Lotus Elise S2 135R
- Stéphane
Re: Lotus Elise
Over de kosten, ik doel met name op de kosten na aanschaf van mijn Elise in dit geval. Heeft bij mij ongeveer nog €3500 extra gekost aan allerlei grotere (radiateur) en kleinere (fuseekogels etc.) dingen. Verder is het inderdaad prima te doen qua running costs. Nu moet ik wel zeggen dat ik tot nog toe weinig er mee op circuit heb gereden, dus daar kan ik voor wat betreft de Elise nog weinig over zeggen.
- Stefan van Elst
Hoe bevallen de banden Stéphane?
Heeft een S1, al dan niet met dezelfde banden als jij eronder heb, ook last van onderstuur, of valt dat wel mee?
Heeft een S1, al dan niet met dezelfde banden als jij eronder heb, ook last van onderstuur, of valt dat wel mee?
-
Radiateur is denk een pechgevalletje. Zullen niet ieder jaar stuk gaan. Net als je fuseekogels. Maar denk dat vooral het eerstgenoemde even kostbaar is. Daarna zal het wel meevallen, lijkt mij iig. 

- Stéphane
De banden,Yokoham Advan Neova's dus, bevallen mij prima, althans op droog. Op nat merk ik nu dat ik wat minder grip en tractie heb, maar dat is inherent aan deze banden.Stefan van Elst schreef:Hoe bevallen de banden Stéphane?
Onderstuur heb ik eigenlijk totaal geen last van met de Elise. Dat gebeurt alleen wanneer je zo lomp hard een bocht induikt dat je ook onderstuur verdient als bestuurder

@Allen: Klopt. Is deels pech en deels achterstallig onderhoud. Zijn wel dingen (fuseekogels en wielllagers) die volgens Peter bij Van Sten op S1s wat kwetsbaarder zijn dan op de S2 bijvoorbeeld. En aangezien een Speedster meer S2 dan S1 is, verwacht ik dat het daarmee voor de S1 Elise (helaas) wat vaker voorkomt.
-
- Auto: M3P, 130i
Stephane, reactie is aan de late kant, maar prachtige foto's van Elise. 

- Stéphane
Dank jeindobesar schreef:Stephane, reactie is aan de late kant, maar prachtige foto's van Elise.

- Maik
gerard lubbe schreef:Oh, dan zijn mijn broeken een stuk te lang zeker.Ik heb als lengtemaat voor mijn broeken maatje 34, ik heb al gemerkt dat als mensen lengtemaat 36 hebben dat het echt niet meer gaat passen....
Een half maatje dan wel denk ik

Maar zit je nu echt optimaal in de speedster dan? Ik denk dat je knieen wel erg dicht bij je stuur (hoog dus) zitten? Ik kan mijn knieen nog onder het stuur door bewegen, dus tegen elkaar aan.
Dimitri, dit net z'n speedster verkocht heeft, was volgens mij ook iets langer dan ik, en hij past dus ook nog in een speedster.
Je moet dus gewoon echt even passen of je in een speedster of elise past, lengte en zelfs broekmaten zegt in ieder geval niet alles

Ontopic: mooie foto's Stephane!

- Stéphane
Dank je, Maik.
Net nog heel even klein beetje wat zitten spelen met kleur en contrast. Ik vind het net iets beter zo. Eerste versie:

En dit is dan de 2e versie. Kan zeker nog beter, maar ik ben niet zo'n Photoshop rommelaar eigenlijk. Ik heb daar gewoon het geduld niet voor

Net nog heel even klein beetje wat zitten spelen met kleur en contrast. Ik vind het net iets beter zo. Eerste versie:
En dit is dan de 2e versie. Kan zeker nog beter, maar ik ben niet zo'n Photoshop rommelaar eigenlijk. Ik heb daar gewoon het geduld niet voor

- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooi hoor.
- frank de jonge
Heel mooi Stephane
- HJ
Mijn foto's:
http://spots.autogespot.com/viewimages. ... 2008153401" onclick="window.open(this.href);return false;
http://spots.autogespot.com/viewimages. ... 2008153401" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stéphane
Uhm...freaky en grappig
Ik zat echt net naar die foto's te kijken. Eerlijk waar. Zie de reactie nu net maar 
Ook grappig trouwens, diezelfde fotograaf heeft mij van de zomer nog gespot in mijn Elise bij Dordrecht. En ook de Bentley Azure die van de week bij mij in de garage stond:

