ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Iemand toevallig ervaring met beide wielen?
Volgens mij zijn de DTC's wat lichter. Zitten daar nog andere nadelen aan, bijvoorbeeld zijn die TD wielen merkbara sterker?
Volgens mij zijn de DTC's wat lichter. Zitten daar nog andere nadelen aan, bijvoorbeeld zijn die TD wielen merkbara sterker?
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Wat ik een pre vind van ATS is dat ze de DTC helemaal op maat (size, aantal gaats/centerlock, Offset, hub) voor je kunnen afmaken, daar de TD's alleen in standaard maten geleverd worden. Een set met verschillende specs, zodat je bijv. niet met spacers hoeft te werken.
Mocht je een contactpersoon nodig hebben...
Mocht je een contactpersoon nodig hebben...
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Is die team dynamics velg die velg die onder veel rallyevo's zitten? Want ik (en een aantal mensen met mij) lees (lezen) regelmatig van 1 team die al meerdere sets (..) in de alubak gemieterd hebben omdat ze nogal slap zijn voor rallygebruik.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Ik heb die ATS maar wat moet ik erover vertellen? ze rollen prima
Nee, lekker licht, stijf, prima velg.. via http://www.beekautoracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee, lekker licht, stijf, prima velg.. via http://www.beekautoracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Die Team Dynamics worden in de Miata scene ook wel gebruikt, maar staan niet bekend om hun sterkte.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
ATS-DTC's zijn zeer populair in de Opel Speedster wereld. Met name in Duitsland en Nederland. De Team Dynamics voornamelijk in Engeland bij de VX220 rijders ...
ATSjes bevallen me prima, maar van wat ik er zo over gelezen en gezien heb zijn ze gevoelig voor verbuigen bij forse impact. En check ze meteen als je ze binnenkrijgt op hoogteslag en randbeschadigingen.
Ik heb ze in de maat 7,5x17 en 9,0x17 op de Speedster, met steek, ET enz op maat gemaakt. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik prima. En het verschil in onafgeveerde massa is gigantisch goed te voelen via verbeterde wegligging.
SteV6
ATSjes bevallen me prima, maar van wat ik er zo over gelezen en gezien heb zijn ze gevoelig voor verbuigen bij forse impact. En check ze meteen als je ze binnenkrijgt op hoogteslag en randbeschadigingen.
Ik heb ze in de maat 7,5x17 en 9,0x17 op de Speedster, met steek, ET enz op maat gemaakt. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik prima. En het verschil in onafgeveerde massa is gigantisch goed te voelen via verbeterde wegligging.
SteV6
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Wat moest je hier voor betalen als ik het vragen mag? (desnoods per pb)SteV6 schreef:
Ik heb ze in de maat 7,5x17 en 9,0x17 op de Speedster, met steek, ET enz op maat gemaakt. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik prima. En het verschil in onafgeveerde massa is gigantisch goed te voelen via verbeterde wegligging.
SteV6
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Tsk, ik woon toch niet in Engeland?
Voor een bmw hoeft bert niet bang te zijn voor standaard fabrikaat volgens mij. Daar is geen special order voor nodig. En je hoort het. Van beide kanten slappe velgjes. Kies dan maar de mooiste. Een ats dtc staat leuk op een speedster, maar google maar eens naar een e36 op die wielen. Blegh!

Voor een bmw hoeft bert niet bang te zijn voor standaard fabrikaat volgens mij. Daar is geen special order voor nodig. En je hoort het. Van beide kanten slappe velgjes. Kies dan maar de mooiste. Een ats dtc staat leuk op een speedster, maar google maar eens naar een e36 op die wielen. Blegh!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Tom, setjes voor de speedster staan te koop voor iets van 800 euri, bijv. bij http://www.moto-concept.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Neem aan dat ze voor jouw wagen niet anders kosten?
btw, mooie achterdeur!
Neem aan dat ze voor jouw wagen niet anders kosten?
btw, mooie achterdeur!

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Nee Allen, je woont niet in Engeland, maar je rijdt wel BMW, dat dan weer wel
Prijs komt aardig in de buurt. Ik heb ze via een groupbuy voor nog enkele tientjes minder, toen via http://www.dempert-automotive.de" onclick="window.open(this.href);return false;
ATS voor de consument bestaat dacht ik niet meer, vorig jaar hadden ze serieuze financiële problemen. De motorsportafdeling draait nog wel ... En gelukkig hebben wij geen TÜV of andere ongein, dus dat is in NL geen probleem.
SteV6

Prijs komt aardig in de buurt. Ik heb ze via een groupbuy voor nog enkele tientjes minder, toen via http://www.dempert-automotive.de" onclick="window.open(this.href);return false;
ATS voor de consument bestaat dacht ik niet meer, vorig jaar hadden ze serieuze financiële problemen. De motorsportafdeling draait nog wel ... En gelukkig hebben wij geen TÜV of andere ongein, dus dat is in NL geen probleem.
SteV6
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Hm nou dat valt tegen. Ik wil namelijk 17x9 ET40 rondom en de meesten gaan niet naar 9J, behalve ATS en TD dus, van de populaire velgen in elk geval. Volgens mij levert TD elke gewenste ET tussen 15 en 45 oid. En ATS kan dat dus ook, maat voering komt dus wel goed. Andere pre is dat ze in zwart leverbaar zijn, maar dat is bij beiden ook zo.allen schreef:Tsk, ik woon toch niet in Engeland?![]()
Voor een bmw hoeft bert niet bang te zijn voor standaard fabrikaat volgens mij. Daar is geen special order voor nodig. En je hoort het. Van beide kanten slappe velgjes. Kies dan maar de mooiste. Een ats dtc staat leuk op een speedster, maar google maar eens naar een e36 op die wielen. Blegh!
Qua mooi geloof ik het wel Beiden staan namelijk niet verkeerd Imho (denk even zwart bij de eerste):
Bljiven dus alleen sterkte en gewicht over. Beiden zijn dus zo te horen niet zo sterk

Als ATS dan toch lichter is (TD zet op hun site dat 17x9 wielen zo'n 9,5 KG per stuk wegen, ATS is 8,8 volgens wheelweights.net) dan is de keus wel snel klaar denk ik.
Wa ik me dan alleen nog afvraag, als ATS een motorsport en een consumenten afdeling heeft, zit er dan ook nog verschil in die wielen of is het alleen het wel of niet hebben van TUV ?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Bert, het oog wil ook wat. Pak dat extra gewicht van de Pro Race nou maar!!!
Want op een bmw staan ATS wielen zo sjonneh

Want op een bmw staan ATS wielen zo sjonneh

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
De ATS wielen vind ik persoonlijk mooier, zowel onder een BMW als een Speedster.allen schreef:Bert, het oog wil ook wat. Pak dat extra gewicht van de Pro Race nou maar!!!![]()
Want op een bmw staan ATS wielen zo sjonneh
Michel
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
De Team Dynamics Pro Race 1.2 staan er om bekend zeer breekbaar te zijn. In de rally zijn er veel voorbeelden van een uitgescheurd hart.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
@Bert, niet iedereen kan geloof ik die motorsport versie leveren, ik wilde ook zwart maar heb ze laten poedercoaten, want die waren niet standaard in het zwart te krijgen.

17inch 6,6kilo per stuk 8) via Beek
17inch 6,6kilo per stuk 8) via Beek
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
@Hans: Heb jij aandelen/lopende rekening bij Beek? 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Ha die Bert, waarom neem je niet een paar mooie O.Z velgen kijk eens op hun site staan de gewichten ook bij en er zitten wat hele lichte wielen tussen...Bert ///M3 schreef:Hm nou dat valt tegen. Ik wil namelijk 17x9 ET40 rondom en de meesten gaan niet naar 9J, behalve ATS en TD dus, van de populaire velgen in elk geval. Volgens mij levert TD elke gewenste ET tussen 15 en 45 oid. En ATS kan dat dus ook, maat voering komt dus wel goed. Andere pre is dat ze in zwart leverbaar zijn, maar dat is bij beiden ook zo.allen schreef:Tsk, ik woon toch niet in Engeland?![]()
Voor een bmw hoeft bert niet bang te zijn voor standaard fabrikaat volgens mij. Daar is geen special order voor nodig. En je hoort het. Van beide kanten slappe velgjes. Kies dan maar de mooiste. Een ats dtc staat leuk op een speedster, maar google maar eens naar een e36 op die wielen. Blegh!
Bljiven dus alleen sterkte en gewicht over. Beiden zijn dus zo te horen niet zo sterkMaar dat is een beetje inherent aan licht gewicht denk ik.
Als ATS dan toch lichter is (TD zet op hun site dat 17x9 wielen zo'n 9,5 KG per stuk wegen, ATS is 8,8 volgens wheelweights.net) dan is de keus wel snel klaar denk ik.
Wa ik me dan alleen nog afvraag, als ATS een motorsport en een consumenten afdeling heeft, zit er dan ook nog verschil in die wielen of is het alleen het wel of niet hebben van TUV ?
http://www.ozracing.com/at-team/wheels/ ... leggera/en" onclick="window.open(this.href);return false;
bij sommige velgen staat dit dus het moet er zijn>>
je kan ze zelfs af fabriek in de kleuren:Dedicated BMW application for 17” diameter 8.5 and 9x17" available from February 2008
-Titanium Tech
-Matt Black
-Matt Blue
-Red
-Orange
-Race Gold
-Race White
kopen...
maar het type schijnbaar voor de BMW is deze waar ze ook 9j x 17inch van hebben>>
http://www.ozracing.com/at-team/wheels/ ... era-hlt/en" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
OZ had ik idd al gekeken maar die zijn meestal ook flink aan de prijs. Aangezien ik minstens 2 sets moet hebben tikt dat dan lekker aan natuurlijk. Zelfde waarom ik ze eigenlijk vanaf fabriek zwart wil, anders komt daar nog een aardig kostenplaatje voor poedercoaten overheen. Plus volgens mij is 17x9J ET40 bij hun ook niet echt een populaire maat lol. Misschien dat die HLT er inmiddels al zijn.
@Hans: 6,6
Dat schiet wel lekker op. Zijn dat de 17x7,5's? Wat was jij kwijt voor de motorsport versie bij Beek? (mag ook per PB)
@Hans: 6,6

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Hans, heb jij een grotere foto van jouw oude ATS-en? Volgens mij heb jij de "street" versie en niet de "race" versie.
Daar zit namelijk nog wat (gewichts)verschil tussen. Bij de race versie is het hart wat verder uitgedraaid, zoals bij die van mij te zien is:

Daar zit namelijk nog wat (gewichts)verschil tussen. Bij de race versie is het hart wat verder uitgedraaid, zoals bij die van mij te zien is:
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
ATS DTC 9.0x17 per stuk voor € 208,-Bert ///M3 schreef:OZ had ik idd al gekeken maar die zijn meestal ook flink aan de prijs. Aangezien ik minstens 2 sets moet hebben tikt dat dan lekker aan natuurlijk. Zelfde waarom ik ze eigenlijk vanaf fabriek zwart wil, anders komt daar nog een aardig kostenplaatje voor poedercoaten overheen. Plus volgens mij is 17x9J ET40 bij hun ook niet echt een populaire maat lol. Misschien dat die HLT er inmiddels al zijn.
@Hans: 6,6Dat schiet wel lekker op. Zijn dat de 17x7,5's? Wat was jij kwijt voor de motorsport versie bij Beek? (mag ook per PB)
Gr Aad
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Maik schreef:Hans, heb jij een grotere foto van jouw oude ATS-en? Volgens mij heb jij de "street" versie en niet de "race" versie.
Daar zit namelijk nog wat (gewichts)verschil tussen. Bij de race versie is het hart wat verder uitgedraaid, zoals bij die van mij te zien is:
Groter heb ik hem niet.. is idd 17/ 7,5j
Geen idee wat ze kosten heb ze namelijk in bruikleen 8) Ik heb nog geen aandelen Tristan

Wat Aad zegt klopt volgens mij wel..
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
http://www.oz-racing.de/at-team/wheels/ ... ita-hlt/de" onclick="window.open(this.href);return false;
bert 6.4kg in 8x17
bert 6.4kg in 8x17
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Oef die zijn wel heel erg nice



-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Yep. CSL achterwielen gaan ook om de haverklap aan de binnenkant krom. En om nou te zeggen dat die "billig sein"....... Licht is zwak, maar je zou bijna op een meerdelig wiel gaan rijden zodat je gewoon een rand kan vernieuwen. Maar waarom in vredesnaam 9J rondom? Juist dat gaat krom! Heb een paar CSL's gereden met achterwielen rondom en vind het simpelweg k*t. Ja er is meer grip. Ten koste van rust in de auto, stuurgevoel, en precisie. No thanks!Bert ///M3 schreef: Bljiven dus alleen sterkte en gewicht over. Beiden zijn dus zo te horen niet zo sterkMaar dat is een beetje inherent aan licht gewicht denk ik.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2
Ligt bij mij aan de bandenmaat Steve. Die is bij mij 240/610/17 rondom, aanbevolen velgbreedte door Yokohama motorsport 9J.
Vaag trouwens dat jij daar stuurprecisie mee verliest, die zou namelijk beter moeten zijn, zo heb ik dat ook op mijn andere M3 ervaren met 235/40/17 straatbanden, die stuurde naar mijn idee ook beter met 8,5J voor. Voornamelijk omdat de zijwang stijver is op een bredere velg. Ik heb daar nu gewoon de originele 17x7,5 voorwielen op en dan zie je dat de 235 band gewoon breder is als de velg
Maar hij is dan wel gevoeliger voor sporing idd.
(Ik heb ondertussen nog steeds geen wielen besteld omdat ik eerst wil weten hoe 240 rondom rijd dat terzijde)
Vaag trouwens dat jij daar stuurprecisie mee verliest, die zou namelijk beter moeten zijn, zo heb ik dat ook op mijn andere M3 ervaren met 235/40/17 straatbanden, die stuurde naar mijn idee ook beter met 8,5J voor. Voornamelijk omdat de zijwang stijver is op een bredere velg. Ik heb daar nu gewoon de originele 17x7,5 voorwielen op en dan zie je dat de 235 band gewoon breder is als de velg

Maar hij is dan wel gevoeliger voor sporing idd.
(Ik heb ondertussen nog steeds geen wielen besteld omdat ik eerst wil weten hoe 240 rondom rijd dat terzijde)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], RJK en 4 gasten