Voor de beeldvorming:
Maxi-cosi
Permanente stoel
In het midden kan ook, maar dat is erg onhangig met in en uit....ladenluco hornsveld schreef:Je bent het midden vergeten?
Of kan dat niet?
Dat is zo, maar wel het verste van de impact af van zowel rechts als links.Rob Schouten schreef:In het midden kan ook, maar dat is erg onhangig met in en uit....ladenluco hornsveld schreef:Je bent het midden vergeten?
Of kan dat niet?
wooter schreef:Er zijn er die stellen dat de beste plek achter de bestuurder is, zodat ie geforceerd wordt om even te parkeren als de kleine klaagt. Veiliger dan wat vaak voorkomt: al rijdende het probleem proberen op te lossen. Zo ken ik overigens twee zware ongevallen die gebeurden omdat de ouder én wou rijden én zich om de kleine op de achterbank bekommerde.
statistisch gezien is het midden de veiligste plek. Met 3 kindertjes straks maak ik me er niet meer druk om. Weinig keusRob Schouten schreef:In het midden kan ook, maar dat is erg onhangig met in en uit....ladenluco hornsveld schreef:Je bent het midden vergeten?
Of kan dat niet?
Er zit een gordelindicator op, heb je die al ontdekt?Alekzs schreef:Ik heb dezelfde stoel ook achter de passengiersstoel, meest praktische en veiligste met inladenvanaf de stoep.
Ook kan je even een babbeltje houden als je voor de stoplichten staat. Of het qua ongelukken de veiligste plek is weet ik niet. Zorg er wel altijd voor dat die gordeltjes goed zitten, best een gepruts, afhankelijk van de kledingdikte en met of zonder jas.
Marc schreef:Isofix stoel (Priorifix) kun je ook met gordels vastzetten. Door de steunpoot past het alleen niet in ieder auto, dus kijk dat van tevoren even na.
Met de isofix zit het alleen zo veel degelijker en strakker in de wagen, dat is niet te geloven. Altijd doen, is mijn advies. Een zitje dat met grodels vastzit kan vooral zijwaarts zoveel meer bewegen, en da's niet goed.
Aaargh... dat zijn de ergstenMaik schreef:Ook heb ik een klein spiegeltje gemonteerd aan de zonneklep en daardoor heb je vrij goed zicht op de kleine, mits de stoel dus op die plek staat.
Je kunt ze mooi vastklikken in de isofix systemen van een BMW, veilig stoeltje ook, komt steevast als de betere uit de testen.M@rcel schreef:Rico, waarom hebben jullie voor die stoeltjes gekozen?
Ok, duidelijkRico schreef:Je kunt ze mooi vastklikken in de isofix systemen van een BMW, veilig stoeltje ook, komt steevast als de betere uit de testen.M@rcel schreef:Rico, waarom hebben jullie voor die stoeltjes gekozen?
Ummmm blijkbaar nietRob Schouten schreef:Er zit een gordelindicator op, heb je die al ontdekt?Alekzs schreef:Ik heb dezelfde stoel ook achter de passengiersstoel, meest praktische en veiligste met inladenvanaf de stoep.
Ook kan je even een babbeltje houden als je voor de stoplichten staat. Of het qua ongelukken de veiligste plek is weet ik niet. Zorg er wel altijd voor dat die gordeltjes goed zitten, best een gepruts, afhankelijk van de kledingdikte en met of zonder jas.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Bokkepoot, Darudevampire, Dimitri, HarryC, SvB en 4 gasten