Wat is de veiligste plek in de auto voor een kinderstoel?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wat is de veiligste plek in de auto voor een kinderstoel?

Rechts
6
67%
Links
3
33%

Totaal aantal stemmen: 9

duifjes.com

Re: Wat is de veiligste plek in de auto voor een kinderstoel?

Bericht door duifjes.com » 18 nov 2008, 09:10

Dit klopt!

Ik heb ooit eens een onderzoek gelezen over verkeersongelukken. Hierin werd gesteld dat statistisch gezien er bij een ongeluk vaker een impact was aan tegenovergestelde kant van de bestuurder. Dit zou komen door je 'overlevings' instinct dat er in die fractie van een seconde voor zorgt dat je toch van jezelf wegstuurd. Ik weet het exacte verhaal niet meer, maar het klonk wel plausibel.
Ik denk dat achter de bestuurder dus het meest veilig is, alhoewel het me niet helemaal praktisch lijkt...

Niall

Bericht door Niall » 18 nov 2008, 09:27

Ben zelf aan het kijken voor een stoeltje voor de kleine, is nu 5 maanden oud en die zal het niet tot de 9 maanden halen qua grootte in zijn maxi cosi stoeltje. Wat mij opgevallen was dat de prijzen tussen landen behoorlijk scheelt, heb nu een maxi-cosi priorifix besteld voor 225 Euro vanuit de UK. Dit in tegenstelling tot de gangbare 300 Euro die hier in NL gevraagd wordt.

Heb voo isofix gekozen vanwege het gemak van montage, zit altijd goed en alle testen zeggen dat eht ook de beste optie is. :D

Maik

Bericht door Maik » 18 nov 2008, 21:06

Arthur schreef:
Maik schreef:Ook heb ik een klein spiegeltje gemonteerd aan de zonneklep en daardoor heb je vrij goed zicht op de kleine, mits de stoel dus op die plek staat.
Aaargh... dat zijn de ergsten :shocking:
Zo'n f*cking spiegeltje erin :mrgreen: :wink:

Inderdaad, I'm your worst nightmare!!!! Tip: check je remmen de volgende keer als je de auto pakt.... :wink:

RobS

Bericht door RobS » 19 nov 2008, 14:14

Alekzs schreef:
Rob Schouten schreef:
Alekzs schreef:Ik heb dezelfde stoel ook achter de passengiersstoel, meest praktische en veiligste met inladen :) vanaf de stoep.
Ook kan je even een babbeltje houden als je voor de stoplichten staat. Of het qua ongelukken de veiligste plek is weet ik niet. Zorg er wel altijd voor dat die gordeltjes goed zitten, best een gepruts, afhankelijk van de kledingdikte en met of zonder jas.
Er zit een gordelindicator op, heb je die al ontdekt? ;)
Ummmm blijkbaar niet :? leg is uit .
Afbeelding

Als het gordeltje niet goed zit is 'ie rood.
Scotsman schreef:Ben zelf aan het kijken voor een stoeltje voor de kleine, is nu 5 maanden oud en die zal het niet tot de 9 maanden halen qua grootte in zijn maxi cosi stoeltje. Wat mij opgevallen was dat de prijzen tussen landen behoorlijk scheelt, heb nu een maxi-cosi priorifix besteld voor 225 Euro vanuit de UK. Dit in tegenstelling tot de gangbare 300 Euro die hier in NL gevraagd wordt.

Heb voo isofix gekozen vanwege het gemak van montage, zit altijd goed en alle testen zeggen dat eht ook de beste optie is. :D
Linkje? Onze zwarte Tobi was €185

Niall

Bericht door Niall » 19 nov 2008, 14:55

http://cgi.ebay.co.uk/Maxi-Cosi-PrioriF ... 240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;

Gratis verzending in the UK moet ik er wel bij zeggen, en gezien ik daar familie heb. In duitsland is ie ook goedkoper dan in NL

Eigenaardige was dat ie gisteren bij de halfords uk 20 pond goedkoper was dan vandaag :?

RobS

Bericht door RobS » 19 nov 2008, 15:16

Scotsman schreef:http://cgi.ebay.co.uk/Maxi-Cosi-PrioriF ... 240%3A1318

Gratis verzending in the UK moet ik er wel bij zeggen, en gezien ik daar familie heb. In duitsland is ie ook goedkoper dan in NL

Eigenaardige was dat ie gisteren bij de halfords uk 20 pond goedkoper was dan vandaag :?
Ik zal het eens in de gaten houden, je woont vlakbij zie ik :P Ik uit Eindhoven :)

Tom

Bericht door Tom » 19 nov 2008, 16:01

Rico schreef: statistisch gezien is het midden de veiligste plek. Met 3 kindertjes straks maak ik me er niet meer druk om. Weinig keus :sealed:
precies ik zat vroeger vaak zat zonder gordel tussen de twee voorstoelen naar de weg te kijken :mrgreen:

RobS

Bericht door RobS » 19 nov 2008, 19:37

Tom schreef:
Rico schreef: statistisch gezien is het midden de veiligste plek. Met 3 kindertjes straks maak ik me er niet meer druk om. Weinig keus :sealed:
precies ik zat vroeger vaak zat zonder gordel tussen de twee voorstoelen naar de weg te kijken :mrgreen:
Kan ik me ook nog goed herinneren, bij ons wat het altijd ruzie wie er in het midden mocht. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren :sealed:

RVV

Bericht door RVV » 19 nov 2008, 23:37

Tom schreef:

Het roadster rijden is je dus met de paplepel ingegoten :wink:

2000USA

Re: Veiligste plek in de auto kinderstoel? & Wat is de beste

Bericht door 2000USA » 14 jul 2010, 15:58

Schopperdeschop! (kon zo snel niet iets versers vinden)

Wat is de nu de beste stoel, van 0 tot de verschillende leeftijden? Isofix ja/nee?

Binnen nu en december zal er iets aangeschaft moeten worden, en vooralsnog denk ik aan de combinatie MaxiCosy Pebble met FamilyFix, waarbij dan de Pebble na een jaar vervangen wordt door de Pearl. Lijkt me erg handig met in en uitnemen steeds van de stoeltjes, met name in het begin.

Afbeelding

Plaats reactie