T-Mobile/Vodafone en al die telecom shitbedrijven

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

T-Mobile/Vodafone en al die telecom shitbedrijven

Bericht door Shakes » 13 nov 2008, 22:09

Zou eergister van Vodafone naar T-debiel overgezet worden na drie maanden wachten. Ben inmiddels al twee dagen onbereikbaar. Heb ze tot morgen 10:00 gegeven om het te fixen anders kunnen ze de abbo op een donker plekje stoppen.

Ooh ja en de IPHONE 3G die ik bij het T-Mobile abbo kreeg is gecrasht. Inleveren bij de winkel kon eigenlijk niet want er was een computerstoring......... Heb ze verteld dat ze maar een bevestiging van inname moesten schrijven, nou met heel veel moeite kon dat uiteindelijk. Meneer de bewaker was al in aantocht want ik was er klaar mee. Ze hadden voor mij al 3 klanten weggestuurd die dag vanwege de storing en het niet willen schrijven van een briefje.

Ben er helemaal klaar mee. Geef per jaar 2400 euro aan die klojo's uit en alleen maar hoofdpijn. Nekschot.nl

Verder is alles :thumbup:

Xave30

Re: T-Mobile/Vodafone en al die telecom shitbedrijven

Bericht door Xave30 » 13 nov 2008, 22:15

:'(

I feel your pain. Het zijn idd shitbedrijven soms. Alleen maar slimme marketing en communicatie.

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2008, 22:19

Wees blij dat je niet bij de kpn zit :mrgreen: :mrgreen:
Daar kan ik zes a4-tjes over volschrijven :bag: :bag:

Peric

Bericht door Peric » 13 nov 2008, 22:22

Doe toch maar 's.
Welke provider is het minst erg? :mrgreen:
Moet er weer aan geloven volgend jaar.
Heb nu T-mobile wat op zich wel okay is, totdat je ze nodig hebt. Denk dat het mekaar allemaal niet zoveel ontloopt hoor Nandor. Ik heb eigenlijk nog geen telecombedrijf meegemaakt dat écht voor z'n klanten klaarstaat of goeie service geeft.

frankv

Bericht door frankv » 13 nov 2008, 22:28

Ik heb na enorm veel gezeik met Telfort verklaard nooit en te nimmer meer naar ze te bellen. Mijn directeur mocht vanaf dat moment alles zelf met ze oplossen. Recent zijn we overgegaan naar T-Mobile met een iPhone abonnement. Dat is een stuk beter, ze nemen tenminste de telefoon op, maar met de nummerportatie was het ook een drama.

We hadden eerst de nummers van Telfort naar prepaids van T-Mobile geporteerd omdat dat de minste kans gaf op het mislukken van de portatie. Dat lag hem aan ons omdat we het wat krap geregeld hadden. Maar T-Mobile had enorme moeite de nummers weer van hun eigen prepaids te porteren naar het business-weet-ik-veel abo dat we bij ze hadden genomen. Drie keer aanvragen, vervolgens de ene wel, de andere niet. Verder kregen ze 1 iPhone maar niet aan de praat, bleek na 10 keer bellen toch gewoon een instelling bij hen te zijn omdat de iPhone het met een andere sim prima deed.

Afgelopen maandag had ik ineens een dame aan de lijn die na mijn lange verhaal "even wat uit ging zoeken" en mij 10 minuten terugbelde op mijn inmiddels a-la-minute geporteerde nummer. Ze had gezien wat voor lange historie we intussen al hadden opgebouwd, was naar de chef gestapt en had gezegd dat hij NU op de knop moest drukken. Gelijk bevorderen zo iemand!

Overigens heb ik waar ik woon [paar km buiten Hilversum] geen verbinding met T-Mobile, tenzij ik op de 1ste of 2e verdieping ga bellen. Ik heb dus zelf maar een KPN abonnement genomen. KPN is ook lachen op het gebied van communicatie, maar het belt in elk geval prima, nergens een probleem.

