Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 mar 2008, 17:12

Een setje PFC97 voor aan de voorzijde kost mij €250,-

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 mar 2008, 17:31

partyondude schreef:Een setje PFC97 voor aan de voorzijde kost mij €250,-
zelfde soort prijzen als Pagid dus :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2008, 17:43

Valt wel mee toch. Die gele Pagid voor endurace racing kostte mij 500 euro voor en 360 achter. Pagid is nog veel duurder als PFC.

Motorsport onderdelen zijn nou eenmaal duurder als straatonderdelen.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 mar 2008, 17:48

Bert, enig idee hoe lang ik globaal ga doen met de PFC97 op mijn nieuwe, gladde Brembo schijven?

Ik rijd nauwelijks circuit maar houd uiteraard wel van een lekker potje bulderen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 mar 2008, 07:49

Kan je niet zo zeggen he, ligt heel erg aan rijstijl enz.

Op een raceauto waar flink mee gereden word gaan remblokken soms maar een paar uur mee.

Jij met je straatauto moet er veel langer mee kunnen doen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40548
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 mar 2008, 21:18

Heb het topic nog even doorgenomen maar als ik straks op de civic schijven en blokken moet vervangen denk ik dat ik toch voor de originele 262mm schijven ga (volgens mij kan groter niet) en dan kijken voor de blokken.

piepen etc wil ik niet dus extreme blokken als de RC6 vallen af. Gaat mij er puur om niet weer hetzelfde avontuur te krijgen als met de M3 en de DS2500 blokken die nieuwe schijven na 2 rondjes krom hadden.

Hawk Race lees ik van Aernoudt dat die erg piepen.. Rene had Hawk HP plus dat zou ergens ertussenin liggen.

Iemand een overzichtje van deze blokken van Hawk? Misschien dat ik een stapje onder hun "race" blokken moet gaan zitten. Zoek eigenlijk een soort DS2750 blok 8)

Heb al wat gevonden:

http://www.autosportcompany.nl/browse_i ... &merk=hawk

Hawk HP plus zou het dan worden...
Laatst gewijzigd door Knot op 24 mar 2008, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 21:22

Ik heb nu de hawk HPS erin en wilde de Hawk HP-Plus bestellen maar kwam wat tussen en heb nu de Ferode? DS3000 maar zitten er nog niet tussen...weet nog niet wanneer ik dat doe, maar ziet er een stuk beter uit in kwaliteit dan de RC6 dus denk geen rammels maar wel iets piep, maar lang niet zo als de ruwe rammelende RC6...
we wachten weer af :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 24 mar 2008, 21:30

Knot schreef: Gaat mij er puur om niet weer hetzelfde avontuur te krijgen als met de M3 en de DS2500 blokken die nieuwe schijven na 2 rondjes krom hadden.
Had je toen originele BMW schijven op de M3?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40548
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 mar 2008, 21:33

De HP plus van Hawk klinken op papier goed, denk dat ik dat toch maar eens ga proberen als tegenhanger van de DS2500 van Ferodo.

Hoe zat het ook alweer met dat inremmen???

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6832
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2008, 23:21

Knot schreef:De HP plus van Hawk klinken op papier goed, denk dat ik dat toch maar eens ga proberen als tegenhanger van de DS2500 van Ferodo.

Hoe zat het ook alweer met dat inremmen???
De HP plus is een goed blokkie, iig. wel op een Sub......je hebt alleen redelijk last van "agressieve" remstof, die niet makkelijk van je velgen te verwijderen is.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 mar 2008, 23:51

Bert ///M3 schreef:Kan je niet zo zeggen he, ligt heel erg aan rijstijl enz.

Op een raceauto waar flink mee gereden word gaan remblokken soms maar een paar uur mee.

Jij met je straatauto moet er veel langer mee kunnen doen.
Ok, ik ben zeer benieuwd 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40548
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 mar 2008, 08:07

Opa schreef:De HP plus is een goed blokkie, iig. wel op een Sub......je hebt alleen redelijk last van "agressieve" remstof, die niet makkelijk van je velgen te verwijderen is.
Ik maak de velgen altijd schoon door ze in te spuiten met S100, daarna eerst met water afspuiten en vervolgens met sop boenen.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6832
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 25 mar 2008, 12:00

Ik gebruik tegenwoordig Dasty, das een ontvetter bij de Wibra vandaan......kost geen drol[€1,89 of zo :lol: ] en werkt perfect. :)

[img:300:225]http://home.versatel.nl/annemien/ozze/d ... sty_02.jpg[/img]

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Bericht door stefan740 » 21 apr 2008, 21:02

Ik ben me een beetje aan het inlezen voor een remmenupgrade maar onder piepende remblokken kun je niet uitkomen?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 apr 2008, 21:28

Niet als je met race materiaal op straat gaat rijden. Dat heeft trouwens ook helemaal geen nut.

Als je gewoon sportblokken koopt oid dan heb je daar minder last van.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door Bert ///M3 » 13 nov 2008, 06:54

Ik kwam dit tegen over de nieuwe PFC06, voor de geinterresseerden:
From the corporate office, so I will keep it factual instead of fluffy.

