lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 20:49

Eens kijken wat hier allemaal naar boven komt, een lichtgewicht sportwagen voelt over het algemeen wat beter aan en kan meer met minder :df:

Zo zag ik net een leuk filmpje waarin de Lotus exige S met sportpakket (remmen en inlaat en vermogen e.d.) en 243hp het op neemt tegen de ook hier vaak besproken lichtgewicht de Caterham CSR super 7 met 270hp en een 0 tot 96? in maar 3.1sec



Of hier de nog snellere maybe even scary Caterham RST V8 met zo'n 500pk :shocking: the animal :love:



Of deze voor mij onbekende Caterham levante ook met de 2.4 V8 en 500pk scary fast :banaan:
Introducing the Caterham Levante

Weight approx. 530 kgs, in excess of 500 BHP - RST-V8 supercharged engine.

Designed and developed by Russell Savory of RS Performance.
http://www.rsperformance.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
en moet je die 6 seq bak zien :love:



deel 2 wow nu via stuur schakelen ook leuk


GTRene
Laatst gewijzigd door GTRene op 11 dec 2008, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 11 dec 2008, 20:55

Hmmm.. het echte werk! :love:
Weg met die zware BMW boten.. lichtgewicht is de toekomst!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 21:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RS Performance ‘Levante’ Technical Specification
Price £POA
Chassis Caterham SV
Engine 2.4-litre, 40-valve RST-V8 supercharged
Max Power 500+ bhp @ 10,000rpm
Max Torque 300lbsft @ 8500rpm
Supercharge boost 0.8 psi
Gearbox 6-speed sequential with paddle shift option
Transmission LSD
0-60mph under 3 sec TBC
Top Speed 150mph (limited)
Wheelbase 2315mm
Overall length 3300mm
Overall width 1685mm
Height 1015mm
Ground clearance 120mm
Weight From 520kgs
Suspension Front is FreeStyle Rear is Dedion with Nitrons 3 way
adjustable shocks all round
Wheels Image Billet, Front 8 x 15 rear 10 x 15
Tyres Avon CR500 Front 195/45/15 – Rear 245/40/15
Brakes Hi Spec - Front 280mm vented. Rear 260mm.
Exhaust system BTB 2 x 4-2-1 rear exit
Dashboard Farringdon and SPA design
Driver aids Traction Control, Launch Control

2 day driver training course provided on delivery of vehicle
Additional features
Pectel SQ6 ECU,
Tracker system & Immobiliser, Fuel tank – ATL Fuel cell,
Auxiliary power plug,
Light weight hosing used on water & oil cooling systems,
Optional mapping with valet mode option
Brake bias adjust,
Carbon fibre interior including
Kevlar seats, Raychem wiring throughout, Engine and supercharger coolers,
8ltr dry sump tank,
Bespoke luggage.
Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 11 dec 2008, 21:18

Christiaan, kom er maar in!

Ik heb een rondje mee mogen rijden met Christiaan in de Exige S. Ik was echt onder de indruk van de lichtvoetigheid en snelheid van de auto en de vermogensopbouw van de motor. Echt sportief rijden gaat volgens mij echt het beste samen met zo min mogelijk gewicht. Daarintegen kan ik me wel voorstellen dat gewicht van belang kan zijn bij driften, maar das misschien off topic.

Exige S is denk ik een van de absolute toppers in autoland, even afgezien van de Caterhams e.d.

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Thomas » 11 dec 2008, 21:27

500 pk in een Caterham :shock: Heb een in een Donkervoort Turbo gereden (220pk? ofzo), en dat vond ik al scary. Maar wel gaaf dat lichtgewicht spul :D

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Maik » 11 dec 2008, 21:33

Lichtgewicht is k#t, allemaal rammelbakken zonder luxe en comfort :bag:

Wanneer gaan we weer naar het mickey mouse baantje in Malmedy?! :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 11 dec 2008, 22:27

Lang gezocht tussen allerhande wagens, maar sinds de Speedster is er een hele lijst weggevallen. Echt helemaal gek op lichtgewicht geworden. Ik hoef niet de beste coureur te zijn, de wagen hoeft niet de snelste te zijn, maar puur het gevoel dat ik van een minimalistische wagen krijg is gewoon helemaal super. Klein nadeeltje is misschien wel de winter. Dan zijn ze wat minder behaaglijk. :roflol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 22:30

