In het EVO car of the year nummer staat een foto van een witte GT2 daar heb ik volgens mij 10 minuten naar zitten staren wat een ding
Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Dat sowieso. Rijden in zo'n ding lijkt me leuker (hoewel ik ook wel weer iemand ben van de gadgets
) of in elk geval indrukwekkender. Maar ik vind hem ook gewoon mooier, als je zo veel geld voor een auto uitgeven gaat dan wil het oog ook wat
In het EVO car of the year nummer staat een foto van een witte GT2 daar heb ik volgens mij 10 minuten naar zitten staren wat een ding
In het EVO car of the year nummer staat een foto van een witte GT2 daar heb ik volgens mij 10 minuten naar zitten staren wat een ding
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
+1 (daarboven ook nog de looks, de GT-R kan ik niet bepaald fraai vinden)Tristan schreef:Zowiezo als je van trills houdt en niet snel uitgekeken wil raken op een auto. Zoals vaker gezegd, de limiet van de GT-R wordt makkelijk gehaald, hoef je geen Schumi voor te zijn. GT2 daarin tegen verreist opperste concentratie, stuurmanskunsten en lef. Dus met een GT2 ga je samen stapje voor stapje verder ontwikkelen, dat maakt het leuk en uitdagend. Dus ook al was de GT-R sneller, voor mij zou de GT2 de auto zijn.
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat Porsche hier met een GT2 moet schermen om te bewijzen dat ze betere auto's bouwen dan Datsun.
Een rijtje met GT2, LP560, scuderia en dan ......een GT-R die net zo veel kost als een M3.
Als ik voor die keuze stond dan zou het nooit de GT-R worden. Maar een rijtje als 911 C2, M3, RS4, Z06 is een heel ander verhaal. Dan zou ik zwichten voor of de GT-R of de Z06.
De GT-2 is de uber porsche, maar ik ben niet de held die daarmee op een kletsnatte ring gaat rijden.
Een rijtje met GT2, LP560, scuderia en dan ......een GT-R die net zo veel kost als een M3.
Als ik voor die keuze stond dan zou het nooit de GT-R worden. Maar een rijtje als 911 C2, M3, RS4, Z06 is een heel ander verhaal. Dan zou ik zwichten voor of de GT-R of de Z06.
De GT-2 is de uber porsche, maar ik ben niet de held die daarmee op een kletsnatte ring gaat rijden.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Yup, ben toch al geen fan van de playstation.
Dus doe mij maar de GT2. Is toch veel leuker dan dat alles voor je geregeld wordt..
Leuk hoor, dat je weet hoeveel PK je gebruikt, met hoeveel G-krachten je zojuist die bocht genomen hebt.. Neh, doe mij maar gewoon rijden.
Ook al zou het langzamer dan met de GT-R zijn.
En ik vind de Porsche ook mooier.
Dus doe mij maar de GT2. Is toch veel leuker dan dat alles voor je geregeld wordt..
Leuk hoor, dat je weet hoeveel PK je gebruikt, met hoeveel G-krachten je zojuist die bocht genomen hebt.. Neh, doe mij maar gewoon rijden.
Ook al zou het langzamer dan met de GT-R zijn.
En ik vind de Porsche ook mooier.
- Mark 320iS
- Berichten: 2914
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Precies! Het is natuurlijk een geweldig compliment dat de GT-R in dat rijtje genoemd wordt. Kwa prijs moet je een GT-R echter vergelijken met de 997 C2 en niet met de GT2, de C2 verslaat ie natuurlijk met gemak.Francisco schreef:Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat Porsche hier met een GT2 moet schermen om te bewijzen dat ze betere auto's bouwen dan Datsun.
Een rijtje met GT2, LP560, scuderia en dan ......een GT-R die net zo veel kost als een M3.
Als ik voor die keuze stond dan zou het nooit de GT-R worden. Maar een rijtje als 911 C2, M3, RS4, Z06 is een heel ander verhaal. Dan zou ik zwichten voor of de GT-R of de Z06.
De GT-2 is de uber porsche, maar ik ben niet de held die daarmee op een kletsnatte ring gaat rijden.
-
E60 M5
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Een tweedegraads vergelijking door zoiets als een ronde tijd vs een zeer grote range massa/vermogen waardes is bij voorhand verre van correct.Niet als je het aan de data fit.
Statistisch of op de blote oog? Betrouwbaarheidsintervallen?De GT-R is zeker abnormaal afwijkend
Hoewel, als kg/pk verhouding nagenoeg geheel bepalend is voor de rondetijd dan zou de GT-R, volgens jouw data, een 25% hogere vermogen moeten hebben (bij gelijkblijvend massa). Dus ca. 600 pk.
Er is een gerucht dat Nissan met een 600 pk versie zal komen http://www.worldcarfans.com/9081110.032 ... with-600hp" onclick="window.open(this.href);return false;
Geelhoed schreef:Niet als je het aan de data fit.E60 M5 schreef:Je grafiek laat duidelijk zien dat er veel meer factoren dan alleen kg/kW verhouding van invloed zijn op een ronde tijd.
Er had ook een andere lijntje in getekend kunnen worden
De Koenigsegg zonder TG spoiler is duidelijk afwijkend, en dat is met die spoiler rechtgetrokken.
De GT-R is zeker abnormaal afwijkend
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Zoals al eerder gezegd: geniale stunt van Nissan: al die aandacht = mega reclame voor niks !
Ook al komt er uiteindelijk uit dat de GT2 echt wat sneller is, gezien de prijs van de GT-R is dt makkelijk te verantwoorden. Volgens mij lachen ze zich daar in Japan helemaal een breuk !
Ook al komt er uiteindelijk uit dat de GT2 echt wat sneller is, gezien de prijs van de GT-R is dt makkelijk te verantwoorden. Volgens mij lachen ze zich daar in Japan helemaal een breuk !
