Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
jaydee

Re: Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Bericht door jaydee » 26 nov 2008, 22:47

ibrahim demirhan schreef:[..]. En als laatste het schuifmechanisme van mij heeft nu al wat speling en ik ben er superzuinig op. [..]
Wat?! :shock:

Mijn E65 is nu anderhalf jaar oud en het schuifmechanisme is nog 'rock solid'. Alleen bladdert de kleurlaag op de hoeken, dit blijkt een soort plastic coating (achterkant heeft een lederstructuur).

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 nov 2008, 23:35

Heb een SE P1i, redelijk tevreden maar toch wel minpunten. Gebruik 'em vrij intensief, voor bellen, beetje sms, tomtom navigatie, e-mail, camera soms, RSS (flitsservice) en internet. Vind het ding vooral traag en het touchscreen gebruik ik eigenlijk ook niet, gebruik voornamelijk het qwerty toetsenbordje, dat werkt wel erg goed. Toch neem ik hierna misschien weer een 'gewone' telefoon, touchscreen boeit me eigenlijk niet. Die C902 lijkt me wel wat. Vind belangrijk dat er navigatie opzit (ingebouwde GPS lees ik hier, pluspunt) en internetmogelijkheid (zal wel minder plezierig werken als bij een smartphone).

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 27 nov 2008, 00:56

Ik heb zojuist de Xperia X1 bij KPN besteld.. ben eens benieuwd.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 nov 2008, 01:01

Michel Huisman schreef:X1

Is dat een soort einser onder de X-serie? Ik ken alleen de X3, X5 en X6... :drinking:

VLA

Bericht door VLA » 27 nov 2008, 08:59

heb net de HTC Touch Pro gehaald, echt een super ding. Heerlijk te gebruiken als zakelijke phone, tomtom, agenda, internet, msn, echt alles zit erop. Kan niet meer zonder :)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2008, 10:50

VLA schreef:heb net de HTC Touch Pro gehaald, echt een super ding. Heerlijk te gebruiken als zakelijke phone, tomtom, agenda, internet, msn, echt alles zit erop. Kan niet meer zonder :)
Zit daar gratis TomTom bij? of moet je daar extra voor betalen....werkt het dan ook net als mijn MIO A501 als een normaal navigatie systeem? die kost namelijk niks :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

VLA

Bericht door VLA » 27 nov 2008, 11:48

Als je hem zonder abbo koopt dan kun je hem op enkele shops op internet met Tomtom 7 kopen ja. Maar tomtom kun je ook gewoon "downloaden" en op je SD kaartje zetten. Werkt idd als een normale navigator, alles in 1, je hebt dus geen apparte gps ontvanger nodig of wat dan ook. Alleen je HTC Touch pro, en eventueel je houder + lader voor in de auto. Ikzelf heb hem dan ook via Bluetooth verbonden met mijn Pioneer autoradio, zodat ik ook een carkit heb. Echt super handig.

Rein

Bericht door Rein » 27 nov 2008, 20:31

ik heb sinds kort een HTC Touch Diamond, in het begin was het wel ff wennen zo'n touchscreen scherm. Maar de telefoon bevalt tot nu toe prima! Af en toe klik ik nog wel eens mis, bijv dat je 2 toetsen tegelijk intoetst, maar een groot probleem vind ik dat niet.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 27 nov 2008, 21:11

Ik heb een HTC Tytn 2, een iphone en een of ander nokia-tje. Vind de iphone veruit het fijnste toestel. De HTC gebruik ik amper meer, nokia is wel handig voor naar de kroeg. Ik ben blij dat ik van dat windows mobile gepriechel af ben.

HTC Touch Diamond is wel een mooi toestel, maar het blijft windows mobile met een schilletje eroverheen en dat werkt weer vertragend.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 28 nov 2008, 14:11

VLA schreef:heb net de HTC Touch Pro gehaald, echt een super ding. Heerlijk te gebruiken als zakelijke phone, tomtom, agenda, internet, msn, echt alles zit erop. Kan niet meer zonder :)

Dat dacht ik ook, en zou nu het liefst zonder dat ding willen! Diverse problemen. :(

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2008, 14:48

allen schreef:iTouch ken ik niet Rico. Maar een iPhone hoef je echt niet met twee handen te bedienen. Hiervoor had ik een SE P990i, ook met touchscreen. Zat zelfs nog een pennetje en een los toetsenbordje bij. Werkte ook goed, alleen het los intikken van de nummers als je in de auto zat waren wat lastig.
I touch is qua werking, bediening, gelijk aan de I phone. Je kunt er alleen niet mee bellen.. Ding lag een tijdje stof te happen, maar in het kader van het touch screen gebeuren heb ik hem weer eens opgeduikeld.. voor 8 euro heb dezelfde content als van de I phone er op gezet, tevens een heel zooitje gratis software via i tunes.. handige sites, google earth.. games, muziek programmaatjes.. wel geinig..

