Schumacher stopt er mee

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 sep 2006, 18:22

Donnington '93, fantastische race voor Senna. Die inhaalactie buitenom in het begin, die kán gewoon niet. Maatje van mij en ik hebben dat paar weken terug 10 keer achter mekaar afgespeeld. Ongelooflijk wat een grip in de regen.

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2006, 19:02

Gelukkig kunnen de echte fans de video's afspelen van Schumacher komende jaren 8)

Ik verheug me op een fris nieuw seizoen zonder. Ik had het helemaal gehad met de F1 dankszij Schumacher. Als ik die man zijn snuit al zag, moest ik naar de toilet rennen alvorens de wedstrijd begonnen was.

Ben reuze benieuwd hoe Kimi het gaat doen volgend jaar.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 sep 2006, 19:56

Knot schreef:Had wel een goede regenrace willen zien tussen Senna en Schumacher... helaas nooit gebeurd :(
Dan was het niet zo gegaan als tussen Hill en Schumacher. Denk dat Senna zich wel iets bruter gedroeg. Helaas en echt zo helaas, zullen we het nooit weten, maar kunnen we er alleen over dromen.
Was dat ooit niet tussen Alesi en Nigel Mansell of zo op Suzuka? Ronde lang kon die Ferrari door zijn 12cylinder die auto erachter houden op het rechte stuk. Weet alleen niet meer zeker of het Mansell was.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 sep 2006, 19:58

Rebel schreef:Gelukkig kunnen de echte fans de video's afspelen van Schumacher komende jaren 8)

Ik verheug me op een fris nieuw seizoen zonder. Ik had het helemaal gehad met de F1 dankszij Schumacher. Als ik die man zijn snuit al zag, moest ik naar de toilet rennen alvorens de wedstrijd begonnen was.

Ben reuze benieuwd hoe Kimi het gaat doen volgend jaar.
Ach? Ik dacht dat jij zijn grootste fan bent? Jij had toch gezorgd voor de grootste MS-merchandise omzet ooit?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 sep 2006, 20:19

Schumacher is gewoon de beste van het hele zooitje daaro punt uit.

Joep

Bericht door Joep » 12 sep 2006, 20:35

frank de jonge schreef:Schumacher is gewoon de beste van het hele zooitje daaro punt uit.
Precies!
Voetballen is toch ook niet met 22 man op de bal afrennen, en wie hem het beste weg kan trappen is de beste voetballer?? Strategie etc. speelt toch ook een rol??
Zo is het IMO precies hetzelfde op het circuit, naast ''drivers'' talenten speelt strategie natuurlijk ook een rol...wat Guus Hiddink voor Zuid-Korea (die mannen waren toch ook niet zo'n geweldige natuurtalenten?? Maar door goede coach, en teamwork etc. heel ver gekomen...) is, is Ross Brawn voor Ferrari.

Ja, Senna was qua kwalificeren beter als Schumacher...dus Senna had mss meer pure race talenten...
Maar een coureur moet meer hebben om écht succesvol te zijn...
Moet kunnen nadenken (strategie), zaken goed onder woorden brengen (afstelling...), het hoofd koel moeten houden, zich kunnen concentreren...en IMO ook erg belangrijk, het team motiveren waarbij
The sky is the limit! Niet alleen met successen, maar ook met eigen persoonlijkheid!
En ja natuurlijk moet een goede coureur ook aardig een potje kunnen sturen...en niet bij vlagen maar constant goed kunnen sturen.

Dit in totaal maakt iemand in mijn ogen een écht goede coureur...die heeft dan de állerbeste ''drivers'' talenten nog niet nodig...

Dus ja, Schumacher is denk ik de grootste coureur allertijden, kom op nog ff 3 races knallen...en Wereldkampioen worden! Het is je gegund!

Joep

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2006, 20:41

Jaja! hij is echt de beste !!

Maar euh....laten we nu wel hopen dat hij woord houdt, en zich niet bedenkt.
Of zoals Mansel, nog een keer een come-back maakt.
Als Schumacher maar belooft dat hij voorgoed van het toneel verdwijnt, vind ik hem ook de beste 8)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 21:01

Met wat zoek en vervang werk had het zo een voetbal topic kunnen zijn. Kern van de zaak is dat iemand die jaren de beste is/was nog niet je favoriet(is IMHO ook vrij saai) hoeft te zijn, maar dat een eikel ook goede prestaties kan leveren en je dat niet kan ontkennen.