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Mijn chebyshev polynomen vonden dat een tweede graads niets zou toevoegen aan de fit. (0.05 als dat je wat zegt.) Dus dit is gewoon een rechte lijn.E60 M5 schreef:
Een tweedegraads vergelijking door zoiets als een ronde tijd vs een zeer grote range massa/vermogen waardes is bij voorhand verre van correct.
bijna twee standaard deviaties.De GT-R is zeker abnormaal afwijkend
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ha, die Dutch;Dutch schreef:En laten we wel wezen: eind jaren zestig deden F1-auto's nog 8 minuten over een rondje. 't Is sowieso ongelooflijk dat dat nu kan met een auto met deuren, een radio en airconditioning.
Was in die tijd niet een stuk Südschleife in het GP-parcours opgenomen? Ik meen me te herinneren dat die oude F1's altijd rondes van zo'n 23km aflegden.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
De rondetijden uit de zestiger jaren en eerder zijn moeilijk te vergelijken omdat de baan toen nog veel hobbeliger was. De F1 auto's reden toen nog met een totale veerweg van een 20 cm en die hadden ze ook nodig, nu is dat nog een kleine 8 cm of zo. Veel Kuppen zijn afgevlakt waardoor de riskante en tijdrovende jumps zijn verminderd, wegdek vlakker gemaakt baan hier en daar verbreed enz,
De Südschleife werd niet gebruikt voor de GP
Een overzicht:
Nordschleife incl. GP track, 22.810 km (22.835 km as from 1930):
6:58.60 -- 195.36 km/h - Ferrari 312 B3, Niki Lauda, German GP 1975
7:00.80 -- 195.36 km/h - Ferrari 312 B3, Niki Lauda, German GP 1974
7:06.40 -- 192.80 km/h - Ferrari 312 B3, Clay Regazzoni, German GP 1975
7:06.51 -- 192.74 km/h - Maurer MM82 BMW/Heidegger F2, Stefan Bellof, 04/1982
7:07.00 -- 192.01 km/h - Tyrell 006, Jackie Stewart, German GP 1973
7:07.00 -- 192.01 km/h - Ferrari 312 B2 ´72, Jacky Ickx, German GP 1972
7:08.59 -- 191.81 km/h - Ford Capri Turbo, Klaus Niedzwiedz, TGP 1982
7:10.80 -- 190.82 km/h - Matra-Simca MS670B, Larousse/Pecarolo, 1000km 1974
7:10.80 -- 190.82 km/h - Tyrell P34, Jody Scheckter, German GP 1976
7:11.10 -- 190.69 km/h - Tyrell 007, Jody Scheckter, German GP 1974
7:11.40 -- 190.56 km/h - Surtees TS14A, Carlso Pace, German GP, 1973
7:12.80 -- 189.94 km/h - Matra-Simca MS670B, Beltoise/Cevert, 1000km 1973
7:13.60 -- 189.59 km/h - Ferrari 312 B2 �72, Jacky Icks, German GP 1971
7:16.57 -- 188.30 km/h - Ford C100, Klaus Ludwig/Manfed Winkelhock, 1000km 1982
7:19.00 -- 187.26 km/h - Tyrell 003, Jackie Stewart, German GP 1971
7:20.10 -- 186.79 km/h - Tyrell 002, Fancois Cevert, German GP 1971
7:22.01 -- 185.98 km/h - Ford Capri Turbo, Manfred Winkelhock, DRM Eifelrennen 1981
7:25.99 -- 184.07 km/h - Porsche 936 `80, Bob Wollek, TGP 1982
7:28.13 -- 183.44 km/h - Porsche 936 `82, Rolf Stommelen, DRM Eifelrennen 1982
7:31.40 -- 180.95 km/h - Porsche 917/10 TC, Willy Kauhsen, 300km 1973
7:34.30 -- 180.95 km/h - Porsche 908/3-6 Turbo, Reinhold Joest, 04/1978
7:34.30 -- 180.95 km/h - Porsche 917/10 TC, Emerson Fittipaldi, 300km 1974
7:36.00 -- 180.95 km/h - Porsche 917/10 TC, Willy Kauhsen, 300km 1972
7.36.10 -- 180.28 km/h - Porsche 908/3 Turbo, Rolf Stommelen, 1000m 1974
7:37.30 -- 179.75 km/h - Porsche 935, Klaus Ludwig, ADAC Eifelrennen 1979
7:37.90 -- 179.59 km/h - Porsche 935/2, Bob Wollek, ADAC Eifelrennen 1978
7:40.10 -- 178.67 km/h - Porsche 935/2, Bob Wollek, ADAC Eifelrennen 1977
7:40.50 -- 178.52 km/h - Porsche 935/2, Toine Hezemans, ADAC Eifelrennen 1978
7:42.10 -- 177.25 km/h - Braham BT26A, Jacky Ickx, German GP 1969
7:44.40 -- 177.02 km/h - McLaren M20 Chevrolet, Helmut Kelleners, 300km 1974
7:50.60 -- 174.68 km/h - Chevron B21 Ford, John Burton, 500km 1972
7:51.00 -- 174.54 km/h - Porsche 935, Rolf Stommelen, ADAC 300km 1977
7:55.90 -- 172.50 km/h - BMW M1 Procar, 470 PS/1020 kg, Marc Surer http://www.supercars.net/PitLane?viewTh ... tID=161022" onclick="window.open(this.href);return false;
7:56.00 -- 172.70 km/h - TWR Jaguar XJ-S, T.Wakinshaw/Chuck Nickolson, TGP 1983
7:56.10 -- 172.665 km/h - Ferrari 312 PB, Tim Schenken/Ronnie Pertersen, 1000km 1972
7:58.00 -- 172.08 km/h - Schnitzer BMW 2002 Turbo, 400 hp, Albrecht Krebs, DRM Eifelrennen 1977
7:59.23 -- 171.54 km/h - Porsche 935, Rolf Stommelen, DRM Eifelrennen 1980
8:03.60 -- 169.99 km/h - BMW Junior Team 320i, 320 hp, Marc Surer, DRM Eifelrennen 1977
8:04.10 -- 169.81 km/h - Lotus 49, Jim Clark, German GP 1967
8:10.40 -- 167.63 km/h - Porsche 934 Turbo, Toine Hezemans, DRM GP 1976
8:10.90 -- 167.46 km/h - BMW 3.0 CSL, Hans-Joachim Stuck, TGP 1974
8:11.10 -- 167.39 km/h - Hohmann Racing BMW 320i, Ronnie Petersen, DRM 300km 1977
8:12.30 -- 166.98 km/h - Faltz-Alpina BMW 3.0 CSL, Kelleners/Grohs, TGP 1975
8:13.70 -- 166.51 km/h - Porsche 934 Turbo, Helmut Kelleners, DRM Eifelrennen 1967
8:15.10 -- 166.04 km/h - Eagle T1G, Dan Gurney, German GP 1967
8:16.50 -- 165.39 km/h - Lotus 33, Jim Clark, German GP 1966
8:17.00 -- 165.40 km/h - BMW 3.0 CSL, H.P. Joisten/N. Lauda, 6hrs 9173
8:17.80 -- 165.14 km/h - Alpina BMW 3.0 CSL, Niki Lauda, TGP 1973
8:18.60 -- 164.87 km/h - Porsche Carrera, John Fitzpatrick, Eifelrennen 1975
8:19.70 -- 164.51 km/h - Schnitzer BMW 3.0 CSL 4V, John Fitzpatrick, TGP 1975
8:22.30 -- 163.68 km/h - Suzuki 500, Marco Lucinello, German Moto GP 1980
8:22.70 -- 163.12 km/h - Lotus 33, Jim Clark, German GP 1965
8:27.80 -- 161.89 km/h - BMW 3.0 CSL, Harald Menzel, DRM German GP 1973
8:29.00 -- 161.51 km/h - Luigi BMW 3.0 CSL, Hans-Joachim Stuck, TGP 1976
8:29.80 -- 161.25 km/h - Jaguar XJ12 5.3 Group C, John Fitzpatrick, TGP 1977
8:30.40 -- 161.06 km/h - Luigi BMW 3.0 CSL, Fitzpatrick/Grano, TGP 1978
8:33.50 -- 160.09 km/h - Porsche Carrerar RSR, Toine Hezemans, DTM Eifelrennen 1973
8:38.10 -- 158.67 km/h - Luigi BMW 3.0 CSL, John Fitzpatrick, TGP 1978
8:38.40 -- 158.22 km/h - Ferrari 158, John Surtess, German GP 1964
8:38.60 -- 158.52 km/h - Ford Capri RS 2600, Hans-Joachim Stuck, Eiefelpokal 500km 1972
8:41.10 -- 157.76 km/h - Ford Capri RS 2600, Stuck/Glemser, TGP 1972
8:45.80 -- 156.17 km/h - Lotus 25, Jim Clark, Gemran GP, 1963
8:47.00 -- 155.82 km/h - Ferrari 156 `63, John Surtees, German GP 1963
8:47.20 -- 155.76 km/h - Porsche 804, Dan Gurney, German GP 1962
8:49.00 -- 155.23 km/h - Cooper T81, John Surtess, German GP 1966
8:51.00 -- 154.81 km/h - Ford Capri RS 2600, Jochen Mass, TGP 1972
8:54.60 -- 154.60 km/h - Eggenberger BMW 320i, Kelleners/Mueller jr., ETCC 1980
8:54.90 -- 153.68 km/h - Ford Capri RS 2600, Stommelen/Roig, ETCC 1971
8:55.20 -- 153.43 km/h - Ferrari 156, Phil Hill, German GP 1961
8:57.62 -- 152.91 km/h - AMG Mercedes 450 SLC, Joerg Denzel, ETCC 1980
8:58.00 -- 152.80 km/h - Ford Capri RS 2600, Rolf Stommelen, ETCC 1971
8:59.70 -- 152.32 km/h - Ford Capri RS, Hans-Joachim Stuck, DRM Eifelrennen 1972
9:00.20 -- 152.18 km/h - Eggenberger BMW 320, Kelleners/Mueller, ADAC 4hrs
9:02.00 -- 151.35 km/h - TWR Jaguar XJ-S, Tom Walkinshaw
9:04.00 -- 151.11 km/h - Ferrari 312, Jacky Ickx, German GP 1968
9:07.00 -- 150.44 km/h - BRM ?67 Chevrolet, Howden Ganzey, 300km 1972
9:09.20 -- 149.53 km/h - Vanwall, Stirling Moss, German GP 1958
9:13.10 -- 148.47 km/h - Ferrari 250P, John Surtess/Willy Mairesse, 1000km 1963
9:14.00 -- 148.22 km/h - Ferrari 246, Mike Hawthorn, German GP 1958
9:15.80 -- 147.74 km/h - Ferrari Dino 246 SP, Phil Hill, 1000km 1961
9:17.40 -- 145.34 km/h - Maserati 250F, Juan Manuel Fangio, German GP 1957
9:36.60 -- 142.75 km/h - Porsche 911 L, Helmut Kelleners, TGP 1968
9:37.40 -- 142.22 km/h - Ferrari 250 TR ´59, Tony Brooks/Jean Behra, 1000km 1959
9:41.60 -- 141.19 km/h - Lancia-Ferrari D50, Juan Manuel Fangio, German GP 1956
9:43.10 -- 140.83 km/h - Ferrari 250 TR ´58, Mike Hawthorn/Peter Collins, 1000km 1958
9:43.10 -- 140.83 km/h - Mercedes-Benz, Hermann Lang, Gemran GP 1939
9:43.50 -- 140.73 km/h - Maserati 450 S, Stirling Moss/J.M. Fangio, 1000km 1957
9:43.60 -- 140.71 km/h - Porsche 718 RS 60, J. Bonnier/O. Gendebien, 1000km 1960
9:46.20 -- 140.08 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, German GP 1937