Voorbeeldjes van KPN communicatie? Ik kreeg een hoop brieven en een SIM met pin's etc. Maar nergens een telefoonnummer te vinden. Toch leuk als je weet wat je nummer is. De enige manier om er achter te komen blijkt te zijn dat je een ander toestel belt en dan ziet wat je nummer is. Leuk voor als je geen vrienden hebt, of geen 2e toestel met abo in huis om te kijken wat het nummer is waarmee je belt... Verder nog het volgende. In de bij de SIM gevoegde leaflet staat op punt 13 of 14 meen ik dat je de klantenservice moet bellen om de SIM te laten activeren. Vraag 1 is hoe je dan uberhaupt tot punt 13 gekomen bent want de eerste punten gaan allemaal over dingen die je pas kunt doen als je SIM geactiveerd is... Vraag 2 kwam van de juffrouw met welk nummer ik dan nu belde, "eh, met het KPN nummer dat blijkbaar al lang geactiveerd is?" Oh, dan was het blijkbaar al geactiveerd, ja dat had ik intussen al door!

Frank

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 nov 2008, 23:36

iPhone vind ik nog steeds crap. Wat een rotding :P

Heb gisteren via overgang van debitel naar Vodafone, terwijl ik al 10 jaar Vodafone via debitel heb maar die kennelijk ook niet meer samen door 1 deur kunnen, nu een Nokia N95 erbij geregeld. Die gaat zeker die iPhone vervangen als ik daar tenminste bij T-Mobile mee op het netwerk kan.

Geert.

Bericht door Geert. » 14 nov 2008, 00:20

heb ook de 3G als zakelijke tel. heeft voor en nadelen.. de dekking van t-mobile is niet echt top.
Als je de iPhone wil met een andere provider hoef je hem alleen maar te jailbreaken, alleen je garantie staat dan op losse schroeven :hmmm:

allen

Bericht door allen » 14 nov 2008, 00:35

Tja, of je doet net als ik. Ik heb dat ding gewoon in Turnhout gekocht. Niets geen jailblablah weet ik het. M'n vodafone kaartje erin, werkt gewoon gelijk goed en de dekking, etc. is geen enkel probleem hier. Ik heb werkelijk waar nog nooit mee mogen maken dat een telefoon zo mooi 1 op 1 synced met de computer thuis.

Tom V

Bericht door Tom V » 14 nov 2008, 00:36

Heb gewoon een sim-only abotje, werkt prima, veranderen er namelijk nooit iets aan. :thumbup: Telefoon koop ik los wel.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 nov 2008, 09:09

Het is niet alleen bereik van T-Mobile wat mij stoort, maar ook het feit dat de iPhone de gewoonte heeft om gewoon midden in het gesprek de verbinding te verbreken. Wij hebben er nu 100 man mee rond lopen en ik hoor van een paar mensen dezelfde klachten.

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 14 nov 2008, 09:20

Nee, van KPN Internetplusbellen naar Telfort internet en vast bellen wordt je vrolijk... :wtf:

Op een maandag zou ik overgaan. KPN besluit op de vrijdag daarvoor al internet over te zetten naar Telfort... Duurde ff voordat ik dat doorhad. Uiteraard eerst met de div. helpdesks aan de lijn gehangen. Leuk dat je dan internet via je nieuwe provider blijkt te hebben, maar bellen kun je dus pas weer op maandag. Zit je het hele weekend zonder telefoon... :protest:
Commentaar van de dame van de KPN helpdesk: "Ja meneer, dat was inderdaad niet zo slim van KPN, maar we kunnen er niks meer aan doen"... :stom:

Dus het hele weekend gebeld via de GSM (uiteraard ook de helpdesks) en volgens de KPN website heb ik dan recht op restitutie van die kosten.
Brief gestuurd hiervoor: Geen reactie. E-mail gestuurd met de brief als bijlage. Reactie: We kunnen de bijlage niet lezen (was gewoon gemaakt met Word 2003).
Brief als platte tekst in de mail geplakt. Mail terug van KPN: Stuur ons uw telefoonnummer, dan kunnen we u bellen.
Dit gedaan en kort daarop weer mail van KPN: We kunnen uw bijlage niet lezen. Weer de brief als platte tekst in een mail geplakt.
Dan weer een reactie: Onze afdeling kan hier niks mee, we sturen het door. Tenslotte een mail van de (hopenlijk) juiste afdeling: We gaan u bellen op 14 november tussen 14:00 en 16:00 uur.
Juist, dat is inderdaad vanmiddag. Ik ben benieuwd... :spin:

M.vr.gr.,
Sander.

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 14 nov 2008, 15:44

Waarom ik nou n.a.v. bovenstaand verhaal teruggebeld zou moeten worden is mij een raadsel. In principe werd mij alleen medegedeeld dat ik de GSM-kosten vergoed krijg... :hmmm:

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 14 nov 2008, 15:50

Ik ben onlangs overgestapt van Orange naar KPN, en nu kunnen de mensen met een T-mobile abbo (en prepaid) mij dus niet meer bereiken (ik hen wel) Alle andere providers zijn geen probleem, ik heb KPN hier al over gecontacteerd maar die kunnen er verder niks mee :shithappens:

Hunter

Bericht door Hunter » 14 nov 2008, 15:52

Deze week voor het eerst iets positiefs meegemaakt met een telecombedrijf (KPN):

Er moest á la minute een ander mobiel nummer geregeld worden op een mobiel.
Binnen 2 uur na aanvraag was het geregeld!
Het kan dus wel

Dutch

Bericht door Dutch » 14 nov 2008, 16:28

Stefan R schreef:Ik ben onlangs overgestapt van Orange naar KPN, en nu kunnen de mensen met een T-mobile abbo (en prepaid) mij dus niet meer bereiken (ik hen wel) Alle andere providers zijn geen probleem, ik heb KPN hier al over gecontacteerd maar die kunnen er verder niks mee :shithappens:
Ligt niet aan KPN, maar aan Orange. Die zijn vergeten aan T-Mobile door te geven dat je nu bij KPN zit. Gesprekken vanaf het T-Mobile-netwerk worden dus nog steeds doorgezet naar het Orange-netwerk, in plaats van naar KPN.

Begin dit jaar hetzelfde meegemaakt bij overgang naar Orange. Toen konden T-Mobile-klanten ons ook niet meer bereiken. In dit geval was het dus de schuld van Telfort; die waren het vergeten door te geven aan T-Mobile. Kan gebeuren, maar Orange heeft dat toen netjes onderling opgelost met Telfort en T-Mobile. Dus als KPN zegt dat ze er 'niks aan kunnen doen', terwijl de oplossing voor de hand ligt, zijn ze niet echt klantvriendelijk bezig. :roll:

Dutch

Bericht door Dutch » 14 nov 2008, 16:33

Trouwens, verder heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met nummermigraties. Wel met de manier waarop operators omgaan met dekkingsklachten. Vodafone was daar heel slecht in: ontkende gewoon dat wij op kantoor (midden in Den Haag) nul dekking hadden.

Uit woede overgestapt op Telfort (dat toen ook klant van ons was). Nooit problemen mee gehad, klantenservice altijd perfect bereikbaar en behulpzaam. Wel ook hier na een tijdje dekkingsproblemen op kantoor. Weer goed geholpen, met speciaal buurtonderzoek etc., waarna ze ontdekten dat de schuld lag bij een ambassade met een straalverbinding op het dak naar Toekietakkieland. En die straal loopt recht over ons pand heen... (Hij maakt bijvoorbeeld ook de afstandbediening van je autoportier onklaar als je net in die baan parkeert!)

Overname door KPN bood redding, want de KPN-mast lag gunstiger, maar de kwaliteit van de klantenservice was op slag bedroevend. Daarna boden ze ons als vaste klant geen korting meer, dus weg naar Orange. En daar hebben we eigenlijk geen enkel probleem mee, op het bovenstaande akkefietje na.

Nu moeten we naar T-Mobile omdat Orange is overgenomen. In februari gaan we over, ben benieuwd.

Peric

Bericht door Peric » 14 nov 2008, 18:39

T-Mobile is kut in NL.
Mijn collega's in NL zijn sinds een tijdje noodgedwogen overgegaan op T-Mobile. Pff...... Slechte verbinding, vrij veel collega's hebben helemaal geen signaal..
De zaak heeft dus besloten om maar met T-Mobile in zee te gaan omdat dat blijkbaar goedkoper was. Zal best, maar de kwaliteit is bedroevend. Soms komen de gesprekken heel hakerig door.
Vind het wel raar trouwens dat na zoveel jaar dat het mobiele bellen is geïntroduceerd er nog steeds problemen met dekking is.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 nov 2008, 18:19

iets met rock and hard place.

Heb geen telefoon, voor reparatie bij ze, en kan niet gebeld worden. SMSen/ontvangen en zelf bellen gaat prima.

Normaal zou ik zeggen (censuur de gloeiende censuur, die t******censuur)

Het is erg ongemakkelijk allemaal.

:P

Shakes

Bericht door Shakes » 20 nov 2008, 19:43

T mobile mag aan het gas!!!!!!!!!!!!!!

Na 8 dagen beloften nog steeds niet bereikbaar. En maar nog 24 uur wachten meneer etc etc ben er ziek van!

Hoe zit dat nou? Ik wil van die mongolen af en die Iphone gewoon houden. 8 dagen niet te bereiken en urenlang bellen met ze heeft me klauwen geld gekost.

Kan er wellicht vanaf met teruggave van de Iphone, daar heb ik weer geen zin in. Heb er voor betaald maar zo staat het nu ongeveer van hun kamt. Hoe sterk sta ik? Ik wil ontbinden, telefoon houden en nummer terug naar Vodafone.

N.

frankv

Bericht door frankv » 20 nov 2008, 21:08

ik wens je veel succes met dat voor elkaar te krijgen

wij hebben een zakelijk abonnement, daar nemen ze binnen 10sec de telefoon op als ik bel

wel vandaag de eerste rekening voor de iphones gekregen waarop ze het klaarspelen om "web & walk" in rekening te brengen + internetkosten, gelukkig snapten ze zelf ook wel dat dat niet de bedoeling was

en op 1 iphone was geen web & walk abonnement geboekt, ook dat was gemakkelijk recht te trekken want ik heb ze er even op gewezen dat ze ze helemaal niet zonder web & walk verkopen, dus dat het wel een fout van hun kant MOEST zijn...

alles klar! behalve dan dat ik thuis met t-mobile geen bereik heb en dus zelf lekker met KPN bel...

frank

Shakes

Bericht door Shakes » 20 nov 2008, 21:11

doe eens het nummer dat jij belt dan!

Dutch

Bericht door Dutch » 20 nov 2008, 21:49

frankv schreef:wij hebben een zakelijk abonnement, daar nemen ze binnen 10sec de telefoon op als ik bel
Ah ja, da's waar. Dat maakt natuurlijk veel verschil. Al mijn positieve ervaringen hierboven waren ook met zakelijke helpdesks.

Maar goed, ook dat is een schande, dat het zo veel verschil maakt.

En die dekking, tja, is ook een kwestie van mazzel of pech, denk ik. Ik heb het toestel nu een tijdje vast op T-Mobile staan om te kijken of het netwerk echt zo slecht is als iedereen zegt, maar niks hoor. Overal waar ik kom prima dekking. Terwijl we met Vodafone én KPN slechte dekking op ons eigen kantoor hadden. In hartje Den Haag.

frankv

Bericht door frankv » 20 nov 2008, 22:02

Nandor schreef:doe eens het nummer dat jij belt dan!
08007112

maar ik heb gemerkt dat ze een soort "auto logging" systeem hebben, ze kunnen adhv je nummer opzoeken wanneer je eerder naar ze hebt gebeld, als je met een zakelijke t-mobile belt word je denk ik sneller geholpen dan dat je van een andere provider belt en misschien zit er ook wel een non-zakelijk redirect in naar de consumentenlijn...

maar je kunt het eens proberen!

bij KPN nemen ze trouwens voor mijn consumentenlijn ook altijd redelijk snel op, telfort was ook zakelijk een drama

frank

Joy

Bericht door Joy » 20 nov 2008, 22:18

Ik heb een jaar geleden een abo met GSM bij T-Mobile afgesloten. Na een paar dagen had ik door dat er thuis geen bereik was. Gebeld met de klantenservice en binnen een week het hele zwikje teruggestuurd en abo ongedaan laten maken. Ik moet zeggen, ondanks het slechte bereik dat die afhandeling heel soepel is gelopen. Ik stond er eigenlijk van te kijken dat het zo makkelijk ging.

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 09:24

"u krijgt van ons een bloemetje"

Die mag je van mij in de reet van een supervisor steken heb ik maar gezegd. Wankers.

N.

Plaats reactie