Spijker in de F1?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Spijker in de F1?
Hoogmoed of serieus? denk zelf dat het de ondergang zal worden.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Er zullen ook altijd azijnpissers zijn die vinden dat dit merk niks met het oude merk te maken heeft, behalve de naam. Hier zit er één. 
Ik denk ook dat het niet handig is om nu al in F1 te stappen, maar misschien kunnen ze genoeg sponsors vinden om het risico klein te houden. Het zou ook goed kunnen zijn voor de verkopen.

Ik denk ook dat het niet handig is om nu al in F1 te stappen, maar misschien kunnen ze genoeg sponsors vinden om het risico klein te houden. Het zou ook goed kunnen zijn voor de verkopen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Wat ik me dan afvraag is waar moet het van betaald worden ? Spijker draait nog altijd verlies, grote automerken hebben soms al moeite met het allesverslindende formule 1 geld.
Een jaartje Formule 1 rijden en dan de stekker eruit bij de fabrikant kan toch ook niet de bedoeling zijn ? Deze plannen zijn net zo ambitieus als ik zou zeggen ik ga het Nederlandse voetbal elftal sponsoren.
Een jaartje Formule 1 rijden en dan de stekker eruit bij de fabrikant kan toch ook niet de bedoeling zijn ? Deze plannen zijn net zo ambitieus als ik zou zeggen ik ga het Nederlandse voetbal elftal sponsoren.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Ik begreep zelfs dat een formule1 team van die orde een kleine winst maakt door allerlei reklame- en sponsor gelden.Rico v Velzen schreef:Wat ik me dan afvraag is waar moet het van betaald worden ? Spijker draait nog altijd verlies, grote automerken hebben soms al moeite met het allesverslindende formule 1 geld.
Een jaartje Formule 1 rijden en dan de stekker eruit bij de fabrikant kan toch ook niet de bedoeling zijn ? Deze plannen zijn net zo ambitieus als ik zou zeggen ik ga het Nederlandse voetbal elftal sponsoren.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Verlies verlies. Man als je slim bent koop je een bedrijf met slechts 1 miljoen verlies!
Als je in NL kaders denkt, dan moet je niet bij Spyker wezen. Ze denken veel groter en grootser. Erg stoer vind ik dat. Er zitten nu flinke kapitaalkrachtige zakenmensen als aandeelhouders achter de schermen, o.a. een Arabier toch? Die Arabische markt gaat als een trein. Ik geloof in het bedrijf. Enige wat mij nog tegenstaat is de amateuristische uitstraling van het raceteam. Op Le Mans zag ik (en velen met mij) dat ze er echt een zooitje van maakten, in letterlijke zin. Alle andere pitboxen waren klinisch schoon en opgeruimd (zoals het hoort als je met race spullen werkt, waar iedere gram vuil voor ellende kan zorgen). Bij Spyker leek het gewoon een boerenschuur.
Hoop dat ze het F1 verhaal serieus nemen. Ze zijn ook druk bezig om de naamsbekendheid te vergroten. Net als Ferrari kan Spyker het merk weleens groter maken dan de omzet, dus met merchandising kunnen ze meer omzet genereren, dan met het verkopen van auto's. Denk ik.
Als je in NL kaders denkt, dan moet je niet bij Spyker wezen. Ze denken veel groter en grootser. Erg stoer vind ik dat. Er zitten nu flinke kapitaalkrachtige zakenmensen als aandeelhouders achter de schermen, o.a. een Arabier toch? Die Arabische markt gaat als een trein. Ik geloof in het bedrijf. Enige wat mij nog tegenstaat is de amateuristische uitstraling van het raceteam. Op Le Mans zag ik (en velen met mij) dat ze er echt een zooitje van maakten, in letterlijke zin. Alle andere pitboxen waren klinisch schoon en opgeruimd (zoals het hoort als je met race spullen werkt, waar iedere gram vuil voor ellende kan zorgen). Bij Spyker leek het gewoon een boerenschuur.
Hoop dat ze het F1 verhaal serieus nemen. Ze zijn ook druk bezig om de naamsbekendheid te vergroten. Net als Ferrari kan Spyker het merk weleens groter maken dan de omzet, dus met merchandising kunnen ze meer omzet genereren, dan met het verkopen van auto's. Denk ik.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Daar zeg je zoiets, in de vorige GTO stond een verslag van een fabrieksbezoek bij de raceafdeling van Spyker. Het zag er (op gepubliceerde foto´s!) weinig opgeruimd uit. Gaat niet werken zoiets.Dennis Cavallino schreef:Op Le Mans zag ik (en velen met mij) dat ze er echt een zooitje van maakten, in letterlijke zin. Alle andere pitboxen waren klinisch schoon en opgeruimd (zoals het hoort als je met race spullen werkt, waar iedere gram vuil voor ellende kan zorgen). Bij Spyker leek het gewoon een boerenschuur.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Kreeg vandaag nog post van Spyker trouwens. Ben met hen in gesprek om het een en ander voor hen te gaan doen 
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/IMG_8722.JPG[/img]

