Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Leuk te lezen! En mooie pics.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Mooi verslag!
- frank de jonge
Idd mooi verslag Femme en Tom!!!!
Ben erg benieuwd naar het film materiaal
Wat de remmen aangaat, ze hebben een tijdje stil gestaan dus een inremprocedure zoals hier al vermeld is normaal.

Wat de remmen aangaat, ze hebben een tijdje stil gestaan dus een inremprocedure zoals hier al vermeld is normaal.
-
Wat een mooie omgeving daar toch.....pffff
Nette platen van nette wagens!
Nette platen van nette wagens!

-
Dit maakt hebberig :playcar:
Mooi verhaal!
Mooi verhaal!
- GTRene
mooi verhaal, mooie platen, kortom ff leuk weg gelezen
thnx for sharing

thnx for sharing

-
erg benieuwd naar de videobeelden! Super materiaal heb je Femme 8)
- Femme
Ik heb geen nieuwe inremprocedure gedaan maar we hebben er in eerste instantie wel rustig mee gereden en ESS heeft er de afgelopen tijd ook mee gereden. Het was wel zo dat het veelal nat was. Op de heenweg hebben de remmen goed hun dienst bewezen toen ik bijna het hele stuk van Oldenzaal naar het noorden van Duitsland boven de 200 kon rijden met uitzondering van de wegwerkzaamheden.frank de jonge schreef:Idd mooi verslag Femme en Tom!!!!
-
Mooi verslag, heren. Als ik die foto's zo zie herinner ik me meteen weer waarom Scandinavie mijn hart gestolen heeft. Werkelijk prachtig lang. Goed eten, goede voorzieningen en heerlijk gecultiveerd, enkele steden daar gelaten. In Sverige kan je ook nog eens overal E85 tanken.
Hoe hebben jullie Zweden en Denemarken ervaren?
Btw, Femme zijn lange haren kwijt?
-
hugo schreef:
Onder welke steen heb jij gelegen?

-
Echt stevig heb ik de remmen niet aangesproken, gewoon normaal en een keer wat steviger om te kijken hoe ze reageren. Je leest wel eens dat testers van een supercar meer onder de indruk zijn van de remmen dan van de acceleratie. Onder Femme's auto zitten echt joekels van remmen die gebruikt worden door mensen die de remmen onder hun sportauto (Porsche, etc.) niet goed genoeg vinden. Ik had er wellicht te hoge verwachtingen van, vond ze natuurlijk prima remmen maar niet heel speciaal voor de openbare weg. Van fading bij herhaaldelijk flink gebruik zullen ze natuurlijk geen last hebben. Ik heb eens in een 997 Carrera S gereden en de standaard remmen daarvan vond ik eigenlijk behoorlijk indrukwekkend. Misschien kwestie van smaak, kan ook goed zijn dat Mov'it er bewust voor heeft gekozen dat ze normaal (als fabrieksremmen) aanvoelen met het verschil dat je ze nu keer op keer op de limiet kunt remmen zonder fading. Bij de Brembo remmen onder de B10 kon je goed merken dat je de ankers uitgooide 

-
Denemarken zijn we alleen doorheen gereden met slechts twee tussenstops om te tanken.hugo schreef:
Zweden en Noorwegen vond ik erg mooi qua landschap (maar is al te lezen in het verslag en te zien aan de foto's). Zoveel zijn we niet onder de mensen geweest maar ze leken allemaal wel vriendelijk. En vooral in Noorwegen spreekt iedereen engels. Zweedse MacDonalds' dudes bakken daar werkelijk niets van, kansloze sjaak die echt niets begreep van de bestelling (milkshake was hem onbekend, spoon begreep ie niet, fritesaus of mayonaise was hem onbekend etc.).
Verder positief dat er in die gebieden meer blondjes rondlopen, dat juich ik alleen maar toe

-
Tom schreef:Denemarken zijn we alleen doorheen gereden met slechts twee tussenstops om te tanken.hugo schreef:
Zweden en Noorwegen vond ik erg mooi qua landschap (maar is al te lezen in het verslag en te zien aan de foto's). Zoveel zijn we niet onder de mensen geweest maar ze leken allemaal wel vriendelijk. En vooral in Noorwegen spreekt iedereen engels. Zweedse MacDonalds' dudes bakken daar werkelijk niets van, kansloze sjaak die echt niets begreep van de bestelling (milkshake was hem onbekend, spoon begreep ie niet, fritesaus of mayonaise was hem onbekend etc.).
Verder positief dat er in die gebieden meer blondjes rondlopen, dat juich ik alleen maar toe
Vrouwen daar zijn amazing. Mijn ervaring in Zweden was iedereen wel gewoon Engels sprak. Overigens niet meteen het aller mooiste blonde grietje gaan playen. Voor je het weet staan er 3 redelijk fors gebouwde lokalo's om je heen. Pescatore weet daar alles van

- MartijnGizmo
Heerlijk verslag, topfoto's Tom! Ben nu ook meteen erg benieuwd naar het videomateriaal... 

- Adje ///M3
+ 1Martijn Koevoets schreef:Heerlijk verslag, topfoto's Tom! Ben nu ook meteen erg benieuwd naar het videomateriaal...
Helemaal top! Foto's / Auto's / Landschap. Nu de filmpjes nog!

- Sumo
Mooi verslag! Het lijkt mij heerlijk om door dat Noorse landschap heen te rijden.. iedereen heeft het al gezegd maar wat een smaakvolle aanpassingen heb jij aan je auto gedaan. Top!
- Christiaan van H.
Heerlijk verslag weer, heren
Kan ook niet wachten tot mijn eigen Noorwegen-reisje deze winter.

Kan ook niet wachten tot mijn eigen Noorwegen-reisje deze winter.
- Pescatore
Too true, al hoewel mijn 'wingman' die gasten aan had kunnen zien komenhugo schreef:Tom schreef:Denemarken zijn we alleen doorheen gereden met slechts twee tussenstops om te tanken.hugo schreef:
Vrouwen daar zijn amazing. Mijn ervaring in Zweden was iedereen wel gewoon Engels sprak. Overigens niet meteen het aller mooiste blonde grietje gaan playen. Voor je het weet staan er 3 redelijk fors gebouwde lokalo's om je heen. Pescatore weet daar alles van

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Dat is inderdaad waarhugo schreef:Overigens niet meteen het aller mooiste blonde grietje gaan playen. Voor je het weet staan er 3 redelijk fors gebouwde lokalo's om je heen. Pescatore weet daar alles van

-
- Auto: M3P, 130i
Leuk verslag en schitterende foto's!
Dit belooft wat voor het videomateriaal.
Dit belooft wat voor het videomateriaal.

- Femme
We zijn de eerste keer in een stuk door Denemarken gereden en op de terugweg hebben we er alleen getankt (wat geen leuke ervaring was, ten eerste waren er nauwelijks tankstations langs de snelweg en in het dorp waar we uitkwamen toen mijn tank zo goed als leeg was waren er in eerste instantie alleen onbemande tankstations met rare automaten en RON 92/95 benzine te vinden).hugo schreef:
Aan de auto's die er in Denemarken en Zweden rondrijden kun je duidelijk zien dat Zweden een autoindustrie heeft en Denemarken niet. Veel auto's in de klasses hoger dan een Opel Vectra of Ford Mondeo hebben we niet gezien in Denemarken. In Zweden daarentegen reden er veel V70's en 5-serie Tourings met M-sportpakketten en dikke dieselmotoren. Volgens de mannen van ESS zijn de autoprijzen in Zweden relatief laag terwijl die in Noorwegen (en ook Denemarken) schandalig hoog zijn. Dit is het gevolg van het feit dat de autoproductie geen werkgelegenheid oplevert in deze landen.
Wat betreft het vrouwelijk schoon hebben we niet zoveel bijzonders gezien in Zweden, maar dat komt vermoedelijk omdat we je niet moet zoeken in McDonaldsen en tankstations

Engels kunnen de Zweden wel, alleen hadden wij te maken met een kennelijk slecht geschoolde Somaliër die niks wilde begrijpen. Ik heb 'm overigens teruggepakt toen ik het dienblad ging afruimen. Ik was enthousiast bezig om bekers en rommel door de gaten te douwen en ik vond het al vreemd dat je de tegels van de achterliggende ruimte door de gaten kon zien. Bleek dat de Somaliër de vuilniszakken had opgeruimd maar geen nieuwe had teruggeplaatst, dus de troep kwam aan de andere kant op de vloer terecht

Laatst gewijzigd door Femme op 18 nov 2008, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
lol@pownen somalier
Michel

Michel
- Erik-Jan
Mooie verslagen!
Is de Z4 nu klaar of heb je nog meer in petto?
Is de Z4 nu klaar of heb je nog meer in petto?
- Daniel
Het zal er vast ook mee te maken hebben dat de meest afgejammerde 1.6 Mondeo er al dik 41.000 euro kost. Dat is duurder dan een BMW 320i Executive hier is, terwijl Nederland al niet direct bekend staat om zijn scherpe prijzen :XFemme schreef: Aan de auto's die er in Denemarken en Zweden rondrijden kun je duidelijk zien dat Zweden een autoindustrie heeft en Denemarken niet. Veel auto's in de klasses hoger dan een Opel Vectra of Ford Mondeo hebben we niet gezien in Denemarken. .
- Niels
- Auto: Prius+
Prijzen in DK zijn werkelijk niet te geloven
In vergelijking daarmee mogen wij nog onze handen dichtknijpen zeg maar!
Mooi avontuur verder en ook ik ben wel Scandinavie fan
De Z4 was al uber en ik ben blij te lezen dat ie rijdt als een dikke atmo 8) Opvallend vind ik de slordige kromme af Alpina, dat had ik niet verwacht van een tuner die zijn roots in de motortuning heeft
@Tom: dat de Brembo's bijteriger zijn zegt niet zoveel over de remkwaliteiten, het geeft alleen meer vertrouwen. Bert heeft eens duurdere sportblokken vergeleken met imitaties en de G-tech liet geen noemswaardige verschillen zien in afstand en G-krachten meen ik. Ik schat de Movit's in als lekker stampwerk maar wat nogal wat marteling kan hebben.

Mooi avontuur verder en ook ik ben wel Scandinavie fan

@Tom: dat de Brembo's bijteriger zijn zegt niet zoveel over de remkwaliteiten, het geeft alleen meer vertrouwen. Bert heeft eens duurdere sportblokken vergeleken met imitaties en de G-tech liet geen noemswaardige verschillen zien in afstand en G-krachten meen ik. Ik schat de Movit's in als lekker stampwerk maar wat nogal wat marteling kan hebben.