veel gaver is. maar een "normale" Carrera schaft men al niet aan als het erop aankomt (en de centen er zijn) omdat ie te onpraktisch is. En op internet grote woorden over dat je minimaal een GT3 moet hebben, liefst de RS natuurlijk
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
@Tom: de pol had misschien een iets ander gewicht gekregen, ondanks dat bmw nog immer had gewonnen. ik heb zo een S2000 gekozen die ik anders niet zou aanklikken.
@Romo: dat klopt enigszins wel, en een R500 is wel heel extreem. Echter, een minder gemotoriseerde met dakje, een Elise of zelfs een Europa S zijn weer wel een heel stuk bruikbaarder. Een GT3 is misschien nog wel een hele stap comfortabeler dan een Europa S? Ik ben van mening dat je een auto niet puur hoeft te gebruiken waarvoor een fabrikant hem gemaakt heeft. Had ik een GT3 voor de deur en een Mercedes E200CDI, waarbij geld geen issue was, dan had de Benz een troosteloze toekomst op de oprit in het vooruitzicht. Die komt dan alleen nog maar van het pad als er meer dan 2 mensen in moeten. Zelfs als ik met 60 door de stad zou kachelen, met 140-160 over de snelweg terwijl de auto makkelijk 280+ haalt, zelfs als ik maar met 40 km/u sociaal correct een bocht moet pakken terwijl 90 geen probleem moet zijn, dan nog kan ik genieten van het idee dat ik 'nu' in een GT3 zou zitten. Ik mag niet, maar kan wel... En als even niemand oplet...
De enige voorwaarde voor een relatief onpraktische daily is dat je minimaal nog een andere auto moet hebben. Maar dat zou zomaar een 5 deurs Golf 1.4 kunnen zijn.
@Romo: dat klopt enigszins wel, en een R500 is wel heel extreem. Echter, een minder gemotoriseerde met dakje, een Elise of zelfs een Europa S zijn weer wel een heel stuk bruikbaarder. Een GT3 is misschien nog wel een hele stap comfortabeler dan een Europa S? Ik ben van mening dat je een auto niet puur hoeft te gebruiken waarvoor een fabrikant hem gemaakt heeft. Had ik een GT3 voor de deur en een Mercedes E200CDI, waarbij geld geen issue was, dan had de Benz een troosteloze toekomst op de oprit in het vooruitzicht. Die komt dan alleen nog maar van het pad als er meer dan 2 mensen in moeten. Zelfs als ik met 60 door de stad zou kachelen, met 140-160 over de snelweg terwijl de auto makkelijk 280+ haalt, zelfs als ik maar met 40 km/u sociaal correct een bocht moet pakken terwijl 90 geen probleem moet zijn, dan nog kan ik genieten van het idee dat ik 'nu' in een GT3 zou zitten. Ik mag niet, maar kan wel... En als even niemand oplet...
De enige voorwaarde voor een relatief onpraktische daily is dat je minimaal nog een andere auto moet hebben. Maar dat zou zomaar een 5 deurs Golf 1.4 kunnen zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
mmm Ginetta G50


- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: lightweight cars, talk and video's
Tom schreef:Allemaal fappen op lichtgewicht auto's maar hoeveel waarde hechten we eraan als het erop aankomt?
Want als ik naar de uitslag van deze poll kijk:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=12947" onclick="window.open(this.href);return false;
dan hebben de zwaarste auto's de meeste stemmen!!!
Niet dat zo'n poll volledig gepresentatief is want het is maar een selectie van auto's, maar opvallend is het wel.
Ik snap heel je post niet Tom, wie is "allemaal" en wie is "we"?
De gemiddelde DF-er hecht niet heel veel waarde aan lichtgewichten, en dat kan je inderdaad zien aan de bomvolle onderwerpen en polls over hangbuikzwijntjes en ander moddervet spul (ik heb trouwens op de 135i gestemd in jouw stomme poll, heerlijke auto voor naast een lichtgewicht denk ik namelijk
Maar ik zie hier een handjevol ECHTE lichtgewicht liefhebbers reageren, die ook zo'n ding hebben of er (af en toe) erg serieus over denken om zo'n ding aan te schaffen, niets meer niets minder.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: lightweight cars, talk and video's
Michel P schreef:En dan fucking los komen met 4 wielen, briljant!!!Ernst Jan Dekker schreef:Lekker hoor!