9:48.40 -- 139.56 km/h - Mercedes-Benz, Manfed von Brauchitz, German GP 1938
9:50.10 -- 139.156 km/h - Mercedes W196, Juan Manuel Fangio, German GP 1954
9:51:70 -- 138.93 km/h - McNamara Formula V, 65hp, Helmut Marko, Formula V 1969
9:52.20 -- 138.66 km/h - Mercedes-Benz, Hermann Lang, Eifelrennen 1939
9:54.00 -- 138.24 km/h - Mercedes-Benz, Hermann Lang, Eifelrennen 1939
9:55.10 -- 137.99 km/h - Mercedes W196, Karl Kling, German GP 1954
9:55.80 -- 137.83 km/h - Alfa Romeo 159, Juan Manuel Fangio, German GP 1951
9:55.80 -- 137.83 km/h - Ferrari 375, Alberto Ascari, German GP 1951
9:56.00 -- 137.71 km/h - Ferrari 500, Alberto Ascari, German GP 1953
9:56.30 -- 137.71 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, Eifelrennen 1937
9:57.00 -- 137.55 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, Eifelrennen 1937
9:58.90 -- 137.11 km/h - BMW 2000 Ti, Hubert Hahne, ETCC 1966
9.59:70 -- 136.93 km/h - Alfa Romeo 1600 GTA, Andrea de AdamichTeodore Zecoli, ETCC 1966
9:59.80 -- 136.91 km/h - Ferrari 500, Alberto Ascari, German GP 1953
10:03.60 -- 136.04 km/h - Ferrari 860 Monza, J.M. Fangio/Eugenio Castelletti, 1000km race 1956
10:04.40 -- 135.86 km/h - Ferrari 500, Alberto Ascari, German GP 1952
10:04.80 -- 135.77 km/h - Fiat Abarth 1000S, Hans Hermann/Vittorio Venturi, 500km race 1963
10:09.10 -- 134.82 km/h - Mercedes-Benz, Richard Searman, German GP 1938
10:10.80 -- 134,44 km/h - Ford Lotus Cortina, John Whitemore/Jack Sears ETCC 1965
10:12.20 -- 134.13 km/h - BRM P57, Graham Hill, German GP 1962
10:20.90 -- 132.25 km/h - Mercedes 300 SE, Eugen Boehringer/Dieter Glemser, ETCC 1965
10:23.00 -- 131.81 km/h - Lancia D24, RobertMnazon/Piero Taruffi, 1000km race 1953
10:24.20 -- 131.55 km/h - Mercedes-Benz, Rudolf Cracciola, German GP 1939
10:25.60 -- 131.26 km/h - Fiat Abarth 1000 Bialbero, 500 km race 1962
10:31.00 -- 118.85 km/h - Opel Corsa 1.4L Group 3, CHC lap record 1999
10:31.30 -- 130.07 km/h - Mercedes 300SE, Eugen Boehringer, ETCC 1963
10:32.00 -- 129.93 km/h - Mercedes Benz, Manfred von Brauchitz, German GP 1935
10:43.80 -- 127.55 km/h - Auto Union, Hans Stuck, German GP 1935
10:49.40 -- 126.45 km/h - Alfa Romeo Tipo-B P83, Tazio Nuvolari, German GP 1932
11:05.00 -- 123.48 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, Eifelrennen 1935
11:25.00 -- 119.88 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, Eifelrenenn 1936
11:48.00 -- 115.98 km/h - Bugatti T51, Achille Varzi, German GP 1932
15:06.00 -- 112.31 km/h - Bugatti T35C, Louis Chiron, German GP 1929
15:13.20 -- 111.24 km/h - Mercedes SS, Rudolf Caracciola, German GP 1928
15:51.60 -- 106.93 km/h - Mercedes S, Christian Werner, German GP 1927
De Südschleife werd niet gebruikt voor de GP
Een overzicht:
Nordschleife incl. GP track, 22.810 km (22.835 km as from 1930):
6:58.60 -- 195.36 km/h - Ferrari 312 B3, Niki Lauda, German GP 1975
7:00.80 -- 195.36 km/h - Ferrari 312 B3, Niki Lauda, German GP 1974
7:06.40 -- 192.80 km/h - Ferrari 312 B3, Clay Regazzoni, German GP 1975
7:06.51 -- 192.74 km/h - Maurer MM82 BMW/Heidegger F2, Stefan Bellof, 04/1982
7:07.00 -- 192.01 km/h - Tyrell 006, Jackie Stewart, German GP 1973
7:07.00 -- 192.01 km/h - Ferrari 312 B2 ´72, Jacky Ickx, German GP 1972
7:08.59 -- 191.81 km/h - Ford Capri Turbo, Klaus Niedzwiedz, TGP 1982
7:10.80 -- 190.82 km/h - Matra-Simca MS670B, Larousse/Pecarolo, 1000km 1974
7:10.80 -- 190.82 km/h - Tyrell P34, Jody Scheckter, German GP 1976
7:11.10 -- 190.69 km/h - Tyrell 007, Jody Scheckter, German GP 1974
7:11.40 -- 190.56 km/h - Surtees TS14A, Carlso Pace, German GP, 1973
7:12.80 -- 189.94 km/h - Matra-Simca MS670B, Beltoise/Cevert, 1000km 1973
7:13.60 -- 189.59 km/h - Ferrari 312 B2 �72, Jacky Icks, German GP 1971
7:16.57 -- 188.30 km/h - Ford C100, Klaus Ludwig/Manfed Winkelhock, 1000km 1982
7:19.00 -- 187.26 km/h - Tyrell 003, Jackie Stewart, German GP 1971
7:20.10 -- 186.79 km/h - Tyrell 002, Fancois Cevert, German GP 1971
7:22.01 -- 185.98 km/h - Ford Capri Turbo, Manfred Winkelhock, DRM Eifelrennen 1981