[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/IMG_8722.JPG[/img]
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Ik vind het wel goed dat ze zich op die manier in de kijker willen zetten. Levert in de toekomst absoluut meer publiciteit en dus omzet op. (Dat is het plan tenminste.....
)
En elke ondernemer zou toch moeten weten dat de kosten voor de baten uitgaan.....
Ik wens ze in ieder geval heel veel succes en hoop dat ze het allemaal waar kunnen gaan maken.

En elke ondernemer zou toch moeten weten dat de kosten voor de baten uitgaan.....

Ik wens ze in ieder geval heel veel succes en hoop dat ze het allemaal waar kunnen gaan maken.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Stéphane schreef:Kreeg vandaag nog post van Spyker trouwens. Ben met hen in gesprek om het een en ander voor hen te gaan doen
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/IMG_8722.JPG[/img]
LOL Echt alleen jij zou die enveloppe hier posten! Erg grappig (in een leuk opzicht, niet kwaad bedoeld). 8)
- Eltjo
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 24 aug 2006, 10:01
- Locatie: Rotterdam
Cool envelopje! Serieus!
En het verhaal van Cav... Als je die Arabieren een beetje kent dat weet je iig dat ze voor geen meter te vertrouwen zijn en dat je totaal niet op ze kan bouwen. Geld hebben ze teveel, absoluut. Maar als er weer een nieuw tof speeltje komt dan willen ze dat allemaal...
Er heerst iig een waas van geheimzinnigheid rondom Spyker. Je ziet geen selebs met die wagens en ook op de 2ehands markt is er volgens mij nog niet één verschenen. Dat vind ik wel cool
Maar in de F1 stappen met een bedrijf dat nog steeds in de kinderschoentjes staat en eigenlijk gewoon geen geld heeft, das toch wel riskant hoor. Niks te Nederlands denken.

En het verhaal van Cav... Als je die Arabieren een beetje kent dat weet je iig dat ze voor geen meter te vertrouwen zijn en dat je totaal niet op ze kan bouwen. Geld hebben ze teveel, absoluut. Maar als er weer een nieuw tof speeltje komt dan willen ze dat allemaal...
Er heerst iig een waas van geheimzinnigheid rondom Spyker. Je ziet geen selebs met die wagens en ook op de 2ehands markt is er volgens mij nog niet één verschenen. Dat vind ik wel cool

Maar in de F1 stappen met een bedrijf dat nog steeds in de kinderschoentjes staat en eigenlijk gewoon geen geld heeft, das toch wel riskant hoor. Niks te Nederlands denken.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
En toch groeien ze steeds meer..Rico v Velzen schreef:Wat ik me dan afvraag is waar moet het van betaald worden ? Spijker draait nog altijd verlies, grote automerken hebben soms al moeite met het allesverslindende formule 1 geld.
Een jaartje Formule 1 rijden en dan de stekker eruit bij de fabrikant kan toch ook niet de bedoeling zijn ? Deze plannen zijn net zo ambitieus als ik zou zeggen ik ga het Nederlandse voetbal elftal sponsoren.
Verlies is minder belasting betalen toch ?

