rijbewijs kwijt

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mar 2008, 09:36

Geeikte teller of niet maakt allemaal volgens mij niets uit.
1 of 2 agenten ook niet.
Zij zijn er (zogenaamd) niet mee gebaat om jou te naaien en ze hebben een/de eed afgelegd.
Een agent wordt dus altijd geloofd.
16 jaar geleden kon ik mijn rijbewijs ook eens inleveren na een achtervolging door een "undercover' Astra (geen camera, geen strepen erop. Gewoon een rode) 1 agent erin etc.
Toch was ik het haasje, 6 of 9 weken op m'n rijbewijs gewacht en een half jaar op m'n motor. 770,- gulden boete. Heb er ook een advocaat op gehad :?

Heb ook wel eens gehoord dat als ik nu voor bv 2 maal 30 of 40 te hard gepakt wordt en voor moet komen dat die 16 jaar oude ook nog ff aangehaald wordt.
Meen gelezen te hebben van iemand waarbij het 10 jaar geleden was en dat ook gebeurde.

Dus wie weet, Edwin, komt die van 13 jaar terug ook weer voorbij :wink:

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2008, 09:52

Arthur schreef:Geeikte teller of niet maakt allemaal volgens mij niets uit.
1 of 2 agenten ook niet.
Zij zijn er (zogenaamd) niet mee gebaat om jou te naaien en ze hebben een/de eed afgelegd.
Een agent wordt dus altijd geloofd.
16 jaar geleden kon ik mijn rijbewijs ook eens inleveren na een achtervolging door een "undercover' Astra (geen camera, geen strepen erop. Gewoon een rode) 1 agent erin etc.
Toch was ik het haasje, 6 of 9 weken op m'n rijbewijs gewacht en een half jaar op m'n motor. 770,- gulden boete. Heb er ook een advocaat op gehad :?

Heb ook wel eens gehoord dat als ik nu voor bv 2 maal 30 of 40 te hard gepakt wordt en voor moet komen dat die 16 jaar oude ook nog ff aangehaald wordt.
Meen gelezen te hebben van iemand waarbij het 10 jaar geleden was en dat ook gebeurde.

Dus wie weet, Edwin, komt die van 13 jaar terug ook weer voorbij :wink:
Bij 1 agent heb je nog een kans.
Ik heb het een keer gehad in gorinchem, ok zon strepenjager, ik reed netjes in de corvette achter hem op de dijk, hij haalde een vrachtwagen in, ik erachteraan en wilde in 1 beweging hem ook inhalen, natuurlijk rij je dan iets te hard.
Op het moment dat ik met mijn neus half naast hem zit geeft die een zwieper aan het stuur naar links, zodat ik echt moest remmen en dus achter hem aan moest sluiten, 200 meter verder op de rotonde geef ik hem een lichtsignaal en een thump ub voor zijn uberactie, en sla rechtsaf.
Komt die me achterna in zijn vw Jetta.
Op dat moment wist ik niet dat het een "ubersturmbhanfurher" was dus ik twijfelde, stoppen met het risico op een matpartij :D of gewoon relaxed bij hem wegrijden 8). Ik koos voor het tweede, alleen kon die echt wel verdomd goed sturen.
Inmiddels waren we de binnenstad uit en besloot ik de dijk op te gaan richting Arkel en meerkerk.
Met veel pijn en moeite kon ik hem afschudden en draai heel rustig de rijksweg op en zie na 200 meter toch die jetta weer in mijn spiegel, alleen draaide die niet de snelweg op.
200 meter verder een benzinestation, en a hoor rij er netjes met 110 voorbij, staat een politiewagen die zodra die mij zag reed die de snelweg op achter me, na 3 minuten achter me gezeten te hebben gingen ze me inhalen en kijken en nog eens kijken, toen ze voor me reden ben ik gauw afgeslagen.

De 6 weken daarna reed er minimaal drie keer per dag diezelfde auto of een politieauto bij ons door de steeg (normaal kwamen ze er nooit)
Maar verder niks meer van gehoord.