Het is toch niet zo moeilijk om toe te geven dat ie ongelofelijke statistieken heeft laten noteren of er vrede mee te hebben dat een ander hem niet mag(of je de redenen nou gegrond vindt of niet, het is een mening)?

Madonna krijgt bijna nog minder reacties met haar kruisigings act.

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 12 sep 2006, 21:07

Duim omhoog?

Euh nee toch niet :)

http://www.f1racing.nl/nl/index.php

Hoe voorspelbaar die Alonso.

Dikke arrogante kwal!

Als hij mercedes gaat rijden koop ik een BWM!(of liever toch een ferrari :P )

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 21:09

Ik heb alleen wel moeite met opmerkingen als beste coureur aller tijden(zonder voorbehoud). Sommigen hebben dankzij de sport niet eens lang genoeg geleefd om zoveel voorelkaar te krijgen(maar wel 10x zoveel ballen als het hele veld incl. test(ikel :wink: )rijders bijelkaar) òf zijn laat begonnen òf hebben minder geluk gehad òf...

De meest succesvolle van de groten lijkt mij genoeg eer.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 21:22

Dat komt omdat het een stoephoer is en de SGP een kansloos kneuzenclubje.
Lekker belangrijk dus. ;)

Ach, het is allemaal een beetje typisch Nederlands af en toe.
We hebben een coureur die qua talent misschien wel de beste Nederlandse coureur ooit was, die op dat moment bij de top 10 van snelste coureurs ter wereld behoort, die in een Simtek/Footwork/Arrows af en toe ongelofelijke dingen liet zien, die in een seizoen 72 inhaalacties uithaalde en waarvan het 2001 Minichamps schaalmodelletje op Goodwood als eerste uitverkocht was, voor die van Schumacher, Häkkinen of Coulthard (serieus waar), die als eerste Nederlander ooit het podium van een F1 race haalde, die een A1GP race won en wat vinden wij ervan? Grindbakken-coureur, op basis van een overenthousiast eerste jaar waarin hij naar later bleek naast een absolute topcoureur toch nog dat laatste beetje snelheid te kort kwam.
Schumacher wint alles dat los en vast zit en hij wordt omver gekegeld op basis van twee of drie dubieuze manouvres. In 15 jaar tijd en bijna 250 races.
Kop -> maaiveld -> de groenten van hak.

Dat je geen fan van hem bent, prima, dat je zijn persoonlijkheid niet moet, lastig want je kent de man niet echt, dat je blij bent dat er een einde aan zijn overheersing komt, ook prima, maar ontkennen dat het de coureur is geweest die een stempel op de laatste 12 jaar heeft gedrukt en daarin de grootste successen heeft behaald schiet niet op.

En natuurlijk is het de beste coureur ooit, vind ik ook niet leuk, maar het is wel zo, de tijd staat niet stil.
Kijk naar die Senna filmpjes en zie de auto bewegen, Ayrton apexes missen en wielen blokkeren. Het rijden is in 15 jaar tijd zoveel professioneler en cleaner (=sneller, al is het maar op bandenslijtage) geworden dat iemand die 20 jaar geleden de beste coureur was nu volgens mij nog problemen zou hebben om een Tiago Monteiro bij te houden.
En over 15 jaar mag je hetzelfde over Schumacher zeggen, kijk naar de 100 meter sprint. Een absolute topper als Jesse Owens liep 10.6 of zoiets om olympisch goud te halen. Nu kun je daarmee een beetje meekomen bij de amateurs in Nederland of zo.
Federer zou ook geen game meer aan Borg verliezen, natuurlijk zit er ook verschil in rackets en schoenen e.d., maar op basis van competitie zullen mensen als ras zich toch steeds verder verbeteren.
En dat is geen verdienste van Schumacher, maar hij is nu eenmaal de meest recente beste coureur.

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2006, 21:26

[img:468:233]http://images.f1racing.net/news/64093.jpg[/img]
Fernando Alonso heeft het helemaal gehad met Michael Schumacher.
Volgens de Spanjaard is Schumacher de meest onsportieve coureur uit de geschiedenis. Het mag duidelijk zijn dat Alonso zijn stoppende concurrent niet gaat missen.

Alonso kreeg zaterdag een tijdstraf, nadat hij Felipe Massa, de teamgenoot van Schumacher, zou hebben opgehouden. Al eerder betichtte Renault Ferrari van oneerlijk spel. In Monaco was de wedstrijdleiding het er mee eens en werd Schumacher bestraft. Maar voor Alonso is het duidelijk.

Alonso trekt tegenover de Spaanse radio de vergelijking met het treurige afscheid van voetbalster Zinedine Zidane. Die gaf een Italiaanse tegenspeler een harde kopstoot in zijn laatste wedstrijd, de WK-finale. Hij kreeg rood. "Zidane heeft op een mooiere manier afscheid genomen dan Schumacher," vertelde de Renault-coureur. "Michael is de man met de meeste straffen ooit en is de minst sportieve coureur in de geschiedenis van de F1.

Thx Rudolf, kerel naar mijn hart die Alonso. Gewoon zeggen wat je denkt.
Ik denk als ze het hele formule 1 veld aan rijders dit vroegen zonder dat het gepubliceerd werdt, dat er maar weinig echte aanhangers zijn onder de coureurs.
Op Jos verstappen na, die likte destijds al Michael zijn kont....

Michael zal de geschiedenis ingaan als de coureur met de minste vrienden onder zijn collega's , daarin is hij inderdaad ook de beste 8)
Maar goed.... het zal hem een worst wezen. Hij gaat nu fijn genieten van zijn geld en wij zijn van hem af. Hij gelukkig wij gelukkig, eind goed al goed.

Ik mag hem steeds meer naar mate zijn afscheid naderd....
Oja, Natuurlijk wordt hij geen wereldkampioen dit jaar.
Of ze moeten weer een paar duistere streken uithalen.......sja ik kijk nergens meer van op.
Laatst gewijzigd door Rebel op 12 sep 2006, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 21:32

Prachtig filmpje: Senna vs. Prost vs. Schumacher:
http://www.youtube.com/watch?v=DiDKwvnDXPk
Wat was dat Ford-ding een drama-blok zeg... Dat was zo'n beetje het eerste jaar dat ik F1 keek en ik dacht dat McLaren goed was, dus met Senna ging dat goedkomen. Niet dus :).
En natuurlijk is het de beste coureur ooit
en daarna
de meest recente beste coureur.

Wat is het nou? ;) Dat laatste klinkt mij veel beter in de oren namelijk.

En dat stukje over Verstappen: AMEN!

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 21:39

De meest recente beste is in mijn ogen ook (vrijwel) automatisch de beste.
Misschien dat het niveau in een sport af en toe een beetje terug kan vallen (als Schumacher nu stopt bijvoorbeeld, *evil grin* :lol:, maar even serieus, denk aan de nog altijd ongeëvenaarde records van Bubka), maar over het algemeen moet er toch een opwaartse lijn in de prestaties zitten, anders kun je de sport net zo goed opdoeken.
Alleen is dat in atletiek veel beter te meten dan in de autosport omdat de auto's ook steeds doorontwikkeld worden, maar uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer.

Geeft ook niet, Tazio Nuvolari vind ik bijvoorbeeld een absolute held, Jesse Owens ook, maar je moet hun prestaties gewoon in hun tijdsbeeld zien, een 9.78 op de 100 meter van die man verwachten is niet reëel.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2006, 21:48

Stukje over Verstappen: Hij kan best leuk rijden maar is een heethoofd en weet niet wanneer het genoeg is imho. In de F1 niet, en in de A1GP nog steeds niet imho. Proberen in de laatste bochten de #1 in the halen is moedig, maar als je er dan zelf af vliegt en weer helemaal achteraan beginnen moet in de feature race is dat niet zo handig natuurlijk. Terwijl hij al wist dat hij sneller was dus in de feature race snel weggassen en het was een makkie geweest. Nou heeft hij die achteraf evengoed gewonnen maar dat had niet zo hoeven zijn. Dus op dat moment vond ik dat erg ondoordacht van hem. het zijn denk ik juist die overmoedige streken die hem ook de F1 uit gewerkt hebben.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 21:49

Ben ik niet met je eens, want dat zou betekenen dat Schumacher in bijvoorbeeld 1976 met de auto's uit die tijd gegarandeerd ook kampioen zou worden en dat betwijfel ik. Bij sporten als hardlopen kan je dat wèl zeggen. Bij de tour misschioen ook wel, maar dan moet je voor de eerlijkheid wel de EPO in beslag nemen ;).