Ook grappig trouwens, diezelfde fotograaf heeft mij van de zomer nog gespot in mijn Elise bij Dordrecht. En ook de Bentley Azure die van de week bij mij in de garage stond:
- HJ
Ja, met dak erop. Ik maak zelf niet zoveel foto's en nu heb ik er een paar met dak. En dat dak staat best goed.
Zat er nog op van het wassen van de auto, je hebt bij Van Sten gezien hoe vies hij was.
Zat er nog op van het wassen van de auto, je hebt bij Van Sten gezien hoe vies hij was.
- Stéphane
Was niet serieus bedoeld, meer als grapje. Foto's zijn gewoon prima verder. Misschien volgend jaar met mooi weer een combi-sessie doen met de mijne eens?HJ schreef:Ja, met dak erop. Ik maak zelf niet zoveel foto's en nu heb ik er een paar met dak. En dat dak staat best goed.
-
Gave foto's Stephane!
- HJ
Weet ikStéphane schreef:Was niet serieus bedoeld, meer als grapje. Foto's zijn gewoon prima verder. Misschien volgend jaar met mooi weer een combi-sessie doen met de mijne eens?HJ schreef:Ja, met dak erop. Ik maak zelf niet zoveel foto's en nu heb ik er een paar met dak. En dat dak staat best goed.

Combi sessie is een goed idee.
- Stéphane
Dank je, Tom!Tom schreef:Gave foto's Stephane!
OK. Dan kijken we volgend jaar even voor een combi sessie. Even nadenken wat ik een mooie locatie daarvoor vind.HJ schreef:Weet ik![]()
Combi sessie is een goed idee.
- Stéphane
Vanmorgen nog stalen remleidingen van Rob Schouten overgenomen, dus die ga ik er binnenkort ook maar eens onder (laten) hangen. Verder bezig met de planning voor volgend jaar. Ik wil heel graag naar Cadwell Park 27 februari, dus ik ben nu even aan het kijken of dat te regelen valt. Ik wil dan ook nog mogelijk mee gaan met anderen die naar o.a. Abbeville gaan. Even kijken of dat allemaal in het schema in te passen is
Verder dan nog wat kleine wijzigingen aan de auto zelf van plan, maar dat komt nog wel als het zover is 
@Rob: Xenon zag er netjes uit trouwens

@Rob: Xenon zag er netjes uit trouwens

-
Net ff bekeken, prachtig circuit! 

- Stéphane
Ja, inderdaad. Er staat een mooie film op Youtube vanuit een Elise 160 met een bestuurder die lekker aan het vegen is. Zal hem vanavond er eens bij zoeken.allen schreef:Net ff bekeken, prachtig circuit!
Waar ik zelf een beetje mee zit is dat je zo ook nog €500-600 extra kwijt bent aan de reis er heen met ferry en hotels erbij. Ik wil het dus eigenlijk combineren met een Driver Course op Hethel bij Lotus, omdat het anders net even niet leuk meer is voor even een dagje rijden. Maar die beginnen pas in maart. Het kan dus zijn dat ik pas later komende jaar naar Cadwell Park ga en er dan gelijk in dezelfde week een Driver Course bij doe. Ik moet nog even zien wat ik doe.
-
Ben benieuwd naar het filmpje. Cadwell Park zou wel leuk zijn, maar in februari vind ik de kans op slecht weer toch net ff te groot. Heb nog de stille wens een keer op Anglesey te kunnen rijden, maar dan heb ik gewoon 3 dagen nodig voor 1 trackday...
Als je Cadwell Park nu eens omruilt voor het 'circuitweekendje' in Frankrijk... :banaan:

Als je Cadwell Park nu eens omruilt voor het 'circuitweekendje' in Frankrijk... :banaan:

- Maik
Voor een dagje naar de UK is niet leuk meer nee, qua $$$...
Laat dat UK verhaal nou even hangen en ga mee naar Croix en Abbeville in maart (daar had je het over denk ik?)
En als je een training gaat doen in de UK, dan kan je ook een cursus van Andrew Walsh overwegen, vast weleens van gehoord? Hij kan wel overweg met een lotus zeg maar

Laat dat UK verhaal nou even hangen en ga mee naar Croix en Abbeville in maart (daar had je het over denk ik?)

En als je een training gaat doen in de UK, dan kan je ook een cursus van Andrew Walsh overwegen, vast weleens van gehoord? Hij kan wel overweg met een lotus zeg maar

-
Zeg Maik, hoe weet jij dat nou?
Als ik zelf een trackday op dat eiland doe volgend jaar, wil ik er zeker twee daagjes aan kunnen plakken om de landwegen mee te nemen. idem voor een rijcursus. De wegen daar zijn me te mooi om alleen het circuit of een startbaan te zien. Waar blijft het filmpje?!

Als ik zelf een trackday op dat eiland doe volgend jaar, wil ik er zeker twee daagjes aan kunnen plakken om de landwegen mee te nemen. idem voor een rijcursus. De wegen daar zijn me te mooi om alleen het circuit of een startbaan te zien. Waar blijft het filmpje?!

- Stéphane
@Maik: Ik moet het allemaal nog eens even bekijken. Is ook afhankelijk van de planning en die is nog niet bekend. Moet het nog even zien hoe het precies allemaal past

- Maik

Dat is een lekker baantje!
Die twee Franse banen schijnen ook leuk te zijn, maar ook veilig, daar kan je dus leuk wat spelen met de skelter en dus ook de limieten opzoeken.
We horen het wel