Kijk dat die me aanoudt als ik inhaal waar hij het niet correct vind, alla.
Maar niet je stuur naar links gooien :twisted:

PeerH

Bericht door PeerH » 14 mar 2008, 10:08

Edwin van der Velden schreef:Nou, ze zijn langsgeweest.

Andere agenten helaas. Ik vrolijk: " komen jullie mijn rijbewijs brengen, of voor een taxatie"
Eigenlijk had je moeten vertellen dat je nep opslag had gehad, en hoe dat met hun zat ;)

Klote-wouten

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mar 2008, 15:27

markk schreef:Kan iemand (Macboy) me eens uitleggen wat de gevolgen zijn / dit betekent.
Heel makkelijk. Zonder rijbewijs mag je niet rijden. Als je dit dan toch doet, flinke boete. Doe je het dan weer, dan ben je gewoon je auto lange tijd kwijt. En dat werkt, believe me ...

Clienten die dan zeuren zeg ik altijd: tja, wie zijn billen brand ...

Inmiddels loop ik ook op tegen de ambtelijke molen. God jezus het valt niet mee om iets geregeld te krijgen, ondanks mijn diplomatieke skills. Vrees dat het niet zal lukken vandaag nog ...

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mar 2008, 16:09

Waarom heeft de politie nog meetapparatuur als ze op deze manier ook rechtmatig je rijbewijs kunnen afpakken???

Knot

Bericht door Knot » 14 mar 2008, 16:38

Vervelend Ed... :(

HansD

Bericht door HansD » 14 mar 2008, 20:04

Kolere Edwin. Dat is balen.

Het was helaas een keer te verwachten met al die heftige demo's en verschillende mensen die de omgeving ermee onveilig maken. Hopen dat je het papeirtje snel weer terug hebt.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 mar 2008, 08:36

Kansloos maar goed.

Ilja gezien jouw reputatie dacht ik dat jij het in een uurtje gefixt had.

Edwin sterkte ik weet het ben hem ook al 2 keer kwijt geweest 8) en met de tein en bus naar je werk is niet fijn een week lang......

Ronnie

Bericht door Ronnie » 15 mar 2008, 09:25

Ik heb aan aantal maanden ook een leuk geintje gehad met 2 prutsers in een zilveren Leon.

Ik reed op zaterdagochtend 9 uur richting Amsterdam met een gangetje van 160 op een LEGE snelweg, deze snelweg komt samen in een andere 2 baans snelweg waar het daarna 4 banen worden.
ik kwam dus aanrijden op het 4 baans stuk waar ik in de verte deze Leon zag rijden.
De heren in de Leon zagen mij aankomen en kwamen vanaf de uiterste baan rechts 2 banen naar links, er was dus nog steeds ruimte voor mij om in te halen.
Ik naar links dus om de Leon in te halen maar ik haalde wel de snelheid eruit en ging meer richting 120/130 omdat ik het al niet helemaal vertrouwde .
op het moment dat ik ze in wilde halen gooide ze snel de Leon ervoor, let wel de 3 banen rechts waren dus helemaal leeg.
Helaas voor hem zag ik bij deze actie dat hij een blauw blousje aanhad met het politielogo.
Ik was vrij verrast maar kon het gelukkig nog vrij makkelijk beremmen.
de kerel in de Leon begon nu volgas te geven en liep zelf vrij hard op me uit richting de 160.
Ik was nogal geirriteerd maar heb mijn afstand gehouden en moest toch de eerste afslag eraf. Ik was er echt kwaad om en heb er over gedacht om een klacht in te dienen, maarja waar moet je dat doen en het kenteken had ik ook niet.

Ik weet nou niet of hun actie bedoeld was om bij mij de snelheid eruit te halen of dat ze wilden provoceren maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. nu dat ik er weer over nadenk word ik er nog steeds kwaad om.

reed toen trouwens nog in de Z3 M

markk

Bericht door markk » 15 mar 2008, 09:46

Heb wel besloten om de Cupra even tijdelijk aan de kant te zetten en met een ibiza diesel te gaan rijden.
Ja erg slim, zo'n Ibiza TDI 130 getuned tot 160pk. Dat helpt ;-)

Sowieso zijn turbo's (dus o.a. alle snelle diesels) funest voor rustig rijgedrag. Althans zo werkt dat bij mij. Paar mm gaspendaal naar beneden en een vrachtlading aan koppel / trekkracht geeft bij mij altijd de reactie "dan maar vol naar beneden".

Met een NA rijdt ik veel rustiger. Ibiza TDI (155pk) moest ik altijd mee "raggen". EVO ook. 206gti rijdt ik normaliter altijd rustig mee. e46 M3 ook. Schakelen bij 3000rpm en niets aan de hand. Met NA rijdt je altijd veel bewuster hard (IMHO)

Mark.

jaydee

Bericht door jaydee » 15 mar 2008, 10:23

markk schreef:Met NA rijdt je altijd veel bewuster hard (IMHO)

Mark.
Helemaal mee eens. In de meeste turboloze auto's is de reactie veel meer lineair waardoor het rustiger aanvoelt.

Jammer dat je geen Arosa's meer hebt Ed ;)
Serieus: knap balen! Ik wijt dit soort dingen aan de ter plaatse geldende limieten. Wie gaat er nou 50 rijden op een 4-baans weg zonder zijwegen, alleen maar omdat er bepaald is dat-ie binnen de bebouwde kom valt... Als je daarentegen met 100 door een woonwijk knalt is het terecht dat ze het rijbewijs innemen, maar ik denk niet dat dat hier het geval is geweest, of wel?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 mar 2008, 10:44

Even voor de duidelijkheid: het rijden zonder rijbewijs.. LAAT HET UIT JE HOOFD!!!!!!!!!

Of het een misdrijf is of niet is niet eens belangrijk. Je rijdt onverzekerd rond en ligt de komende 10 jaar financieel krom bij elke schade die jij, of een ander veroorzaakt. Ook al heb jij aantoonbaar geen schuld, je moet de schade voor beide partijen betalen als je niet bent verzekerd. Laten we het over letselschade maar verder niet hebben of eventuele ziekenhuiskosten (ook niet verzekerd in dit geval). Daar kom je je hele leven niet meer van af met een beetje pech.

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2008, 10:47

Wat betreft NA inderdaad, pas als je er echt voor gaat zitten gaat het hard, Wat ik van Andre hoorde is dat de 135i (turbo) heel gemakkelijk heel veel te hard gaat.

Knot

Bericht door Knot » 15 mar 2008, 11:06

Maurice Graber schreef:Even voor de duidelijkheid: het rijden zonder rijbewijs.. LAAT HET UIT JE HOOFD!!!!!!!!!

Of het een misdrijf is of niet is niet eens belangrijk. Je rijdt onverzekerd rond en ligt de komende 10 jaar financieel krom bij elke schade die jij, of een ander veroorzaakt. Ook al heb jij aantoonbaar geen schuld, je moet de schade voor beide partijen betalen als je niet bent verzekerd. Laten we het over letselschade maar verder niet hebben of eventuele ziekenhuiskosten (ook niet verzekerd in dit geval). Daar kom je je hele leven niet meer van af met een beetje pech.
Je hebt helemaal gelijk.. maar let wel, ook na het (chip)tunen van je auto ben je "eigenlijk" niet meer verzekerd, kijk je polis maar na!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 mar 2008, 11:14

Kut, dat wist ik dan weer niet. Lastig :D

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2008, 11:35

Macboy schreef:Verder goed nieuws. Edwin mag zijn rijbewijs al ophalen ! Binnen 2 werkdagen dus das toch weer netjes :)[/b]
wow das snel 8) werk je ook voor potentiele klanten uit Overijssel? :wink:
goed werk 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 17 mar 2008, 12:18

GTRene schreef:wow das snel 8) werk je ook voor potentiele klanten uit Overijssel? :wink:
goed werk 8)
Ik werk in Deventer man sufduk volgens mij valt dat wel onder Overijssel ja :)

Macboy

Bericht door Macboy » 17 mar 2008, 12:24

Rijbewijs is inmiddels terug!

Rene reageerde er al op, maar die post van mij is even weg vanwege de opsplitsing van dit draadje.

