Hoi Niels, leuk dat je meedenkt!
Er zijn echter nu 2 TB-kits voor de 2.2 in ontwikkeling.
1 daarvan wordt/werd gebruikt in een Belgische/Duitse? cup met astra's/vectra's met dezelfde 2.2 motor. Kronenburg (niet de lulligste) heeft die kit ontwikkeld voor die cup en ze gaan nu met Hitec (die nu ook een compressorkit voor de 2.2 te koop heeft) die kit voor de speedster pasklaar maken. Hitec maakt de hardware passend en Kronenburg past de software aan zodat het vermogen iets afneemt (van 220 naar 200pk) en de emissie-eisen gehaald worden.
Die TB-kit zou ongeveer 4500euro moeten gaan kosten (incl inbouw).
De compressorkit kan je al in 3 stages krijgen:
stage 1: 210pk
stage 2: 250pk (toevoeging andere uitlaat en een chargecooler)
stage 3: 290pk (toerenbegrenzer gaat omhoog en internals worden versterkt)
De prijzen voor die kitjes liggen ongeveer op 5500-7500-9000 euro (kan er iets naast zitten...).
In de UK is een speedster-specialist bezig om samen met euhhhh, shit hoe heet die UK-toko ookalweer die DE specialist schijnt te zijn op het gebied van TB

, ook een TB kit voor de 2.2 te ontwikkelen. Ze zijn er al een jaar mee bezig en dit schijnt een erg mooie kit te worden.
230pk wordt nu genoemd. De prijs van dit geintje gaat inderdaad meer dan 6K kosten...
De compressorkit met 250pk heb ik al gereden en weet dus uit ervaring dat het motorkarakter ongeveer hetzelfde blijft. Met het verschil dat hij keihard doorloopt op hoge toeren en voordat je het weet je in de toerenbegrenzer hangt

.
Echter bij tussengas bv blijft het een tam motortje die een stuk vinniger zou op mogen pakken, zoals bijvoorbeeld de oude E30 M3 van Markk waar ik het weekend een stukje in gereden heb.
Ik heb er alle vertrouwen in dat dat met een TB wel aardig gaat lukken.