ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Bert ///M3

ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2

Bericht door Bert ///M3 » 02 dec 2008, 17:14

Iemand toevallig ervaring met beide wielen?

Volgens mij zijn de DTC's wat lichter. Zitten daar nog andere nadelen aan, bijvoorbeeld zijn die TD wielen merkbara sterker?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: ATS DTC vs Team Dynamics Pro Race 1.2

Bericht door indobesar » 02 dec 2008, 18:19

Wat ik een pre vind van ATS is dat ze de DTC helemaal op maat (size, aantal gaats/centerlock, Offset, hub) voor je kunnen afmaken, daar de TD's alleen in standaard maten geleverd worden. Een set met verschillende specs, zodat je bijv. niet met spacers hoeft te werken.

Mocht je een contactpersoon nodig hebben...

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 02 dec 2008, 19:26

Is die team dynamics velg die velg die onder veel rallyevo's zitten? Want ik (en een aantal mensen met mij) lees (lezen) regelmatig van 1 team die al meerdere sets (..) in de alubak gemieterd hebben omdat ze nogal slap zijn voor rallygebruik.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 02 dec 2008, 20:00

Ik heb die ATS maar wat moet ik erover vertellen? ze rollen prima :mrgreen:

Nee, lekker licht, stijf, prima velg.. via http://www.beekautoracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

L@urens

Bericht door L@urens » 02 dec 2008, 20:27

Die Team Dynamics worden in de Miata scene ook wel gebruikt, maar staan niet bekend om hun sterkte.

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 dec 2008, 20:33

ATS-DTC's zijn zeer populair in de Opel Speedster wereld. Met name in Duitsland en Nederland. De Team Dynamics voornamelijk in Engeland bij de VX220 rijders ...

ATSjes bevallen me prima, maar van wat ik er zo over gelezen en gezien heb zijn ze gevoelig voor verbuigen bij forse impact. En check ze meteen als je ze binnenkrijgt op hoogteslag en randbeschadigingen.

Ik heb ze in de maat 7,5x17 en 9,0x17 op de Speedster, met steek, ET enz op maat gemaakt. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik prima. En het verschil in onafgeveerde massa is gigantisch goed te voelen via verbeterde wegligging.

SteV6

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 02 dec 2008, 20:56

SteV6 schreef:
Ik heb ze in de maat 7,5x17 en 9,0x17 op de Speedster, met steek, ET enz op maat gemaakt. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik prima. En het verschil in onafgeveerde massa is gigantisch goed te voelen via verbeterde wegligging.

SteV6
Wat moest je hier voor betalen als ik het vragen mag? (desnoods per pb)

allen

Bericht door allen » 02 dec 2008, 20:59

Tsk, ik woon toch niet in Engeland? :mrgreen:

Voor een bmw hoeft bert niet bang te zijn voor standaard fabrikaat volgens mij. Daar is geen special order voor nodig. En je hoort het. Van beide kanten slappe velgjes. Kies dan maar de mooiste. Een ats dtc staat leuk op een speedster, maar google maar eens naar een e36 op die wielen. Blegh!

allen

Bericht door allen » 02 dec 2008, 21:01

Tom, setjes voor de speedster staan te koop voor iets van 800 euri, bijv. bij http://www.moto-concept.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Neem aan dat ze voor jouw wagen niet anders kosten?

btw, mooie achterdeur! :wink:

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 dec 2008, 21:16

Nee Allen, je woont niet in Engeland, maar je rijdt wel BMW, dat dan weer wel :bag:

Prijs komt aardig in de buurt. Ik heb ze via een groupbuy voor nog enkele tientjes minder, toen via http://www.dempert-automotive.de" onclick="window.open(this.href);return false;

ATS voor de consument bestaat dacht ik niet meer, vorig jaar hadden ze serieuze financiële problemen. De motorsportafdeling draait nog wel ... En gelukkig hebben wij geen TÜV of andere ongein, dus dat is in NL geen probleem.

SteV6

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 dec 2008, 13:16

allen schreef:Tsk, ik woon toch niet in Engeland? :mrgreen:

Voor een bmw hoeft bert niet bang te zijn voor standaard fabrikaat volgens mij. Daar is geen special order voor nodig. En je hoort het. Van beide kanten slappe velgjes. Kies dan maar de mooiste. Een ats dtc staat leuk op een speedster, maar google maar eens naar een e36 op die wielen. Blegh!
Hm nou dat valt tegen. Ik wil namelijk 17x9 ET40 rondom en de meesten gaan niet naar 9J, behalve ATS en TD dus, van de populaire velgen in elk geval. Volgens mij levert TD elke gewenste ET tussen 15 en 45 oid. En ATS kan dat dus ook, maat voering komt dus wel goed. Andere pre is dat ze in zwart leverbaar zijn, maar dat is bij beiden ook zo.

Qua mooi geloof ik het wel Beiden staan namelijk niet verkeerd Imho (denk even zwart bij de eerste):
Afbeelding

Afbeelding

Bljiven dus alleen sterkte en gewicht over. Beiden zijn dus zo te horen niet zo sterk :mrgreen: Maar dat is een beetje inherent aan licht gewicht denk ik.

Als ATS dan toch lichter is (TD zet op hun site dat 17x9 wielen zo'n 9,5 KG per stuk wegen, ATS is 8,8 volgens wheelweights.net) dan is de keus wel snel klaar denk ik.

Wa ik me dan alleen nog afvraag, als ATS een motorsport en een consumenten afdeling heeft, zit er dan ook nog verschil in die wielen of is het alleen het wel of niet hebben van TUV ?

allen

Bericht door allen » 03 dec 2008, 13:26

Bert, het oog wil ook wat. Pak dat extra gewicht van de Pro Race nou maar!!! :mrgreen:
Want op een bmw staan ATS wielen zo sjonneh :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 03 dec 2008, 13:52

allen schreef:Bert, het oog wil ook wat. Pak dat extra gewicht van de Pro Race nou maar!!! :mrgreen:
Want op een bmw staan ATS wielen zo sjonneh :bag:
De ATS wielen vind ik persoonlijk mooier, zowel onder een BMW als een Speedster.

Michel

Mark

Bericht door Mark » 03 dec 2008, 16:07

De Team Dynamics Pro Race 1.2 staan er om bekend zeer breekbaar te zijn. In de rally zijn er veel voorbeelden van een uitgescheurd hart.

Hans R

Bericht door Hans R » 03 dec 2008, 16:08

@Bert, niet iedereen kan geloof ik die motorsport versie leveren, ik wilde ook zwart maar heb ze laten poedercoaten, want die waren niet standaard in het zwart te krijgen.

Afbeelding

17inch 6,6kilo per stuk 8) via Beek

Tristan

Bericht door Tristan » 03 dec 2008, 16:10

@Hans: Heb jij aandelen/lopende rekening bij Beek? :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 dec 2008, 16:22

Bert ///M3 schreef:
allen schreef:Tsk, ik woon toch niet in Engeland? :mrgreen:

Hm nou dat valt tegen. Ik wil namelijk 17x9 ET40 rondom en de meesten gaan niet naar 9J, behalve ATS en TD dus, van de populaire velgen in elk geval. Volgens mij levert TD elke gewenste ET tussen 15 en 45 oid. En ATS kan dat dus ook, maat voering komt dus wel goed. Andere pre is dat ze in zwart leverbaar zijn, maar dat is bij beiden ook zo.

Bljiven dus alleen sterkte en gewicht over. Beiden zijn dus zo te horen niet zo sterk :mrgreen: Maar dat is een beetje inherent aan licht gewicht denk ik.

Als ATS dan toch lichter is (TD zet op hun site dat 17x9 wielen zo'n 9,5 KG per stuk wegen, ATS is 8,8 volgens wheelweights.net) dan is de keus wel snel klaar denk ik.

Wa ik me dan alleen nog afvraag, als ATS een motorsport en een consumenten afdeling heeft, zit er dan ook nog verschil in die wielen of is het alleen het wel of niet hebben van TUV ?
Ha die Bert, waarom neem je niet een paar mooie O.Z velgen kijk eens op hun site staan de gewichten ook bij en er zitten wat hele lichte wielen tussen...

http://www.ozracing.com/at-team/wheels/ ... leggera/en" onclick="window.open(this.href);return false;

bij sommige velgen staat dit dus het moet er zijn>>
Dedicated BMW application for 17” diameter 8.5 and 9x17" available from February 2008
je kan ze zelfs af fabriek in de kleuren:

-Titanium Tech
-Matt Black
-Matt Blue
-Red
-Orange
-Race Gold
-Race White

kopen...

maar het type schijnbaar voor de BMW is deze waar ze ook 9j x 17inch van hebben>>

http://www.ozracing.com/at-team/wheels/ ... era-hlt/en" onclick="window.open(this.href);return false;

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 dec 2008, 17:43

OZ had ik idd al gekeken maar die zijn meestal ook flink aan de prijs. Aangezien ik minstens 2 sets moet hebben tikt dat dan lekker aan natuurlijk. Zelfde waarom ik ze eigenlijk vanaf fabriek zwart wil, anders komt daar nog een aardig kostenplaatje voor poedercoaten overheen. Plus volgens mij is 17x9J ET40 bij hun ook niet echt een populaire maat lol. Misschien dat die HLT er inmiddels al zijn.

@Hans: 6,6 :shock: Dat schiet wel lekker op. Zijn dat de 17x7,5's? Wat was jij kwijt voor de motorsport versie bij Beek? (mag ook per PB)

Maik

Bericht door Maik » 03 dec 2008, 21:23

Hans, heb jij een grotere foto van jouw oude ATS-en? Volgens mij heb jij de "street" versie en niet de "race" versie.
Daar zit namelijk nog wat (gewichts)verschil tussen. Bij de race versie is het hart wat verder uitgedraaid, zoals bij die van mij te zien is:

Afbeelding

Aad

Bericht door Aad » 03 dec 2008, 23:19

Bert ///M3 schreef:OZ had ik idd al gekeken maar die zijn meestal ook flink aan de prijs. Aangezien ik minstens 2 sets moet hebben tikt dat dan lekker aan natuurlijk. Zelfde waarom ik ze eigenlijk vanaf fabriek zwart wil, anders komt daar nog een aardig kostenplaatje voor poedercoaten overheen. Plus volgens mij is 17x9J ET40 bij hun ook niet echt een populaire maat lol. Misschien dat die HLT er inmiddels al zijn.

@Hans: 6,6 :shock: Dat schiet wel lekker op. Zijn dat de 17x7,5's? Wat was jij kwijt voor de motorsport versie bij Beek? (mag ook per PB)
ATS DTC 9.0x17 per stuk voor € 208,-

Gr Aad

Hans R

Bericht door Hans R » 04 dec 2008, 10:58

Maik schreef:Hans, heb jij een grotere foto van jouw oude ATS-en? Volgens mij heb jij de "street" versie en niet de "race" versie.
Daar zit namelijk nog wat (gewichts)verschil tussen. Bij de race versie is het hart wat verder uitgedraaid, zoals bij die van mij te zien is:

Afbeelding
Afbeelding

Groter heb ik hem niet.. is idd 17/ 7,5j
Geen idee wat ze kosten heb ze namelijk in bruikleen 8) Ik heb nog geen aandelen Tristan :lol:
Wat Aad zegt klopt volgens mij wel..

Andre

Bericht door Andre » 02 feb 2009, 16:03

http://www.oz-racing.de/at-team/wheels/ ... ita-hlt/de" onclick="window.open(this.href);return false;

bert 6.4kg in 8x17

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 feb 2009, 16:24

Oef die zijn wel heel erg nice :) :)

steve smith

Bericht door steve smith » 02 feb 2009, 16:46

Bert ///M3 schreef: Bljiven dus alleen sterkte en gewicht over. Beiden zijn dus zo te horen niet zo sterk :mrgreen: Maar dat is een beetje inherent aan licht gewicht denk ik.
Yep. CSL achterwielen gaan ook om de haverklap aan de binnenkant krom. En om nou te zeggen dat die "billig sein"....... Licht is zwak, maar je zou bijna op een meerdelig wiel gaan rijden zodat je gewoon een rand kan vernieuwen. Maar waarom in vredesnaam 9J rondom? Juist dat gaat krom! Heb een paar CSL's gereden met achterwielen rondom en vind het simpelweg k*t. Ja er is meer grip. Ten koste van rust in de auto, stuurgevoel, en precisie. No thanks!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 feb 2009, 17:00

Ligt bij mij aan de bandenmaat Steve. Die is bij mij 240/610/17 rondom, aanbevolen velgbreedte door Yokohama motorsport 9J.

Vaag trouwens dat jij daar stuurprecisie mee verliest, die zou namelijk beter moeten zijn, zo heb ik dat ook op mijn andere M3 ervaren met 235/40/17 straatbanden, die stuurde naar mijn idee ook beter met 8,5J voor. Voornamelijk omdat de zijwang stijver is op een bredere velg. Ik heb daar nu gewoon de originele 17x7,5 voorwielen op en dan zie je dat de 235 band gewoon breder is als de velg :lol:

Maar hij is dan wel gevoeliger voor sporing idd.

(Ik heb ondertussen nog steeds geen wielen besteld omdat ik eerst wil weten hoe 240 rondom rijd dat terzijde)

Plaats reactie