Spijker in de F1?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Spijker in de F1

Ja super, voor het eerst in historie een NL F1 TEAM
22
55%
Alsjeblieft niet, gaat een fiasco worden
18
45%

Totaal aantal stemmen: 40

RVV

Spijker in de F1?

Bericht door RVV » 29 aug 2006, 00:32

Hoogmoed of serieus? denk zelf dat het de ondergang zal worden.

Tristan

Bericht door Tristan » 29 aug 2006, 00:34

Tuurlijk gaaf!

Zoals Vikor Mulller al zei: ik quote "Er zullen altijd ouderwetse azijnpissers zijn die vinden dat dit oude merk niet mee mag doen".

Nu hopen dat het echt door zal zetten.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 aug 2006, 10:05

Er zullen ook altijd azijnpissers zijn die vinden dat dit merk niks met het oude merk te maken heeft, behalve de naam. Hier zit er één. :wink:

Ik denk ook dat het niet handig is om nu al in F1 te stappen, maar misschien kunnen ze genoeg sponsors vinden om het risico klein te houden. Het zou ook goed kunnen zijn voor de verkopen.

Hans

Bericht door Hans » 29 aug 2006, 10:12

Als ze het goed aanpakken zullen ze wel meer auto's gaan verkopen. Als het maar geen team wordt wat ergens onderaan de lijst hangt.

RVV

Bericht door RVV » 29 aug 2006, 10:16

Wat ik me dan afvraag is waar moet het van betaald worden ? Spijker draait nog altijd verlies, grote automerken hebben soms al moeite met het allesverslindende formule 1 geld.

Een jaartje Formule 1 rijden en dan de stekker eruit bij de fabrikant kan toch ook niet de bedoeling zijn ? Deze plannen zijn net zo ambitieus als ik zou zeggen ik ga het Nederlandse voetbal elftal sponsoren.

Harrie

Bericht door Harrie » 29 aug 2006, 10:18

Rico v Velzen schreef:Wat ik me dan afvraag is waar moet het van betaald worden ? Spijker draait nog altijd verlies, grote automerken hebben soms al moeite met het allesverslindende formule 1 geld.

Een jaartje Formule 1 rijden en dan de stekker eruit bij de fabrikant kan toch ook niet de bedoeling zijn ? Deze plannen zijn net zo ambitieus als ik zou zeggen ik ga het Nederlandse voetbal elftal sponsoren.
Ik begreep zelfs dat een formule1 team van die orde een kleine winst maakt door allerlei reklame- en sponsor gelden. :?

RVV

Bericht door RVV » 29 aug 2006, 10:24

Als dat werkelijk zou lukken ?

Tim

Bericht door Tim » 29 aug 2006, 11:01

Ik vraag me af of aandeelhouders zo'n risicovol plan goedkeuren??

Cupra R

Bericht door Cupra R » 29 aug 2006, 11:39

Een verliesdraaiend bedrijf dat in de F1 stapt :roll:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 aug 2006, 13:30

Verlies verlies. Man als je slim bent koop je een bedrijf met slechts 1 miljoen verlies!

Als je in NL kaders denkt, dan moet je niet bij Spyker wezen. Ze denken veel groter en grootser. Erg stoer vind ik dat. Er zitten nu flinke kapitaalkrachtige zakenmensen als aandeelhouders achter de schermen, o.a. een Arabier toch? Die Arabische markt gaat als een trein. Ik geloof in het bedrijf. Enige wat mij nog tegenstaat is de amateuristische uitstraling van het raceteam. Op Le Mans zag ik (en velen met mij) dat ze er echt een zooitje van maakten, in letterlijke zin. Alle andere pitboxen waren klinisch schoon en opgeruimd (zoals het hoort als je met race spullen werkt, waar iedere gram vuil voor ellende kan zorgen). Bij Spyker leek het gewoon een boerenschuur.

Hoop dat ze het F1 verhaal serieus nemen. Ze zijn ook druk bezig om de naamsbekendheid te vergroten. Net als Ferrari kan Spyker het merk weleens groter maken dan de omzet, dus met merchandising kunnen ze meer omzet genereren, dan met het verkopen van auto's. Denk ik.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 29 aug 2006, 14:39

Dennis Cavallino schreef:Op Le Mans zag ik (en velen met mij) dat ze er echt een zooitje van maakten, in letterlijke zin. Alle andere pitboxen waren klinisch schoon en opgeruimd (zoals het hoort als je met race spullen werkt, waar iedere gram vuil voor ellende kan zorgen). Bij Spyker leek het gewoon een boerenschuur.
Daar zeg je zoiets, in de vorige GTO stond een verslag van een fabrieksbezoek bij de raceafdeling van Spyker. Het zag er (op gepubliceerde foto´s!) weinig opgeruimd uit. Gaat niet werken zoiets.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 aug 2006, 19:47

Ach, laat ze het maar proberen. Beter proberen en falen dan helemaal niet proberen. Of het kansrijk is hangt van bepaalde zaken af.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 aug 2006, 23:11

Kreeg vandaag nog post van Spyker trouwens. Ben met hen in gesprek om het een en ander voor hen te gaan doen ;)

[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/IMG_8722.JPG[/img]

Hielke

Bericht door Hielke » 30 aug 2006, 00:05

Een reality check wellicht?