Vanochtend kwam die kleine van 4 er achter dat die I touch vol met nieuwe software was geladen.. ze heeft hem gelijk ingepikt :bag:

Maar ik moet wel zeggen dat als je een i touch volpompt met allerlei handige programmaatjes het ineens weer een leuk hebbeding word..

Kortom een I phone is niet nodig.. want de I touch kan allemaal hetzelfde.. dus de focus kan op een ander toestel komen te liggen.

allen

Bericht door allen » 28 nov 2008, 14:51

Sorry Rico, ik ben onderhand 2 jaar verslaafd aan de Appeltjes, maar weet nu pas wat een iTouch is... :oops:

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2008, 15:06

:mrgreen:

Miesjel

Bericht door Miesjel » 28 nov 2008, 16:32

Rico, over de Xperia... had je de diverse reviews al eens bekeken op youtube ? Zo te zien (..) en volgens de ervaringen van eigenaren is het een stevig slider systeem, zeker niet iets fragiels zoals de vroegere sliders waren..

http://uk.youtube.com/watch?v=dfvF6IGiQ_0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://uk.youtube.com/watch?v=W8ZL2-QEF ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom V

Bericht door Tom V » 28 nov 2008, 16:44

allen schreef:Sorry Rico, ik ben onderhand 2 jaar verslaafd aan de Appeltjes, maar weet nu pas wat een iTouch is... :oops:
Komt omdat het eigenlijk gewoon iPod Touch heet. :P

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2008, 17:37

Michel Huisman schreef:Rico, over de Xperia... had je de diverse reviews al eens bekeken op youtube ? Zo te zien (..) en volgens de ervaringen van eigenaren is het een stevig slider systeem, zeker niet iets fragiels zoals de vroegere sliders waren..

http://uk.youtube.com/watch?v=dfvF6IGiQ_0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://uk.youtube.com/watch?v=W8ZL2-QEF ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel een supermooi ding hoor.

Waarom nou geen 5 megapixel camera er in.. :bag:

jaydee

Bericht door jaydee » 28 nov 2008, 17:59

Rico schreef:[..]

Waarom nou geen 5 megapixel camera er in.. :bag:

Niks persoonlijks, maar waarom nou die megapixel-fascinatie? In de behuizing van een telefoon heb je nooit de optische elementen om mooie foto's mee te maken, of je daar nou 3, 5 of 8 MP voor hebt... Een spiegelreflexcamera kan met 6 MP mooiere foto's maken dan een compact cameraatje met 10 MP.

Het is wel handig om veel functies te combineren in een apparaat. De meeste combinaties begrijp ik dan ook wel: telefoon - mp3 - foto's en filmpjes bekijken - mobiel internet - navigatie, maar ik zou van de camera in de telefoon nooit meer verwachten dan even een plaatje knippen :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2008, 18:08

Als het mij echt om de megapixels zou gaan dan was 8 mp the way to go..

Maar ik heb nu 3,2 en op een groot scherm valt dat gewoon wat tegen.. zowel SE als Nokia.. 5 megapixels hebben wel mijn voorkeur.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 nov 2008, 18:39

De Experia X1 wordt ook gemaakt door HTC en draait ook op WM 6.1. De Blackberry Storm en de HTC Touch HD zijn volgens mij erg goede concurrenten van de Iphone. Touch HD heeft wel een 5mp camera maar geen flitser.

Miesjel

Bericht door Miesjel » 28 nov 2008, 19:14

Hmm mja ik weet het niet. Ik heb wat foto's bekeken van de xperia en ben wel tevreden over wat ik zie.. Maar goed smaken verschillen natuurlijk en toegegeven voor de prijs van de xperia had er wel minimaal een 5mp in mogen zitten.. vind ik !

Hier wat "snapshots" van de xperia..
http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/1" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 28 nov 2008, 21:30

Ik heb wel een iPod Touch en een iPhone, ik vind het juist makkelijk dat het hetzelfde werkt. Ook leuk meegenomen: onbeperkt internet op de iPhone, werkt prima!

frankv

Bericht door frankv » 28 nov 2008, 22:07

Rico schreef:Als het mij echt om de megapixels zou gaan dan was 8 mp the way to go..

Maar ik heb nu 3,2 en op een groot scherm valt dat gewoon wat tegen.. zowel SE als Nokia.. 5 megapixels hebben wel mijn voorkeur.
zoals ik al zei, MP zeggen niets als de optica niet goed is, bij de cybershot sony k850i van mijn vrouw is de optica klote, bij mijn 3.2 sony p1i zo goed als je zou willen

voordat ik weer een nieuw toestel koop, wil ik eerst de camera uitproberen, ik neem er ook de vakantiefot's mee en dan wil ik niet terugkomen met 400 foto's en balen dat ze allemaal lelijke kleuren hebben of paarse randen hebben

ik zou mijn oude 2MP w800i nog kiezen boven de 5MP k850i van mijn vrouw, terwijl je op het internet leest dat de k850i een prima camera zou hebben, allemaal marketing napraat, het ding is gewoon slecht

dus eerst proberen of een bekende vragen of je eens wat foto's mag nemen voor je er eentje koopt

frank

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2008, 23:00

Frank, volledig mee eens.. ik vond het verschil tussen mijn K800i en N73, beide 3.2 mp best groot.

