Tom schreef:Allemaal fappen op lichtgewicht auto's maar hoeveel waarde hechten we eraan als het erop aankomt?
Want als ik naar de uitslag van deze poll kijk:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=12947" onclick="window.open(this.href);return false;
dan hebben de zwaarste auto's de meeste stemmen!!!
Niet dat zo'n poll volledig gepresentatief is want het is maar een selectie van auto's, maar opvallend is het wel.
Tom, die hele lijst zijn zwaardere auto's

daar zit geen 1 lichtgewicht tussen...
Een lichtgewicht is natuurlijk ook geen echte dagelijkse allrounder, maar meer een extra wagen om jezelf te plezieren van echt autorijden/voelen.
Alhoewel er al wel een paar lichtgewicht auto's zijn waar je goed mee uit de voeten kan zoals de nwe Artega GT en of de te komen Lotus Evora, en waar ook mee te leven valt als je niet te veel eisend bent is bv de Lotus Europa en TVR's zijn ook bijna allemaal onder de 1250kg echte lichtgewichten vind ik eigenlijk onder de 1000kg maar tegenwoordig is alles onder de 1250kg en bijbehorend vermogen (sportwagens) al lichtgewicht, je zou dan wel een goed pk/kg verhouding moeten hebben.
bv met een Seven achtige heb je met 120<>170pk al veel lol, maja die dingen wegen rond de 600kg dus als je dan 1200kg hebt mag je wel 300pk hebben, zo'n Caterham 500 die maar 520kg weegt en 500pk heeft is natuurlijk nuts idioot maar wel leuk

maar wel wat overdreven

die zijn puur to scare yourself lijkt me 8) kick some ass (waarschijnlijk je eige)