:wink:

Dexter

Bericht door Dexter » 30 aug 2006, 18:05

Ik vind het wel goed dat ze zich op die manier in de kijker willen zetten. Levert in de toekomst absoluut meer publiciteit en dus omzet op. (Dat is het plan tenminste.....:) )
En elke ondernemer zou toch moeten weten dat de kosten voor de baten uitgaan..... :wink:
Ik wens ze in ieder geval heel veel succes en hoop dat ze het allemaal waar kunnen gaan maken.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 30 aug 2006, 19:12

Hielke schreef:Een reality check wellicht?

:wink:
LOL ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 aug 2006, 16:04

Stéphane schreef:Kreeg vandaag nog post van Spyker trouwens. Ben met hen in gesprek om het een en ander voor hen te gaan doen ;)

[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/IMG_8722.JPG[/img]

LOL Echt alleen jij zou die enveloppe hier posten! Erg grappig (in een leuk opzicht, niet kwaad bedoeld). 8)

Eltjo

Bericht door Eltjo » 31 aug 2006, 18:01

Cool envelopje! Serieus! :)

En het verhaal van Cav... Als je die Arabieren een beetje kent dat weet je iig dat ze voor geen meter te vertrouwen zijn en dat je totaal niet op ze kan bouwen. Geld hebben ze teveel, absoluut. Maar als er weer een nieuw tof speeltje komt dan willen ze dat allemaal...

Er heerst iig een waas van geheimzinnigheid rondom Spyker. Je ziet geen selebs met die wagens en ook op de 2ehands markt is er volgens mij nog niet één verschenen. Dat vind ik wel cool :)

Maar in de F1 stappen met een bedrijf dat nog steeds in de kinderschoentjes staat en eigenlijk gewoon geen geld heeft, das toch wel riskant hoor. Niks te Nederlands denken.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 06 sep 2006, 19:56

Rico v Velzen schreef:Wat ik me dan afvraag is waar moet het van betaald worden ? Spijker draait nog altijd verlies, grote automerken hebben soms al moeite met het allesverslindende formule 1 geld.

En toch groeien ze steeds meer..
Verlies is minder belasting betalen toch ? ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 sep 2006, 09:56

Het was al bekend dat Spyker het Formule1-team van Midland wilde kopen, maar dat de topman Victor Muller plannen had met Ferrari is nieuw.

Muller stapte vanochtend op het vliegtuig naar Italië om met Jean Todt van Ferrari een en ander te bespreken. Tijdens het gesprek zou de samenwerking tussen de twee merken over berijders en motoren centraal moeten staan. Aannemelijk is dat Midland zijn Toyota-motoren kwijtraakt aan Williams. Er moet dus naar nieuwe krachtbronnen worden gezocht. En die zouden nou wel eens van Ferrari kunnen komen. Maar goed, dat blijft speculatief.
Dit weekend hoopt Muller uitsluitsel te kunnen geven of de overname van Midland wel of niet doorgaat.
AW

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 sep 2006, 10:22

Mwa, als het nog niet zeker is of Red Bull één of twee teams met Ferrari motoren laat rijden(kans schijnt aanwezig te zijn), zit Ferrari vast niet te wachten op een tweede danwel derde team dat motoren van hun afneemt. Al kan dat met de motor-freeze(breek me de bek niet open) weleens een minder groot issue worden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 sep 2006, 10:44

Hoe meer motoren ze bouwen, hoe meer data en knaken.
Nu alles wat meer naar elkaar toegetrokken wordt, om de ontwikkelingskosten te beperken, lijkt het me niet verkeerd.

Af en toe heb ik wel het idee dat dit een hele grote PR stunt van Muller is.
Want wie boeit het nou dat hij op het vliegtuig naar Milaan zit??

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2006, 12:20

Spijker en Ferrari concurrenten is spee ? Waarom zou Ferrari een concurrent is het zadel willen helpen ?

Dutch

Bericht door Dutch » 07 sep 2006, 14:39

Volgens deze 'betrouwbare' site is het al rond:

http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129122

Maar wat is dat toch met 'Feit is wel dat er voor het eerst een Nederlander eigenaar is van een F1-team'?

En de gebroeders Hoogenboom dan? Geschiedenis is kennelijk geen verplicht vak meer in de 'F1-journalistiek'. :roll:

En voor wie zich afvroeg hoe het zit met Ferrari:

http://www.grandprix.com/ns/ns17398.html

Waardoor ik me weer afvraag: wie is er daar nu eigenlijk de baas? Je hebt Mol, je hebt z'n consortium (wie zitten daarin?) en je hebt Muller die op eigen houtje naar Italië gaat. Neemt Spyker het hele zaakje van Mol over? Wordt de Spyker F1 meer dan alleen een branding-exercitie? Of hebben we gewoon twee kapiteins op één schip? Met nog een Arabier die achter de schermen werkelijk aan touwtjes trekt, omdat 't zijn centen zijn? En in dat geval: hoezo Nederlands team?

Ik vind dit allemaal nog schimmiger dan twee jaar meneer Alex Shnaider...

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2006, 14:53

thanx dutchie

Plaats reactie