Er is natuurlijk best wat info te vinden op het net, betreffende de kwaliteit.. een vergelijkende test (veel foto's) die ik ergens vond, gaf aan dat er nog geen 8 mp telefoon is die beter is qua foto's als de beste 5 mp telefoon (nokia N82).

Wat betreft de Experia.. nu 3.2 mp.. maar je kunt er op wachten, binnen no time zal die minimaal 5 mp krijgen.

Miesjel

Bericht door Miesjel » 28 nov 2008, 23:09

Hmhm.. da's een kwestie van tijd natuurlijk. Over tijd gesproken.. KPN heeft wel 24 hele lange uren want mijn phone is nog niet binnen..afgelopen Woensdag besteld.. bah.

RVV

Bericht door RVV » 02 dec 2008, 10:08

Aankondiging van de Nokia N97

dit gaat hem denk ik worden.. 48 GB geheugen mogelijk :shock:

Afbeelding
Nokia kondigt nieuwe N97 smartphone aan
Vandaag geplaatst om 09:05 in de categorie Toestel nieuws

Nokia kondigt de Nokia N97 aan; een groot 3.5 inch touchscreen, volwaardig QWERTY toetsenbord, 3.5G, 32 GB geheugen. Het nieuwe vlaggenschip van Nokia moet de eerste helft van 2009 al verkrijgbaar zijn.

Nokia kondigt de Nokia N97 aan, ’s werelds meest geavanceerde mobiele computer, die gebruikers op vernieuwende wijze verbindt – met Internet en met elkaar. De Nokia N97 is ontworpen voor Internet-adepten en combineert een groot 3,5-inch aanraakscherm met een volwaardig QWERTY toetsenbord. Het toestel biedt daarmee permanente toegang tot internet en social-networkingsites. Dit nieuwe vlaggenschip van de Nokia Nseries is uitgerust met grensverleggende technologie, zoals meerdere sensors, een groter geheugen, meer verwerkingskracht en snellere verbindingstechnieken, zodat gebruikers hun persoonlijke internetomgeving kunnen inrichten en ‘sociale locaties’ kunnen delen.

Nieuwe Nokia N97

“In de ontwikkelingslijn van desktop naar laptop naar handheld is de Nokia N97 de krachtigste multi-sensor mobiele computer die er op de markt is,” verklaart Jonas Geust, Vice President van Nokia Nseries. “In combinatie met de nieuwe Ovi-services voegt de Nokia N97 zich naadloos naar de wereld om ons heen, en houdt ons in contact met de mensen, voorzieningen en informatie die er het meest toe doen. Met de Nokia N97 leidt Nseries de transformatie van hét internet naar míjn internet.'"

Automatische ‘So-Lo’-herkenning
De Nokia N97 introduceert het begrip ‘So-Lo’, ofwel sociale locatie. Het systeem is uitgerust met ingebouwde A-GPS sensoren en een elektronisch kompas, zodat het zelf altijd weet waar het is. Sociale netwerken kunnen automatisch worden bijgewerkt met actuele informatie, waarbij goedgekeurde contacten hun ‘status’ kunnen updaten en hun sociale locatie kunnen uitwisselen, evenals foto’s of videobeelden.

Breedbeeld-Internet en ontspanning
Het basisscherm van de Nokia N97 mobiele computer bevat de contacten, content en media die de gebruiker altijd bij de hand wil hebben. Vrienden, sociale netwerken en nieuwsberichten zijn met een simpele aanraking onder handbereik. Het 16:9 breedbeelddisplay kan volledig worden gepersonaliseerd met frequent geactualiseerde widgets van favoriete webservices en sociale-netwerksites. De Nokia N97 is ook ideaal om over het web te surfen, Flash-video’s te streamen of games te spelen. Dubbele invoeropties – QWERTY en schermaanraking – staan garant voor efficiënt bloggen, chatten, posten, SMS’en mailen.

De Nokia N97 ondersteunt tot 48 GB geheugen, met 32 GB ingebouwd geheugen dat is uit te breiden met een 16 GB microSD kaart voor muziek, media en andere data. Dit wordt aangevuld met voortreffelijke muziekfuncties, volledige support voor de Nokia Music Store en continue speelduur tot 1,5 dag. De Nokia N97 bevat ook een 5-megapixel-camera met Carl Zeiss-lens, 16:9 video in DVD-kwaliteit, en ondersteuning voor diensten als Share on Ovi via razendsnelle HSDPA- en WLAN-verbindingen, voor moeiteloze, directe uitwisseling.

De Nokia N97 komt naar verwachting in de eerste helft van 2009 op de markt en gaat rond de 550 euro ex BTW en subsidies kosten
.

bron:Nieuwe Mobiel.nl

Plaats reactie