7:25.99 -- 184.07 km/h - Porsche 936 `80, Bob Wollek, TGP 1982
7:28.13 -- 183.44 km/h - Porsche 936 `82, Rolf Stommelen, DRM Eifelrennen 1982
7:31.40 -- 180.95 km/h - Porsche 917/10 TC, Willy Kauhsen, 300km 1973
7:34.30 -- 180.95 km/h - Porsche 908/3-6 Turbo, Reinhold Joest, 04/1978
7:34.30 -- 180.95 km/h - Porsche 917/10 TC, Emerson Fittipaldi, 300km 1974
7:36.00 -- 180.95 km/h - Porsche 917/10 TC, Willy Kauhsen, 300km 1972
7.36.10 -- 180.28 km/h - Porsche 908/3 Turbo, Rolf Stommelen, 1000m 1974
7:37.30 -- 179.75 km/h - Porsche 935, Klaus Ludwig, ADAC Eifelrennen 1979
7:37.90 -- 179.59 km/h - Porsche 935/2, Bob Wollek, ADAC Eifelrennen 1978
7:40.10 -- 178.67 km/h - Porsche 935/2, Bob Wollek, ADAC Eifelrennen 1977
7:40.50 -- 178.52 km/h - Porsche 935/2, Toine Hezemans, ADAC Eifelrennen 1978
7:42.10 -- 177.25 km/h - Braham BT26A, Jacky Ickx, German GP 1969
7:44.40 -- 177.02 km/h - McLaren M20 Chevrolet, Helmut Kelleners, 300km 1974
7:50.60 -- 174.68 km/h - Chevron B21 Ford, John Burton, 500km 1972
7:51.00 -- 174.54 km/h - Porsche 935, Rolf Stommelen, ADAC 300km 1977
7:55.90 -- 172.50 km/h - BMW M1 Procar, 470 PS/1020 kg, Marc Surer http://www.supercars.net/PitLane?viewTh ... tID=161022" onclick="window.open(this.href);return false;
7:56.00 -- 172.70 km/h - TWR Jaguar XJ-S, T.Wakinshaw/Chuck Nickolson, TGP 1983
7:56.10 -- 172.665 km/h - Ferrari 312 PB, Tim Schenken/Ronnie Pertersen, 1000km 1972
7:58.00 -- 172.08 km/h - Schnitzer BMW 2002 Turbo, 400 hp, Albrecht Krebs, DRM Eifelrennen 1977
7:59.23 -- 171.54 km/h - Porsche 935, Rolf Stommelen, DRM Eifelrennen 1980
8:03.60 -- 169.99 km/h - BMW Junior Team 320i, 320 hp, Marc Surer, DRM Eifelrennen 1977
8:04.10 -- 169.81 km/h - Lotus 49, Jim Clark, German GP 1967
8:10.40 -- 167.63 km/h - Porsche 934 Turbo, Toine Hezemans, DRM GP 1976
8:10.90 -- 167.46 km/h - BMW 3.0 CSL, Hans-Joachim Stuck, TGP 1974
8:11.10 -- 167.39 km/h - Hohmann Racing BMW 320i, Ronnie Petersen, DRM 300km 1977
8:12.30 -- 166.98 km/h - Faltz-Alpina BMW 3.0 CSL, Kelleners/Grohs, TGP 1975
8:13.70 -- 166.51 km/h - Porsche 934 Turbo, Helmut Kelleners, DRM Eifelrennen 1967
8:15.10 -- 166.04 km/h - Eagle T1G, Dan Gurney, German GP 1967
8:16.50 -- 165.39 km/h - Lotus 33, Jim Clark, German GP 1966
8:17.00 -- 165.40 km/h - BMW 3.0 CSL, H.P. Joisten/N. Lauda, 6hrs 9173
8:17.80 -- 165.14 km/h - Alpina BMW 3.0 CSL, Niki Lauda, TGP 1973
8:18.60 -- 164.87 km/h - Porsche Carrera, John Fitzpatrick, Eifelrennen 1975
8:19.70 -- 164.51 km/h - Schnitzer BMW 3.0 CSL 4V, John Fitzpatrick, TGP 1975
8:22.30 -- 163.68 km/h - Suzuki 500, Marco Lucinello, German Moto GP 1980
8:22.70 -- 163.12 km/h - Lotus 33, Jim Clark, German GP 1965
8:27.80 -- 161.89 km/h - BMW 3.0 CSL, Harald Menzel, DRM German GP 1973
8:29.00 -- 161.51 km/h - Luigi BMW 3.0 CSL, Hans-Joachim Stuck, TGP 1976
8:29.80 -- 161.25 km/h - Jaguar XJ12 5.3 Group C, John Fitzpatrick, TGP 1977
8:30.40 -- 161.06 km/h - Luigi BMW 3.0 CSL, Fitzpatrick/Grano, TGP 1978
8:33.50 -- 160.09 km/h - Porsche Carrerar RSR, Toine Hezemans, DTM Eifelrennen 1973
8:38.10 -- 158.67 km/h - Luigi BMW 3.0 CSL, John Fitzpatrick, TGP 1978
8:38.40 -- 158.22 km/h - Ferrari 158, John Surtess, German GP 1964
8:38.60 -- 158.52 km/h - Ford Capri RS 2600, Hans-Joachim Stuck, Eiefelpokal 500km 1972
8:41.10 -- 157.76 km/h - Ford Capri RS 2600, Stuck/Glemser, TGP 1972
8:45.80 -- 156.17 km/h - Lotus 25, Jim Clark, Gemran GP, 1963
8:47.00 -- 155.82 km/h - Ferrari 156 `63, John Surtees, German GP 1963
8:47.20 -- 155.76 km/h - Porsche 804, Dan Gurney, German GP 1962
8:49.00 -- 155.23 km/h - Cooper T81, John Surtess, German GP 1966
8:51.00 -- 154.81 km/h - Ford Capri RS 2600, Jochen Mass, TGP 1972
8:54.60 -- 154.60 km/h - Eggenberger BMW 320i, Kelleners/Mueller jr., ETCC 1980
8:54.90 -- 153.68 km/h - Ford Capri RS 2600, Stommelen/Roig, ETCC 1971
8:55.20 -- 153.43 km/h - Ferrari 156, Phil Hill, German GP 1961
8:57.62 -- 152.91 km/h - AMG Mercedes 450 SLC, Joerg Denzel, ETCC 1980
