Bericht
door Joy » 29 nov 2008, 20:07
Vandaag even bij Bas wat spullen opgehaald die ik had uitgebouwd. In de ochtend klonk de start niet van harte. Accu even doorgemeten en die was half overleden. Meteen vernieuwd. Demo-set van AST gezien, nu met los van elkaar instelbare ingaande EN uitgaande slag zonder externe reservoirs. Mooi spul.
Daarna nog even een ritje gedaan in de M3 sedan van Bas. Erg fijne aandrijflijn, is vanuit de 318is binnen 10 seconden weer gewend. Motor klinkt lekker en heeft een prettige vermogensopbouw. Maar ook deze auto zou ik niet lang kunnen rijden in standaard vorm. De elektrische stoelen zitten op hun laagste stand nog veel te hoog (en ze wegen lood) en de remmen mogen wat happiger (blokjes vervangen). Verder voelt de auto best log (1470 kg kentekengewicht) als je daarna even in de 318is stapt.
Kwa power 1-0, maar als je lekker aan het sturen gaat is de 318is echt een stuk fijner. De M3 zou ik proberen zoveel lichter te maken als mogelijk is, denk dat het motorblok dan een stuk beter tot zijn recht komt evenals het insturen. En een korter diff om wat meer levendigheid te krijgen.