In de winter in zo'n super 7 achtige lijkt me helemaal niks...alles waait en flappert en tocht :mrgreen:

Een Speedster of Lotus Exige/Elise is daarbij vergeleken nog goed te doen :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 11 dec 2008, 22:37

Lijkt mij vooralsnog fantastisch. Dak eraf, dikke jas aan, muts, handschoenen en gaan! Doe ik nu met de Speedster ook nogsteeds. Ik kom nog weleens wat verkleumd aan bij vrienden, tegenwoordig. Hoef na afloop ook niet zoveel mensen meer naar huis te rijden nu. Is ze te koud. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Peter Tunissen » 11 dec 2008, 22:39

Beter dan dit wordt het toch niet?


En ik maar denken dat de e30 twee handen vol was op een circuit. :bag: :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 22:49

allen schreef:Lijkt mij vooralsnog fantastisch. Dak eraf, dikke jas aan, muts, handschoenen en gaan! Doe ik nu met de Speedster ook nogsteeds. Ik kom nog weleens wat verkleumd aan bij vrienden, tegenwoordig. Hoef na afloop ook niet zoveel mensen meer naar huis te rijden nu. Is ze te koud. :mrgreen:
lol :mrgreen:

trouwens, hier een leuk race filmpje van een Lotus exige komotec tuning het ding loopt erg mooi zo te horen haalt ook veel in, echter 1 rode kan hij niet inhalen, dacht eerst ook een Lotus maar tis een rode Speedster on steroids waarschijnlijk :df:


Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 11 dec 2008, 22:59

Peter Tunissen schreef:Beter dan dit wordt het toch niet?


En ik maar denken dat de e30 twee handen vol was op een circuit. :bag: :mrgreen:
Tja, daar ben ik ook helemaal verliefd op.. :love:
Wat loopt dat ding mooi door zijn toeren, heerlijk geluid, echt aan het werk op de baan! Love it!

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Downforce Hans » 11 dec 2008, 23:05

allen schreef:Lang gezocht tussen allerhande wagens, maar sinds de Speedster is er een hele lijst weggevallen. Echt helemaal gek op lichtgewicht geworden. Ik hoef niet de beste coureur te zijn, de wagen hoeft niet de snelste te zijn, maar puur het gevoel dat ik van een minimalistische wagen krijg is gewoon helemaal super. Klein nadeeltje is misschien wel de winter. Dan zijn ze wat minder behaaglijk. :roflol:

Heeft meer met je manier van rijden te maken dan met het weer :bag: :goodnight:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 11 dec 2008, 23:16

Tja, ik pak halverwege de rit altijd even je paarse bretels tevoorschijn Hans. Wil je die eigenlijk nog terug? :mrgreen:


Ariel Atom 500? Dikke V8, 500 pk op 500 kg. Ook leuk als je een deathwish hebt. :mrgreen:
Afbeelding

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door EJGT3CS » 11 dec 2008, 23:23

Lekker hoor! :D


Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Peter Tunissen » 11 dec 2008, 23:29

allen schreef:Ook leuk als je een deathwish hebt. :mrgreen:
Riep iemand mij? :mrgreen:

Dit topic is sowieso niet compleet zonder dat dit filmpje is gepost. :clap:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 11 dec 2008, 23:35

Maik schreef:Lichtgewicht is k#t, allemaal rammelbakken zonder luxe en comfort :bag:

Wanneer gaan we weer naar het mickey mouse baantje in Malmedy?! :)
Count me in!!!

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 11 dec 2008, 23:42

Ernst Jan Dekker schreef:Lekker hoor! :D

En dan fucking los komen met 4 wielen, briljant!!!

Michel

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Miesjel » 11 dec 2008, 23:49


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 12 dec 2008, 00:26

Die Ariel Atom 500 lijkt me ook wel scare yourself :mrgreen: ze gebruiken allemaal die nwe uiterst compacte 2.4 V8 die superlicht is en veel vermogen levert, helaas is die motor nu nog te duur...

Ook leuk is de Lotus exige Concept die op wat beurzen stond, maar weet niet of ze die ook aan klanten leverden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
That power is provided by the same charge-cooled supercharged engine that the GT3 race car employs, producing 275PS (271bhp / 203kw) driven through ten inch rear wheels with 255 width tyres making the final connection to the road. Max speed (257kph / 160mph) and peak torque have been electronically limited but acceleration is left untouched and unimpaired. The up-rated front brakes and brake pads all round ensure that on road or track this car`s stopping ability is more than capable of harnessing its acceleration performance.
volgens dit artikel waren ze het wel van plan?

http://www.bell-colvill.co.uk/Lotus/Ind ... rId=BN0341" onclick="window.open(this.href);return false;

Trouwens als je voor het millieu wil gaan maar niks wil inleveren of zelfs wat extra's wil is de Lotus Exige biofeul ook leuk met 270pk terwijl er verder niks veranderd is zeggen ze...mooi meegenomen dat hoge octaan :mrgreen:


Tom
Berichten: 22290
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Tom » 12 dec 2008, 00:35

Allemaal fappen op lichtgewicht auto's maar hoeveel waarde hechten we eraan als het erop aankomt?

Want als ik naar de uitslag van deze poll kijk:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=12947" onclick="window.open(this.href);return false;
dan hebben de zwaarste auto's de meeste stemmen!!!
Niet dat zo'n poll volledig gepresentatief is want het is maar een selectie van auto's, maar opvallend is het wel.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 12 dec 2008, 00:49

Tom schreef:Allemaal fappen op lichtgewicht auto's maar hoeveel waarde hechten we eraan als het erop aankomt?

Want als ik naar de uitslag van deze poll kijk:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=12947" onclick="window.open(this.href);return false;
dan hebben de zwaarste auto's de meeste stemmen!!!
Niet dat zo'n poll volledig gepresentatief is want het is maar een selectie van auto's, maar opvallend is het wel.
Tom, die hele lijst zijn zwaardere auto's :mrgreen: daar zit geen 1 lichtgewicht tussen...

Een lichtgewicht is natuurlijk ook geen echte dagelijkse allrounder, maar meer een extra wagen om jezelf te plezieren van echt autorijden/voelen.
Alhoewel er al wel een paar lichtgewicht auto's zijn waar je goed mee uit de voeten kan zoals de nwe Artega GT en of de te komen Lotus Evora, en waar ook mee te leven valt als je niet te veel eisend bent is bv de Lotus Europa en TVR's zijn ook bijna allemaal onder de 1250kg echte lichtgewichten vind ik eigenlijk onder de 1000kg maar tegenwoordig is alles onder de 1250kg en bijbehorend vermogen (sportwagens) al lichtgewicht, je zou dan wel een goed pk/kg verhouding moeten hebben.

bv met een Seven achtige heb je met 120<>170pk al veel lol, maja die dingen wegen rond de 600kg dus als je dan 1200kg hebt mag je wel 300pk hebben, zo'n Caterham 500 die maar 520kg weegt en 500pk heeft is natuurlijk nuts idioot maar wel leuk :mrgreen: maar wel wat overdreven :wink: die zijn puur to scare yourself lijkt me 8) kick some ass (waarschijnlijk je eige)

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 12 dec 2008, 08:55

Hans GP schreef:Hmmm.. het echte werk! :love:
Weg met die zware BMW boten.. lichtgewicht is de toekomst!
Helemaal mee eens, maar dan wél een 'lichtgewicht' met achterwielaandrijving. :mrgreen:
<avatar



Peter Tunissen schreef:Beter dan dit wordt het toch niet?


En ik maar denken dat de e30 twee handen vol was op een circuit. :bag: :mrgreen:
Inderdaad die video Peter, de R500 rules. Wel handig dat je de spatborden/banden kunt 'zien' zodat je weet waar ze naartoe wijzen. 8)

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Geelhoed » 12 dec 2008, 08:59

Ik ben vanochtend ook maar in de 600kg gestapt, weliswaar maar 120 pkjes maar toch geen :turtle:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 12 dec 2008, 09:52

Tom schreef:Allemaal fappen op lichtgewicht auto's maar hoeveel waarde hechten we eraan als het erop aankomt?

Want als ik naar de uitslag van deze poll kijk:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=12947" onclick="window.open(this.href);return false;
dan hebben de zwaarste auto's de meeste stemmen!!!
Niet dat zo'n poll volledig gepresentatief is want het is maar een selectie van auto's, maar opvallend is het wel.
En wat riepen sommigen direct na het plaatsen van je pol? Juist, we missen lichtgewichten naast de door jou genoemde olifanten! Daar geen gehoor aan geven en nu vragen hoeveel waarde daar aan gehecht wordt... :nah:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hitz en 3 gasten