The Event
VIR 13 Hour Race, Nov 1, 2008

The Car
E36 326i ITE car - limited prep ITS build with big front brakes and 25 extra gallons (~162 pounds) of fuel to lug around and stop with 4 major braking zones and several other less severe braking areas.

The Brake Pads
New PFC 06 Compound - now available in all BMW and most common big brake shapes from BimmerWorld (not fluf, so it stays)

The Result
Through the duration of the race that the car took first overall:
Front pad 0447.06.17.44
  • Average new friction material thickness 0.4335
  • Average 13 hour used material thickness 0.2738
Rear pad 396.06.17.44
  • Average new friction material thickness 0.4258
  • Average 13 hour used material thickness 0.3125
Data Summary
Not so shabby. Performance is excellent, wear was 40% front, 25% rear through 13 STRAIGHT hours of racing (not just driving, and not including more than a handful of double-yellow laps). Compare that to an average 3x30 or 4x20 sessions per day of DE (including out and in laps), or approximately 2 hours of hard running. And there was still plenty of pad left!

Conclusion
The pad that has raced and won in ALMS and Rolex (not to mention the much acclaimed VIR 13 Hour) now has economies of wear that means it may find itself onto your DE car.

Het enige wat niet zo goed is is de totale remkracht, vergeleken met PFC01 blijft die iets achter. Maar wel een veel langere levensduur dus :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door Dennis Cavallino » 14 nov 2008, 00:34

Mijn DS3000 blokken piepen tot nu toe niet. Ik heb met DS2500 ook zeer weinig last gehad van piepende remmen, zowel op 535 als 325. Kopervet gebruiken bij montage helpt daarbij.

Gebruikersavatar
makkink
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2008, 22:25

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door makkink » 27 nov 2008, 21:13

Heeft iemand deze wel eens geprobeerd deze zijn voor straat en track gebruik.
PFC Z RATED are an extension of the Carbon Metallic® brand, specifically engineered for high-performance and/or severe-duty usage. Whether you drive a BMW, Corvette, Honda or Mustang, or you tow tons of weight with an F350, Z-Rated® is engineered to deliver safety and performance under even the most severe conditions.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2008, 21:28

Dat zijn meer sportblokken voor op straat of licht circuitgebruik, geen race blokken.

Gebruikersavatar
makkink
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2008, 22:25

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door makkink » 27 nov 2008, 22:17

Zijn deze te vergelijken met frerodo ds2500 en hawk hpplus?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2008, 22:32

Beetje dat idee idd.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door Rupie » 26 apr 2009, 18:27

Sinds een week ofzo de ds3000 van ferodo onder de 1 30. Piepen deden ze behoorlijk. Dus toch maar, na aanraden van iemand, kopervet op de buitenkant van de blokken gesmeerd en vooral rond de zuiger. Piepen is een stuk minder, hopelijk blijft het zo.

Kopervet is dus wat mij betreft wel een aanrader. Ik heb het hiervoor nooit gebruikt, dus weet niet of het uitgemaakt zou hebben met de RC6's.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door GTRene » 26 apr 2009, 19:21

DS3000 voor en standaard M achterblokjes bevalt me zeer goed op de Hartge, ja ze piepen bij licht remmen of als ze warm worden iets meer, en dus met warmer weer piepen ze ook iets meer als je heel zachtjes afremt zeg voor een stoplicht...maar RC6 piept nog een stuk meer :mrgreen: en rammelt in de klauwen bij sommigen (ook mijn auto) dus de DS3000 voor, doen het voor mij :thumbup: en blijven lang goed vind ik kan er veel kilometers mee maken en wat trackdays :thumbup:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door Rupie » 26 apr 2009, 20:47

Weet jij of je de r of e versie hebt van de ds3000 René?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door GTRene » 26 apr 2009, 21:06

Ruben schreef:Weet jij of je de r of e versie hebt van de ds3000 René?
Wat er nu op zit geen idee...weet wel dat ze iets meer piepen dan de vorige set die nog heel goed was zelfs na meer dan 10.000km en tarck-days all in echter die gingen er af omdat die Haas ook een olie leiding liet scheuren en er olie op de blokken zat...(en toch bleef het goed remmen :lol: )
Maar die vorige heb ik de doos nog liggen, zal ff kijken...(die waren echt super! best of both worlds zeg maar, althans voor men Hartge)

Net ff gekeken op die ouwe doos en eindigt met een R en er staat racing op de doos....echter die DS3000 die er nu op zit heb ik de doos niet van gezien omdat Smudde ze erop heeft gezet en besteld had...en ik wist niet dat er meer soorten waren, doch vind ik dat die er nu onder zitten wat meer lijken te piepen (iets eerder zeg maar)

deze had ik http://www.fineline-imports.nl/ferodo-bmw-z3-cq808-669/" onclick="window.open(this.href);return false; (heb alleen voor DS3000 achter gaat goed mee zonder problemen de standaard M blokjes)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten