Is er niet ergens een youtube filmpje tussen een e90 M3 en een 997 GT3 ? klaar..
Porsche GT3 VS 135i + discussie ///M vs GT3
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dennis en Robin beetje rustig..
Zolang jullie geen 1 serie hebben mogen jullie helemaal niet met de grote jongens meepraten in dit topic
Is er niet ergens een youtube filmpje tussen een e90 M3 en een 997 GT3 ? klaar..
Is er niet ergens een youtube filmpje tussen een e90 M3 en een 997 GT3 ? klaar..
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Geen idee Rico. Geen toegang tot youporn euh youtube op dit moment...
@ Robin
Was ook helemaal niet aanvallend bedoeld van mijn kant, vond het gewoon redelijk grof om mijn eerlijkheid in vraag te stellen.
997 CS valt inderdaad tegen. Dat de M3 daar heer en meester is, is gewoon een feit. Beleving heb ik vanaf de e46 M3 nooit een sterk punt gevonden van ///M produkten. ECUtec EVO is even snel maar hoooooooooow jongens wat lijkt dat ding eraan te leuren zeg. Haren recht op de kop en kont, maar na een uurtje heb ik het daar ook wel mee gezien.
Waar die M3 erg sterk is, is op hogere snelheid. Daar gaat ie echt het verschil maken. Vrij lange gespreidde versnellingen hebben een lineaire versnelling en maximale benutting van het toerengebied tot gevolg... erg mooi...
@ Robin
Was ook helemaal niet aanvallend bedoeld van mijn kant, vond het gewoon redelijk grof om mijn eerlijkheid in vraag te stellen.
997 CS valt inderdaad tegen. Dat de M3 daar heer en meester is, is gewoon een feit. Beleving heb ik vanaf de e46 M3 nooit een sterk punt gevonden van ///M produkten. ECUtec EVO is even snel maar hoooooooooow jongens wat lijkt dat ding eraan te leuren zeg. Haren recht op de kop en kont, maar na een uurtje heb ik het daar ook wel mee gezien.
Waar die M3 erg sterk is, is op hogere snelheid. Daar gaat ie echt het verschil maken. Vrij lange gespreidde versnellingen hebben een lineaire versnelling en maximale benutting van het toerengebied tot gevolg... erg mooi...
-
HSR
- Berichten: 5546
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dennis Schroyen schreef:
Om even duidelijk te zijn, het interesseert me geen ene moer dat bijvoorbeeld een opgefokte geit m'n auto voorbijgaat. Kheb een maatje met een 200sx die in elke versnelling een autolengte pakt op die M5, boeie. Respect en alles wat je maar wensen kan, maar hebben mot ik 'em niet.
Een witte S14 die te koop staat in Halen ?
-
Robin
- Berichten: 56294
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Welke 'eerlijkheid', deze 'eerlijke'reactie op mijn posting?Dennis Schroyen schreef: @ Robin
vond het gewoon redelijk grof om mijn eerlijkheid in vraag te stellen.
Die rondjes vraag ik mij 100% af. Een 355pk 997S heeft al niks te vertellen tov de E92 M3 vanwege 't pk verschil, een GT3 heeft 5 pk minder en een beroerdere aerodynamica. Het zal 'n paar wagens schelen(en DAT zei ik ook in m'n beginpost Dennis) EN omdat een E9x M3 iets sneller is dan een E39 M5(resultaat tegen een maatje van me) Daar bega jij je denkfout.Een 996Mk1 wordt ook de vloer met een E9x M3 aangeveegd(buslengtes ) behalve in bochten.Dennis Schroyen schreef:Vergeet het maar Robin. Een 997 GT3 rijdt rondjes rond een e9x M3. Mijn M5 is iets sneller dan een e90/e92 M3 en toen ik een paar weken terug achter een GT3 RS van de lokale staalboer probeerde te gaan hing me de kak in de broek. Sodeju zeg, dat was echt niet normaal meer. Vanaf 120 trok dat ding gewoon BUSlengtes per seconde...
Ik ben in de overtuiging dat zelfs de 996 GT3 van Jan O. de M5 een poepje laat ruiken. Niet teveel op die debiele cijfertjes afgaan, vooral hoogtoerige Porsches moet je niet onderschatten...