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 21:51

Bert ///M3 schreef:Het zijn denk ik juist die overmoedige streken die hem ook de F1 uit gewerkt hebben.
Weet je wel hoeveel jaren hij daar heeft rondgereden? D'r zijn wereldkampioenen die eerder zijn uitgestapt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 sep 2006, 21:55

Peter Tunissen schreef:Dat komt omdat het een stoephoer is en de SGP een kansloos kneuzenclubje.
Lekker belangrijk dus. ;)

Ach, het is allemaal een beetje typisch Nederlands af en toe.
We hebben een coureur die qua talent misschien wel de beste Nederlandse coureur ooit was, die op dat moment bij de top 10 van snelste coureurs ter wereld behoort, die in een Simtek/Footwork/Arrows af en toe ongelofelijke dingen liet zien, die in een seizoen 72 inhaalacties uithaalde en waarvan het 2001 Minichamps schaalmodelletje op Goodwood als eerste uitverkocht was, voor die van Schumacher, Häkkinen of Coulthard (serieus waar), die als eerste Nederlander ooit het podium van een F1 race haalde, die een A1GP race won en wat vinden wij ervan? Grindbakken-coureur, op basis van een overenthousiast eerste jaar waarin hij naar later bleek naast een absolute topcoureur toch nog dat laatste beetje snelheid te kort kwam.
Schumacher wint alles dat los en vast zit en hij wordt omver gekegeld op basis van twee of drie dubieuze manouvres. In 15 jaar tijd en bijna 250 races.
Kop -> maaiveld -> de groenten van hak.

Dat je geen fan van hem bent, prima, dat je zijn persoonlijkheid niet moet, lastig want je kent de man niet echt, dat je blij bent dat er een einde aan zijn overheersing komt, ook prima, maar ontkennen dat het de coureur is geweest die een stempel op de laatste 12 jaar heeft gedrukt en daarin de grootste successen heeft behaald schiet niet op.

En natuurlijk is het de beste coureur ooit, vind ik ook niet leuk, maar het is wel zo, de tijd staat niet stil.
Kijk naar die Senna filmpjes en zie de auto bewegen, Ayrton apexes missen en wielen blokkeren. Het rijden is in 15 jaar tijd zoveel professioneler en cleaner (=sneller, al is het maar op bandenslijtage) geworden dat iemand die 20 jaar geleden de beste coureur was nu volgens mij nog problemen zou hebben om een Tiago Monteiro bij te houden.
En over 15 jaar mag je hetzelfde over Schumacher zeggen, kijk naar de 100 meter sprint. Een absolute topper als Jesse Owens liep 10.6 of zoiets om olympisch goud te halen. Nu kun je daarmee een beetje meekomen bij de amateurs in Nederland of zo.
Federer zou ook geen game meer aan Borg verliezen, natuurlijk zit er ook verschil in rackets en schoenen e.d., maar op basis van competitie zullen mensen als ras zich toch steeds verder verbeteren.
En dat is geen verdienste van Schumacher, maar hij is nu eenmaal de meest recente beste coureur.

Waar zit mijn respect smiley? <bordje omhoog voor beste post op D-F>

Dat Verstappen in het eerste jaar ook veel naast de baan kwam, had ook te maken met pech, wat hij zelf altijd uitlegde, maar waar de pers een loopje mee nam. En Eddie Irvine natuurlijk 8)

Verder helemaal eens met die post.

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2006, 21:55

Peter je hebt meer verstand van atletiek dan van formule 1 :wink:

Ik vind het wereldrecord 800 meter van Sebastian Coe (1:41.73 ) in 1981, ook veel beter dan dat van Wilson Kipketer (1:41.11 ) uit 1997.

Oja, en ik blijf erbij dat als iedereen in dezelfde auto zou rijden dat dan pas zou blijken hoe goed iemand is.
Als je het budget neemt van Ferrari en je vergelijkt dit met andere teams...

Met zoveel geld kun je zelfs nog een een ezel aan de top krijgen.

Budget van de laatste jaren staat totaal niet in verhouding met het budget van de "slechte tijden" voor Michael.
En ik denk niet dat dit alleen aan Michael te danken is, maar ook aan de verkoop van de nieuwe modellen Ferrari.

Of ga je me vertellen, dat er meer Ferrari's werden verkocht door Michael? 8)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 21:56

1976 is nu juist een mooi voorbeeldjaar.
Een hyperatleet als Schumacher die in rust een hartslag van 36 heeft tegen een dronken en stijf van de coke staande hippie. ;)
Ik durf het wel te voorspellen, maar helaas zullen we het nooit zeker kunnen zeggen.

Overigens heeft Dutch (volgens mij tenminste?) ooit verteld dat nu die oude meuk F1 auto's met een amateur achter het stuur tot wel 7 seconden per ronde sneller rond gaan dan in hun eigen tijd, vanwege de toegenomen professionaliteit bij de preparatie van raceauto's.
In het rijden, de hele benadering van de sport, alles gewoon zit imho die vooruitgang en Schumacher is wat dat betreft ook zeker geen eindpunt.
Maar dat maakt het vergelijken van coureurs uit verschillende tijdperken zo zinloos, kijk dan wie t.o.v. zijn concurrentie het sterkst was, maar dan heeft bijv. Senna nadeel van Prost, Prost van Senna en komen Clark en Schumacher er waarschijnlijk redelijk goed uit.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 22:02

*zet een respec nigga smiley inbouwen op de wishlist voor Cav*. ;)

Rob, als het alleen een budget kwestie was, reden de Toyota's nu ook op kop i.p.v. te moeten vechten om de eerste kwalificatie te overleven, net als Red Bull.
Ferrari heeft een groot budget ja, maar dat is voor een deel ook een sneeuwbaleffect. Met successen komen sponsoren komt geld komen successen etc.
Wie dat proces in gang heeft gezet mag je zelf bedenken.
Hint: het waren niet Berger en Alesi. :)

Het raceteam van Ferrari ontvangt trouwens geen cent van de autoverkoop poot, dat zijn gescheiden bedrijven.
Het budget komt puur van Marlboro, Vodafone, Shell en de prijzenpot van de FIA.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 sep 2006, 22:04

Uhuh, en Toyota dan? :roll:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 22:07

Kijk op zich zit er wel wat in, maar ik bedoel Schumi uit deze tijd in een auto uit die tijd, met een team van die tijd. Wat je ook zegt is dat Schumi beter getraind is, da's waar, maar ik zie een coureur graag in zijn tijd. Onze voeding is nu bijvoorbeeld ook beter en de overlevingskansen ook. Maakt dat de coureur nou beter of heeft ie gewoon meer hulpmiddeltjes? Het is maar net hoe je het bekijkt.

Als je het op jouw manier bekijkt zou je bijna kunnen zeggen dat de eerste coureur die 2/3 WK's achterelkaar binnenhaalt Schumacher verslagen heeft, dus je zult altijd een middenweg moeten kiezen en aan het eind gaat het toch meer op een mening lijken dan een feit.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2006, 22:13

Zou je Schumacher in 1976 zetten dan zou hij waarschijnlijk ook niet beter weten, maar wel dezelfde competitiedrang hebben ondanks het materiaal. Is rijden met de middelen die je hebt, en in het geval van Ferrari in 2006 zijn dat er nog al veel :mrgreen:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 22:13

Dennis Cavallino schreef:
Uhuh, en Toyota dan? :roll:
Ook weer zo'n dooddoener. Zonder een zak geld haal je de top niet, nooit. Dat je het mèt een zak nog kan verprutsen bewijst Toyota(de ezel dus) inderdaad(al zag het er eerst best goed uit), maar ik denk dat de zak geld die Ferrari krijgt nog veel groter is(van sponsors FIA, Marlboro en sigarettengeld ;) van de andere rest).

Plaats reactie