Als ik naar BMW kijk zie ik dat ze druk bezig zijn om modellen de wereld in te helpen als een X6, een X1 en dat naast de X3 en X5. Een serieuze sportauto of iets waar je posters van boven je bed kunt hangen hebben ze niet meer (iets zoals de M1 of 8 serie). De Z4M modellen waren gaaf maar erg veel tijd is er niet aan besteed, niet eens een bredere body zoals de E46 M3 nog had. Van de E9x M3 schijnt ook geen CSL te komen. Ik vind M heel gaaf maar BMW lijkt steeds suffer te worden. De Performance lijn vind ik ook een lachertje voor een merk als BMW.
AMG heeft met de Black Series toch wel twee ontzettend gave auto's op de markt gezet. Die CLK schijnt een parel te zijn om in te rijden en ook de SL is een ontzettend dik apparaat. AMG heeft hiermee een flinke inhaalslag gemaakt. Wat als ze dezelfde trukendoos uithalen op een C-klasse of SLK (maar dan beter dan die eerste uitvoering)? Dikke AMG V8 (die geweldig klinkt) erin, mooie kuipstoelen, wat van het gewicht af (geen toeters en bellen) en een gruwelijk dikke body. Het recept is zo simpel.
Nu is AMG altijd de underdog geweest want de echte sportievelingen wisten de weg wel te vinden naar BMW M, maar gaat dat niet langzaam omdraaien als ze zo doorgaan? Waarom geen CSL meer of iets anders waarvan je gaat kwijlen?
Niks tegen de huidige M modellen maar ik mis de slagroom op de taart