Als ik het zo een beetje goed kan inschatten tov die Z4-M is die Steinway einser sneller dan een e90/e92 M3...
Die Z4-M gaat dicht bij de performance van een e9x M3 zitten.
Dan die opgevoerde 135i Steinway. Zie Ferdinands verhaal. E9xM3 vreet 'm op thru gears.
Z4M =E46 M3 dus dat wordt 't ook al niet. Een Duitse tracktest waarbij de e90 M3 de toon zette met 1,11,7 en daarna een Z4M kwam had daar 2 seconden langer voor nodig per rondje...
Tja, kun je je dan voorstellen dat ik 'eerlijkheid' in deze net zoiets vind als lullen als een kip zonder kop? Neem me niet kwalijk.
Daarna toon ik een M3 CSL vs een E92M3 en heb je alweer een blablaverhaal dat er iets aan die CSL zou mankeren...
Dan begin je over 'persoonlijk' en dat ik van een 335i fetish naar de M3 ben veranderd bladiebla. Dus heb je iets tegen mijn persoontje merk ik. Dan is dat zo. Kunnen we elkaar maar beter (weer) ontwijken. Moet je niet gaan antwoorden op m'n postings, lukt je dat? Graag. Is wat relaxeder, want we vwillen wat van mekaar leren en crap hoor ik overal al neem me niet kwalijk....
Anyway:Ik vind de 335i in het dagelijks leven nog steeds de betere auto.Tot aan 5000 toeren zegmaar:)
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de 1 serie (part III)
@Robin: Zou de 996 GT3 niet zo snel uitvlakken
Voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=W-MuJ9tlwPA" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=W-MuJ9tlwPA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Robin
- Berichten: 56294
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Tristan , doe ik ook niet, prima auto's
http://www.youtube.com/watch?v=7hXUDb1X6dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer de 'toon'van Dennis, dat alles om de M3 heen de M3 ervan langs geeft incl zijn M5, !35i Z4M. Da's de omgekeerde wereld.
Ook de M3 die de RS4 B7 ervan langs geeft en waarbij de RS4 pilot toch wel dissapointed is. Ja die RS4 heeft ook 'n mankement, of de E92 M3 is niet stock, krijgen we die verhalen....
http://www.youtube.com/watch?v=7hXUDb1X6dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer de 'toon'van Dennis, dat alles om de M3 heen de M3 ervan langs geeft incl zijn M5, !35i Z4M. Da's de omgekeerde wereld.
Ook de M3 die de RS4 B7 ervan langs geeft en waarbij de RS4 pilot toch wel dissapointed is. Ja die RS4 heeft ook 'n mankement, of de E92 M3 is niet stock, krijgen we die verhalen....
Laatst gewijzigd door Robin op 26 nov 2008, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de 1 serie (part III)
360pk vs 420pk + DKG had ik ook niet anders verwacht.Robin schreef:Tristan , doe ik ook niet, prima auto's
http://www.youtube.com/watch?v=7hXUDb1X6dk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Robin
- Berichten: 56294
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Nou 343pk en 367 zouden anders wel ff sneller zijn dan de M3, en dan de CSL ook 360....Tristan schreef:360pk vs 420pk + DKG had ik ook niet anders verwacht.Robin schreef:Tristan , doe ik ook niet, prima auto's
http://www.youtube.com/watch?v=7hXUDb1X6dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja.
@Dennis, wat je ook wil zeggen in je antwoord, antwoord liever niet en laten we 't hier maar bij laten wat mij betreft. Ik vind het irritant dat ik me steeds meen te moeten verdedigen tov jou. Dus dat werkt niet. OK?
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Kan mij weinig boeien wie er sneller is.........................ergens is er altijd baas boven baas............................maar in the end; ik rijd de kar die ik wil rijden..................... 
-
jeust
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ik vind het wel een mooie discussie. Heb zelf even op http://www.einszweidrei.de" onclick="window.open(this.href);return false; wat tijden gezocht. Zal er hier een aantal plaatsen voor het beeld.
