Lotus europa S
- Stéphane
Re: Lotus europa S
Bij Bell & Colvill staat een Europa voor £21K te koop. Betekent dat je zo'n Europa dan voor €30k op Nederlands kenteken zou kunnen hebben. Is nog aardig te doen, zou je zeggen. Niet dat ik er zelf belangstelling voor heb. Ik zou eerder een S2 Elise of Exige kiezen als ik zou veranderen van auto.
- GTRene
Das niet duur, omgerekend zo'n 24.250,-euro, bpm erbij dan ja zo rond dat bedrag...echter dan wel RHD neem ik aan?Stéphane schreef:Bij Bell & Colvill staat een Europa voor £21K te koop. Betekent dat je zo'n Europa dan voor €30k op Nederlands kenteken zou kunnen hebben. Is nog aardig te doen, zou je zeggen. Niet dat ik er zelf belangstelling voor heb. Ik zou eerder een S2 Elise of Exige kiezen als ik zou veranderen van auto.
In DLD komen ze ook al aardig los voor leuke prijzen, ik moet ze nog eens goed naast elkaar zien staan, denk dat de Europa iets meer all round is en goedkoper te tunen, ligt er maar net aan wat je wil, als je zegt 200pk vind ik genoeg, tja dan liever een Elise 111R of Exige

Echter die speciale Orage wat was dat ook al weer...wil ik ook best

-
Rene moet echt eens proberen z'n oneindige hunkering naar pk's los te laten. Teveel is ook niet goed voor sommige concepten. Zeker niet op wegen anders dan de Autobahn.
Stephane, voor een Elise tot daar aan toe. Maar een Europa S zie ik echt als een auto die vooral praktisch moet zijn met een vleugje speelsheid voor als het knopje even om gaat in m'n kop. Met dat idee zou ik nooit een rechtsgestuurde kopen. Ongeacht de prijs. Denk overigens dat de prijs op de site bij v/d Kooi niet up to date is. Europa S staat naast de Europa SE te koop als ik de nieuwe prijslijsten mag geloven. De SE heeft de oude prijs gekregen en de S is zo'n 6-7k goedkoper geworden.
Blijft nog veel geld uiteraard.
Wanneer het een prive auto moet zijn, ga ik ook altijd voor een Exige. Maar zakelijk, zou ik een Europa zeker niet slecht vinden. Een beetje lol tijdens het werk moet kunnen.

Stephane, voor een Elise tot daar aan toe. Maar een Europa S zie ik echt als een auto die vooral praktisch moet zijn met een vleugje speelsheid voor als het knopje even om gaat in m'n kop. Met dat idee zou ik nooit een rechtsgestuurde kopen. Ongeacht de prijs. Denk overigens dat de prijs op de site bij v/d Kooi niet up to date is. Europa S staat naast de Europa SE te koop als ik de nieuwe prijslijsten mag geloven. De SE heeft de oude prijs gekregen en de S is zo'n 6-7k goedkoper geworden.

Blijft nog veel geld uiteraard.
Wanneer het een prive auto moet zijn, ga ik ook altijd voor een Exige. Maar zakelijk, zou ik een Europa zeker niet slecht vinden. Een beetje lol tijdens het werk moet kunnen.

- GTRene
het word tijd dat ik eens weer in zo'n bakkie ga sturen...denk dat ik in mei/juni maar eens wat ga opzoeken om te kijken of ik het nog steeds zie als kanshebber voor een tijdje sturen 
en ja van der kooi moet echt zakken met die prijs, maja hij verkoopt nog steeds auto's als zijnde nieuw terwijl hij ze al een jaar heeft en ook er mee rijd...altijd vreemd gevonden.

en ja van der kooi moet echt zakken met die prijs, maja hij verkoopt nog steeds auto's als zijnde nieuw terwijl hij ze al een jaar heeft en ook er mee rijd...altijd vreemd gevonden.
- Stéphane
@Allen: Vanuit dat perspectief is het voor jou inderdaad niet interessant. Zo had ik het niet bekeken.
Van der Kooij houdt zijn prijzen niet echt up-to-date. Laatste geïnformeerd naar de Type 49 Elise S1 die al 1,5 jaar daar staat voor €29,5K. Die mag ook voor €25K weg. Maar als je het voortdurend op €29,5K laat staan schrikt dat volgens mij ook mensen af. Het is maar een idee, hoor
Volgens mij is het de bedoeling van een dealer/importeur om auto's te verkopen.
Van der Kooij houdt zijn prijzen niet echt up-to-date. Laatste geïnformeerd naar de Type 49 Elise S1 die al 1,5 jaar daar staat voor €29,5K. Die mag ook voor €25K weg. Maar als je het voortdurend op €29,5K laat staan schrikt dat volgens mij ook mensen af. Het is maar een idee, hoor

-
Sowieso nog even geduld hebben, de markt zal alleen maar verslechteren. Dealers die destijds veel wagens hebben ingekocht om uiteindelijk een bonus van de importeur te vergaren zitten nu met extra veel overhead. Wagens schrijven steeds sneller af en over een paar weken is het een nieuw jaar. Ik denk dan ook dat je van de zomer hele leuke kortingen kan gaan scoren. MIsschien niet in Nederland, zeker wel in Belgie en Duitsland.Stéphane schreef:@Allen: Vanuit dat perspectief is het voor jou inderdaad niet interessant. Zo had ik het niet bekeken.
Van der Kooij houdt zijn prijzen niet echt up-to-date. Laatste geïnformeerd naar de Type 49 Elise S1 die al 1,5 jaar daar staat voor €29,5K. Die mag ook voor €25K weg. Maar als je het voortdurend op €29,5K laat staan schrikt dat volgens mij ook mensen af. Het is maar een idee, hoorVolgens mij is het de bedoeling van een dealer/importeur om auto's te verkopen.
Merken die doorgaans veel stock inkopen zijn BMW, Mercedes, Porsche, Audi enz enz.
- Macboy
Macboy schreef:Als ie nou niet zo lelijk was geweest, was ie wel wat meer verkocht
Ok ... ok ... ik trekt mijn woorden weer in :!:
Dit is toch wel erg super fucking fraai inderdaad