8:58.00 -- 152.80 km/h - Ford Capri RS 2600, Rolf Stommelen, ETCC 1971
8:59.70 -- 152.32 km/h - Ford Capri RS, Hans-Joachim Stuck, DRM Eifelrennen 1972
9:00.20 -- 152.18 km/h - Eggenberger BMW 320, Kelleners/Mueller, ADAC 4hrs
9:02.00 -- 151.35 km/h - TWR Jaguar XJ-S, Tom Walkinshaw
9:04.00 -- 151.11 km/h - Ferrari 312, Jacky Ickx, German GP 1968
9:07.00 -- 150.44 km/h - BRM ?67 Chevrolet, Howden Ganzey, 300km 1972
9:09.20 -- 149.53 km/h - Vanwall, Stirling Moss, German GP 1958
9:13.10 -- 148.47 km/h - Ferrari 250P, John Surtess/Willy Mairesse, 1000km 1963
9:14.00 -- 148.22 km/h - Ferrari 246, Mike Hawthorn, German GP 1958
9:15.80 -- 147.74 km/h - Ferrari Dino 246 SP, Phil Hill, 1000km 1961
9:17.40 -- 145.34 km/h - Maserati 250F, Juan Manuel Fangio, German GP 1957
9:36.60 -- 142.75 km/h - Porsche 911 L, Helmut Kelleners, TGP 1968
9:37.40 -- 142.22 km/h - Ferrari 250 TR ´59, Tony Brooks/Jean Behra, 1000km 1959
9:41.60 -- 141.19 km/h - Lancia-Ferrari D50, Juan Manuel Fangio, German GP 1956
9:43.10 -- 140.83 km/h - Ferrari 250 TR ´58, Mike Hawthorn/Peter Collins, 1000km 1958
9:43.10 -- 140.83 km/h - Mercedes-Benz, Hermann Lang, Gemran GP 1939
9:43.50 -- 140.73 km/h - Maserati 450 S, Stirling Moss/J.M. Fangio, 1000km 1957
9:43.60 -- 140.71 km/h - Porsche 718 RS 60, J. Bonnier/O. Gendebien, 1000km 1960
9:46.20 -- 140.08 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, German GP 1937
9:48.40 -- 139.56 km/h - Mercedes-Benz, Manfed von Brauchitz, German GP 1938
9:50.10 -- 139.156 km/h - Mercedes W196, Juan Manuel Fangio, German GP 1954
9:51:70 -- 138.93 km/h - McNamara Formula V, 65hp, Helmut Marko, Formula V 1969
9:52.20 -- 138.66 km/h - Mercedes-Benz, Hermann Lang, Eifelrennen 1939
9:54.00 -- 138.24 km/h - Mercedes-Benz, Hermann Lang, Eifelrennen 1939
9:55.10 -- 137.99 km/h - Mercedes W196, Karl Kling, German GP 1954
9:55.80 -- 137.83 km/h - Alfa Romeo 159, Juan Manuel Fangio, German GP 1951
9:55.80 -- 137.83 km/h - Ferrari 375, Alberto Ascari, German GP 1951
9:56.00 -- 137.71 km/h - Ferrari 500, Alberto Ascari, German GP 1953
9:56.30 -- 137.71 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, Eifelrennen 1937
9:57.00 -- 137.55 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, Eifelrennen 1937
9:58.90 -- 137.11 km/h - BMW 2000 Ti, Hubert Hahne, ETCC 1966
9.59:70 -- 136.93 km/h - Alfa Romeo 1600 GTA, Andrea de AdamichTeodore Zecoli, ETCC 1966
9:59.80 -- 136.91 km/h - Ferrari 500, Alberto Ascari, German GP 1953
10:03.60 -- 136.04 km/h - Ferrari 860 Monza, J.M. Fangio/Eugenio Castelletti, 1000km race 1956
10:04.40 -- 135.86 km/h - Ferrari 500, Alberto Ascari, German GP 1952
10:04.80 -- 135.77 km/h - Fiat Abarth 1000S, Hans Hermann/Vittorio Venturi, 500km race 1963
10:09.10 -- 134.82 km/h - Mercedes-Benz, Richard Searman, German GP 1938
10:10.80 -- 134,44 km/h - Ford Lotus Cortina, John Whitemore/Jack Sears ETCC 1965
10:12.20 -- 134.13 km/h - BRM P57, Graham Hill, German GP 1962
10:20.90 -- 132.25 km/h - Mercedes 300 SE, Eugen Boehringer/Dieter Glemser, ETCC 1965
10:23.00 -- 131.81 km/h - Lancia D24, RobertMnazon/Piero Taruffi, 1000km race 1953
10:24.20 -- 131.55 km/h - Mercedes-Benz, Rudolf Cracciola, German GP 1939
10:25.60 -- 131.26 km/h - Fiat Abarth 1000 Bialbero, 500 km race 1962
10:31.00 -- 118.85 km/h - Opel Corsa 1.4L Group 3, CHC lap record 1999
10:31.30 -- 130.07 km/h - Mercedes 300SE, Eugen Boehringer, ETCC 1963
10:32.00 -- 129.93 km/h - Mercedes Benz, Manfred von Brauchitz, German GP 1935
10:43.80 -- 127.55 km/h - Auto Union, Hans Stuck, German GP 1935
10:49.40 -- 126.45 km/h - Alfa Romeo Tipo-B P83, Tazio Nuvolari, German GP 1932
11:05.00 -- 123.48 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, Eifelrennen 1935
11:25.00 -- 119.88 km/h - Auto Union, Bernd Rosemeyer, Eifelrenenn 1936
11:48.00 -- 115.98 km/h - Bugatti T51, Achille Varzi, German GP 1932
15:06.00 -- 112.31 km/h - Bugatti T35C, Louis Chiron, German GP 1929
15:13.20 -- 111.24 km/h - Mercedes SS, Rudolf Caracciola, German GP 1928