E46 M3 --> 0-200 in 17,6 sec (er staat ook een tijd van 16,8 sec op 18 inch velgen op de site, maar die vind ik moeilijk te geloven).
E46 M3 CSL --> 0-200 in 16,7 sec.
Z4M Roadster --> 0-200 in 17,1 sec.
E39 M5 --> 0-200 in 16,9 sec.
E90 M3 --> 0-200 in 16,3 sec.
RS4 --> 0-200 in 17,1 sec
996 GT3 (381 pk) --> 0-200 14,8 sec.
996 GT3 RS --> 13,5 sec
Dit is enkel wat ik heb gevonden. De verschillen tussen de E46 M3 CSL, E39 M5 en E90 M3 zijn m.i. verwaarloosbaar. De Porsches vallen echt in een andere categorie.
E46 M3 --> 0-200 in 17,6 sec (er staat ook een tijd van 16,8 sec op 18 inch velgen op de site, maar die vind ik moeilijk te geloven).
E46 M3 CSL --> 0-200 in 16,7 sec.
Z4M Roadster --> 0-200 in 17,1 sec.
E39 M5 --> 0-200 in 16,9 sec.
E90 M3 --> 0-200 in 16,3 sec.
RS4 --> 0-200 in 17,1 sec
996 GT3 (381 pk) --> 0-200 14,8 sec.
996 GT3 RS --> 13,5 sec
Dit is enkel wat ik heb gevonden. De verschillen tussen de E46 M3 CSL, E39 M5 en E90 M3 zijn m.i. verwaarloosbaar. De Porsches vallen echt in een andere categorie.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Vergeet 1 ding niet dat bij een staande start een porsche groot voordeel heeft.
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Mooie discussies.
In de praktijk boeit het geen ene zak want je komt die exacte tegenstrever toch nooit tegen voor een 0 - 250 km/u sprintje
maar ik ben het met iedereen eens dat het wel leuk discusseren is. 8)
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Begint hier meer op een getrapte pikken draadje te lijken. Die tijden zetten dingen in perspectief. Ik heb gezien en gevoeld en ik weet gewoon dat de nieuwe M3 geen schijn van kans maakt tegen een 997 GT3. Staande start al zeker niet. Tussenacceleraties zal het er net aan liggen welke snelheid en in welk toerental. Hetzelfde verhaal met e9x M3 vs e39 M5. 70 in z'n 2 en de M3 trekt een autolengte. 90 in z'n 3 en de M5 doet hetzelfde. Ik vraag ook niet dat je me gelooft. Je ziet maar wat je ermee doet, beetje baby-like deze attitude.
Waar heb ik gezegd dat alles de m3 rammel geeft? Je leeft in je eigen wereld joh!
Dat die e9x M3 opeens enorm overrated is, dat is een andere story...
De M3 zit tussen de Z4M en de GT3 in, meer naar de kant van de Z4M, DAT zeg ik hier de hele tijd. Probeer het maar in de praktijk, you'll see... En schrijf dat opgefokt 135i ding maar niet te snel af, kan je nog een taaie klant aan hebben... Tijdje geleden een filmpje van een opgefokte e36 M3 3.0 (dourf) gezien vs gechipte + andere uitlaatlijn witte 335i touring. 335i liep ervan weg abnormaal. Zelf heb ik die e36 irl zien rijden en dat ding bleef gewoon naast m'n e46 hangen.
Ik ben er hier ook ongeveer klaar mee. Prestaties van een gemotoriseerd voertuig in kaart brengen, daar heb je veel meer voor nodig dan een piekvermogengetalletje. Koppelkromme, vermogenscurve, cx, rolweerstandscoëfficient, v-bak overbrenging, diff overbrenging, eindoverbrengingen, drivetrain-loss etc etc... Maar goed, e9x dingen zijn untouchable. Net zoals de 130i dat was en de x35i... Times do change...
Waar heb ik gezegd dat alles de m3 rammel geeft? Je leeft in je eigen wereld joh!
Dat die e9x M3 opeens enorm overrated is, dat is een andere story...
De M3 zit tussen de Z4M en de GT3 in, meer naar de kant van de Z4M, DAT zeg ik hier de hele tijd. Probeer het maar in de praktijk, you'll see... En schrijf dat opgefokt 135i ding maar niet te snel af, kan je nog een taaie klant aan hebben... Tijdje geleden een filmpje van een opgefokte e36 M3 3.0 (dourf) gezien vs gechipte + andere uitlaatlijn witte 335i touring. 335i liep ervan weg abnormaal. Zelf heb ik die e36 irl zien rijden en dat ding bleef gewoon naast m'n e46 hangen.
Ik ben er hier ook ongeveer klaar mee. Prestaties van een gemotoriseerd voertuig in kaart brengen, daar heb je veel meer voor nodig dan een piekvermogengetalletje. Koppelkromme, vermogenscurve, cx, rolweerstandscoëfficient, v-bak overbrenging, diff overbrenging, eindoverbrengingen, drivetrain-loss etc etc... Maar goed, e9x dingen zijn untouchable. Net zoals de 130i dat was en de x35i... Times do change...
Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 27 nov 2008, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
ja(!) cijfertjes, en dan nu over de ACS1.35i:
(Uit EVO nr.66 2008) 0 - 200: 16.73s
(Uit Sport Auto nr. 8 2008) 0 - 200: 17.7s
(Uit het dagelijkse leven met mij als bestuurder) 0 - 200: 34s
Da's dan duidelijk, EVO heeft gelijk :banaan:
Potver, die Porsche Cayman S!!
http://www.youtube.com/watch?v=hEN14y7L ... re=related
(Uit EVO nr.66 2008) 0 - 200: 16.73s
(Uit Sport Auto nr. 8 2008) 0 - 200: 17.7s
(Uit het dagelijkse leven met mij als bestuurder) 0 - 200: 34s
Da's dan duidelijk, EVO heeft gelijk :banaan:
Potver, die Porsche Cayman S!!
http://www.youtube.com/watch?v=hEN14y7L ... re=related
Laatst gewijzigd door Sperdy op 27 nov 2008, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Alles over de 1 serie (part III)
haha roflol...
Nog een vraagstukje:
Waarom kan ik met een Toyota Auris 2.2 D-cat 177pk/400Nm maar net(dus niet inhalen) een 318iS 140 pk 190Nm bijhouden?
Nog een vraagstukje:
Waarom kan ik met een Toyota Auris 2.2 D-cat 177pk/400Nm maar net(dus niet inhalen) een 318iS 140 pk 190Nm bijhouden?
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Alles over de 1 serie (part III)
LOL. Zo houdt ik met een 1.6 Rallye 105pk/136Nm een 1e gen. 330d Touring 184pk/400Nm easy bij tot 180km/u.Dennis Schroyen schreef:haha roflol...
Nog een vraagstukje:
Waarom kan ik met een Toyota Auris 2.2 D-cat 177pk/400Nm maar net(dus niet inhalen) een 318iS 140 pk 190Nm bijhouden?
-
HSR
- Berichten: 5546
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dennis Schroyen schreef:.
Dat die e9x M3 opeens enorm overrated is, dat is een andere story...
Mooi is dat he. Van Zero to Hero in 2 aanschaftopics.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Hoezo een E9X M3 overrated?
De meerderheid van het wagenpark komt er niet in buurt van de prestaties, de minderheid die beter is heb ik geen boodschap aan....................
Zoals gezegd; er is altijd baas boven baas, accepteer en word er rustig van......................
De meerderheid van het wagenpark komt er niet in buurt van de prestaties, de minderheid die beter is heb ik geen boodschap aan....................
Zoals gezegd; er is altijd baas boven baas, accepteer en word er rustig van......................
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Belangrijk gegeven inderdaad Andre.Andre schreef:Vergeet 1 ding niet dat bij een staande start een porsche groot voordeel heeft.
Ik merk dat bepaalde auto's met een gunstige 0-200 tijd niet altijd sneller zijn op de snelweg dan b.v. mijn auto.
In de meeste testen zit mijn auto rond de 20s van 0-200. In de praktijk is gebleken dat diverse auto's(zoals M3 E46, Z4M, Alpina Z4 roadster, Porsche Boxster S) met een tijd van +/-18s voor te kunnen blijven.