Afsluitdijk 254km/h = nu eigen draadje

EG

Bericht door EG » 17 mar 2008, 23:28

Scotsman schreef:Ik ken een ander verhaal van een bekende autoverkoper in EHV.

Reed over de A50 met zijn 911 (GT3 look), snel naar huis nadat ie naar een auto was wezen kijken. Pakt net bij de Ikea de stoplichten op groen, in zijn woorden 200+. Rijdt een stuk door en gooit hem de A58 op richting tilburg, ziet ie in zijn spiegel een zuustokauto aankomen.

Keuzes keuzes, stoppen en nog een rijontzegging krijgen of doorplanken, dus volgas naar huis afslag vliegveld en doorrammen naar de boschdijk.
Auto op de plaats gezet en loopt naar zijn voordeur en daar staat de zuurstokauto voor zijn zaak. Meneer wij zagen u door roodlich rijden bij de ikea. Hij nee hoor het was groen. Nee meneer het was rood en u reed veels te hard, wij hebben u proberen te klokken maar u reed van ons weg. Zuurstok Astma loopt maximaal 205km/u, u hebt dus veels te hard gereden.

Maar nu kwam het omdat zij geen geeikte teller enz hadden konden ze hem niets maken, zelfs na bellen met de OVJ. Voortaan houdt ie het binnen de 50km grens

Maar het lijkt erop dat je afhankelijk bent van wie je aanhoudt en met welke OVJ je te maken hebt. :?
Zo een eikingsrapport whatever maak zeker wel wat uit. Ben met 150 op de A4 langs een IVW (inspectieverkeerwaterstaat) busje geknald. Opeens zie ik in mijn binnenspiegel "Stop, IVW". Stop netjes papieren bullshit gecontroleerd. Hij zo van je hebt geluk ik kan je niet bekeuren omdat mijn bus pas volgende week geijkt wordt. Eigenlijk had ie niet lang genoeg achtervolgt, maar dat ik al helemaal geen boete kreeg was een super geluk bij een ongeluk, gewoon daarbij gelaten dus, ga niet in discussie met het risico op een dikke boete :?

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2008, 23:40

Macboy schreef:
GTRene schreef:wow das snel 8) werk je ook voor potentiele klanten uit Overijssel? :wink:
goed werk 8)
Ik werk in Deventer man sufduk volgens mij valt dat wel onder Overijssel ja :)
snurk snurk :oops: ow :lol: dat was me echt ontschoten, ik vind je meer het westen typ :wink: maar goed te horen Ilja, mooi Overijssel 8)

Jan Visser

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door Jan Visser » 17 nov 2008, 22:50

Ik zal ook maar eens topics doorspitten op D-F, over hoe te handelen als je rijbewijs is ingenomen....................

Net gelaserd, en reed 65 KM/H te hard na correctie.............. :(

Marco R.

Bericht door Marco R. » 17 nov 2008, 22:52

One line: http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft daar iemand mij flink geholpen :)

1 maand eerder (dan de richtlijn) rijbewijs terug en flink lagere boete+betalingsregeling..

Als dit je eerste vergrijp is heb je hem denk ik wel binnen de tien dagen terug, gezien je onder de 69 te hard zit.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2008, 23:17

Jan Visser schreef:Ik zal ook maar eens topics doorspitten op D-F, over hoe te handelen als je rijbewijs is ingenomen....................

Net gelaserd, en reed 65 KM/H te hard na correctie.............. :(
Ai Jan....sterkte dan, maar denk dat je hem wel binnen 10 dagen terug krijgt, meteen aanvragen...balen zeg :?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 nov 2008, 10:31

@Jan, als het je eerste keer is maak je met als argument "rijbewijs voor werk nodig" (goed onderbouwen natuurlijk!) vrij veel kans dat je hem zo weer terug krijgt.

De eerste keer was bij mij ook geen probleem (met dank aan Macboy overigens), deze tweede keer gaat een stuk lastiger worden :(

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 18 nov 2008, 12:38

beetje off topic, maar hoe zit het dan als je gepakt wordt met zo'n wegmisbruikers camera wagen ?
Je hebt toch niet om video beelden gevraagd. en hoeveel zou je krijgen als je actie geplaatst wordt op tv ?

Plaats reactie