15:51.60 -- 106.93 km/h - Mercedes S, Christian Werner, German GP 1927
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ha, die Dieseltourist;
Je hebt natuurlijk gelijk, de Grand Prixstrecke is wat anders dan de Südschleife. Maar het F1-parcours was dus wel zo'n twee kilometer langer dan de huidige Nordschleife. Dat plus alle verschillen die jij ook al opnoemt. Neemt niet weg dat het hard gegaan is met de ontwikkelingen. Maakt nieuwsgierig naar de tijden die er te halen zou zijn als er met een moderne F1 eens een serieuze poging (en niet zo'n publiciteitsritje als pas geleden) zou worden gedaan het rondenrecord scherp te stellen. Leuk klusje voor Der Schumi misschien?
Je hebt natuurlijk gelijk, de Grand Prixstrecke is wat anders dan de Südschleife. Maar het F1-parcours was dus wel zo'n twee kilometer langer dan de huidige Nordschleife. Dat plus alle verschillen die jij ook al opnoemt. Neemt niet weg dat het hard gegaan is met de ontwikkelingen. Maakt nieuwsgierig naar de tijden die er te halen zou zijn als er met een moderne F1 eens een serieuze poging (en niet zo'n publiciteitsritje als pas geleden) zou worden gedaan het rondenrecord scherp te stellen. Leuk klusje voor Der Schumi misschien?
-
Robin
- Berichten: 56569
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Hoi Hansv, zou leuk zijn. Maar dan niet met 'n F1 bak aub. Doe het dan met 'n GT1 of prototype bak, een Audi R10 of een Pug, neh laat maar niet 'n diesel, maar iig zo'n langstrecken LM endurance ding, een waardig opvolger van de 956 zo'n ding dus. Graag.Maar geen diesel. 
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ook opvallend:
10:49.40 -- 126.45 km/h - Alfa Romeo Tipo-B P83, Tazio Nuvolari, German GP 1932
15:51.60 -- 106.93 km/h - Mercedes S, Christian Werner, German GP 1927
Er werd elk jaar "1 minuut" gevonden
10:49.40 -- 126.45 km/h - Alfa Romeo Tipo-B P83, Tazio Nuvolari, German GP 1932
15:51.60 -- 106.93 km/h - Mercedes S, Christian Werner, German GP 1927
Er werd elk jaar "1 minuut" gevonden
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ha, die Robin;
Ook allemaal leuke en relevante informatie natuurlijk, maar ik zou wel eens willen weten wat er met een moderne F1-auto ècht mogelijk is op een ècht parcours.
Ook allemaal leuke en relevante informatie natuurlijk, maar ik zou wel eens willen weten wat er met een moderne F1-auto ècht mogelijk is op een ècht parcours.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
@ Hans.
De oude Nordschleife. Waar vroeger dus de F1 op werd verreden was in principe de Nordschleife zoals deze er nu bij ligt alleen dan met 2 rechte stukken en een bocht erbij. De rechte stukken lagen op het punt waar nu het rechte stuk van de huidige GP Strecke ligt. De bocht was de Südkehre, waar nu de Mercedes Arena is. En het andere rechte stuk leidde terug naar het inrijden van wat we nu kennen als T13. Hieronder een kaart. Het heette toen ook al de Nordschleife, omdat in die tijd ook de Südschleife er nog iets florisanter bij lag dan dat hij er nu bij ligt.

De oude Nordschleife. Waar vroeger dus de F1 op werd verreden was in principe de Nordschleife zoals deze er nu bij ligt alleen dan met 2 rechte stukken en een bocht erbij. De rechte stukken lagen op het punt waar nu het rechte stuk van de huidige GP Strecke ligt. De bocht was de Südkehre, waar nu de Mercedes Arena is. En het andere rechte stuk leidde terug naar het inrijden van wat we nu kennen als T13. Hieronder een kaart. Het heette toen ook al de Nordschleife, omdat in die tijd ook de Südschleife er nog iets florisanter bij lag dan dat hij er nu bij ligt.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik ben bang dat een huidige F1 auto er gewoon echt niet meer kan rijden. Die hebben niet genoeg ground clearance. En ze moeten wel zo laag zijn i.v.m. de downforce.Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Robin;
Ook allemaal leuke en relevante informatie natuurlijk, maar ik zou wel eens willen weten wat er met een moderne F1-auto ècht mogelijk is op een ècht parcours.
