Wat is de veiligste plek in de auto voor een kinderstoel?
- duifjes.com
Re: Wat is de veiligste plek in de auto voor een kinderstoel?
Dit klopt!
Ik heb ooit eens een onderzoek gelezen over verkeersongelukken. Hierin werd gesteld dat statistisch gezien er bij een ongeluk vaker een impact was aan tegenovergestelde kant van de bestuurder. Dit zou komen door je 'overlevings' instinct dat er in die fractie van een seconde voor zorgt dat je toch van jezelf wegstuurd. Ik weet het exacte verhaal niet meer, maar het klonk wel plausibel.
Ik denk dat achter de bestuurder dus het meest veilig is, alhoewel het me niet helemaal praktisch lijkt...
Ik heb ooit eens een onderzoek gelezen over verkeersongelukken. Hierin werd gesteld dat statistisch gezien er bij een ongeluk vaker een impact was aan tegenovergestelde kant van de bestuurder. Dit zou komen door je 'overlevings' instinct dat er in die fractie van een seconde voor zorgt dat je toch van jezelf wegstuurd. Ik weet het exacte verhaal niet meer, maar het klonk wel plausibel.
Ik denk dat achter de bestuurder dus het meest veilig is, alhoewel het me niet helemaal praktisch lijkt...
- Niall
Ben zelf aan het kijken voor een stoeltje voor de kleine, is nu 5 maanden oud en die zal het niet tot de 9 maanden halen qua grootte in zijn maxi cosi stoeltje. Wat mij opgevallen was dat de prijzen tussen landen behoorlijk scheelt, heb nu een maxi-cosi priorifix besteld voor 225 Euro vanuit de UK. Dit in tegenstelling tot de gangbare 300 Euro die hier in NL gevraagd wordt.
Heb voo isofix gekozen vanwege het gemak van montage, zit altijd goed en alle testen zeggen dat eht ook de beste optie is.
Heb voo isofix gekozen vanwege het gemak van montage, zit altijd goed en alle testen zeggen dat eht ook de beste optie is.

- Maik
Arthur schreef:Aaargh... dat zijn de ergstenMaik schreef:Ook heb ik een klein spiegeltje gemonteerd aan de zonneklep en daardoor heb je vrij goed zicht op de kleine, mits de stoel dus op die plek staat.![]()
Zo'n f*cking spiegeltje erin![]()
Inderdaad, I'm your worst nightmare!!!! Tip: check je remmen de volgende keer als je de auto pakt....

- RobS
Alekzs schreef:Ummmm blijkbaar nietRob Schouten schreef:Er zit een gordelindicator op, heb je die al ontdekt?Alekzs schreef:Ik heb dezelfde stoel ook achter de passengiersstoel, meest praktische en veiligste met inladenvanaf de stoep.
Ook kan je even een babbeltje houden als je voor de stoplichten staat. Of het qua ongelukken de veiligste plek is weet ik niet. Zorg er wel altijd voor dat die gordeltjes goed zitten, best een gepruts, afhankelijk van de kledingdikte en met of zonder jas.leg is uit .
Als het gordeltje niet goed zit is 'ie rood.
Linkje? Onze zwarte Tobi was €185Scotsman schreef:Ben zelf aan het kijken voor een stoeltje voor de kleine, is nu 5 maanden oud en die zal het niet tot de 9 maanden halen qua grootte in zijn maxi cosi stoeltje. Wat mij opgevallen was dat de prijzen tussen landen behoorlijk scheelt, heb nu een maxi-cosi priorifix besteld voor 225 Euro vanuit de UK. Dit in tegenstelling tot de gangbare 300 Euro die hier in NL gevraagd wordt.
- Niall
http://cgi.ebay.co.uk/Maxi-Cosi-PrioriF ... 240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratis verzending in the UK moet ik er wel bij zeggen, en gezien ik daar familie heb. In duitsland is ie ook goedkoper dan in NL
Eigenaardige was dat ie gisteren bij de halfords uk 20 pond goedkoper was dan vandaag
Gratis verzending in the UK moet ik er wel bij zeggen, en gezien ik daar familie heb. In duitsland is ie ook goedkoper dan in NL
Eigenaardige was dat ie gisteren bij de halfords uk 20 pond goedkoper was dan vandaag

- RobS
Ik zal het eens in de gaten houden, je woont vlakbij zie ikScotsman schreef:http://cgi.ebay.co.uk/Maxi-Cosi-PrioriF ... 240%3A1318

-
precies ik zat vroeger vaak zat zonder gordel tussen de twee voorstoelen naar de weg te kijkenRico schreef: statistisch gezien is het midden de veiligste plek. Met 3 kindertjes straks maak ik me er niet meer druk om. Weinig keus

- RobS
Kan ik me ook nog goed herinneren, bij ons wat het altijd ruzie wie er in het midden mocht. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeurenTom schreef:precies ik zat vroeger vaak zat zonder gordel tussen de twee voorstoelen naar de weg te kijkenRico schreef: statistisch gezien is het midden de veiligste plek. Met 3 kindertjes straks maak ik me er niet meer druk om. Weinig keus

- RVV
Tom schreef:precies ik zat vroeger vaak zat zonder gordel tussen de twee voorstoelen naar de weg te kijkenRico schreef: statistisch gezien is het midden de veiligste plek. Met 3 kindertjes straks maak ik me er niet meer druk om. Weinig keus
Het roadster rijden is je dus met de paplepel ingegoten

- 2000USA
Re: Veiligste plek in de auto kinderstoel? & Wat is de beste
Schopperdeschop! (kon zo snel niet iets versers vinden)
Wat is de nu de beste stoel, van 0 tot de verschillende leeftijden? Isofix ja/nee?
Binnen nu en december zal er iets aangeschaft moeten worden, en vooralsnog denk ik aan de combinatie MaxiCosy Pebble met FamilyFix, waarbij dan de Pebble na een jaar vervangen wordt door de Pearl. Lijkt me erg handig met in en uitnemen steeds van de stoeltjes, met name in het begin.

Wat is de nu de beste stoel, van 0 tot de verschillende leeftijden? Isofix ja/nee?
Binnen nu en december zal er iets aangeschaft moeten worden, en vooralsnog denk ik aan de combinatie MaxiCosy Pebble met FamilyFix, waarbij dan de Pebble na een jaar vervangen wordt door de Pearl. Lijkt me erg handig met in en uitnemen steeds van de stoeltjes, met name in het begin.