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
AWHet was al bekend dat Spyker het Formule1-team van Midland wilde kopen, maar dat de topman Victor Muller plannen had met Ferrari is nieuw.
Muller stapte vanochtend op het vliegtuig naar Italië om met Jean Todt van Ferrari een en ander te bespreken. Tijdens het gesprek zou de samenwerking tussen de twee merken over berijders en motoren centraal moeten staan. Aannemelijk is dat Midland zijn Toyota-motoren kwijtraakt aan Williams. Er moet dus naar nieuwe krachtbronnen worden gezocht. En die zouden nou wel eens van Ferrari kunnen komen. Maar goed, dat blijft speculatief.
Dit weekend hoopt Muller uitsluitsel te kunnen geven of de overname van Midland wel of niet doorgaat.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Mwa, als het nog niet zeker is of Red Bull één of twee teams met Ferrari motoren laat rijden(kans schijnt aanwezig te zijn), zit Ferrari vast niet te wachten op een tweede danwel derde team dat motoren van hun afneemt. Al kan dat met de motor-freeze(breek me de bek niet open) weleens een minder groot issue worden.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Hoe meer motoren ze bouwen, hoe meer data en knaken.
Nu alles wat meer naar elkaar toegetrokken wordt, om de ontwikkelingskosten te beperken, lijkt het me niet verkeerd.
Af en toe heb ik wel het idee dat dit een hele grote PR stunt van Muller is.
Want wie boeit het nou dat hij op het vliegtuig naar Milaan zit??
Nu alles wat meer naar elkaar toegetrokken wordt, om de ontwikkelingskosten te beperken, lijkt het me niet verkeerd.
Af en toe heb ik wel het idee dat dit een hele grote PR stunt van Muller is.
Want wie boeit het nou dat hij op het vliegtuig naar Milaan zit??
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Volgens deze 'betrouwbare' site is het al rond:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129122
Maar wat is dat toch met 'Feit is wel dat er voor het eerst een Nederlander eigenaar is van een F1-team'?
En de gebroeders Hoogenboom dan? Geschiedenis is kennelijk geen verplicht vak meer in de 'F1-journalistiek'.
En voor wie zich afvroeg hoe het zit met Ferrari:
http://www.grandprix.com/ns/ns17398.html
Waardoor ik me weer afvraag: wie is er daar nu eigenlijk de baas? Je hebt Mol, je hebt z'n consortium (wie zitten daarin?) en je hebt Muller die op eigen houtje naar Italië gaat. Neemt Spyker het hele zaakje van Mol over? Wordt de Spyker F1 meer dan alleen een branding-exercitie? Of hebben we gewoon twee kapiteins op één schip? Met nog een Arabier die achter de schermen werkelijk aan touwtjes trekt, omdat 't zijn centen zijn? En in dat geval: hoezo Nederlands team?
Ik vind dit allemaal nog schimmiger dan twee jaar meneer Alex Shnaider...
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129122
Maar wat is dat toch met 'Feit is wel dat er voor het eerst een Nederlander eigenaar is van een F1-team'?
En de gebroeders Hoogenboom dan? Geschiedenis is kennelijk geen verplicht vak meer in de 'F1-journalistiek'.

En voor wie zich afvroeg hoe het zit met Ferrari:
http://www.grandprix.com/ns/ns17398.html
Waardoor ik me weer afvraag: wie is er daar nu eigenlijk de baas? Je hebt Mol, je hebt z'n consortium (wie zitten daarin?) en je hebt Muller die op eigen houtje naar Italië gaat. Neemt Spyker het hele zaakje van Mol over? Wordt de Spyker F1 meer dan alleen een branding-exercitie? Of hebben we gewoon twee kapiteins op één schip? Met nog een Arabier die achter de schermen werkelijk aan touwtjes trekt, omdat 't zijn centen zijn? En in dat geval: hoezo Nederlands team?
Ik vind dit allemaal nog schimmiger dan twee jaar meneer Alex Shnaider...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 2 gasten