Lotus europa S
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Lotus europa S
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/4/f89 ... bebf34.jpg[/img]
Lotus heeft de prijs bekendgemaakt van de nieuwe Europa S. Het nieuwe model, waarbij de nadruk op luxe ligt, is vanaf september te koop.
Dit keer geen Spartaanse sportauto – het programma van Lotus wordt aangevuld met een heuse GT. De fabriek heeft inmiddels de prijzen voor de verschillende markten bepaald. De Lotus Europa S kost in Nederland 66.603 euro en de enige opties die op de lijst staan zijn metallic lak voor een bedrag van 1.275 euro en lifestyle-lak voor een bedrag van 1.908 euro. In België kost hij 51.100 euro en metallic lak is 950 euro en de lifestyle lak kost 1.450 euro.
De nieuwe Lotus heeft een in het midden geplaatste 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 200 pk. Het brengt de 995 kilo zware sportauto in 5,9 seconden van 0 naar 100 en den topsnelheid is 240 km/u.
De Lotus Europa S wordt een rechtstreekse concurrent voor de – eveneens nieuwe - 245 pk sterke Porsche Cayman die 67.500 euro kost. Maar ook moet hij klanten afsnoepen van bijvoorbeeld de BMW Z4 Coupé en de Mercedes-Benz SLK.
===================
66603 euro lijkt me een vrij complete auto als je alleen metallic lak kunt bestellen.
Lotus heeft de prijs bekendgemaakt van de nieuwe Europa S. Het nieuwe model, waarbij de nadruk op luxe ligt, is vanaf september te koop.
Dit keer geen Spartaanse sportauto – het programma van Lotus wordt aangevuld met een heuse GT. De fabriek heeft inmiddels de prijzen voor de verschillende markten bepaald. De Lotus Europa S kost in Nederland 66.603 euro en de enige opties die op de lijst staan zijn metallic lak voor een bedrag van 1.275 euro en lifestyle-lak voor een bedrag van 1.908 euro. In België kost hij 51.100 euro en metallic lak is 950 euro en de lifestyle lak kost 1.450 euro.
De nieuwe Lotus heeft een in het midden geplaatste 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 200 pk. Het brengt de 995 kilo zware sportauto in 5,9 seconden van 0 naar 100 en den topsnelheid is 240 km/u.
De Lotus Europa S wordt een rechtstreekse concurrent voor de – eveneens nieuwe - 245 pk sterke Porsche Cayman die 67.500 euro kost. Maar ook moet hij klanten afsnoepen van bijvoorbeeld de BMW Z4 Coupé en de Mercedes-Benz SLK.
===================
66603 euro lijkt me een vrij complete auto als je alleen metallic lak kunt bestellen.
-
- Berichten: 22340
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Dit gaat em niet worden voor Lotus ben ik bang. De prijs is te hoog in verhouding tot de concurentie, en dat is jammer.
Ik vind hem wel steeds mooier, en het schijnt datie in het echt een beauty is, omdat je niet op de foto's ziet hoe laag hij echt is...
Het wordt tijd dat Lotus weer eens een eigen motor ontwikkeld, en dan een 6-cilinder die in een auto als dit hoort. Niet veel inhoud, want het moet wel licht blijven. "Gewoon" een 2.5liter met 230-250pk ofzo.
Ik vind hem wel steeds mooier, en het schijnt datie in het echt een beauty is, omdat je niet op de foto's ziet hoe laag hij echt is...
Het wordt tijd dat Lotus weer eens een eigen motor ontwikkeld, en dan een 6-cilinder die in een auto als dit hoort. Niet veel inhoud, want het moet wel licht blijven. "Gewoon" een 2.5liter met 230-250pk ofzo.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Wat bewegende beelden:
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?ID ... 1&cache=no
Dan isie alweer wat beter te pruimen vind ik (qua looks).
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?ID ... 1&cache=no
Dan isie alweer wat beter te pruimen vind ik (qua looks).
- Bert ///M3
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Roger
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 30 aug 2006, 00:18
Volgens mij zit er niemand op de Europa te wachten en maakt Lotus dezelfde fout als vroeger met de Elan +2. Dit was een grotere luxere variant van de Elan. Met slechts 1600 verkochte exemplaren kan je het geen succes noemen. Ik vrees voor de nieuwe Europa eenzelfde toekomst.
[img:350:260]http://www.ferraritestarossa.net/clublo ... s2_rob.jpg[/img]
En het origineel, echt wel mooier en beter...
[img]http:679:635]http://www.lotuselan.net/uploads/s4_1_1.jpg[/img]
Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is tegenover een Elise. Je krijgt meer ruimte, maar is het voldoende zodat je er ook echt iets aan hebt? En comfort... tja, daarvoor koop je geen sportwagen a la Lotus.
[img:350:260]http://www.ferraritestarossa.net/clublo ... s2_rob.jpg[/img]
En het origineel, echt wel mooier en beter...
[img]http:679:635]http://www.lotuselan.net/uploads/s4_1_1.jpg[/img]
Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is tegenover een Elise. Je krijgt meer ruimte, maar is het voldoende zodat je er ook echt iets aan hebt? En comfort... tja, daarvoor koop je geen sportwagen a la Lotus.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ik ben het inderdaad met je eens dat dit mogelijk een auto is waar Lotus naast hun Elise/Exige geld mee kan verdienen. Dat is ook goed voor het bedrijf.Rico v Velzen schreef:Toch een kans geven? niet iedere lotus liefhebber zoekt compromiloze auto als een exige.
Een auto die je dagelijks kunt gebruiken en waar je veel plezier van kunt hebben. Mensen die ook uit een Elise gegroeid zijn