Misschien dat het eventueel kan met auto's die volgend jaar aan de start verschijnen. Die moeten minder vleugel en lage spoilers hebben. Het moet weer meer komen uit meganische grip, en ook uit slicks. Misschien dat het te doen is met een dergelijk F1 wagen.
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ha, die Jorrit;
15:06.00 -- 112.31 km/h - Bugatti T35C, Louis Chiron, German GP 1929
15:13.20 -- 111.24 km/h - Mercedes SS, Rudolf Caracciola, German GP 1928
15:51.60 -- 106.93 km/h - Mercedes S, Christian Werner, German GP 1927
Die vooruitgang was er wel, maar toch niet erg gelijkmatig. Ik denk dat er met name sinds de jaren dertig flinke sprongen zijn gemaakt.
Zal misschien ook met nieuwe reglementen te maken hebben.
15:06.00 -- 112.31 km/h - Bugatti T35C, Louis Chiron, German GP 1929
15:13.20 -- 111.24 km/h - Mercedes SS, Rudolf Caracciola, German GP 1928
15:51.60 -- 106.93 km/h - Mercedes S, Christian Werner, German GP 1927
Die vooruitgang was er wel, maar toch niet erg gelijkmatig. Ik denk dat er met name sinds de jaren dertig flinke sprongen zijn gemaakt.
Zal misschien ook met nieuwe reglementen te maken hebben.
-
Robin
- Berichten: 56569
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ik rij wel eens in GPL op de oude NS en ik vind het 'niet te doen' zo moeilijk qua smalheid en dan Flugplatz een beetje normaal nemen met zo'n ouwe 400pk sigaar op fietsbanden en 600kg. Terwijl de rest van de circuits weergaloos gaat met die karren.
Wat Mark ook zegt qua ground clearance etc.
Ik zelf zie echt liever een dikke Endurancebak, van wel merk dan ook die ff onder de 6 minuten rijdt.
Eigenlijk heb ik weinig met de huidige F1 toestanden....
Wat Mark ook zegt qua ground clearance etc.
Ik zelf zie echt liever een dikke Endurancebak, van wel merk dan ook die ff onder de 6 minuten rijdt.
Eigenlijk heb ik weinig met de huidige F1 toestanden....
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
http://www.youtube.com/watch?v=pFpbJz1WyeY" onclick="window.open(this.href);return false;
F1 op de Nordschleife
(vanaf 1:32 met name)
F1 op de Nordschleife
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Da's natuurlijk allemaal prima, die verzachtende omstandigheden. Maar mijn opmerking was meer bedoeld om het algemene beeld van vooruitgang te schetsen. Kortom: dat een gewone personenauto van nu een F1-auto van 40 jaar geleden kan bijhouden.Dieseltourist schreef:De rondetijden uit de zestiger jaren en eerder zijn moeilijk te vergelijken omdat de baan toen nog veel hobbeliger was. De F1 auto's reden toen nog met een totale veerweg van een 20 cm en die hadden ze ook nodig, nu is dat nog een kleine 8 cm of zo. Veel Kuppen zijn afgevlakt waardoor de riskante en tijdrovende jumps zijn verminderd, wegdek vlakker gemaakt baan hier en daar verbreed enz,
En qua grondspeling: de huidige LMP1's hebben die net zo min als de F1's. Of bedoel je geen prototype maar een GT1, Robin? Dus zeg een DBR9, MC12 GT1 of C6.R die met pakweg Lamy, Bertolini of Hezemans achter het stuur vol over die baan knalt?
Porsche zou trouwens eens een RS Spyder iets moeten opkrikken en dan met Romain Dumas of Timo Bernhard (of voor mijn part Verstappen) daar een tijd moeten neerzetten. Ik maak me sterk dat die daar sneller is dan een dieselprototype van Audi of Peugeot. En waarom niet? Al die Spyders staan nu toch werkloos te koop...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ik ben helemaal niet zo'n grote F1 fan meer......maar dit vind ik toch wel heel erg KICKEN !!!!!Aernoudt schreef:http://www.youtube.com/watch?v=pFpbJz1WyeY
F1 op de Nordschleife(vanaf 1:32 met name)
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
hmmm, "chebyshev polynomen", ergens wel bekend, maar wat waren het ook alweer...Geelhoed schreef:Mijn chebyshev polynomen vonden dat een tweede graads niets zou toevoegen aan de fit. (0.05 als dat je wat zegt.) Dus dit is gewoon een rechte lijn.E60 M5 schreef:
Een tweedegraads vergelijking door zoiets als een ronde tijd vs een zeer grote range massa/vermogen waardes is bij voorhand verre van correct.bijna twee standaard deviaties.De GT-R is zeker abnormaal afwijkend
het is ook alweer 10 jaar geleden dat ik mijn bul heb mogen ophalen...
frank
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Naar aanleiding van de post van Dieseltourist.
Ik vraag me af wat de rally-jongens voor elkaar krijgen, zie hier bijvoorbeeld Gilles Panizzi:
SteV6
Ik vraag me af wat de rally-jongens voor elkaar krijgen, zie hier bijvoorbeeld Gilles Panizzi:
SteV6
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Wat ik van insiders hoorde: best wel (teleurstellend) weinig. Ronde tijd van amper 9 minuten...SteV6 schreef:Naar aanleiding van de post van Dieseltourist.
Ik vraag me af wat de rally-jongens voor elkaar krijgen, zie hier bijvoorbeeld Gilles Panizzi:
...
SteV6
- Miesjel
- Berichten: 2241
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Ja inderdaad, hij schijnt nogal in de weg gereden te hebben 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Joost H. en 3 gasten