Michel
Meesterlijk filmpje inderdaad! Ook die R500 op het TG baantje, dear lord 8)
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat filmpje is inderdaad wicked
In die poll had ik trouwens de S2000 gestemd. Uitleg niet nodig volgens mij. 1240kg weegt die toch? Is de lichtgewicht in die poll in ieder geval
In die poll had ik trouwens de S2000 gestemd. Uitleg niet nodig volgens mij. 1240kg weegt die toch? Is de lichtgewicht in die poll in ieder geval
- Barracuda_82
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 14:17
Re: lightweight cars, talk and video's
Als ik ooit geld te veel heb koop ik een Westfiedl XTR2!

- Paskal
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: lightweight cars, talk and video's
Nice topic....
Hier nog zo'n lichtgewichtliefhebber..... zien mijn 205-je van 850 kg met 160 paardjes en vervolgens de Speedster....
Rij nu dagelijks in een zwaargewicht 540 touring, met heb ook nog een licht stations/boodschappenhok: een 85-er starlet met 75 paardjes op een gewicht van 719 kg
Tuurlijk is het geen raket, maar toch blijft zoiets lichts echt wel lekker hoor. Ben nog steeds looking voor een trackding en ik acht de kans ook vrij groot dat dat ook een lichtgewichtje wordt.....
Hier nog zo'n lichtgewichtliefhebber..... zien mijn 205-je van 850 kg met 160 paardjes en vervolgens de Speedster....
Rij nu dagelijks in een zwaargewicht 540 touring, met heb ook nog een licht stations/boodschappenhok: een 85-er starlet met 75 paardjes op een gewicht van 719 kg
- Kasteel
- Berichten: 5465
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: lightweight cars, talk and video's
Vind lichtgewicht allemaal prachtig en van die filmpjes zoals die R500 wordt ik al helemaal hebberig, maar de prijs en het kitcar idee weerhouden mij er echt hard van. Nadeel van kitcar is volgens mij dat het toch wel een hoop scheelt als je beetje handig bent, een kitcar bijvoorbeeld zou bij mij ook gewoon in de straat moeten staan (lijkt me al niet optimaal) en daarnaast denk ik dat veel van de kitcars veel van de rijder vergen (wellicht ruimschoots boven mijn niveau). Als de prijs van zo'n exemplaar nou niet richting de 40-50k zou gaan, kan je zoiets er idd bij doen, maar door die prijs wordt het nog altijd ipv.
Heb zelf wel eens een tijdje Speedster/Elise/etc overwogen maar het gaat het toch niet worden voor mij
; hoewel ik nog steeds een keer met dergelijk mee wil rijden :$.
Heb zelf wel eens een tijdje Speedster/Elise/etc overwogen maar het gaat het toch niet worden voor mij
- Kasteel
- Berichten: 5465
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: lightweight cars, talk and video's
Gewicht is zeker niet heilig, het onderstel/chassis van de auto's gaat ook steeds verder vooruit. Paar jaar terug in de tijd van me GTT dacht ik dat gewicht alles was (vanwege bugeye wrx die op alles tegen viel), maar ben overgestapt naar een Golf R32 (kwam toevallig op pas overigens). De Golf is zwaarder totaal en heeft zware motor in de neus. Toch stuurt deze niet slechter in dan de Impreza, gewoon doordat de tijd echt niet heeft stilstaan.Tom schreef: cut the bullshit en roep dan ook niet dat gewicht zo heilig is denk ik dan. Vind je het gek dat auto's steeds zwaarder worden, de consument (zelfs wij) trekken ons er weinig van aan. Ben benieuwd wie hier als eerste de R26R heeft
En als de Focus RS 4wd met leuke diffs was geweest, was ik er 100% voor in de markt geweest, ook al was ding nog 100kg zwaarder geweest dan deze nu is.
Die Megane lijkt me echt geweldig, maar hoe gek het ook klinkt houdt fwd me beetje tegen, niet omdat ik fwd niks vindt, maar gewoon omdat het te beperkt is. Als ik een garage van 5 auto's mag samenstellen (cf voorbeeld Markk), zou deze er idd tussenstaan
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
@Kasteel: Je kunt voor veel minder dan het geld (40-50k) wat je noemt ieder van de auto's kopen die in dit topic aan bod komen - als je er eentje uit Engeland haalt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
ja daar in Engeland zijn ze echt goedkoop die aparte voor de bij auto's
Zo ben ik ook al heel lang aan het kijken voor een Ford GT40 Replica...mark 1, die vind ik zo gaaf, echter die krengen zijn zooo duur als je zeg vanaf 400pk wil...die zijn duurder dan een Ultima GTR en dan kom je weer aan het denken wat zou je liever kopen...nadeel is de "goedkope" GTR en GT40 uit Engeland zijn RHD een soortgelijke in LHD kost zomaar het dubbele elders ex BPM...
Nu zag ik dat eindelijk een NL autobedrijf ook dealer is geworden van een GT40 replica, echter die prijs grrr afijn kijk maar ff
http://www.triumphcentre.nl/html/gt40.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
onderaan de pagina een terug klik link en dan krijg je een overzicht van de opbouw en onderdeel prijzen als je op zo'n GT40 onderdeel foto klikt...

Ik zou de versnellingspook wel in het midden willen hebben.
Zo ben ik ook al heel lang aan het kijken voor een Ford GT40 Replica...mark 1, die vind ik zo gaaf, echter die krengen zijn zooo duur als je zeg vanaf 400pk wil...die zijn duurder dan een Ultima GTR en dan kom je weer aan het denken wat zou je liever kopen...nadeel is de "goedkope" GTR en GT40 uit Engeland zijn RHD een soortgelijke in LHD kost zomaar het dubbele elders ex BPM...
Nu zag ik dat eindelijk een NL autobedrijf ook dealer is geworden van een GT40 replica, echter die prijs grrr afijn kijk maar ff
http://www.triumphcentre.nl/html/gt40.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
onderaan de pagina een terug klik link en dan krijg je een overzicht van de opbouw en onderdeel prijzen als je op zo'n GT40 onderdeel foto klikt...
Ik zou de versnellingspook wel in het midden willen hebben.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: lightweight cars, talk and video's
Zit er al tijden aan te denken om als "opvolger" van de 106Rallye een Elise oid te kopen. Massa zal rond de 800Kg blijven, maar dan met wat meer vermogen en rwd. Moet helemaal super zijn. Punt is wel dat ik 3 auto's nooit goedgepraat krijg bij de financieel directrice.

Een Seven-achtige lijkt me ook super, maar die zou ik alleen in een garagebox plaatsen. Helaas is dat niet mogelijk. Woon-werk verkeer lijkt me geen probleem, rijdt nu ook geregeld met de gestripte Rallye ww-verkeer.
Een Seven-achtige lijkt me ook super, maar die zou ik alleen in een garagebox plaatsen. Helaas is dat niet mogelijk. Woon-werk verkeer lijkt me geen probleem, rijdt nu ook geregeld met de gestripte Rallye ww-verkeer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Een Elise zal dan een goede opvolger zijn...ik heb in meerdere test gereden en dat rijd echt heerlijk, super fijn stuurgedrag (als alles goed is) en pittig tot zeg 140<>160
Dus ja, zeker een aanrader
Dus ja, zeker een aanrader
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: lightweight cars, talk and video's
Mijn auto staat voor 695 kg op kenteken
En toch is ie tráág.
Zou het aan de 40 pk "sterke" motor liggen?
En toch is ie tráág.
Zou het aan de 40 pk "sterke" motor liggen?
-
Luco
Re: lightweight cars, talk and video's
Volgens mij is Jan van der Kooij nu een extra brede Lotus aan het bouwen met 270 pk, zou dus dit wel eens kunnen zijn.GTRene schreef:Die Ariel Atom 500 lijkt me ook wel scare yourselfze gebruiken allemaal die nwe uiterst compacte 2.4 V8 die superlicht is en veel vermogen levert, helaas is die motor nu nog te duur...
Ook leuk is de Lotus exige Concept die op wat beurzen stond, maar weet niet of ze die ook aan klanten leverden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, kennethr, RJK, Will F., Wimo en 2 gasten