- markk
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Goed punt Rico. Wij zeiken hier altijd over de zware BMW's, Porsches e.d., dus dit initiatief moeten wij van harte steunen. De prestaties liegen er niet om. Die turbo motor kun je altijd nog kietelen. Lotus mikt op een compleet andere markt dan Porsche en BMW. Jammer dat ik hem (nog) niet mooi vind.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Gisteren een verslag gelezen in autoweek, oke niet het meest gerenomeerde blad, maar hun mening omtrend de auto was wel vrij duidelijk, dit is een echte Lotus ! Hard, zonder compromissen, wegligging als een strijkplank.
Ik vind de auto ondertussen ook gewoon mooi. Eigenlijk moeten we met onze blote knieën op de grond om lotus te danken voor een auto als deze !
Ik vind de auto ondertussen ook gewoon mooi. Eigenlijk moeten we met onze blote knieën op de grond om lotus te danken voor een auto als deze !
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Op de site van lotus staat 'ie niet in die lelijke donkerrode kleur. Met een wat lichtere, of blauwe kleur ziet het er opeens veel gaver uit. Specificaties liegen er niet om, dit is een serieus apparaat. Kan alleen niet zien of een sperdiff hier ook weer als optie te bestellen is.
Dat donkere plastic rond de koplampen vind ik echt heel jammer. Doet goedkoop aan (net als bij de Smart Roadster). Maar ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan dat harde plastic dat ook op veel dashboards zit, dus neem me niet kwalijk.
Dat donkere plastic rond de koplampen vind ik echt heel jammer. Doet goedkoop aan (net als bij de Smart Roadster). Maar ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan dat harde plastic dat ook op veel dashboards zit, dus neem me niet kwalijk.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ziet er al beter uit dan die rode toch?:
[img:800:533]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... s-3big.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... s-1big.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... s-2big.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... s-3big.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... s-1big.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... s-2big.jpg[/img]
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Exige MkII heeft dat ook.
Er werden wel erg veel MkI Exiges in heggen en bandenstapels geparkeerd, dus heeft men bij Lotus de MkII gewoon op 2 of 3 cm smallere voorbanden gezet.
Onderstuur kan iedereen wel mee om gaan en wie wil legt er gewoon weer wat bredere voorbanden onder (de ruimte in de wielkasten is er) en heeft weer de balans zoals Lotus die ooit bedoeld heeft.
En dan kan ik het niet helpen om even te moeten gniffelen als iemand dan roept dat een MkII een veel betere auto is dan een MkI omdat er zo makkelijk hard mee te gaan is.

Er werden wel erg veel MkI Exiges in heggen en bandenstapels geparkeerd, dus heeft men bij Lotus de MkII gewoon op 2 of 3 cm smallere voorbanden gezet.
Onderstuur kan iedereen wel mee om gaan en wie wil legt er gewoon weer wat bredere voorbanden onder (de ruimte in de wielkasten is er) en heeft weer de balans zoals Lotus die ooit bedoeld heeft.
En dan kan ik het niet helpen om even te moeten gniffelen als iemand dan roept dat een MkII een veel betere auto is dan een MkI omdat er zo makkelijk hard mee te gaan is.


- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Als je nog eens een echte forumrel wilt meemaken moet je op de een Lotusforum eens vragen wat de betere Elise is, de MkI of MkII...
Onder de eerste MkI's zaten zelfs NOG smallere banden dan onder de MkII, namelijk 165 breed ipv 175 (wat ook standaard op de speedster zit).
Toen was de Elise ook ECHT puur. Stond toen ook op 14 en 15inch, tegenwoordig al op 16 en 17inch...
Ook op de Europa lijkt weer de 175band te zitten, wel erg veilig weer lijkt mij, ook in verband met het gewicht
. En waarschijnlijk zal je dan gelijk weer andere velgen moeten bestellen als je weer iets breder wilt, omdat je dan gelijk naar 195 wilt, maar die is niet te krijgen voor 17inch (zit voor lijkt het)
Maar als je echt wilt gaan sturen moet er minstens 195 op en hij moet natuurlijk een paar cm zakken met een knap onderstelletje 8)

Onder de eerste MkI's zaten zelfs NOG smallere banden dan onder de MkII, namelijk 165 breed ipv 175 (wat ook standaard op de speedster zit).
Toen was de Elise ook ECHT puur. Stond toen ook op 14 en 15inch, tegenwoordig al op 16 en 17inch...
Ook op de Europa lijkt weer de 175band te zitten, wel erg veilig weer lijkt mij, ook in verband met het gewicht


Maar als je echt wilt gaan sturen moet er minstens 195 op en hij moet natuurlijk een paar cm zakken met een knap onderstelletje 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten