Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door HSR » 28 nov 2008, 13:24

Aernoudt schreef::) Fuller TS bak is ff wennen voor de meeste mensen in het begin, daarna wil je niet anders meer (icm een voertuig met zo veel koppel) of je wilt het nooit meer :mrgreen: . Val zelf in de eerste categorie.

Hobby trucker? :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Niels » 28 nov 2008, 13:40

Wat een hoop gelöl om een beetje rechtuit branden, ik dacht dat we op :df: zaten :P

Robin
Berichten: 55108
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Robin » 28 nov 2008, 13:44

Nou vooruit dan maar Niels, een gouwe ouwe:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Niels » 28 nov 2008, 14:09

:lol:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Aernoudt » 28 nov 2008, 14:44

hugo schreef:[...

Hobby trucker? :D
Vriend van mij heeft een transport bedrijf, wel zo handig als je dan zelf alle rijbewijzen hebt + ccvb (chauffeurs diploma), gevaarlijke goederentransport en geconditioneerd transport diploma :wink:

Soms ook handig om een aantal auto's (in 1 keer dus) ergens naar toe te kunnen brengen bijvoorbeeld :lol:

Geweldig filmpje trouwens Robin :thumbup:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Sperdy » 28 nov 2008, 15:27

lol robin, jij maakt nog eens vrienden 'around the globe..' Ingewikkelde posts eignelijk, ik kan er niet echt soep van maken, maar jullie zijn het vogens mij niet met elkaar eens.. :)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Erik K. » 28 nov 2008, 15:56

CW waarde van de e39 M5 is ik meen 0,29
Erg goed dus. Ik denk niet dat de M3 beter is.

Robin
Berichten: 55108
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Robin » 28 nov 2008, 16:05

Erik K. schreef:CW waarde van de e39 M5 is ik meen 0,29
Erg goed dus. Ik denk niet dat de M3 beter is.

Erik, daar waren we al uit dus dat laten we rusten. Dikkere //Ms hebben een hogere luchtweerstand dan de standaardmodellen.

E39 540i=0,29 inderdaad. E39 M5:0,32
E90 316i=0,26 E90 330i zal wel 0,29 zijn, E90 M3=0,31

fwiw. Dus dat zal 't probleem niet zijn(mocht't al 'n probleem zijn), het'probleem'met de E90 M3 is dat ie soms wat tam aanvoelt tussen 3 en 5000rpm. te lineair.

Maar ok, daar waren we al uit dus wat mij (en Dennis?)betreft klaar.
:mrgreen:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Andre » 28 nov 2008, 16:06

haha 335 vs m3 discussie.

Tuurlijk is een 3 liter turbo makkelijk op m3 snelheid te krijgen. Tuurlijk kost dat minder. Maar rij die geschipte 335i maar op een hete dag lekker op het circuit kijk dan na een aantal ronden maar eens naar de olie temp. Ik had al met de standaard 135i een vrij hoge olie temp wanneer je er even aan trok.

Maar de sensatie is 8400 rpm en mega throttle respons van de M3. En al heeft een 3.0 turbo 950 pk en koppel van 6000 nm dan boeit het me nog geen reet.

Ik heb het zelf al gemerkt dat het 135i koppel op nat weer al onbruikbaar is laat staan een geschipte 3 liter. Atmo motoren zijn verreweg de mooiste techniek. Turbo s zijn alleen lekker in 4wd rally specials. Voor de rest zie ik er weinig in tenzij je een koppel rijder bent. Maar neem dan maar een lekkere turbo diesel.

Ik zou het heel jammer vinden dat de atmo motoren compleet zouden verdwijnen. Het zijn qua techniek zulke mooie motoren. De klank van de ferrari v12 f1 motor. De klank van de M3 DTM motor. Simpelweg pure porno.

Robin
Berichten: 55108
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Robin » 28 nov 2008, 16:22

Da's waar:


Wie nu nog over 'n Veyron/335i/GT2/997Turbo/Nissan GTR begint......na 't zien en horen van dit filmpje...... :twisted:





























....die vind ik niet meer lief. :cry:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Erik K. » 28 nov 2008, 19:19

Robin schreef:
Erik K. schreef:CW waarde van de e39 M5 is ik meen 0,29
Erg goed dus. Ik denk niet dat de M3 beter is.

Erik, daar waren we al uit dus dat laten we rusten.
Oeps even te snel (overheen) gelezen :oops:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Andre » 28 nov 2008, 20:56

robin i rest my case.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Aernoudt » 28 nov 2008, 21:24

14.000 rpm Alfa V6 sound (kippenvel !):


Er gaat niets boven non-turbo motoren op het gebied van sound/beleving :thumbup:
Toegift: http://www.youtube.com/watch?v=txG0cTx4VeI" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 55108
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Robin » 28 nov 2008, 21:35

Die F40 LM biturbo klinkt anders wél super met Jaques Laffitte achter 't stuur.

Dit is ook prachtig:

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Tom » 28 nov 2008, 21:54

GEIL :love: :love: :love:

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Peter pwr » 28 nov 2008, 23:34

In een tunnel is het geluid niet realistisch alles klinkt dan heel heftig met een open uitlaat. Zo'n Ferrari heeft echt geen tunnel nodig voor een mooi geluid

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Hielke » 29 nov 2008, 10:26

Robin schreef:Als een M3 E9x al 'buslengtes' wegloopt bij een M3 CSL en een Carrera 997S dan wil ,ik wel eens een test zien tussen een 997GT3 en een 997S, dat moet gewoon 'straatlengtes' zijn :mrgreen:
Robin, ik heb je al eens eerder gezegd dat ik toen in die "test" 997S aan het cruisen was! :P

M3 is in de E90 en E92 een supersportieve limousine geworden met een fantastische balans als je op 100% bochten aanvalt. 997GT3 is echter een rasechte sportwagen. Qua beleving op een veel hoger level.

Waarom zou een GT3 trouwens niet dagelijks inzetbaar zijn? Ja, als je met meer dan 1 passagier op weg wilt houdt het op. Of heel veel over hoge verkeersdrempels moet rijden. Dan maar een stukje om.

Robin
Berichten: 55108
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Robin » 29 nov 2008, 11:14

Vraag dat maar aan Kris, Hylke. :mrgreen:

Ik MOET echt in zó'n ding proefrije een 997(niet 996) GT3, graag!

Robin
Berichten: 55108
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Robin » 29 nov 2008, 11:45

http://www.m5board.com/vbulletin/e90-m3 ... 335-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Maik » 30 nov 2008, 12:20

Nog even een kleine bijdrage van mij aan dit topic:

http://www.autojunk.nl/clips/view/149094" onclick="window.open(this.href);return false;

Om nog even het mooie van NA te onderstrepen :)
Laser uitlaatje denk ik? :bag:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Sperdy » 30 nov 2008, 13:33

Andre schreef:Ik had al met de standaard 135i een vrij hoge olie temp wanneer je er even aan trok.
Ja Andre, had ik ook met die standaard 135i. Paar keer plankgas en je zat zo op de 120* olietemp, en eigenlijk bij normaal rijden op de snelweg stond die temp meter ook ergens tussen de 100 en 120*. En de temperatuur zakte ook heel langzaam naar omlaag. Maar dat is dus een heeeeeeeeel stuk verbetert met die Schnitsel chip, da's niet normaal meer. Weet niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen maar scheelt gemiddeld 30 to 40* koelere olietemp. Ook bij vollast komt ie niet meer boven de 95-100* uit. Bij normaal rijden ergens rond de 80. Volgens mij heb ik geen grotere oliekoeler (zal eens vragen, maar weet wel zeker van niet). Het verbaasde mij dus wel hoe heet die olie werd eigenlijk met een standaard 135i.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Bram » 30 nov 2008, 14:00

Ferdinand schreef:ja(!) cijfertjes, en dan nu over de ACS1.35i:

(Uit EVO nr.66 2008) 0 - 200: 16.73s :lol:
(Uit Sport Auto nr. 8 2008) 0 - 200: 17.7s :?
(Uit het dagelijkse leven met mij als bestuurder) 0 - 200: 34s :nerd:

Da's dan duidelijk, EVO heeft gelijk :banaan:

Potver, die Porsche Cayman S!!
http://www.youtube.com/watch?v=hEN14y7L ... re=related
Wat revt die 135i langzaam zeg, vergelijkbaar met mijn Polo 1.4D uit 1993 :P

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 30 nov 2008, 14:02

partyondude schreef:
Ferdinand schreef:ja(!) cijfertjes, en dan nu over de ACS1.35i:

(Uit EVO nr.66 2008) 0 - 200: 16.73s :lol:
(Uit Sport Auto nr. 8 2008) 0 - 200: 17.7s :?
(Uit het dagelijkse leven met mij als bestuurder) 0 - 200: 34s :nerd:

Da's dan duidelijk, EVO heeft gelijk :banaan:

Potver, die Porsche Cayman S!!
http://www.youtube.com/watch?v=hEN14y7L ... re=related
Wat revt die 135i langzaam zeg, vergelijkbaar met mijn Polo 1.4D uit 1993 :P
lol. Dat heet 'efiency dynamics'.. niet te veel rev. wel power.... of zo iets

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Bram » 30 nov 2008, 14:19

Mmm ok. Lekker dan :? :lol:

Geluid van de GT3 is inderdaad porno, ik prijs mezelf gelukkig dat ik één dag in de 996 GT3 MKII van Jan over Spa mocht boenderen, vergeet ik m'n leven niet meer!

Wat een auto is dat zeg :shock:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3

Bericht door Aernoudt » 30 nov 2008, 18:03

Dat is zeker geen straf nee :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten