Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Andre » 19 nov 2008, 01:07

ik hoor alleen 8400rpm en voel 420pk en haren recht op de kop.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 19 nov 2008, 07:42

Andre schreef:ik hoor alleen 8400rpm en voel 420pk en haren recht op de kop.
Ja, met 1600 gereden km............................ :mrgreen:

Jij komt nog niet verder dan 5500RPM..........................en als het wel zo zo is; shame on you :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Erik K. » 19 nov 2008, 19:24

Driften moet je met zo'n ding! Of niet Andre ;)

Robin
Berichten: 55199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 20 nov 2008, 18:53

fwiw, Steve Dinan van Dinan in de USA, die tuner, komt met een 4.6 literversie van de 4.0V8 M3 motor en >500pk. Kost wel 'n paar centen.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Ahmed » 20 nov 2008, 23:05



Hoor dat ding brullennnnnn :df:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 23 nov 2008, 20:52

De eerste Lacuna Seca Blue..............................................niet echt de goede kleur voor deze kar IMHO



http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=188298" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/ ... post-17518" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Jurriuit » 24 nov 2008, 22:31

Hoe degradeer ik de inruilwaarde van m'n auto tot nul les 1 :bag:
Voordeel: wordt de goedkoopste M3 op de 2dehandsmarkt

welke doen?
Afbeelding

Edit:
Dit interieurtje er gelijk in
naaaaaaaaaaaaiz
Afbeelding :love:
Laatst gewijzigd door Jurriuit op 24 nov 2008, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Mark Nauta » 24 nov 2008, 22:33

Links graag.....dank u!

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Jurriuit » 24 nov 2008, 22:41

Moeilijk, moeilijk....
Wit wordt een tikkie saai, aan de andere kant is het carbon dak wel het mooist op een witte auto :hmmm:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 25 nov 2008, 20:37

Mark Nauta schreef:Links graag.....dank u!


http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/ ... ickenpflug" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Jurriuit » 26 nov 2008, 09:05

romo schreef:
Mark Nauta schreef:Links graag.....dank u!


http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/ ... ickenpflug" onclick="window.open(this.href);return false;
Ff naar boven scrollen en klikkie doen op naaaaaaaiz :wink:

Robin
Berichten: 55199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 27 nov 2008, 10:34

In sportauto een testje van de AC Schnitzer S3/M3 E92 met adere remmerij 9 mille, 5 pk meer(...) een ander onderstel 6500 geloof ik. Wat interieur en exterieurshit EN andere 19"ers en nu 19" 265ers OOK OP DE VOORAS Pilot Sport Cup, dus GELIJKE BANDENMATEN. 9,5j.265 vóór EN achter!!!!

Ding doet 1,5 sec sneller over Hockenheim Kurz. 1:12, 8 dacht ik, prima.

Om de bak onderstuur uit een E9x M3 te halen kun je de bandenmaat achter verkleinen naar die van voor, dus van 265 naar 235 geloof ik. Maar 't kan ook andersom.

Kán theoretisch er een achterwiel/band combi 19" om de vooras van een E9x M3? Ik denk 't niet, of kun je een bredere band om dat voorwiel doen ofzo. Van 235 naar 255 max ofzo?

Andre? Of wie weet dat?

Robin
Berichten: 55199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 27 nov 2008, 18:40

Next gen ///M turbo's zoals we al dachten....

http://www.autoweek.com/article/20081126/FREE/811269993" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=189170" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2008, 20:20

Robin schreef:In sportauto een testje van de AC Schnitzer S3/M3 E92 met adere remmerij 9 mille, 5 pk meer(...) een ander onderstel 6500 geloof ik. Wat interieur en exterieurshit EN andere 19"ers en nu 19" 265ers OOK OP DE VOORAS Pilot Sport Cup, dus GELIJKE BANDENMATEN. 9,5j.265 vóór EN achter!!!!

Ding doet 1,5 sec sneller over Hockenheim Kurz. 1:12, 8 dacht ik, prima.

Om de bak onderstuur uit een E9x M3 te halen kun je de bandenmaat achter verkleinen naar die van voor, dus van 265 naar 235 geloof ik. Maar 't kan ook andersom.

Kán theoretisch er een achterwiel/band combi 19" om de vooras van een E9x M3? Ik denk 't niet, of kun je een bredere band om dat voorwiel doen ofzo. Van 235 naar 255 max ofzo?

Andre? Of wie weet dat?
Best kans dat het grootste deel van die anderhalve sec in dat onderstel zit.

265 voor kan je natuurlijk proberen. Eigenlijk is het heel simpel krik dat ding op en wissel aan 1 kant voor naar achter :mrgreen: Als het aanloopt kan je er evt nog een spacer tussen zetten. Hij gaat wel wat minder lekker rijden denk ik. 265 is an sich geen probleem doordat tegenwoordig overal powersteering op zit, maar hij zal wel wat zoekeriger worden.

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Andre » 27 nov 2008, 21:53

Als M alleen Turbo s maakt. Dan is dit mijn laatste M3. Dan moet de volgende auto een 2e hands GT3 worden.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door M-bitious » 27 nov 2008, 22:07

Eigenlijk is de 135i coupe al een turbo emmetje vind ik. Hij kan alleen niet de M1 naam waardig dragen.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Mark Nauta » 27 nov 2008, 22:13

Andre schreef:Als M alleen Turbo s maakt. Dan is dit mijn laatste M3. Dan moet de volgende auto een 2e hands GT3 worden.
Hèhè ;)

Robin
Berichten: 55199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 27 nov 2008, 22:43

Ik weet 't niet, een Alpina B3 Biturbo zal wel fijn rijden. En als ik zie wat een 997Turbo/GT2 voor alleskunners/racers zijn zie ik de toekomst niet helemaal pessimistisch tegemoet. Tuurlijk moeten ze opbokke met ///M X6en en andere dikke rothokken. Maar een ///M GmbH geprepareerde 1er en 3er met 1 of 2 turbootjes. Zo werden ze ook wereldkampioen in 1983 met de Brabham, ook met 2 turbootjes :mrgreen:

We zien wel, anders maar een C63 AMG. :bag:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 27 nov 2008, 23:08

Tegen de tijd dat ///M aan te turbo ( danwel TT) gaat, is AMG niet ver uit de buurt, geloof me maar, die willen voor mekaar niet onderdoen, en dankzij het miljö geneuzel zijn dikke motoren ( eigenlijk as we speak) passe............dus de turbo is hoe dan ook een must om nog power te genereren, welk merk het ook is, niemand ontkomt er aan...................

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 27 nov 2008, 23:17

En is het werkelijk zodat een goede turbo-getunde sportmotor, niet lekker rijdt? (ergo: goed aan het gas hangen, directe respons, geen waarneembaar turbo gat, geen vermogens terugval etc. etc.). Ik vind de 3ltr TT van BWM bijv. helemaal geen sportmotor maar meer een higway cruiser engine. Hebben jullie wel eens in een bijv. golf GTi turbo gereden? Of ander goede sportturbo motoren?

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Andre » 28 nov 2008, 00:17

evo s en subaru s allemaal turbo gat. Niks hangt zo mooi aan het gas als een hoogtoerige atmo.

Robin
Berichten: 55199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 28 nov 2008, 12:48

Niet te geloven. Usain Bolt, 'swerelds snelste atleet op de 100 meter kreeg van BMW in Munchen de Fahrertraining toen ie een M3 E92 aanschafte. Blijkt er (ff scrollen) ook een zekere uBolt te posten op het forum, die zich voordoet als Usain, you never know. Zou kunnen maar ik denk dat 't een faker is.
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=189321" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 29 nov 2008, 16:15

Way over the top IMHO...........................de kleur die vind ik wel mooi, das ook het enige.....................

Brabham E92 M3



http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=189499" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2885
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Mark 320iS » 29 nov 2008, 16:56

romo schreef:Way over the top IMHO...........................de kleur die vind ik wel mooi, das ook het enige.....................

Brabham E92 M3



http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=189499" onclick="window.open(this.href);return false;
Van schuin-achter vind ik hem errug gaaf.

Vanuit de andere hoeken inderdaad over the top. Die bult op de motorkap is veeel te groot, en die velgen.. :'(

Is er al iets bekend over de verdere specs, vermogen, gewicht enz...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Macboy » 30 nov 2008, 03:15

Afbeelding

Fucking gaaf !!


Die Brabham racing: voorkant met doorlopende lijn van koplampen naar grille is wel subliem. Interieur is ook fraai.

Evenals die Leather Edition, my god, stickselparadijs :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Martijn 327i en 10 gasten