Nu is is mijn auto een 'fris' exemplaar, maar blijkbaar hebben deze auto's betere tractie vanaf slitstand. Alhoewel ik nooit vanaf stilstand dit soort sprintjes heb gedaan.
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Foutje 2x...
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Porsche wint misschien bij de start 1 sec en dan blijft er nog steeds een significant verschil tov de ///M's.
-
Robin
- Berichten: 56294
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de 1 serie (part III)
@ Tristan:Van 50 naar 260 zie ik duidelijk dat een 996Mk1 met 360pk en een 355pk Carrera S en een 360pk M3 CSL een tikkie('buslengtes' euh...) trager zijn dan die kut E9xM3. Want pk's. Dat ding wat mij dagelijks amper Freude am Fahren geeft, die dikke boot. Soms verlang ik terug naar de 335i(eigenlijk best vaak) want makkelijker in de omgang. Qua hooliganerij doet ie wel goed mee en driftwerk. Dat maakt 'm voor mij leuker.
@Tristan: Massa heeft op snelheid er minder mee te maken. Hebben we al vaker over gediscussieerd. Het gaat om aerodynamica en pk's met dat soort zaken.
Als iemand met een 997GT3 vs E9x komt van 100-200 ofzo? Tristan? Hoe weet je dan dat significante verschil en in welk filmpje dan?
Waar een simpele opmerking van mij gisteren al niet toe kan leiden...sorry jongens voor dit offtopic geleuter.

@Tristan: Massa heeft op snelheid er minder mee te maken. Hebben we al vaker over gediscussieerd. Het gaat om aerodynamica en pk's met dat soort zaken.
Als iemand met een 997GT3 vs E9x komt van 100-200 ofzo? Tristan? Hoe weet je dan dat significante verschil en in welk filmpje dan?
Waar een simpele opmerking van mij gisteren al niet toe kan leiden...sorry jongens voor dit offtopic geleuter.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Haha wat een draadje dit.
Nu is de m3 e9x in een keer overrated, omdat 3 personen een m3 hebben gekocht. Jongens doe aub even normaal.
Een porsche GT3 is veel meer sportauto dat weet toch iedereen. Porsche GT3 is echter ook veel minder dagelijks inzetbaar.
Ook in de DSC is het goed te zien waar zo n porsche als race auto tot in staat is. Die auto wint met gemak van alle bmw zelfbouw projecten. Zelfs nog met extra gewicht erin. Alleen een buizenframe auto zoals een megane throphy kan zo n GT3 de baas. Al het andere weggegooid geld. Kijk naar de VLN waar de RSR van porsche bijna elk jaar winnen. Een 911 is zo doorontwikkeld en gaat bijna niet stuk.
Nu is de m3 e9x in een keer overrated, omdat 3 personen een m3 hebben gekocht. Jongens doe aub even normaal.
Een porsche GT3 is veel meer sportauto dat weet toch iedereen. Porsche GT3 is echter ook veel minder dagelijks inzetbaar.
Ook in de DSC is het goed te zien waar zo n porsche als race auto tot in staat is. Die auto wint met gemak van alle bmw zelfbouw projecten. Zelfs nog met extra gewicht erin. Alleen een buizenframe auto zoals een megane throphy kan zo n GT3 de baas. Al het andere weggegooid geld. Kijk naar de VLN waar de RSR van porsche bijna elk jaar winnen. Een 911 is zo doorontwikkeld en gaat bijna niet stuk.
-
Robin
- Berichten: 56294
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Maar staat wel met koelingsproblemen op 'n driftdag
Neh dat is gewoon zo, maar die dingen moeten 't niet hebben van 100-200 sprintjes, maar van bochtenwerk/remmerij en betrouwbaarheid in die racerij. Met 300pk in een GT3 win je de oorlog ook niet...
Neh dat is gewoon zo, maar die dingen moeten 't niet hebben van 100-200 sprintjes, maar van bochtenwerk/remmerij en betrouwbaarheid in die racerij. Met 300pk in een GT3 win je de oorlog ook niet...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 8 gasten
